P4 B
ARA SÓM LA CLASSE DELS PINGÜINS
AVIAT FOTOS 2011-2012

El Nostre Projecte: Els Dracs i el Drac de Komodo
El nostre projecte va endavant (mireu la Tria del Projecte). Estem treballant força i aprenent molt del món dels dracs. En aquest treball parlarem dels dracs dels contes (imaginaris) i el relacionarem amb el Drac de Komodo (un drac real). En aquest apartat podreu anar seguint l’evolució del nostre treball i de les activitats que fem a classe.
El Drac de Komodo
Mesurem un drac: Els dracs de komodo podem arribar als 3 metres de llarg quan són adults, tot i que es poden trobar alguns exemplars que superen aquesta mida. Amb els nens/es fem una suposició de com creuen que és de gran un drac de komodo, per fer-ho fan servir una cinta i van proposant diferents mides.
Fem un mural del Drac de Komodo. Un cop sabem la mida d’un drac de komodo fem un mural per fer-nos millor la idea de com és de gran.
Després de mirar diferents videos del drac de komodo ens fixem molt en els seus trets més característics.
La seva llengua. Comparem la llengua del drac amb la nostra llengua. El drac té la punta de la llengua bifurcada i la fa servir per detectar gustos, orientar-se i per olorar.
Els Dracs dels Contes
Tipus de Dracs.
Conte: Les llagrimes del Drac.
Cançó: Puff, el drac màgic.
En Patufet
Després de treballar i explicar el conte durant uns dies, ens ha agradat molt representar el conte d’En Patufet a classe.
Projecte: Els Dracs
Després de fer una pluja d’idees i de diferents votacions, s’ha decidit que el segon projecte que es treballarà a la classe són els Dracs. Parlarem dels Dracs imaginaris i de l’únic drac existent, el Drac de Komodo.
Aprofitem per demanar-vos tota la informació que ens pogueu fer arribar, per començar amb aquest projecte.
A la classe hem començat a parlar dels dracs que apareixen en els contes i estem aprenent la cançó de Puff, era un drac màgic.
Conte: El Peix Irisat
Pel Carnaval a l’escola es treballava un tema comú, que era L’Art i els Contes. A Educació Infantil vàrem decidir que es treballaria un conte a cada classe. La nostra classe va decidir que treballariem el conte de El Peix Irisat. Hem treballat molt i ens ho hem passat molt bé.
Festa de Carnestoltes.
La festa ja va començar la mateixa setmana perque el rei carnestoltes es manava uns consignes que haviem de complir. També vàrem celebrar el Dijous Gras menjant truita i botifarra.
Els nens i nenes de l’escola s’ho van passar d’allò més be. Disfresses, música i gresca!.
Aquí podeu veure algunes fotos de les diferents activitats que realitzem a l’aula:
Fem joc simbòlic intercicle entre les dues classes de P3
Projecte dels Conills
Aquest trimestre hem iniciat un projecte relacionat amb el nom de la classe. Aquí podreu anar seguint el nostre projecte i les diferents activitats que anem realitzan a la classe. Desitjem que us agradi.
- Mirem la Kitty: La Nahara ens ha portat el seu conill que es diu Kitty i l’hem estat observant i tocant.
- Com caminen i corren els conills? Ho fan igual que nosaltres?.Em aprofitat una sessió de psicomotricitat per fer de conills.
- Treballem amb amb l’edu 365. En aquest portal hem trobat dierents activitats que tracten dels conills.
- Fem un cau. A la classe, hem decidit entre tots de fer un cau.
- El nostre cau. Imaginem que som uns conillets dins el nostre cau.
- Hem mirat a internet en imatges com són les dents dels conills. Les hem comparat amb les nostres i hem vist que són diferents. Així són les nostres dents.





