PROJECTE REPRODUCCIÓ HUMANA
Iniciem el projecte final de 6è. Veure document de l’alumne.
Fonts obligatòries de recerca
- Edu365: http://www.edu365.cat/primaria/muds/natural/ud/reproduccio/
- Xtec: http://www.xtec.cat/~rvillanu/reproductor/reproductor.htm
Objectius:
-
Assolir una visió integrada dels aparells i sistemes que possibiliten les funcions de la reproducció i la relació en els éssers humans i òrgans, aparells i sistemes que hi intervenen.
-
Reconèixer la dimensió afectiva de la sexualitat i d’algunes malalties relacionades amb la funció de reproducció.
-
Valorar de manera crítica els comportaments individuals que afecten la salut dels altres i la pròpia.
-
Conèixer i valorar els avenços de la ciència en la salut.
-
Expressar de manera raonada les valoracions pròpies i el contrast amb les valoracions dels altres sobre decisions que afavoreixen un comportament responsable i saludable
PROJECTE COMUNITATS AUTÒNOMES D’ESPANYA
PDF del projecte
Enllaços a pàgines webs d’informació bàsica:
Què hem de fer?
- UN FULL DE CÀLCUL DE LES DESPESES
MODEL full de càlcul (Calc)
- UN DÍPTIC amb aquests apartats
MODEL de díptic (impress) – Exemple CATALUNYA
PORTADA del díptic.
– Nom, bandera i escut.
– Capital i províncies que formen la comunitat.
– Dades personals de l’autor o autors.
CONTINGUT interior del díptic.
– Definició de la Comunitat Autònoma.
– Situació dins d’Espanya.
– Nom del president o de la presidenta de la comunitat.
– Població: Número d’habitants i superfície en Km 2
– Relleu: Rius, muntanyes i pics més importants.
– Serveis: autopistes, aeroport, port marítim, transport ferroviari.
– Climograma amb explicació breu.
– Turisme: Recomanar una visita turística d’aquesta comunitat i explicar-la el dia de l’exposició.
– Full de càlcul i gràfic de despeses. Caldrà fer un full de càlcul amb les despeses d’una setmana de viatge per la comunitat.
– Cultura:
• Monuments més coneguts. Explicar quins són, on estan i comentar per què són tan importants.
• Gastronomia. Anomenar els menjars típics i explicar una recepta el dia de l’exposició.
• Festes populars, ball tradicional i vestits tradicionals.
• Escriptor/a. Seleccionar un poema per memoritzar i recitar el dia de l’exposició. Caldrà conèixer bé el vocabulari per explicar-lo. Cal que sigui amb la llengua pròpia de la Comunitat (castellà, gallec, …).
• Pintor/a i quadre important. Caldrà mostrar un quadre d’aquest pintor i explicar quines característiques té el dia de l’exposició.
• Cantant conegut o grup musical i cançó més coneguda. Còpia la URL de la cançó que has escollit per reproduir-la el dia de l’exposició.
PROJECTE EDAT MODERNA
El projecte està relacionat amb una època història molt interessant,
plena de grans canvis (socials, culturals, polítics, econòmiques,
religioses,…). Cadascú de vosaltres haurà de realitzar una recerca
comuna i una d’específica.
La part comuna inclou una revisió general de les característiques de
l’Edat Moderna a Europa i a Catalunya
La part específica consisteix en aprofundir en un apartat d’aquesta
època i presentar-ho en forma d’article periodístic. Farem una
revista de l’Edat Moderna, amb tot tipus de temàtiques: regnats,
economia, invents, descobriments, societat, cultura (música,
pintura, escultura, gastronomia, tradicions), guerres, …
Per poder exposar, el treball ha de tenir unes condicions mínimes i
complir amb les dates d’entrega indicades a continuació.
https://drive.google.com/open?id=0B2U_cuAD9ljmMEc1eF9oVHpGZ00
PROJECTE GEOLOGIA.
Adreces de consulta obligatòria:
Preguntes que voleu saber, conceptes claus i web d’ajuda
- Geologia
- Història geològica de la Terra. Fòssils
- Fenòmens geològics interns:
- Les capes internes de la Terra
- Plaques tectòniques
- Roques
- Minerals
- Volcans
- Falles i plegaments
- Terratrèmols i tsunamis
- Agents i fenòmens geològics externs:
- Meteorització
- Transport
- Sedimentació
- Fenòmens atmosfèrics, rius, glaceres, aigües subterrànies, acció del mar i oceans, el vent,
- Els geòlegs
- Estudis UAB,
- Les tasques que fan
- Instruments que fan servir MATERIALS
- Més instruments