XAROP DE SAUC

El dijous 21 de maig, la Sonia va venir a l’escola a ensenyar-nos a fer xarop de saüc. Aquest xarop és molt beneficiós pels refredats i per la febre.

El saüc és una planta que trobem a prop de l’escola i per tant, vam pensar que era una bona idea, i molt útil poder fer-ne xarop. Abans, a la zona de Tuixent i la Vall de la Vansa, les trementinaires s’encarregaven de sortir a recol.lectar per poder fer diferents remeis naturals. La Nona ens va portar un llibre que es titula: La trementinaire de les nenes rosses.

Per fer el xarop necessitem:

30 flors de saüc

1 litre d’aigua

1.200 gr de sucre

1º. Posar les flors en ebullició durant un minut.

2º. Deixar-ho repossar durant quatre o cinc hores

3º Colar la infusió

4º. Portar la infusió a ebullició

5º. Afegir el sucre i remenar fins aconseguir la consistència de xarop, uns 30 minuts aproximadament.

Cada nen/a ens vam emportar a casa una mica de xarop amb un pot de vidre, i tots estàvem molt contents de poder-lo fer. Des d’aquí volem agrair a la Sonia que ens hagi ensenyat tantes i tantes coses sobre el món de les plantes medicinals.

xarop sauc1 xarop sauc2 xarop sauc3 xarop sauc4 xarop sauc5 xarop sauc6 xarop sauc7

Un pensament sobre “XAROP DE SAUC

  1. Hola mitjans grans,

    Arrel del xarop i la sortida que vàreu fer amb la Sònia, li vaig preguntar al Silvestre si podíem fer el xarop de pinyes que va molt bé per la tos i el mal de coll.

    Em va dir que encara era aviat per anar al bosc a recollir pinyes verdes. Diu que encara son massa petites i no tenen prou reïna com per deixar-la anar i fer el xarop. Si aquest estiu (a finals de juliol/principi d’agost) sortiu a passejar pel bosc, en podeu collir. Passeu per casa (cal Jep) i ell us ho explicarà.

    Hi ha persones que diuen que cal preparar el xarop en un nombre senar de pinyes i d’altres que cal fer-ho quan hi ha lluna vella.

    Ja veieu, sembla fàcil però … no ho és

    Xavi

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *