PROJECTE 3r TRIMESTRE
Al llarg d’aquest trimestre els alumnes de 1rC hem treballat un projecte sobre els animals. Vam votar diverses vegades fins que ho vam tenir clar. Després cada nen o nena havia de portar informacio sobre les seves mascotes i explicar-la. Finalmentensvamdividir en grups i vam elaborar murals sobre allo que haviem après.
Entrevista a la Marta: Com era la teva escola?
La mare de la Alaine, ens ha tornat a fer uns visita… també ens ha vingut a veure una estoneta la mare de la Lluna i ens han explicat alguns dels seus records de quan anaven a l’escola.
ESPERO QUE US AGRADI LA FEINA FETA:
Mireu quina presentació:
http://prezi.com/0mhks_n5yg3l/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share
EL PLÀTAN ÉS UNA FRUITA MOLT ARTÍSTICA!
Portem informació del projecte…
Volem fer la nostra planta:
AL PROJECTE HEM PARLAT DE LES PARTS DE LES PLANTES I DE QUE NEIXEN A PARTIR D’UNA LLAVOR. HEM PARLAT QUE LES LLAVORS ES TROBEN DINS DEL FRUIT. I HEM PENSAT QUE SERIA MOLT INTERESSANT FER CRÈIXER UNA PLANTA A PARTIR D’UNA LLAVOR DE MONGETA. SI HO VOLEU PROBAR A CASA AIXÍ ÉS COM HO HEM FET:
Quant mesura un plataner?
AQUESTS DIES HEM ESTAT PARLANT QUE UN PLATANER DE CANÀRIES POT ARRIBAR A FER FINS A 7 METRES D’ALÇADA QUAN LA PLANTA ÉS ADULTA. I LLAVORS HEM COMENÇAT A PENSAR… I NOSALTES QUANT FEM? COM ENS MESUREM? A PARTIR D’AQUÍ LA CONXI HA FET UNA CINTA MÈTRICA PER QUÈ ENS POGUEM MESURAR A LA CLASSE… MIREU , MIREU! MIREU QUANTS NENS/ES NECESSITEM PER FER LA MATEIXA ALÇADA QUE UN PLATANER:
PLÀTAN O BANANA?
AVUI HEM PORTAT PLÀTANS PER ESMORÇAR A LA CLASSE, PERÒ ABANS DE MENJAR HEM ESTAT REFLEXIONANT… MIREU I ESCOLTEU! [youtube]http://youtu.be/wQndAKfnn_I[/youtube]
Paraules dolces… EN PLÀTANS!!
ELS NENS I NENES DE LA CLASSE DELS PLÀTANS HEM FET UN EXPERIMENT… HEM ESCRIT MISSATGES POSITIUS A LA RESTA DE COMPANYS… A LA PELL DEL PLÀTAN! QUAN HA PASSAT UNA ESTONA, ELS MISSATGES S’HAN ENFOSQUIT DE FORMA QUE ES LLEGIEN PROU BÉ! US ANIMO A PROVAR A CASA… I ENDOLCIR L’ESMORÇAR, EL BERENAR, LES POSTRES!
Reflexionem junts… aquestes són les parts de les plantes:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=t_IK9PSe8-g[/youtube]
Penseu que el plataner té aquestes parts? O són diferents?
Mireu què bé s’explica la Laura!
[youtube]http://youtu.be/glnT_wr5O68[/youtube]
PER ANIMAR-VOS A COMENÇAR A INVESTIGAR…
HE TROBAT AQUEST VIDEO REMENANT PER INTERNET, ESTÀ MOLT BEN EXPLICAT… US POT SERVIR DE PUNT DE PARTIDA O PER AGAFAR IDEES… O SIMPLEMENT PER COMENTAR-LO!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ReHvn9LPLh8[/youtube]
ENS COMENCEM A FER PREGUNTES….

COMENCEM EL PROJECTE DELS PLÀTANS, REFLEXIONANT SOBRE QUÈ SABEM:
TAYSA: ELS PLÀTANS NEIXEN A LES ILLES CANÀRIES.
EVA: ELS PLÀTANS ESTAN MOLT BONS.
LLUNA: ELS PLÀTANS TENEN MOLTES VITAMINES.
DOUA: ELS PLÀTANS NEIXEN D’UN ARBRE.
LAURA: ELS PLÀTANS ES PODEN MENJAR TOT L’ANY.
MATTHEW: LA PELL DEL PLÀTAN NO ES MENJA.
RUBÉN: EL PLÀTAN ÉS BO PER LA MEMÒRIA.
MATTHEW: ES PODEN MENJAR A TOT ARREU.
AYOUB: I EN QUALSEVOL MOMENT.
TAYSA:DE NIT ENS PODEN CAURE MALAMENT.
PATRICK: NEIXEN D’UNA PALMERA.
ERIC: HI HA PLÀTANS A LA MUNTANYA.
LLUNA: ELS PLÀTANS NO SÓN DURS.
ALÍCIA: ELS PLÀTANS ES POSEN MADURS.
DANA: ELS PLÀTANS SÓN BONS PER LA SALUT.
ÀLEX: ELS PLÀTANS NEIXEN A LA SELVA.