Monthly Archives: abril 2020

ACTIVITAT DEL DIA DE LA DONA

PER AL CARTELL

– Feu un grup de 3-4 persones al DRIVE

– Busqueu una foto emblemàtica d’una de les escriptores del llistat per elaborar un cartell tamany DinA3

– En el cartell també hi ha d’aparèixer de manera breu:

  • Lloc i data de naixement/ mort
  • Fets rellevants
  • Obres importants i premis
  • Frase de l’autora relacionada amb el món de la dona o la literatura

Totes aquestes informacions han de ser ampliades en una exposició oral que farem a classe (data a concretar).

– Envieu cartell definitiu en PDF al professor/a

PER A LA PRESENTACIÓ ORAL

– Elaboreu un guió o esquema de l’exposició per planificar la intervenció. Recordeu que cal explicar, no llegir.

– La presentació ha d’incloure una salutació, la presentació personal i una breu introducció sobre el contingut del qual parlareu.

– En el desenvolupament, articuleu bé les paraules, se us ha d’entendre. Reguleu el volum, parleu per a la penúltima fila, així us assegurareu que tothom us escolti bé. Controleu el ritme: ni massa ràpid, ni massa lent. Utilitzeu l’expressivitat per remarcar els aspectes importants. Heu de tenir una postura i presència formal. Si hi ha més membres en el grup, aquests han de mantenir una actitud atenta i correcta. Establiu contacte visual amb el públic, això demostra seguretat. Mostreu-vos relaxats i convençuts de l’interès del vostre treball. Situeu-vos al costat del suport visual. Assageu i comproveu que no excediu el temps assignat. Les diapositives no han de contenir massa text, només han de ser títols, si pot ser, acompanyats d’imatges. Si perdeu el fil, calma. Demaneu disculpes, consulteu el guió, situeu-vos i torneu a començar la frase.

– Sempre heu d’acabar amb una conclusió o frase final, resumint el tema del qual s’ha parlat.

– Finalment, comproveu al lloc de l’exposició, si tots els programes, animacions… funcionen correctament, si pot ser alguns dies abans. (És molt desagradable trobar-se problemes tècnics a l’últim moment, i fer esperar el públic, el tribunal…)

LLISTAT OBERT D’AUTORES

  1. Maria Àngels Anglada
  2. Caterina Albert
  3. Clementina Arderiu
  4. Maria Aurèlia Capmany
  5. Montserrat Roig
  6. Maria Mercè Marçal
  7. Mercè Rodoreda
  8. Maria Antònia Salvà
  9. Hermínia Mas
  10. Maite Carranza
  11. Núria Pradas
  12. Maria Barbal
  13. Maria Antonia Oliver
  14. Montserrat Abelló
  15. Isabel-Clara Simó
  16. Carme Riera
  17. Rosa Maria Arquimbau
  18. Anna Murià
  19. Bel Olid
  20. Najat El Hachmi
  21. Marta Pessarodona
  22. Marta Rojals
  23. Empar Moliner
  24. Margarida Aritzeta
  25. Marina Garcés
  26. Maria Carme Roca
  27. Care Santos
  28. Pilar Rahola
  29. Joana Raspall