“Cómo aprender a amar en la escuela” de Mª Dolors Renau (ed.)

Autors: Maria Dolors Renau i ManénMarina Subirats i MartoriSara Berbel SánchezJuanjo Compairé GarcíaÓscar Strada BelloMonserrat Moreno MarimónGenoveva Sastre VilarasaRosa Ros i RaholaJorge Barudy LabrínLuz Martínez TenAmparo Tomé González.

L’escola ha de ser el lloc on nens i nenes aprenen a identificar els sentiments propis i aliens, valorar i gestionar les diferències dels altres, per així eliminar el domini d’un sexe sobre un altre i la violència que es deriva d’aquest model tan profundament arrelat en les nostres societats. Tant la mateixa pràctica dels professors com els últims estudis científics han destacat la importància que té l’escola en el desenvolupament dels sentiments, la forma d’entendre la convivència i les actituds davant les diferències, sobretot les de gènere. Per aquest motiu la pràctica pedagògica ha posat de relleu la importància d’ensenyar a estimar a l’escola, de desenvolupar la capacitat de respecte, empatia i diàleg, i la de resoldre els conflictes de forma negociada evitant l’ús de la violència, ja des dels primers anys.

Entre els objectius d’aquest llibre: subratllar la importància d’un model coeducatiu que ensenyi a cooperar en lloc de competir, a reconèixer el valor de la diversitat contra un únic model d’èxit, a defensar els drets i el benestar de totes les persones, col · laborant en la construcció del bé comú …

ÍNDICE

Prólogo.  Mensaje en una botella.
Carlos López Cortiñas

Prólogo
Roser Font

Cap. 1 El éxito educativo de las mujeres ¿final de la discriminación?
Por Marina Subirats

Cap. 2 Sentimientos y emociones… ¿son educables?
Por María Dolors Renau

Cap. 3 La natural identidad femenina en cuestión: modelos del cuerpo y del alma en la adolescencia
Por Sara Berbel Sánchez

Cap. 4 Una esceula hacia adentro: educando a los hombres para la igualdad
Por Juanjo Compairé García

Cap. 5 La amistad: una posibilidad de prevención contra la violencia
Por Oscar Strada Bello

Cap. 6 El amor y su largo proceso de crecimiento en igualdad
Por Montserrat Moreno Marimón

Cap. 7 Caminos para la coeducación: Los conflictos en el amor y otros temas
Por Genoveva Sastre Vilarrasa

Cap. 8 Conflictos y potencialidades del amor y la sexualidad en los jóvenes. El amor y su largo proceso de crecimiento en igualdad
Por Rosa Ros i Rahola

Cap. 9 Promover el buen trato y los recursos resilentes como bases de la prevención y el tratamiento de las consecuencias de la violencia humana
Por Jorge Barudy

Cap. 10 Una mirada sobre la formación y acompañamiento del profesorado en la transformación coeducativa del centro. Entrevista a Amparo Tomé
Por Luz Martínez Ten

Aquest llibre està basat en unes jornades organitzades per FETE-UGT Catalunya i FETE-UGT sobre coeducació.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *