¡Adivina!

Hasta el 1 de febrero tienes tiempo para intentar dar

respuesta a la adivinanza.

Léela atentamente y en un comentario escribe la respuesta y el por qué de

ella,es decir,debes justificar tu respuesta correctamente.

No publicaré los comentarios enseguida y así todos tendréis tiempo para

pensar un poquito.

Esta actividad es obligatoria e  individual.

ADIVINANZA.

Me estiro,me encojo,me ensancho,

me estrecho;esto son cosas

que hago todos los días.

No soy ni persona ni animal.

¿Qué cosa puedo ser?

 

LA RESPUESTA ERA  ” LA SOMBRA”.


” Penicillium notatum ” … Què en sabem?

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Aquí teniu una nova activitat perquè investigueu una estona durant aquestes vacances….

– Activitat de naturals obligatòria i individual pel proper  14 de gener.

Aquesta activitat comptarà com a nota del trimestre per l’àrea de naturals.

-Caldrà entregar-la al professor Pere en la data apuntada anteriorment.

-Tot seguit us explico en què consisteix i com l’haureu de presentar:

1.Primer de tot haureu de visionar el vídeo (tants cops com us sigui necessari).

2.Tot seguit haureu de donar resposta a  un qüestionari sobre el vídeo.

3.Caldrà presentar les preguntes i respostes en un DOCUMENT WORD.

4.El títol de l’activitat serà : La història de la penicil.lina.

5.Aquest títol s’haurà d’el.laborar amb el WORD ART.

6.Per aconpanyar  el títol i  el qüestionari haureu d’insertar  dues imatges referides al tema.

7.En l’espai comentaris haureu de deixar una breu explicació de quina part del vídeo us ha cridat més l’atenció i escriure el per què (recordeu que és molt important justificar correctament la vostra resposta).

8-Per enviar el comentari al bloc disposareu de temps fins el dia 14 de gener.

 

QÜESTIONARI:

 

1.Qui fou el descobridor de la penicil.lina?

2.En quin any la va descobrir?

3.Quina mena de científic era?

4.L’Hospital Saint Mary, en quina ciutat europea  es trobava?

5.A partir de quins antibiòtics fonamentà els seus estudis?

6.El fong descobert per casualitat , què va impedir?

7.Què destruia a aquests bacteris?

8.Com anomenaven al descobriment de Fleming?

9.Quan va començar-se a emprar la penicil.lina ?

10.Segons ens explica el vídeo, per què creus que la penicil.lina va ser un descobriment mèdic revolucionari?


VÍDEO:

 

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm



Alexander Fleming: Historia de la penicilina por raulespert

RECULL DE POEMES DE NADAL.

mmmmmmmmmmmmpessebre2007op1

mmmmmmmmmmmm

Fins el proper 21 de desembre tens temps per penjar

el teu poema de Nadal a l’espai comentaris.

Aquesta activitat és individual i obligatòria.

bell1

UN REGAL ESPECIAL

El regal que jo desitjo
tenir per aquest Nadal
no portarà llaç de vellut
ni vermell, ni groc, ni blanc.
No durà embolcall de seda
ni transparent, ni brillant.
No anirà dintre una capsa
ni petita, ni mitjana, ni gran.
No portarà cap etiqueta
ni nom, ni cap detall
a l’estil dels bons desitjos.
Tot de llum vindrà folrat,
una llum brillant, intensa
que el món anirà il.luminant
aturant-se allí on la misèria,
injustícia, guerra i fam
fueteja la canalla
sense escoltar el seu reclam.

I amb aquest regal màgic
a la fi potser arribarà
rialles, alegria i esperança,
pau i felicitat.
FRANCESCA AUBANELL.

FEM UNA CADENA!!!!

A veure si fins el dia 7 de desembre som capaços d’aconseguir una cadena ben llarga de paraules.

Deixa la teva a l’espai comentaris (individual i obligatòria).

Cal agafar l’última síl.laba de la paraula que trobis escrita i enviar-ne una de nova.

Busca paraules noves,d’acord????

*******TOTS AQUELLS QUE EM FAGIN ARRIBAR PARAULES NOVES JUNTAMENT AMB LA SEVA DEFINICIÓ DEL DICCIONARI GUANYARAN DOS POSITIUS!!!!!

+++++PODEU PARTICIPAR TANTS COPS COM US VINGUI DE GUST!!!!

Estàs a punt???????

La paraula de sortida és: “CANTIMPLORA”.

cantimplora

MAKING CRAFTS!!!!

 

This is an obligatory activity and you have time until November 23rd.

 

You can work alone,in pairs or in little groups ( 3 or 4 members).

 

Click on:

 

http://www.enchantedlearning.com/crafts/winter/

 

Go to “CRAFTS  FOR  KIDS”.

 

You will find different crafts.

 

Choose what ever you want and make it!!

 

You can bring your craft to the class.

 

Don’t forget to write your name, surname and the title of your craft in “espai comentaris”.

 

EXAMPLE:

MONTSE ALDEA.

CRAFT: DINOSAUR.

 

 

 

 

 

 

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM

 

SÍMBOLS I TRADICIONS DE CATALUNYA.

ACTIVITAT PER FER A COL·LEGI AMB EL PROFESSOR PERE!!

Hola nois i noies!!

Ja sabem moltes coses sobre Catalunya…

Hem treballat molt i hem après coses sobre el relleu de Catalunya i també sobre el seu clima i la seva vegetació, però què en sabem de les seves tradicions i els seus símbols? És més, ja sabem què és un símbol?…i un himne? Què se celebra l’11 de setembre?

Doncs bé, ara treballarem per aprendre aquestes i moltes més coses sobre Catalunya…

Us animeu? Apa, aneu a la tasca per saber què hem de fer!

TASCA

Per saber moltes coses sobre Catalunya i conèixer-la bé, anem a investigar. Per tal de treballar tot això, haureu de:

– Agrupar-vos per parelles.

– Cercar informació a Internet amb els enllaços corresponents.

– Confeccionar un document Word responent les activitats que trobareu més avall.

– Recordeu que, si voleu tenir una bona nota, no és aconsellable fer un “cortar pegar” sense entendre el que demanen les preuntes.

– Cercar imatges que puguin acompanyar les vostres explicacions.

– Recordeu també que els títols i la presentació en general compten per la nota. Sigueu creatius.

Som-hi! Anem per feina!

ACTIVITATS (1a Part)

1.- Digues quins són els tres símbols de Catalunya reconeguts per la Generalitat. Fes una explicació de cada un d’ells indicant quin és el seu origen. Recorda posar-hi títol a cada un d’ells i si pots imatges.

PREGUNTES (2a Part)

2.- Quin article de l’Estatut d’Autonomia de 2006 nomena els símbols de Catalunya? Què diu aquest article?

3.- Escriu una estrofa de la lletra de l’himne nacional de Catalunya en la seva versió original (no la moderna).

4.- Saps què és una falç?

5.- Quina relació té el torneig de FC Barcelona Joan Gamper amb la senyera?

6.- Quin és aquest llibre i què significa per a Catalunya?

7.- Què volia dir en aquells temps “anar a can Felip2 i per què ho deien?

8.- Qui eren els “botiflers” i en quin sentit es fa servir avui dia la paraula?

9.- Què en penses que els catalans fem d’una derrota la nostra festa nacional quan normalment tothom el que festeja són les victòries?

 

ENLLAÇOS

http://www.gencat.cat/catalunya/cat/coneixer-si

mbolsnacionals.htm

http://ca.wikipedia.org/wiki/S%C3%ADmbols_de_Catalunya#S.C3.ADmbols_hist.C3.B2rics

http://www.officialworldrecord.com/2004/08/worlds-largest-floating-flag/

http://www.ultramagic.com/cat/News/N25/News25.htm

http://www.parlament.cat/porteso/estatut/eac_ca_20061116.pdf

http://ca.wikipedia.org/wiki/Els_Segadors

http://www.llibrevell.cat/wp/anar-a-can-felip-homenatge-als-borbons/

http://www.diccionari.cat/

http://zwitterioblog.blogspot.com/2007/09/diada.html

 

 

LES TRADICIONS CATALANES.

 

ACTIVITAT INDIVIDUAL I OBLIGATÒRIA.

TENS TEMPS FINS EL PROPER 9  DE NOVEMBRE.

Amb motiu del temàtic,  aquest curs dedicarem  uns dies a treballar les tradicions catalanes.

La nostra terra és plena de tradicions diverses i una de molt coneguda són les colles castelleres.

N’hi ha moltes arreu de Catalunya i força d’elles són molt conegudes, tant aquí com en d’altres països del món.

Perquè us en feu una idea, us proposo fer una activitat amb l’ajut de l’ hemeroteca de La Vanguardia.

Doncs, som-hi !!!

mmmmmmmmmmmmmmmm

Tot seguit us explico els passos que heu de seguir per fer-la.

**Primer de tot heu de clicar en la pàgina web de la hemeroteca.

**On podeu llegir “la hemeroteca de La Vanguardia desde 1881″ , caldrà escriure ” Colles castelleres a Nova York”.

**Tot seguit haureu d’escriure la data següent : Por fecha : DESDE  (  08-06-2012 ) HASTA (  08-06-2012 ).

**Després cliqueu sobre BUSCAR.

**Us apareixeran els resultats trobats (EDICIÓN DEL VIERNES, 08 DE JUNIO DE 2012).

**Feu un doble clic sobre la pàgina del diari que veureu a la vostra esquerra per fer -la grossa i poder llegir la notícia còmodament.

**Un cop llegida, cal que contestis el següent qüestionari.

QÜESTIONARI:

1.Quina consideració dóna la UNESCO als castells humans?

2.Des de quin any es van començar a fer exhibicions a l’estranger i quina fou la primera “colla” en fer-les?

3.En quin país i en quin any els Castellers de Vilafranca van aixecar un castell de nou amb folre?

4.Per quin motiu els Castellers de Vilafranca van actuar a Nova York aquest estiu passat?

5.Amb quina personalitat catalana van coincidir?

6.Per què no cobren els membres d’una “colla”?

7.Quantes persones d’una “colla” són movilitzades quan han de fer alguna sortida a  l’estranger?

AQUÍ TENIU L’ENLLAÇ DE LA HEMEROTECA.

http://www.lavanguardia.com/hemeroteca/

***AQUÍ US DEIXO UN VÍDEO DE L’ESTADA DELS CASTELLERS DE VILAFRANCA A NOVA YORK.



 

¿QUÉ HAY DENTRO DE LA CAJA?

lEmmmmmmmm¡A ver si adivinas qué contiene la caja !

Será un objeto,un animal,un sentimiento…algún “profe” escondido.

No olvides que las preguntas deben ser breves y yo te contestaré

con un SÍ o con un NO.

RECORDAD  LEER LAS PREGUNTAS REALIZADAS POR VUESTROS COMPAÑEROS PARA NO REPETIRNOS DEMASIADO.

EN CASTELLANO LOS SIGNOS DE INTERROGACIÓN DEBEN COLOCARSE AL PRINCIPIO Y AL FINAL DE LA PREGUNTA

¡Atrévete!   Empieza el juego.

Recuerda que tienes tiempo hasta el 2 de noviembre.Esta actividad

es obligatoria.

 

😆 YA TENEMOS AL PRIMER ACERTANTE… VÍCTOR SALA. ¡ ENHORABUENA! 😆

DENTRO DE LA CAJA HABÍA UN…

 

 

SAXOFÓN O SAXO:

***Instrumento musical, hecho de latón que consta de boquilla y caña.

***Fue creado por Adolphe Sax (Bélgica) en la década de 1840 ( mediados del siglo XIX ).

 

😀 ¿A PUNTO PARA SEGUIR JUGANDO?

ESTA VEZ VA A SER TODAVÍA MÁS REBUSCADO… ¿PREPARADOS PARA MI DESAFÍO?

ADELANTE, SEGUIMOS JUGANDO…( ¡¡¡¡ JE-JE-JE !!! ).

 

😆 ¡YA TENEMOS UN SEGUNDO ACERTANTE!

¡ ENHORABUENA MERITXELL BONET!

DENTRO DE LA CAJA HABÍA

 

 

***Los dinosaurios fueron, en un sentido popularmente extendido, grandes reptiles.

Se  extinguieron hace 65 millones de años.

 

¿ SEGUIMOS JUGANDO…? ( ¡¡¡¡ JE-JE-JE !!! ).

 

😆 DENTRO DE LA CAJA HABÍA UN INSTRUMENTO,UN ANIMAL Y AHORA ¿QUÉ HABRÁ?…

😆 HACE REFERENCIA AL COLOR VERDE PERO NO ES OBJETO O ANIMAL…¿QUÉ SERÁ? ¿QUÉ SERÁ?


ESTA VEZ NO HA HABIDO NINGÚN ACERTANTE…

LO QUE HABÍA DENTRO DE LA CAJA ERA UN SENTIMIENTO O ESTADO DE ÁNIMO QUE EN MUCHAS OCASIONES SE SIMBOLIZA O ES ASOCIADO AL  COLOR VERDE…. LA ESPERANZA.


m

COM ENS ALIMENTEM.

-ACTIVITAT OBLIGATÒRIA, INDIVIDUAL- (últim dia 17 d’octubre)


P

CLICA SOBRE LA FOTOGRAFIA PER INICIAR EL VÍDEO

EN QUÈ CONSISTEIX L’ACTIVITAT?

a) Has de visionar els quatre primers minuts d’aquest vídeo, tot i que la seva durada és més llarga.

b) Cal que copiïs les següents preguntes a la llibreta de naturals i les contestis (treball en brut).

c) Cal que ho passis a un foli per presentar-lo el dia 17 d’octubre a classe.

d) A l’apartat de comentaris hi has de deixar un breu comentari sobre aquesta activitat.

