P4

ANEM A LA SABANA!

Lleons, zebres, girafes i altres animals de la sabana han començat a “viure” aquesta setmana al nou mini mon de l’aula. L’hem anat muntant comptant amb l’entusiasme i la col·laboració dels infants. Ràpidament, s’han posat a jugar, imaginant i compartint històries o representant situacions diverses. I, com sempre, trobant mil possibilitats d’ús a les diferents peces i materials que formen part de la proposta. Mostrant que, a vegades, no cal anar gaire lluny per fer un viatge interessant.

Més fotos 

_____________________________________________________30/04/21

IMAGINAR…COMPARTIR…

Sant Jordi ens ha portat dracs de tota mena, poemes i  rodolins, el “cuc” de les paraules, roses, llibres, històries…Hem passat la setmana pensant paraules encadenades, imaginant quin tipus de drac ens agradaria tenir i fent punts de llibre per intercanviar amb els nens  i nenes de tercer. Hem gaudit escoltant els seus poemes i hem compartit uns rodolins sobre un “drac verd, gros i panxut” que les infants de P4 han aprés amb moltes ganes.

Clica per veure més fotos

 _____________________________________________________23/04/21

ACTIVITAT “MULTISENTIM”

Dimecres passat, a través de jocs sensorials i motrius, els nens i nenes varen posar en marxa la imaginació per fer un viatge al fons del mar. Peixos de tota mena els van envoltar en estones de calma i relaxació, estrelles protagonistes d’històries lluminoses, tresors de llum, barquetes, peixos gegants…Un munt de coses i una bona estona per gaudir fent noves descobertes.

Clica per veure més fotos 

______________________________________________________09/04/21

 LA MONA!

Aquest divendres, últim dia de trimestre, ha estat una jornada emocionant. Tothom ha arribat a l’escola amb moltes ganes de fer i de menjar-se la mona. Esta clar que  ha quedat boníssima perquè no n’ha sobrat ni un tros!

Clica aquí per veure fotos

_______________________________________

MOLTS VERDS DIFERENTS….

La setmana passada va arribar la primavera i vàrem aprofitar la sessió de tallers per fer un fons adient al nostre racó del “pas del temps”. Vam proposar als infants fer barreges de pintura per aconseguir tons de verd diferents. Després van “tirar a raig” el resultat sobre paper i el vàrem anar plegant fins aconseguir omplir-ne tota la superfície. Tots els nens i nenes van gaudir molt aprenent noves maneres de pintar, barrejant colors i descobrint verds diferents.

Clica per veure més fotos

_______________________________________________________26/03/21

RODERES

La sessió de tallers d’aquesta setmana ha estat molt divertida i tothom s’ha apuntat a participar-hi de seguida i amb ganes. Els infants han gaudit moltíssim imaginant camins i fent roderes amb la pintura i els cotxes, motos i camions de l’aula. Esta clar que després ha estat necessari fer una bona neteja dels vehicles, també amb la col·laboració de tothom.

_______________________________________________________26/02/21

L’HORT MIRALLETES

Fa un parell de setmanes que vàrem preguntar als nens i nenes de P4 que els semblaria treballar i tenir cura de  l’hort de l’escola. Van acceptar ràpidament  la proposta i la majoria s’han implicat força i amb ganes a l’hora de tornar a omplir de vida el nostre hort. Ha calgut remoure la terra i arrencar arrels i males herbes tot esperant l’arribada del planter. Aquest temps de preparació ens ha permès anar parlant de la importància de cuidar bé el bancal i la terra, de que ens agradaria plantar, quan i com regar sense fer malbé l’aigua… Arribat el planter, ha tocat arremangar-se i anar plantant maduixes, bledes, cols, enciams, pèsols….En definitiva, tot un procés que ens ha fet connectar una mica amb la natura, generant petites descobertes i reflexions.

_______________________________________________________20/02/21

HA ARRIBAT EL MOMENT!

