ACTIVITAT PER FER A COL·LEGI AMB EL PROFESSOR PERE!!
Hola nois i noies!!
Ja sabem moltes coses sobre Catalunya…
Hem treballat molt i hem après coses sobre el relleu de Catalunya i també sobre el seu clima i la seva vegetació, però què en sabem de les seves tradicions i els seus símbols? És més, ja sabem què és un símbol?…i un himne? Què se celebra l’11 de setembre?
Doncs bé, ara treballarem per aprendre aquestes i moltes més coses sobre Catalunya…
Us animeu? Apa, aneu a la tasca per saber què hem de fer!
TASCA
Per saber moltes coses sobre Catalunya i conèixer-la bé, anem a investigar. Per tal de treballar tot això, haureu de:
– Agrupar-vos per parelles.
– Cercar informació a Internet amb els enllaços corresponents.
– Confeccionar un document Word responent les activitats que trobareu més avall.
– Recordeu que, si voleu tenir una bona nota, no és aconsellable fer un “cortar pegar” sense entendre el que demanen les preuntes.
– Cercar imatges que puguin acompanyar les vostres explicacions.
– Recordeu també que els títols i la presentació en general compten per la nota. Sigueu creatius.
Som-hi! Anem per feina!
ACTIVITATS (1a Part)
1.- Digues quins són els tres símbols de Catalunya reconeguts per la Generalitat. Fes una explicació de cada un d’ells indicant quin és el seu origen. Recorda posar-hi títol a cada un d’ells i si pots imatges.
PREGUNTES (2a Part)
2.- Quin article de l’Estatut d’Autonomia de 2006 nomena els símbols de Catalunya? Què diu aquest article?
3.- Escriu una estrofa de la lletra de l’himne nacional de Catalunya en la seva versió original (no la moderna).
4.- Saps què és una falç?
5.- Quina relació té el torneig de FC Barcelona Joan Gamper amb la senyera?
6.- Quin és aquest llibre i què significa per a Catalunya?
7.- Què volia dir en aquells temps “anar a can Felip2 i per què ho deien?
8.- Qui eren els “botiflers” i en quin sentit es fa servir avui dia la paraula?
9.- Què en penses que els catalans fem d’una derrota la nostra festa nacional quan normalment tothom el que festeja són les victòries?
ENLLAÇOS
http://www.gencat.cat/catalunya/cat/coneixer-si
http://ca.wikipedia.org/wiki/S%C3%ADmbols_de_Catalunya#S.C3.ADmbols_hist.C3.B2rics
http://www.officialworldrecord.com/2004/08/worlds-largest-floating-flag/
http://www.ultramagic.com/cat/News/N25/News25.htm
http://www.parlament.cat/porteso/estatut/eac_ca_20061116.pdf
http://ca.wikipedia.org/wiki/Els_Segadors
http://www.llibrevell.cat/wp/anar-a-can-felip-homenatge-als-borbons/
http://zwitterioblog.blogspot.com/2007/09/diada.html
Hola Montse,
1. Se’ls ha otorgat la distinció de ser patrimoni de la humanitat.
2. La Colla Vella al 1959 a
Bruseles.
3. A Bombai l’any 2011.
4. Dels documentals l’Enxaneta i the
Human Tower.
5. Al president del govern Artur
Mas.
6. Els seus membres són voluntaris.
7. Es movilitzen més de cent
persones.
Adeu !;)
Eloi.
Cal posar un punt quan acabes d’escriure una frase Eloi.
Bona nit Montse,
1-Patrimoni de la humanitat.
2-La Colla Vella-1958.
3-Índia-2011.
4-per presentar els documentals de l’Enxaneta i The Human Tower.
5-President de Catalunya Artur Mas.
6-Perque ho fan de forma lliure i voluntària.
7-Unes 100 persones.
Bona nit.
Marc
Hola Montse.
1-Les tradicions catalanas dels
castellers van ser declarats patrimoni cultural inmaterial de la humanitat per la unesco.
2.Va ser al 1958, amb la colla vella que va anar a Brusel.les.
3.Va ser a Bombai ( India) l´any 2011.
4. En motiu de la presentació dels documentals L´Enxaneta i The Human Tower, per promoure la cultura,el turisme i les empreses de Catalunya.
5.Amb Artur Mas, el president del govern de Catalunya.
6. Perquè són voluntaris, també els que pertanyen a la junta i la comissió tècnica.
7.Més de cent persones.
Adéu Montse.