Aquí et deixo unes preguntes que et poden ajudar a fer un comentari ben raonat.

– Què t’ha semblat l’activitat? Per què?

– L’has trobada fàcil o difícil? Per què?

– Has après alguna cosa nova? Què?

– Hi ha hagut alguna cosa que et cridés l’atenció? Quina?

– …

e) A classe  en farem una posta en comú.

ATENCIÓ: Si la feina (treball escrit i el comentari del bloc) està ben feta, ben raonada i ben presentada, podreu guanyar uns quants positius que sempre van bé.

QÜESTIONARI SOBRE ELS QUATRE PRIMERS MINUTS DEL VÍDEO

1.- Què pot evitar una alimentació equilibrada?

2.- Quins grups d’aliments segons veus en les imatges ens ajuden a tenir una alimentació equilibrada?

3.- Digues dues malalties que es poden donar en una persona obesa.

4.- Quines afirmacions són certes per reduir l’obesitat:

– Cal fer una dieta baixa en calories.

– No fer exercici físic.

– Beure força aigua.

– Menjar llaminadures i prendre begudes

refrescants.

– Fer tres àpats abundants al dia.

– No picar entre àpats.

 

IMPORTANT: SI NO VEIEU EL VÍDEO HEU DE DESCARREGAR EL REAL PLAYER. EL PODEU TROBAR PEL GOOGLE PERÒ AQUÍ US POSO UN ENLLAÇ QUE VA DIRECTE A UNA PÀGINA EN ESPANYOL DES D'ON ES POT DESCARREGAR. AMB AJUDA DELS PARES SUGUR QUE PODREU FER LA INSTAL·LACIÓ. HEU DE CLICAR SOBRE ON DIU DESCARGUE AHORA(el de la dreta!!!!) I ANAR SEGUINT LES INDICACIONS.

 

http://realplayer.softonic.com/


 

BLOCAIRES DE 5È : BENVINGUTS!!!!!

snoopy2

Hola nois i noies de cinquè! Espero que les vacances hagin anat molt i molt bé.

Us ho heu passat bé?

Heu fet quelcom d’especial?

Heu visitat algun lloc interessant?

Suposo que també heu tingut temps per descansar i carregar les piles per el nou curs.

Doncs ja hi tornem a ser i també una nova activitat com és  …

 “EL NOSTRE BLOC”.

Espero que us agradi aquesta proposta i que junts la tirem endavant!

😆  TENIU TEMPS D’ENVIAR UN COMENTARI DONANT RESPOSTA A LES PREGUNTES  QUE HEU LLEGIT AL PRINCIPI DE L’ARTICLE FINS EL PROPER 5 D’OCTUBRE.

 

apple_dances

Tal com us he explicat, i poc a poc anireu veien, hi ha diferents tipus d’activitats,

algunes d’elles obligatòries i d’altres d’opcionals.

*La realització, o no, de les activitats es tindran en compte en les notes de les assignatures pertinents.

Tot seguit apuntaré alguns aspectes que cal tenir en compte:

1.Cal vigilar l’ortografia en els vostres comentaris.És molt important repassar els comentaris

abans d’enviar-los. En cas de dubtes,  podeu consultar el llistat  de paraules que teniu al

marge dret de la pàgina en L’ ESCRIVIM BÉ! i en l’opció castellana del ¡ESCRIBAMOS BIEN!.

Si en els vostres comentaris hi ha alguna errada us les aniré arreglant en “negreta” ,

per tal d’anar-les millorant. 

Serà important esforçar-se en aquest aspecte,d’acord?

2.Cal ser correctes en els vostres comentaris,tant els que van dirigits als professors,

com aquells que puguin anar dirigits als companys o d’altres persones.

Recordeu que a tots ens agrada que els demés se’ns dirigeixin correctament!

3.Convé saber respectar les opinions dels altres,encara que no hi estiguem

massa d’acord.

Suposo que a vosaltres us agrada que us  respectin la vostra,oi?

4.Vigileu amb les dates de presentació de les diferents activitats.

No deixeu la feina per l’últim dia, sempre ens podem trobar amb

algun entrebanc  ( no funciona la conexió al bloc,

l’ordinador té algun problema,la impresora no té tinta…)

i agafat amb temps , sempre si pot trobar alguna solució!

 Bé , doncs , endavant amb aquest nou curs i aquest nou bloc!!!

La vostra tutora,

Montse.