Amb els infants ens vàrem proposar el repte de fer diferents tipus de nius i desprès posar-los a veure si els ocells els volien fer servir per posar ous. Un cop preparats els nius, ens calia saber quin és el millor moment  per posar-los i com fer-ho. I resulta que ara, a mig hivern, és un molt bon moment. Per tant, durant uns dies hem estat mirant els arbres del pati, decidint quins serien els millors llocs i finalment els hem posat. Durant les estones d’esbarjo, anem vigilant a veure si s’acosta algun ocell. A veure si hi ha sort!.

_______________________________________________________05/02/21

OMBRES…

Aquests dies de fred intens hem sortit al pati molt abrigats i buscant l’escalfor del sol. I buscant el sol, alguns nens i nenes han descobert que divertit és jugar amb les ombres.

NEVADES!

Al tornar a l’escola, el fred i la neu han estat  tema de conversa.  Molts infants han  vist imatges de les nevades  i han comentat  que els hauria agradat veure nevar i jugar amb la neu. Tothom tenia força clar que aquí, a Barcelona, això no acostuma a passar. Però  també tothom ha estat d’acord en que podem imaginar que si que passa…

______________________________________________________Gener 2021

DESCOBRIMENT I EMOCIONS

Fa uns quants dies que els nens i nenes de P4 van a la sala Tinkering i fan descobertes. Com aquesta que explica l’Eva….

En aquest espai hi ha un objecte estrany que se’l miren i no gosen tocar; de vegades pregunten què és, i els convido a que imaginin i pensin què pot ser. Aquesta setmana, aquest objecte estava al ben mig de l’aula. Tots i totes el van envoltar, tocar, remenar… volien saber què era.
Després vàrem seure en rotllana i es va iniciar una bonica conversa a partir de la pregunta “Què creieu que és?”. En Max va dir: “una llar de foc”, la Clàudia va dir: “una dutxa”, en Gael: “un coet”  i la Sarah va dir “una font”. Van veure que tenia un endoll i un polsador i frisaven perquè ho endollés a veure què passava. Quan ho vaig fer es va començar a sentir una remor i van dir “Surt aire!!!”
Vaig preguntar, “com ho sabeu si no es veu res?” i van respondre ràpidament: “perquè l’aire és invisible”. El tema de les coses invisibles l’havíem treballat molt a través del conte: “El fil invisible”. Llavors van dir “sí, l’aire és invisible com l’amor, la por, la vergonya, el fil invisible… no es veu però existeix!!” Estaven molt emocionats.
Seguidament, vaig proposar d’anar per tota la sala buscant diferents objectes: pilotes de ping-pong, gots de plàstic, plomes, boles, bales, una cadena de ferro…per provar d’anar-los posant a sobre del sortidor d’aire. Van anar triant i canviant d’objectes i van veure que hi havia coses que s’enlairaven i  d’altres que no es movien.
Al cap d’una estona, vam tornar a seure per compartir l’experiència viscuda. Tots volien que el seu objecte hagués volat per gaudir d’aquesta màgia. Després de dir-los que, en acabar, tothom podria fer volar una ploma van anar fent comentaris i explicant que havia passat:
– Les plomes han volat, els gots una miqueta, algunes boles… , alguns infants van expressar la seva frustració perquè el seu objecte no s’havia enlairat.
– El Martín, que havia posat una cadena de ferro , va dir: “la cadena no pot volar perquè és molt pesada i fa força cap a baix.”
– Per acabar la conversa, en Pau G. va dir: “però escolteu… quan para de bufar el vent tot es queda quiet , tot torna a com era abans.”

Boniques reflexions que ens ajuden, mitjançant l’experiència i l’emoció, a construir el pensament científic.

______________________________________________________11/12/20

ESBARJO AL PARC

Aquest divendres hem sortit a fer l’estona d’esbarjo al parc Miralletes. És un espai molt conegut pels infants i, tot i que estan acostumats a trobar-s’hi, han gaudit molt del fet de compartir-lo amb tot el grup. Ha estat una bona experiència que tenim intenció de repetir cada setmana si es possible.

______________

NIUS

Fa uns dies, en Pau va portar a l’escola un niu. A partir d’aquí, es va generar curiositat i una conversa força interessant. Bastants nens i nenes van participar donant la seva opinió sobre la importància que, segons ells i elles, tenen els nius per als ocells, sobre amb que els fan i com han de ser.  Alguns infants van proposar fer nius diferents, posar-los als arbres del pati i mirar quin “agrada més als ocells per viure i per posar ous”. Això ens ha portat a plantejar-nos el primer “repte” d’aquest curs i aquesta setmana, desprès de pensar i buscar els materials necessaris,  hem començat a fer nius….

_______________________________________________________04/12/20

HAN GAIGUT QUATRE GOTES…

I les hem aprofitat per estrenar les botes i sortir a jugar amb el fang. Tot i que no hi havia molts bassals, els infants han gaudit moltíssim fent pastetes, forats i pous i transvasaments amb l’aigua. S’han generat situacions de joc interessants i cooperatives. En definitiva, una experiència per repetir quan torni a ploure.

_______________________________________________________27/11/20

RESPIRANT UNA MICA DE NATURA

Aquesta setmana hem anat als jardins del Doctor Pla i Armengol. Ha estat la primera sortida del curs i els infants estaven molt il·lusionats ja que, degut a les circumstàncies, també ha estat la primera sortida que han fet amb l’escola. L’experiència ha estat més que positiva. Tots i totes han gaudit moltíssim compartint caminada, joc a l’aire lliure i noves descobertes.

_______________________________________________________20/11/20

IMAGINACIÓ,HABILITAT, EXPRESSIÓ….

En les sessions de tallers artístics procurem oferir propostes que inclouen diferents tècniques i l’ús de materials diversos amb la intenció d’obrir camins per treballar l’habilitat, el desenvolupament de la imaginació i la creativitat i el propi criteri davant el gust estètic.

Modelatge, pintura, estampació, collage, estripar, retallar, enganxar, dibuixar…. Activitats i tècniques diferents per anar aprenent a planificar i pensar que es vol fer, a tenir en compte l’espai que es vol omplir, a mantenir l’esforç per aconseguir un propòsit i, sobretot, per gaudir expressant pensaments, emocions i desitjos. Explorant vies per comunicar i aprendre juntes i junts.

____________________________________________________13/11/20

MOMENTS DE CALMA COMPARTITS

Cada dia procurem generar estones de calma i ambient relaxat. Aquesta setmana ha estat especialment destacable un dels moments dedicats a mirar contes i llibres de la biblioteca d’aula. Es va produir una situació de lectura compartida que va generar un ambient de calma i benestar molt palpable i gratificant pels infants. És en aquestes situacions que creiem que s’avança més en el camí del creixement i l’aprenentatge tant personal com de grup.

_______________________________________________________06/11/20

 PSICOMOTRICITAT

Aquesta setmana els nens i les nenes de P4 han conquerit la sala de psicomotricitat!! Feia molts mesos que no coincidien en aquest espai. Hem pogut viure i veure com han crescut a tots nivells, com han perdut la por a l’alçada, com demanen reptes més agosarats, com recorden les normes i els límits a l’hora del joc lliure.

És un plaer acompanyar-los en aquest camí del desenvolupament motriu.

_______________________________________________________23/10/20

FER EL CIM!

Aquests dies, una de les activitats “estrella” de les estones d’esbarjo ha estat l’escalada pel rocòdrom que hi ha a la pista. Tot gaudint del joc, els nens i nenes posen a prova les seves habilitats motrius, la capacitat d’esforç i la paciència per assolir el seu objectiu. Poc a poc, seguint el propi ritme i amb ganes, aconsegueixen fer el cim.

__________

MINIMON DE TARDOR

Aquesta setmana hem afegit al nostre racó del pas del temps un minimon de tardor. Muntar-ho ha estat una interessant activitat de grup. Els infants hi juguen sovint i van fent i compartint noves descobertes.

_______________________________________________________17/10/20

AMBIENTS D’AULA

Els ambients formen part del nostre dia a dia i son una de les bases sobre les que organitzem la dinàmica de l’aula i anem construint la nostra manera de fer com a grup. Son un conjunt de propostes i materials pensats per provocar l’aprenentatge de manera lúdica, manipulativa, significativa i vivencial, fomentant l’autonomia, la creativitat i afavorint situacions de col·laboració i treball cooperatiu.

Aquesta setmana us mostrem una mica l’ambient de GRAFISME. Un dels objectius és aconseguir el desenvolupament de la destresa manual i del domini del traç, l’escriptura del propi nom… Això si, sempre gaudint i fent servir la creativitat i les ganes d’expressar. Oferint models i també practicant molt “grafisme creatiu”.

___________________________________________________10/10/20

 COLORS DE TARDOR

Aquesta setmana hem començat a fer servir el nostre calendari i hem anat parlant una mica de l’arribada de la tardor. El canvi de color del paisatge, arbres que perden les fulles, l’arribada dels bolets, alguns fruits com magranes i nous …. A partir d’aquí, els nens i nenes han acollit amb ganes la proposta de pintar amb rodets un fons de colors de tardor per muntar un petit racó del pas del temps.

I així ha quedat….

_______________________________________________________01/10/20

RETROBAMENT

Ja fa dues setmanes que vàrem començar i encara es percep en l’ambient l’emoció dels infants en tornar a l’escola i retrobar-se. Tornar a un espai que els és familiar i, a la vegada, els ofereix descobrir i afrontar nous reptes. Moltes ganes de saltar, de córrer, de jugar, de xerrar i compartir emocions i vivències, de fer-se sentir, de tocar i descobrir coses noves, d’imaginar,…

Si alguna cosa ha estat present en les activitats que hem anat fent aquests dies ha estat l’alegria pel retrobament i les ganes de compartir camí.

___________________________________________  setembre 2020

BON DIA GATS I GATES DEL BOSC!

Aquesta setmana us proposo…

Fer activitats amb diversitat de línies.

Podeu:

– Fer-les en un full

– Que algú de casa les faci en trossets de paper i vosaltres les copieu amb el dit en un recipient ple de sal, sorra…

– Fer-les en un paper llarg i posar objectes petits a sobre seguint el camí de la línia

– Fer-les en un paper llarg i que siguin camins per cotxes, animalets, ninos petits… podeu fer una cursa!

 

DIBUIXEM AMB PAPER DE DIARI?

FEM NÚMEROS I COMPTEM?

La proposta és que els copieu en un full i a l’últim quadrat feu tants puntets com el número de la fila i, en un altre full, heu de comptar els puntets de cada quadrat i fer una línia cap el número.

La meva última proposta i desig és que gaudiu molt fent-les!

BON DIA!

He pensat que ja que estem a la primavera, hi ha molts colors per tot arreu, sé que us agraden molt, i sou uns i unes artistes…

ANEM A DIBUIXAR AMB ELS DITS!

La proposta és dibuixar  flors , arbres… amb els dits i amb molts colors que poden ser pintures, aquarel·les, esmalts d’ungles…

Un exemple:

 

I ara, a bellugar-se una mica! Us proposo dues activitats per fer una mica d’exercici, per treballar la coordinació i per divertir-vos moltíssim:

  1. Circuit de números:

Necessitem:

  • una pilota petita o bola que podeu fer de paper, de plàstic.. i així, aprofitem i reciclem.
  • un  pal o un tub llarg.
  • peces, macarrons…  per fer el circuit al terra.

Ho podeu provar amb diferents  números!

2.Transvasament amb els peus:

Necessitem:

  • un parell de cossis o galledes amples
  • diferents objectes
  • aigua

Ei! No és gens fàcil, jo ho he provat i estic cansadíssima…

I ara us proposo trobar lletres amagades. Si no les teniu, les podeu fer amb plastilina o escriure-les en trossos de paper petits i amagar-les en un recipient ple de sorra, cereals, arròs, pedretes…

Gaudiu molt fent les propostes que us vinguin de gust i si m’envieu fotos o videos … jo també gaudiré moltíssim! 

 

HOLA ! BON DIA!

AQUESTA SETMANA US PROPOSO…

Fer un dibuix combinant diferents figures: quadrats, triangles, cercles…

Aquí teniu uns exemples:

 O deixar anar la creativitat…

Aquesta altra proposta, ja l’havíem fet a l’escola:

Quines lletres necessites per escriure el teu nom?

Jo ho he fet amb les lletres del meu nom:

 

Uixxxx! m’he oblidat d’escriure’l abaix, m’ajudeu?

Reciclem els rotlles de paper?

Aquí us poso tres propostes: fer un titella, rotllos que manifesten sentiments i monstres! Feu la que més ho agradi…o totes!

 

 

Au, vinga! Espero que m’ho envieu i sobretot espero que gaudiu molt fent-ho !

Bon dia! 

Fem de meteoròlegs?

Us enrecordeu  que cada dia miraven el temps que feia? La proposta d’avui és que ara, sigueu vosaltres l’home o la dona del temps:

Podeu fer el diferents dibuixos del símbols del temps en un full. Els pinteu , el retalleu en forma de quadrat i pengeu a la finestra cada dia el símbol corresponen del temps que faci.

Algú de la família us pot gravar repassant el temps i m’ho pot enviar.

I ARA…UN DESIG!

Durant tots aquests llaaaaaaaaaaargs dies que no ens hem vist  alguns i algunes dels gats i les gates del bosc heu fet 5 anys , l’Anahit els va fer a l’abril , i aquest mes els fan l’Arnau, el Jaume, l’Unai, el Logan i la Mariam.

Per tots i totes, m’agradaria que escoltéssiu aquesta cançó i que, alhora, tanqueu els ulls i us imagineu que l’estem cantant tots plegats com feien abans, i DEMANEU UN DESIG!

 

També, si voleu, podeu dibuixar un pastís molt gran amb una espelma amb forma de 5!

En aquesta foto podeu mirar algunes per si les voleu copiar o fer també l’1, el 2, el 3…

I, per acabar, i ja que estem d’aniversaris i també hem parlat del temps, escolteu la cançó dels mesos de l’any i, si voleu, podeu escriure el nom del  mes al que estem ara en un full amb les lletres MOLT GRANS i, si a més a més escolteu la cançó amb atenció, canteu el que diu què passa al mes de MAIG, algú us grava i m’ho envia!

Números, pinces, colors

Hola Gates i Gats del Bosc! Estic rebent la tornada d’algunes de les propostes i reptes que us vaig plantejant i em fa moltíssima il·lusió poder comprovar que esteu contents i contentes i que sou unes i uns grans artistes!

Així que tinc una altra per aquesta setmana!

Construir un mini ambient de pinces.

Podeu fer els cartonets amb paper o, si en teniu, trossos de cartolina o cartró. Els podeu pintar de diferents colors o directament escriure a cada cartonet un número i pinçar tantes pinces com el número que heu escrit.

Podeu aprofitar per fer un joc amb la família:

endevinar quin número hi ha al cartró (sense que es vegi)! comptant les pinces que hi ha !

M’agradaria molt veure el resultat, així que… l’espero!

 

També us proposo mirar, escoltar, cantar, i ballar aquest vídeo de l’abecedari… us enrecordeu?

A ballar amb la família!

Mooooooooooooooooooooooooolts petons!

 

 

ELS  5 SENTITS

Hola Gats i Gates del bosc! Us enrecordeu que estàvem fent la xarxa  dels sentits?

Per escoltar clica AQUÍ

Us proposo contestar a la pregunta què és el que més t’agrada…

fent un dibuix com a resposta.

Si m’envieu els dibuixos, el meu repte serà descobrir-ho i us retornaré la resposta.

Ah! Enrecordeu-vos d’escriure el número al costat del dibuix!

Hola!

