Espàrtac

A la segona avaluació, a més de continuar treballant la llengua llatina, farem història. Treballarem la història de Roma a partir d’un dels seus protagonistes, Espàrtac: qui va ser? què va fer? en quin moment històric va viure? amb qui va compartir el seu protagonisme històric? quina ha estat la seva transcendència a través del temps?..

Totes aquestes qüestions les anirem resolent a partir del treball cooperatiu en equips de tres alumnes. Prèviament haurem treballat totes les qüestions que fan referència al treball en equip, segons el que diu Pujolàs: normes de funcionament, càrrecs organitzatius dels membres del grup (secretari, supervisor i coordinador), quadern d’equip, etc. Ja fets els grups, aquests hauran d’entrar en aquesta adreça, Espàrtac, i treballar el tema a partir dels materials que allí hi ha exposats. Tot i que aquest material ha estat elaborat per a 3r d’ESO, ens serà útil per a treballar la història de Roma.

Seqüenciació o distribució en el temps del treball (provisional):

– formació i funcionament dels grups (2 sessions)

– presentació de tota l’activitat que s’ha de portar a terme i distribució dels rols, un per a cada alumne/a: historiador/a, biògraf i crític cinematogràfic (1 sessió).

– autoavalaució (1 sessió).

– visionat de la pel·lícula (3 sessions).

– recerca i elaboració de la presentació: 15 diapositives per alumne/a (6 sessions).

– exposició oral (2 sessions).

– avaluació de funcionament i de continguts (1 sessió)

Quant a mpique1

Sóc professora a l'Institut Jaume I de Salou.
Aquest article s'ha publicat dins de 4t ESO i etiquetat amb , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari