JORNADA DE PORTES OBERTES

Si teníeu algun familiar o conegut que hagi de començar l’etapa d’educació infantil el pròxim curs, us informem que les portes obertes són el dia 9 de març, de 10h del matí fins les 13h del migdia.

Heu de saber que aquesta escola no és com la resta d’escoles. Nosaltres treballem per projectes, però també fem ambients i caixes d’investigació.  Les classes de p-3 fins a 4t fan ambients i els de 5è i 6è fan caixes d’investigació. Les caixes d’Investigació són com petits projectes per fer recerca sobre un tema a partir d’unes preguntes. Treballem en petits grups heterogenis per aprendre a treballar en equip. Els ambients són espais amb diferents materials, activitats, situacions… per aprendre jugant i experimentant.

Altres coses interessant que fem és la lectura intercicle. Les classes de 4t, 5è i 6è fan lectura Intercicle  amb els nens i nenes de 1r, 2n i 3r. La lectura intercicle és on els nens i nens de cicle superior ensenyen a llegir als nenes i nenes més petits.

Article fet per Yaiza Cáceres.

La geometria aplicada a la robòtica.

A principis d’aquest curs vam treballar amb el pro-bot. El pro-bot és un robot amb forma de cotxe que pots programar perquè faci un recorregut. Pot fer les línies rectes i els girs que tu vulguis. Però sobretot pots fer-lo servir per dibuixar o dissenyar ja que pots posar-li un retolador en l’orifici que té al mig.

L’ Àngel ens va proposar fer un prisma per aprendre que són els angles complementaris, els diferents tipus de triangles i el més important, aprendre a programar un robot, cosa que alguns no sabíem.

Un cop vam aprendre a programar vam utilitzar-lo per fer les banderoles de la paradeta de sisè.

La part més complicada és calcular els graus dels girs. També és difícil seguir bé l’ordre dels passos en la programació.Imatge de previsualització de YouTube

Article redactat per l’Amanda i la Gisela de 6è A.

Novetats al pati

Com deiem a l’anterior article, aquest curs sóm els grans de l’escola i tenim la responsabilitat d’ajudar als nens de primer ja que venen del pati dels petits. A la taula rodona vam acordar més i més variades propostes perqué, a l’hora del pati, molts nens i nenes puguin gaudir de més varietats de jocs, com per exemple el hockey, badminton, etc.

Han canviat el tema dels dies, alguns dies només per a futbol o basquet i uns altres per als jocs tradicionals.

Les nenes volien un racó per ballar i ho han aconseguit: un cop a la setmana podem tenim el gimnàs perquè qui vulgui ho pugui fer.

Com que hi ha material nou, els nens i nenes de l’escola van a l’entrada del gimnás per repartir-lo als demés nens i nenes que vulguin jugar.

ARTICLE ESCRIT PER : YAIZA SILVA , BRITTANY ZAVALA.

Un nou curs a 6è!!!

Aquest curs som a sisé i tenim més responsabilitats que altres alumnes. És important, per tant, que donem exemple als nens i nenes de primer que no saben res del pati. També hem d’ensenyar als alumnes de 5è el funcionament de les caixes d’investigació.

Una altra novetat és que enguany ens toca vacunar-nos. És una cosa que no ens agrada però sabem que ho hem de fer. D’aquesta preocupació va sorgir el projecte que estem fent de les vacunes.

El curs ha començat com sempre, amb moltes preguntes, tasques, projectes i alguna excursió.

Els mestres són els mateixos, però ha vingut una mestra nova de música que es diu Arantxa.

Segur que sera un curs interessant.