QUÈ ESTEM TREBALLANT SOBRE EL PLANETA TERRA?
A l’escola estem fent activitats sobre el nostre planeta, per coneixe’l més a fons.
La feina que proposem no cal portar-la a l’escola. És una proposta per a que els vostres fills i filles practiquin a casa, ja que el 6 de juny farem una petita prova.
– Poden esbrinar les respostes buscant mapes, mirant vídeos, preguntant a familiars, anant a la biblioteca, revisant Atles, etc.
– Per estudiar els hi podeu preguntar, ho poden escriure en un full per poder-ho llegir fins que s’ho aprenguin, li poden explicar a altres persones, etc.
Per tant, practiquem a casa?
1. Intentem situar en el mapa mundi:
- Els continents : EUROPA – ÀSIA – AMÈRICA – OCEANIA – ANTÀRTIDA – ÀFRICA.
2. Com es diu el teu planeta?
3. Com es diu el teu continent?
4. Com es diu el teu país?
5. Com es diu el teu municipi?
6. Hi ha riu on vius? Com es diu?
7. Quin és el mar que tens més a prop de casa?
Us deixo aquest vídeo perque puguin veure què passa si ens allunyem molt, molt i molt de casa. Es mostra el seu país i part del seu mar i continent!
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_nquKF_tpH4[/youtube]
QUÈ VOLEM SABER DEL PLANETA TERRA?
Si encara no heu portat informació del nou projecte, podeu esbrinar i investigar el que els nens i nenes volen saber:
- Hi ha més terra o més aigua en el nostre planeta?
- Com són els continents?
- Com es va crear la Terra?
Ho hem d’anar portant durant aquest mes. Gràcies!
FEM UNA BALDUFA AMB LA YOLANDA I LA NÚRIA
Com que estem treballant els jocs dels nostres avis, què millor que fer-ne un! Així, la Núria (mare del Gerard) i la Yolanda (mare de la Claudia), han volgut venir a la classe i ensenyar-nos a fer una baldufa.
Ens ha agradat molt poder crear una joguina nosaltres mateixos. Moltes gràcies Núria i Yolanda!
LA TINA ENS VISITA!
La Tina, la iaia de la Judit, ha vingut a la classe a fer-nos una visita. Ens ha explicat a què jugava quan era petita, i hem descobert un munt de jocs “la mar de divertits”! A fer obres de teatre, a l’anellet, als fils, etc. Ens ho hem passat pipa!
L’AVIA DE L’ALICIA ENS ENSENYA COM FEIA LES SEVES NINES!
L’Alicia li ha fet una entrevista preciosa a la seva avia per preguntar-li com jugava de petita.
A nosaltres ens ha encantat! La voleu veure?
[youtube]https://youtu.be/kHgNi517XEs[/youtube]
ELS JOCS DELS AVIS DE 1rC
JOCS |
MATERIALS |
GALLINETA CEGA | MOCADOR |
TRUCUMÉ | PEDRA I GUIX |
CUIT I AMAGAR | – |
L’ANELLETA | ANELL |
XERRANCA | PEDRA I GUIX |
SALTAR A LA CORDA | CORDA |
EL JOC DEL CÈRCOL | CÈRCOL I UN PAL DE FERRO |
LES CARAMELLES | PANTALONS NEGRES, UNA CAMISA BLANCA, UNA FAIXA VERMELLA I UNA BARRETINA. |
CUIDAR GALLINES | GALLINES |
A FER NINES | ROBA, LLANA, FIL I AGULLA. |
PILOTA | PILOTA |
FUTBOLÍN | TAPS D’AMPOLLA I UN CARTRÓ |
PROJECTE EL JOCS DELS NOSTRES AVIS
Ja tenim projecte nou!!!
I amb aquest projecte esperem aprendre moltes coses dels nostres avantpassats, i de com era la seva vida fa més de 50 anys.
De moment estem explicant a què jugaven:
– Els avis de la LIDIA jugaven a fer nines de roba, al joc del cèrcol, a cuidar les seves gallines, a saltar a la corda, …
– Els avis de la NAROA i també la seva mare contruïen un camp de futbol de cartró i taps d’ampolla i així també jugaven.
– Els avis del CRISTIAN jugaven a la gallineta cega, també a saltar a la corda, a la xerranca i a cuit i amagar.
– Els avis del FELIP jugaven a pilota, a nines i feien Caramelles.
– Els avis de la CLAUDIA jugaven a un joc molt divertit que es diu trucumé, en el que es necessita una pedra i un guix.
– Els avis de la SARA jugaven al joc de l’anellet, on també cantaven una cançó.
– Els avisde l’ALICIA i de la TABITHA jugaven a fer nines.
– Els avis del YASSIN a la gallineta cega.
A LES FOTOS SURTEN ELS NETS! CLIQUEU!!
EL CICLE DE LA VINYA
Ja sebem les estacions de l’any!! I a més a més, observem els canvis que el nostre entorn fa al llarg del temps. Però com canvia el cep? Això és el que els vostres fills i filles es preguntaven, i per aquest motiu, estem treballant el cicle de la vinya. Per començar ara ja sabem que el cep és un arbust caduc, és a dir, que a la tardor li cauen les fulles. Però quan surt el raïm del cep, quan es recull, quan tornen a créixer les fulles? Mireu quines feines més maques hem fet. Cliqueu a la foto!
LES PARTS DE LA FULLA
A l’aula hem explicat com són les fulles i quines són les seves parts. I com ens encanta fer servir els nostres sentits, les hem observat! Cliqueu a la foto per veure-les totes!
PANSES SALADES?
La Lidia i el Yassin van portar panses a la classe, i van descobrir que era un fruit sec que s’obté del raïm. Van plantejar un dubte: – Les panses són dolces o salades? Tots els nens i nenes van dir SALADES! És clar, els fruits secs són salats, normalment. Així que les varem tascar per descobrir-ho, i… SÓN DOLCES! Estaven boníssimes!! A la següent sessió el Marc va portar raïms secs, oi que s’assemblen a les panses? Per què serà??

