Espàrtac: procés

Procediment per fer les activitats (1,2,3):

  1. En la webquest teniu una sèrie d’adreces on podeu buscar informació sobre el tema que us ha tocat treballar. Podeu recórrer a altres fonts, però sempre les heu d’indicar siguin llibres o webs.

  2. La informació que obtingueu l’heu de classificar en apartats i aquests apartats ja vénen indicats. Si en voleu incloure d’altres, ho podeu fer: l’historiador: la República, la família, la ciutat, l’oci i la religió; el biògraf: la biografia, l’esclavatge, les lluites de gladiadors; el crític cinematogràfic: la pel·lícula, el director, la pervivència del tema a través del temps fins avui…

  3. La informació que recolliu: ha d’estar redactada en català; no ha de tenir les faltes que detecta el corrector ni faltes d’apòstrof; ha d’estar escrita en lletra arial, grandària 11, espaiat 1,5; ha d’ocupar un mínim de tres fulls i un màxim de cinc.

  4. El resultat del treball de recerca individual es penjarà al Moodle per a ser avaluat d’una manera individual: dies 20 (autoavaluació), 23, 25 i 27 de febrer.

  5. Després del treball individual, ve el col·laboratiu. Es reuniran els membres dels diferents grups que hagin treballat el mateix tema i faran una posada en comú. En sortirà un segon document que es penjarà al Moodle: 27 de febrer i 2 de març.

  6. Tots els membres de l’equip han d’anar valorant la feina que fa cada membre perquè en l’exposició oral es pot demanar l’explicació d’un determinat fet a qualsevol membre i també a l’avaluació escrita. Per tant, la base del treball és individual, però també col·laboratiu. El resultat final ha de ser la suma coherent de les tres parts, sense repeticions, amb les diferents parts ben equilibrades i amb un estil uniforme. Hi ha una valoració per al treball individual i una altra per al resultat final, fruit del consens i el treball conjunt. Dossier amb les tres parts unificades i exposició preparada: 4 de febrer.

  7. Al final cada membre del grup ha de tenir un dossier complert amb la informació sobre els tres temes. Al llarg de les diferents exposicions, cada grup haurà de completar el seu dossier amb les informacions noves que aportin els altres grups. Exposicions a classe dies 6 i 9 de febrer

  8. Després de les exposicions fetes amb el suport d’una presentació, els grups refaran el seu dossier, si s’escau, i el lliuraran a la professora després de l’examen escrit del dia 13 de març.

  9. Es farà l’activitat d’autoavaluació, es repetiran les preguntes de l’avaluació inicial per tal de veure el progrés efectuat mitjançant el treball fet a classe i a casa. L’avaluació es farà seguint els criteris de la webquest i seran el 75% de la nota de la segona avaluació (20% – dossier; 20% – exposició; 20 % avaluació escrita). També es valorarà el treball fet en equip (15%), a part del seu resultat: si els membres d’un equip s’han ajudat, si tots tres tenen els mateixos recursos, si han arribat a acords per a treballar, si s’han ajustat a les normes de funcionament del grup, etc. (l’altra 25% correspondrà a la intervenció a la Viquipèdia)

Quant a mpique1

Sóc professora a l'Institut Jaume I de Salou.
Aquest article s'ha publicat dins de 4t ESO i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari