Archive for juny, 2015
Camp aprenentatge Sebes i Flix DIA3
0Avui és el darrer dia… 😥
Com sempre ens hem llevat a 8h i ens ha tocat preparar ja la motxilla! (per cert, quin lio amb els sacs de dormir!, perquè no els fan més fácil de plegar???)
Després d’esmorzar ens han fet un taller sobre les olives i la producción de l’oli i a mig matí ens hem anant caminant (quina calor feia!) al poble per veure un antic molí en ús on fabriquen l’oli,hem pogut veure tot el procés d’arribada de les olives fins el seu embotellament final.Després hem anat a fer un tast d’oli!, hem observat i tastat 3 tipus d’oli: girasol, oliva i verge extra. Els hem encertat els 3!
a les 14h dinàvem sopa, canalons (boníssims) i flam
I finalment a les 15.15h ha vingut l’autocar a buscar-nos. Encara ens ha donat temps de fer-nos la foto oficial de les colònies tots junts!
Ha estat una estada genial i preciosa i, molt important, sense cap ensurt o problema greu.
Fins l’any que ve!!
Colònies camp aprenentatge Sebes i Flix DIA2
0Avui els Mestres ens han aixecat a les 8h (alguns ja érem molt abans desperts…), hem esmorzat i a les 9.30h hem començat una activitat sobre les papallones. Hem après mogollon de coses sobre els diferents tipus existents i…hem anat en grup a caçar-les!!! (la veritat que teniem poca traça i no em pogut agafar moltes…. 🙁
En acabar hem tingut temps lliure fins 13.30h que hem dinat: macarrons i salsitxes amb patates!!!
I després de dinar a vingut l’activitat estrella!,com ens ho hem passat amb els kayaks!.Durant tota la tarda ens han explicat com anar amb un kayak i hem pogut navegar per tot el meandre de flix. Quina experiencia! (alguns hem estat molts valents, però la veritat, alguns han passat una miqueta de por 🙄 ). En acabar l’activitat ens han donat el berenar i hem tingut temps lliure fins l’hora de sopar. Durant aquest temps lliure ens hem dutxat!!!! ahhhh!!!! que guay!!!
El sopar a 21h ha estat arròs xino i croquetes de peix o lluç arrebossat
I per fi a les 22h hem anat a…..la discoooooooo!!!!!!, DJ Salva ens ha posat música fins les 24h de la nit i no hem parat de ballar!! ha estat una estona genial.
(un secret: avui ens hem adormit en 10minuts i els profes ho han agraït molt em sembla)
colònies camp d’aprenentatge sebes i Flix DIA 1
0Avui dilluns 1 de juny els nens i nenes de 3r i 4t de l’escola hem marxat de colònies al camp d’aprenentatge de Sebes i meandre de Flix. Arrivàbem a 10h i primera gran sorpresa: ens avisaven que seríem els únics nens privilegiats en veure l’anellament d’uns polls de cigonya!.Aquests pollets una vegada l’any (finals maig-principi juny) se’ls posa una anella per identificar-los i poder estudiar-los. Ha vingut la prensa i la televisió de Tarragona a gravar l’esdeveniment i nosaltres ho hem vist en directe!!!
Seguidament,i després d’esmorzar allí mateix, hem anat a dos observatoris que hi ha als aiguamolls de la vora i hem analitzat aus i plantes, així com tot l’ecosistema de la zona: hem anotat animals hervíbors, omnívors i carnívors en un full d’observació que portàvem un delegat de cada un dels 2 grups que hem fet. Hem analitzat excrements d’animals!!! arghhhh!!
A 13.30h hem dinat i un autobús ens ha portat per fi a la casa de colònies!! quins nervis!!.Allí la sra. Lorena (directora de la casa) i els Mestres ens han explicat les normes a seguir i ens han repartit les habitacions…quina alegría!!!!
Hem tingut temps lliure fins les 19h (hi ha un camp de futbol superguay, un de bàsquet i un de hockey de gespa natural, i un parc amb gronxadors!!).Mola mogollon!!
A les 19h hem après un munt de coses sobre els ratpenats ja que el sr.Cristian és tot un expert i ens ha dit que després de sopar aniríem de nit a veure’ls! quina por!
A les 20.30h hem anat a sopar, hem organitzat les taules del menjador i els encarregats que després d’aquest àpat escombrarien i rentarien les taules. Hem sopat puré i pollastre al forn amb patates i plàtan de postre.
A les 22h hem agafat la jaqueta (ha fet molta calor durant tot el dia) i la llanterna i ens hem anat pels voltants amb el Cristian i un aparell que ha portat que es podía comunicar amb els ratpenats.
La senyoreta Magda, srta Maria i el mestre Oscar ens han preparat un joc nocturn al jardí per seguidament juntar-nos i analitzar entre tots com ha estat el dia i dir-nos com ens hem sentit i que ha estat el que més i menys m’ha agradat del dia d’avui.Un bon anàlisi personal i col·lectiu!
A les 23.30h els Mestres ens deixaven anar a les habitacions i hem fet el tracte que a les 24h faríem silenci i ens posàvem a dormir. (però, ara que els Mestres no ho saben, eren 2h del matí i encara féiem gresca!). A veure com ens aixequem demà!
Demà continuem explicant!