Aquest dijous passat al vespre els alumnes de 3er de primària vàrem visitar l’observatori de l’institut d’Alcarràs, on els alumnes del grup de treball d’astronomia ens van fer una explicació teòrica pràctica d’estels, galàxies i d’una mica de la Via Làctia.
Ens vam dividir en 3 grups, i cada 30 minuts anàvem permutant en les tres estacions programades:
1.- observació d’estels al pati amb un punter làser: ossa major, ossa menor, el carro, Orio, alguns signes del zodíac, etc.
2.- Aula d’informàtica, explicació i visió d’estels amb el programari especialment dissenyat per l’estudi d’estels i amb la inestimable ajuda de la feina feta pels alumnes de l’institut; vam poder veure per ordenador l’observat amb el làser.
3.- i per últim pujada a la cúpula instal•lada al terrat de l’institut, on vam poder veure més clarament aquells estels estudiats amb anterioritat, a més de poder utilitza els telescopis instal•lats.
Visita molt interessant, per continuar aprofundint i consolidant els aprenentatges efectuats al nostre projecte de l’Univers.
Agrair la disponibilitat i el temps de les persones que ens van rebre i ens van explicar tot allò que vàrem necessitar. Bona feina!!