Aquest curs el nostre projecte interdisciplinari està dedicat a les festes tradicionals de Catalunya. Els objectius generals del mateix a primària són:
-Conèixer l’origen i la història de les tradicions i festes.
-Conèixer les manifestacions populars de les festes i tradicions catalanes.
-Conèixer la gastronomia associada a cada festa i/o tradició.
-Conèixer el calendari de festes, ubicar-les en l’estació i relacionar-les amb el calendari solar o lunar.
-Conèixer les manifestacions artístiques, musical … de les tradicions i festes catalanes.
-Elaborar i realitzar activitats diverses de les diferents àrees curriculars relacionades amb les festes i tradicions catalanes.
Áixí mateix a la nostra escola, educació infantil també participa del projecte i els seus objectius són:
-Identificar-se com a persona sentint seguretat i benestar emocional –per mitjà de l’expressió dels sentiments i les emocions experimentats en la participació en diverses festes–, coneixent el propi cos –exercitant danses–, les seves necessitats i els hàbits de salut, i guanyar confiança en el control d’un mateix.
-Aprendre amb i a través dels altres, gaudir de la relació i integrar-se en el grup, establint relacions afectives positives amb actituds d’empatia i col·laboració i intentant resoldre conflictes de manera pacífica –compartint els jocs; establint normes de convivència, i elaborant feines de manera conjunta.
-Observar i experimentar amb curiositat i interès en l’entorn proper, interpretant-lo i fent-se preguntes que impulsin la comprensió del món natural, social, físic i material.
-Conèixer experiències, històries i símbols de la cultura pròpia del país generant actituds de confiança i respecte per les diferències i valorant les relacions socials i afectives que s’hi estableixin –a partir del coneixement de les festes que se celebren al llarg del curs.
-Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal –participant en danses–, verbal –expressant sentiments i emocions; verbalitzant com viuen les festes; arribant a acords; expressant opinions, i participant en converses col·lectives–, gràfic, musical –interpretant diverses cançons–, audiovisual i plàstic –elaborant murals; modelant plastilina i fang, pintant…. Iniciar el procés d’aprenentatge de la lectura i l’escriptura –identificant títols i paraules clau i participant en lectures col·lectives de textos–, de les habilitats matemàtiques bàsiques i de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació.
-Aprendre a ordenar temporalment les festes al llarg de l’any.
La tardor-Castanyada
El Nadal- L’hivern
El Carnaval
St. Jordi-La primavera
St. Joan i el solstici d’estiu. La festa de l’aigua!!!!!!
Bones i..refrescants vacances !!!