6è 2n trimestre: Projecte Edat Moderna
– Veure el PDF del projecte
– El producte del treball final es farà amb el programa www.canva.com
Webs de referència
4.4. Bibliografia
4.4.1. És obligatori fer servir com a mínim aquesta referència
per cercar informació:
– http://www.xtec.cat/ceip-drsobreques/presentacionssocials/presentacions6e/Presentacions%20Socials%206e%20pdf/Tema%204%20L%27Edat%20Moderna%20II%20La%20monarquia%20hispanica.pdf
4.4.2. https://sites.google.com/site/rotes6a/c-medi/t14-l-edat-moderna
http://montse.quintasoft.net/2ESO/portada_emoderna.htm
4.4.3. Cal cercar un vídeo, CD o DVD històric que estigui
relacionat amb el tema que heu de desenvolupar.
1r trimestre.
El nostre projecte de GEOLOGIA.
- Veure PDF document
Visitem el PARC NATURAL DE LA GARROTXA
http://parcsnaturals.gencat.cat/ca/garrotxa/
Què és PANGEA?
– Què té d’especial el Parc Nacional de Yellowstone, que no està relacionat amb els animals ni amb les plantes?
– Quina relació té amb aquest vídeo?
5è Iniciem el PROJECTE dels INVERTEBRATS
Iniciem el projecte dels animals INVERTEBRATS amb una sortida de camp a la zona de la Serra de Llevant, al costat de l’Escola Montserrat Montero.
Veure les fotos de la sortida de camp
Descarregar el projecte dels animals invertebrats
Consulta obligatòria d’aquests webs de referència.
https://ca.wikipedia.org/wiki/Invertebrat
http://www.xtec.cat/~aporta1/naturaweb/invertebrats.htm
https://ca.wikipedia.org/wiki/Invertebrat
Com fer un LAPBOOK – Models i plantilles?
Projecte de EDAT MITJANA.
Web del projecte: https://sites.google.com/view/edatmitjana-5
Tasques:
1. Triar les preguntes inicials per grups. EXEMPLE PREGUNTES
2. Eix cronològic de tota la història. Fes servir el programa Impress o Power. EXEMPLE EIX C.
3. Eix cronològic E. Mitjana. EXEMPLE EIX C. 1
4. Mapa conceptual de la pregunta. Seguint PLANTILLA
5. Cercar la informació utilitzant un mínim de tres fonts
6. 1ª entrega. Article inicial – Seguint PLANTILLA ARTICLE
7. 2ª Entrega Redactar amb les correccions esmenades.
8. Guió Exposició pública – Seguint PLANTILLA GUIÓ EXPOSICIÓ
9. Fer una exposició pública amb un suport gràfics i/ o digital. Eines EXEMPLE
10. Llistat de 10 preguntes i 4 respostes exposició oral -Seguint PLANTILLA QÚESTIONARI
11. Confeccionar un breu qüestionari. GUIA KAHOOT
Projecte de CATALUNYA.
Com avaluarem el projecte? Veure document d’avaluació
– Adreces d’obligada consulta:
- http://www.icgc.cat/es/Ciudadano/Descarga/Recursos-escolares
- www.parlament.cat
- www.meteo.cat
- http://www.turismeperatothom.com/ca/ http://mapasinteractivos.didactalia.net
- http://www.cestaysetas.com/dominios-de-vegetacion-en-cataluna/
CONTINGUT:
1. Portada i índex del projecte.
2. Part comuna:
Aquesta part la farem entre tots/es a classe i compartirem la recerca amb la finalitat que tothom disposi de la mateixa informació. Per complementar aquesta tasca anirem a visitar el Parlament de Catalunya.
a) Política: www.parlament.cat
-
Què és Catalunya?
-
L’organització política i les institucions democràtiques de Catalunya.
-
La Generalitat de Catalunya: què és, on és la seva seu i qui és el seu president actual.
-
El Parlament: què és, on és, quins partits tenen representació en el Parlament de Catalunya i com es diuen els seus representants principals?
b) Geografia:
-
La geografia política de Catalunya: Catalunya al món, les províncies i les comarques catalanes.
-
La geografia física de Catalunya: límits geogràfics, costes, rius i muntanyes.
-
Climes de Catalunya.
-
Vegetació de Catalunya.
3. Part específica de cada grup:
Aquesta és la part més important del vostre projecte. És bàsic que ho feu bé per assolir els objectius mínims.
Agrupaments:
Cada grup de treball està format per 6 persones dividides en subgrups de 2.
Heu de repartir-vos les tasques entre els membres dels grup i compartir, entre vosaltres i amb el mestre, la informació a través d’un document del Google Drive.
Contingut de cada província (Barcelona, Tarragona, Lleida i Girona).
Entre els membres del grup de treball heu de completar la informació demanada: dades generals, relleu, climograma, vegetació, cultura, festes tradicionals i turisme.
a) Dades generals:
– Nom de la província i capital.
– Situació dins Catalunya. Localització amb punts cardinals i imatges il·lustratives.
– Comarques de la província.
– Nom de l’alcalde de la capital i partit al qual pertany.
– Població: Número d’habitants i superfície en Km2.
b) Relleu:
– Quins són els rius, les muntanyes i els pics més importants amb alçada. Heu d’indicar on són (població i comarca) i les seves característiques.
– Cal il·lustrar-lo amb mapes.
c) Climograma:
– Climograma amb explicació breu. Explica les característiques del clima de cada província. Informació a www.meteo.cat https://sites.google.com/a/xtec.cat/catalonia/el-clima
d) Tipus de vegetació predominant
– Quin tipus de vegetació hi ha a la província que t’ha tocar estudiar (zona de muntanya, plana o/i mar). Cal afegir un mapa de la vegetació (veure atles de Catalunya) http://www.cestaysetas.com/dominios-de-vegetacion-en-cataluna/
– Explicar les raons per les quals aquesta vegetació existeix.
– Explicar un exemple d’arbre i una planta característica.
e) Cultura
– Escriptor/a. Seleccionar un escriptor o escriptora de la província i triar un poema per memoritzar i recitar el dia de l’exposició. Caldrà conèixer bé el vocabulari per explicar-lo.
– Pintor/a i quadre important. Caldrà mostrar un quadre d’aquest/a pintor/a i explicar quines característiques té el dia de l’exposició.
– Cantant conegut o grup musical i cançó més coneguda. Cal copiar la URL del Youtube i mostrar la cançó que heu escollit per reproduir-la el dia de l’exposició.
f) Festes tradicionals:
– Heu de fer un quadre de les festes tradicionals dividides per estacions (primavera, estiu, tardor i hivern).
– Heu d’explicar breument com a mínim una de les festes de cada estació.
– També s’heu d’explicar quins són els balls i els vestits tradicionals d’alguna d’aquestes festes.
g) Turisme: www.turismeperatothom.com
– Heu de recomanar una visita turística de 5 dies per aquesta província i explicar-la el dia de l’exposició.
– Aquesta ruta turística inclou els monuments més coneguts, les activitats lúdiques i la gastronomia (menjars típics).
– Heu de triar i d’explicar una recepta típica el dia de l’exposició.