Ressenya Quik

L’eina utilitzada per a la realització del vídeo a estat el GoPro Quik. És molt fàcil d’utilitzar i intuïtiu i al mateix temps és capaç de motivar als alumnes amb activitats atractives i efectes visuals molt interessants. A més a més permet gravar amb 1080 p. i amb una alta qualitat de vídeo. També es pot incorporar fàcilment textos, música i treballar imatges.

EL MONSTRE DE COLORS

 EL MONSTRE DE COLORS

Objectius: -Autoconeixement i gestió de les emocions.

-Identificació de les emocions bàsiques: amor,alegria tristesa, enuig i por a partir de les pròpies vivències.

-Expressió de les pròpies emocions per mitja dels diferents llenguatges: corporal, plàstic, musical i verbal.

-Fer ús de la pissarra digital, per tal de expressar,  les emocions que se li demanin.

Continguts: – Expressió de sentiments i d’emocions, i iniciar-se en la seva identificació.

– Utilitzar el llenguatge oral, el gest i les imatges per expressar idees desitjos, sentiments i emocions.

-Utilització d’instruments tecnològics a l’aula.

Sessions:

1- Mirarem un conte a la pissarra digital: El monstre de colors que ens ajudarà a treballar i identificar  les diferents emocions a partir dels colors, i ens donarà peu a fer petites reflexions de com ens sentim i quines emocions hem experimentat.

2-Posarem imatges de monstres a la pissarra digital. Identificarem cada emoció amb un color i amb el programa App Store cada nen  pintarà un monstre del color que creu que se sent. Després comentarem el resultat.

Crec que l’ús de les tecnologies digitals comporta beneficis a l’aula perquè ajuda als nens a entendre els continguts d’una manera més atractiva i amena.

Les possibilitats d’aprenentatge dels mòbils comencen a aparcar les prohibicions als instituts

Molts centres veuen potencial educatiu en els mòbils: es tracta d’una eina que porten tots a la butxaca, amb el qual hi tenen una relació molt personal, i que els connecta amb l’univers informatiu en qüestió de segons.

Origen: Les possibilitats d’aprenentatge dels mòbils comencen a aparcar les prohibicions als instituts

Ioga a les escoles

BARCELONA

Escoles i instituts incorporen el ioga i la meditació a les aules per millorar el rendiment acadèmic

Escoles i instituts exploren noves vies per millorar el rendiment acadèmic dels alumnes. Amb aquesta premissa, diversos centres educatius de tot el país estan incorporant tècniques de ioga, relaxació i meditació. Els beneficis? Milloren les habilitats cognitives, com el càlcul, la memòria, l’atenció i la capacitat d’abstracció.

Escoles i instituts exploren noves vies per millorar el rendiment acadèmic dels alumnes. Amb aquesta premissa, diversos centres educatius de tot el país estan incorporant tècniques deioga, relaxació i meditació. Els beneficis? Milloren les habilitats cognitives, com el càlcul, lamemòria, l’atenció i la capacitat d’abstracció.

Així ho defensa Lluís López, director del programa TREVA (Tècniques de Relaxació Vivencial a l’Aula), que ja apliquen professors d’una cinquantena d’escoles. López explica, a més, que aquestes tècniques ajuden a la convivència a les aules. “Minven el nivell d’estrès, cosa que repercuteix en com es relacionen els nanos entre ells”, afirma.

Una valoració que corrobora Maria Carme Molist, especialista d’educació en la interioritat de les Escoles Vedruna de Barcelona, que des de fa dos anys forma docents perquè apliquin aquestes tècniques a les seves classes. “Al cap de poc temps de treballar la relaxació i calma, els nens estan més serens i no tan dispersos a les aules. Només per això ja val la pena fer-ho”, considera Molist.

I a l’escola Sant Josep de Sant Vicenç dels Horts, al Baix Llobregat, han introduït el ioga dins de l’horari lectiu. Els nens de tercer, quart i cinquè en fan una hora setmanal. “Pel fet d’haver treballat l’aspecte més físic, la capacitat d’estar atents s’amplia. Ells són conscients que si, per exemple, han de fer un examen a la tarda després d’haver fet ioga, la seva ment està més enfocada amb el que han de fer”, explica l’encarregada d’aquestes classes, Blanca Franco.

La introducció d’aquestes tècniques a les escoles catalanes és relativament recent. En països com els Estats Units i França ja fa dècades que s’apliquen a escoles i instituts.

http://Catalunya Ràdio/Redacció 02 Nov 2013 – 11.17

Qui sóc

Hola sóc la Mª Carme Torrades i estic treballant de TEI, en una llar d’infants que pertany a una escola Claretiana. M’agrada estar amb els més petits, veure’ls créixer i participar de la seva alegria.

Les meves aficions son el ball, el cinema, anar a caminar, excursions per la muntanya, llegir i estar amb la família i els amics.

Espero aprofitar aquest curs i poder aplicar-ho en la meva feina, com penjant fotos als blogs de la llar,o altres coses que vagi aprenent, i també a nivell personal.

Fins aviat. Mª Carme.