La proposta d’aquesta setmana és omplir els requadres. Són els noms de tots els Gats i les Gates del Bosc. Si us hi fixeu els hi falta una lletra. Els podeu copiar en un full i escriure la lletra que falta amb un color diferent i, si voleu, m’ho envieu al meu mail sagra@escolamiralletes.cat

                                                 

GISS_L                                           

JADI_L                                                                                      

T_O

KILI_N 

L_KA

AR_EL                                                                           

D_EGO   

S_BRINA

ZYR_ L                                     

JÚL_A

P_PA                                                                             

ARN_U                                        

AN_YA

BIS_KA

JA_ME

LOG_N

ADR_À

 

UN_I                   

M_RIAM                                                                                     

D_NNIS                                                                                                                                       

HAD_A                                                                                                                                                              

AN_HIT                                          

L_YRE

HAMR_Z

S_M                                                                                                                                                                         

FEM NÚMEROS?

Bon dia Gats i Gates del Bosc!

Proposta: Fer números amb diferents materials. Recordeu que alguna vegada ja ho heu fet amb els Noms?

Materials: macarrons, fruita, peces de joguines, colors…el que trobeu per casa!

Important! us ha d’ajudar tothom que estigui a casa.

Si voleu, quan els tingueu fets,  algú de casa pot fer una foto o gravar-ho i compartir-lo.

Au vinga! Començo jo….

 

 CONSTRUÏM RECICLANT

Una altra proposta per aquesta setmana: fer una joguina o qualsevol altre objecte, deixeu anar la creativitat, amb materials reciclats i, si voleu, ho podeu compartir! Alguna vegada a l’aula i de manera espontània, ja ho han experimentat…

 

 

 

ELS SENTITS

Els Gats i les Gates del Bosc han començat una nova xarxa d’aprenentatge,Els Sentits. Fent jocs i petits tallers aniran descobrint quants són, a quina part del cos es troben, els diferents sentiments que ens poden provocar…

+FOTOS

LLETRES I NOMS

Amb diferents materials de l’aula i sovint de manera espontània els infants van construint lletres i noms.

Més fotos AQUÍ

MARATÓ ENERGÈTICA 

Aquesta setmana Els Gats i Les Gates del Bosc han participat en les propostes d’estalvi d’energia . El Jaume ha estat el representant del grup de P4.

 

AMBIENTS D’AULA

Als Ambients d’Aula els infants aprenen d’una manera lúdica adquirint capacitats i descobrint les seves possibilitats.

més fotos AQUÍ 

Fruita!

El programa de consum de fruita ha estat tot un èxit. Aquesta setmana els Gats i les Gates del Bosc preguntàven: I avui quina fruita ens donaran?

QUAN SORTIRÀ EL DINOSAURE?

Els Reis Mags  van portar joguines per la classe i entre elles  hi havia una capsa amb un ou molt  gran a dintre. A banda de la gran il·lusió que els hi va fer a tots els gats i les gates del bosc, el fet de tenir un dinosaure, ha servit  per fomentar la motivació i la implicació en activitats de tot el grup-classe i per treballar l’observació i la paciència d’un procés i, evidentment, per tenir cura del material. També han tornat a participar en una votació, resultats de la qual han decidit el nom del dinosaure: Starwars. Han començat a fer preguntes i a formular hipòtesis. Sense previsió, hem encetat la primera xarxa investigable.

Més fotos AQUÍ

CARTA ALS REIS

Avui els nens i nenes de 4t han vingut a fer, amb els gats i les gates del bosc, la carta als Reis. S’han posat per grups i, dintre i fora de l’aula, s’han organitzat entre tots i totes . Ha estat una col·laboració entre grups que, com sempre,  tothom ha gaudit i que volem que es torni a repetir. Moltes gràcies! I ara, a veure quan podrem donar les cartes!

més fotos AQUÍ

MOMENTS

Al llarg d’aquest primer trimestre Els Gats i Les Gates del bosc estan compartint moments de joc i, alhora d’aprenentatge i convivència.