HEM ANAT A L’HORT DE L’ESCOLA!
Els nens i nenes de 1rC hem anat a l’hort de l’escola per observar què són les arrels. Per això hem arrancat les males herbes i hem observat com són les arrels. També hem plantat a l’hort unes llavors de raïm. Podrem veure com creix un cep al nostre hort? Per això ens haurem d’esperar.
PACIÈNCIA!

Després de la motivació d’anar a l’hort, la Sara ens va portar un tomàquet cherry i ens va fer una petita explicació sobre aquests tipus de tomàquets. Ens encanta aprendre els uns dels altres!
LES PARTS DEL CEP
Com sabem, el cep és l’arbust d’on surt el raïm. Els nenes i nenes de 1rC hem treballat molt aquest aspecte a l’aula, fent tasques i murals; i amb la sortida de la verema. El Yassin ens va portar aquest llibre sobre la verema i també l’estem llegint tots plegats a l’aula:
Voleu llegir amb les vostres fills i filles les parts del cep? En aquesta imatge les podeu repassar plegats:
PÀMPOL – SARMENT – CIRCELL – SOCA – ARRELS – GOTIMS DE RAÏM
OBSERVEM EL RAÏM
A l’aula hem fet una activitat super interessant! Hem observat el raïm de ben a prop i després l’hem dibuixat. Però sabeu com? Primer de tot la Libertad ens ha donat unes indicacions i un referent visual per tal que puguem treballar autònoms per primer cop! Ja ens fem grans!

I hem anat per feina!
Més endavant indroduirem les parts del raïm… i donarem peu a la segona part de l’activitat!
EXPLICACIONS PROJECTE
Els nens i nenes de 1rC ja van acabant d’explicar les informacions que han portat del projecte. Primer de fruites i verdures i ara també sobre el raïm. D’aquestes informacions destaquem tot el vocabulari que hem aprés, les fruites i verdures per estacions, les utilitats del raïm i explicacions sobre la verema. Moltes gràcies famílies! Hem treballat molt!!