EL CAOS
Benvolguts pares i mares, mestres, nens i nenes de l’escola,
Els alumnes de 4tA hem fet un projecte d’art contemporani sobre el CAOS. Esperem que us agradi a tots.
L’Associació Cultural li va comentar a la Núria, la nostra tutora, aquesta proposta d’art contemporani. Després ella ens la va explicar i va posar tres cartells d’emoticones: un que era feliç, un altre confós i un trist que no hi volia participar. Al final la majoria de nens i nenes vam dir que si. Ens va donar una llibreta a cadascú per anotar-hi tot allò que fèiem i que apreníem sobre el projecte.
Per saber què era art contemporani a través de les imatges que vam buscar a Google i el que vam consultar a casa, vam arribar a la conclusió que art era expressar el que sentíem, pensar, canviar la mirada,… i contemporani significava actual, del nostre temps. Ara ja sabem què vol dir art contemporani.
Després d’uns dies vam anar a la classe de segon B i vam veure què era el CAOS perquè ens vam trobar amb les taules pel terra, les cadires i el material desordenat.
En un paper vam expressar el que vam sentir cada un de nosaltres amb dibuixos i/o paraules. Quan vam acabar, la Núria treia els paperets i ens preguntava perquè ho havíem posat.
Uns dies després, a plàstica, vam fer amb pintura una representació del CAOS. Vam barrejar pintura de colors i van sortir colors diferents que no tenien sentit
( i era tot un CAOS!!!).
Un dia vam buscar fotos en el diari i també paraules relacionades amb el CAOS, les vam enganxar en unes cartolines i vam fer un mural. Vam buscar el caos en el nostre món.
Una tarda de dimarts la Núria ens va donar peces de fusta per construir CAOS. Quan vam acabar ho vam comentar i després vam fer fotografies.
Quan ja teníem la idea de caos ens vam separar en tres grups per pensar de quina manera plàstica el podríem expressar nosaltres i van sortir vàries idees: fer un embolic amb fils de colors, fer fotografies de potes de cadires o bé representar els afectats d’una guerra.
Després va venir a parlar amb nosaltres la Glòria Giménez, l’artista que ens acompanya en aquest procés. Li vam explicar tot el que havíem fet i ella ens va dir que féssim el que volguéssim però que enfoquéssim el caos en positiu.
Al final només ens vam quedar amb dues idees: una era amb moltes potes de cadires formar com si fossin formes geomètriques que formessin creus o com una «x»; l’altre idea era amb fils de colors cada nen tindria un fil i amb els arbres del pati ,anar-nos creuant moltes vegades.
Finalment vam fer grups de cinc o sis persones per acabar la feina. Un grup era el del bloc, un altre de les invitacions, del mapa de conceptes , el de la llibreta , el del cartell i el del logo. El del bloc era escriure un text per al bloc, el de les invitacions des de l’ordinador escriure unes invitacions com les d’una festa d’aniversari i fer un cartell i donar-ne una a cada classe. El mapa de conceptes en poques paraules (només les clau) però que expliques bé el procés i amb moltes fotografies i/o molts dibuixos.
Gràcies.