EL VOLCÀ
El volcà és una esquerda de l’escorça terrestre per on pugen roques foses de l’interior de la Terra cap a la superfície. Els volcans s’originen principalment a les vores de les plaques litosfèriques.
Quan les roques foses són a l’interior de la Terra reben el nom de magma i quan surt a l’exterior s’anomena lava. A vegades la lava és molt pastosa i llavors la pressió dels gasos expulsa la lava a l’exterior en forma de pedres, cendra i altres fragments sòlids.
La lava i els altres materials que expulsa el volcà s’acumulen al voltant de l’orifici de sortida i formen una mena de turó que rep el nom de con volcànic. Secció esquemàtica de l’interior d’un volcà
Si la lava que surt d’un volcà és molt fluida, quan surt del cràter forma “rius de lava” que davallen pel con volcànic.