Si vols veure més fotos clica AQUÍ

SOM UN GRUP I TENIM UN NOM 

Als pocs dies de començar P4 i tenint en compte la quantitat d’estones que havíem d’estar plegats compartint moments i un munt d’experiències, vàrem començar a tenir consciència de grup, amb tot el que aquesta paraula significa. A les assemblees vam començar a pensar i, poc a poc, a decidir entre tots i totes quin NOM ens agradaria tenir. Desprès d’unes quantes votacions, ara sí, ja tenim un NOM que ens identifica i és…

 

 

 

UN CLUB DE LECTURA ESPECIAL!

El passat dimarts, les nenes i nens de tercer van venir a fer la sessió de club de lectura amb nosaltres i ens van explicar el conte de la Pirata Daniela. Ens va agradar molt i ens ho vam passar molt bé. Moltíssimes gràcies!

Clica per veure més fotos

______________________________________________19/05/19

PINTEM AMB ELS DITS

Aquestes dues últimes setmanes al laboratori d’anglès hem estat aprenent més colors i hem fet les nostres creacions amb pintura de dits! Ens ha agradat molt!!

FINGER PAINTING

These last two weeks in the English Lab we have learned more about the colors and we did our creations with finger painting! We enjoyed it a lot!!

Si vols veure més fotos clica AQUÍ

________________________________________________ 19/05/2019

MIRALLS AL COSMOCAIXA

Dimarts passat vàrem anar al Cosmocaixa a veure l’exposició “Miralls, dins i fora de la realitat”. Va ser una experiència màgica, estimulant, inquietant…i, sobre tot, molt interessant i divertida.

Clica per veure mes fotos

________________________________________________09/05/19

TORRES…

Ja sabeu que ens agrada molt construir torres diferents. Ràpidament ens vàrem posar d’acord en que ens  agradaria saber més coses sobre aquest tema i hem dedicat unes quantes assemblees d’aula a buscar preguntes interessants per definir que volem investigar. A les converses van sorgir coses com:

  • Les torres són edificis especials. No son cases per viure
  • Totes les torres no són iguals però si que cal que totes siguin altes
  • Fer torres és difícil
  • Hi ha torres famoses. Son les més importants?
  • La torre més important és la més alta?
  • El meu pare diu que la Torre Eiffel és la més alta
  • La Torre de Pisa és a Itàlia i està torta
  • La torre que tenim més a prop nosaltres és la Torre Agbar
  • La Sagrada Família també té torres

Finalment, amb l’ajuda d’un llibre molt “xulo” vàrem decidir que sí que és important l’alçada quan parlem de torres i ens vam plantejar aquesta pregunta :

Quina és la torre més alta del planeta?

D’entrada,però, ens vàrem plantejar el repte de fer nosaltres la torre més alta que poguéssim amb les diferents construccions de l’aula i vàrem aconseguir fer una construcció de 1,75m. que va aguantar moooolt…

Clica per veure mes fotos

____________________________________________________06/05/19

HEM FET LA MONA

L’últim dia del trimestre, cada pirata va fer la seva Mona amb forma de cargol i després ens les vàrem menjar tots junts. Estava boníssima!!

Clica per veure més fotos

I HEM FET LA MONA!

Hi ha mones de Pasqua i mones molt mones…

Clica si vols veure més pirates fent la mona 

_________________________________________________22/04/19

“IMANTS A L’AIGUA”

L’altre dia estavem mirant un llibre que ens agrada molt i hi havia el dibuix d’un vaixell pirata enfonsat amb un tresor. Es va plantejar la questió de si amb un imant gegant podriem agafar el tresor dins l’aigua. Vàrem decidir provar-ho fent un experiment.

Vam tirar monedes i altres peces (que hem comprovat que els imants atrauen) dins diferents recipients amb aigua. Vam agafar imants diversos que tenim a l’aula i resulta que…

els imants també funcionen dins l’aigua!!!

Clica per veure més fotos

Clica per veure videos

________________________________________________14/03/19

AMBIENTS D’AULA

Cada vegada ens organitzem millor a l’hora de fer ambients d’aula!!. Aprenem a treballar junts per muntar circuits cada vegada més el·laborats…

i també a concentrar-nos per fer activitats d’atenció, habilitat, imaginació…