3r

Hola a tots i totes!

Queden 2 dies pel final de curs i us proposem una activitat que servirà per a mantenir-vos actius tot l’estiu i com a punt de partida del curs vinent.

Busqueu una capsa i la decoreu ben vistosa. Allà hi poseu qualsevol record de l’estiu: fotos, tiquets, escrits, postals… tot allò que us faci pensar en què heu fet aquests dies. Us donem un llistat de propostes. Podeu fer-ne aquestes o unes altres que en penseu; tot és ben rebut.

Us demanem que, de cada bloc que posem, en feu, al menys dues i que n’afegiu les que volgueu.

Mireu els documents de sota i us desitgem bon estiu per a tothom!!!!!

4,3,2,1… el curs està a punt d’acabar!

Encetem la última setmana de tercer acabant la nostra última xarxa, la contaminació. Volem fer un decàleg de bones pràctiques per no contaminar tant. Amb tot el que hem après aquest trimestre hem fet un llistat dels 10 punts que creiem més importants i que creiem que la gent pot començar a fer per contaminar menys.

Estem enllestint el disseny i en breus el veureu penjat per l’escola i els sues voltants!

 

__________________

I va arribar el dia…

MIRACHEF JÚNIOR 2019

Divendres passat, 14 de juny, per fi va arribar el gran dia, el dia del concurs Mirachef 2019.  Va ser el moment de posar en pràctica tot el que havíem anat aprenent; com es cuinen els aliments, com treballar en equip, com calcular quantitats, la higiene a l’hora de cuinar,…

Cada equip Mirachef tenia els mateixos ingredients i els mateixos estris, però amb uns tiquets aconseguits la setmana passada amb els proves finals, podien tenir ingredients extres o estris extres. Calia triar estratègicament segons el plat que volien fer. Els grups es van posar en marxa i amb un temps de 45 minuts van aconseguir enllestir uns plats increïbles!

Vam tenir un jurat excepcional de 6è que va estar observant i tastant els plats amb molta atenció. Finalment va entregar els següents premis:

  • Plat més ben presentat
  • El millor treball en equip
  • El plat més detallista
  • El plat més bo
  • El plat més creatiu

Mireu mireu!

______________________

Abraçades

Sabeu qui és Juan Mann? Doncs la seva història, va originar un moviment social a tot el món: abraçades gratuïtes. Doncs hem conegut la seva història, i ens hem animat a seguir el que ell va provocar per tota l’escola. Mireu les cares, parlen soles.

Música!

La Sofía i el seu violí! 

Fa unes setmanes la Sofía va portar el seu violí a la classe de música i ens va tocar la cançó “De ellos aprendí”.

Tots vam al·lucinar de tan bé que ho va fer!

Moltes gràcies Sofía!

Imatge de previsualització de YouTube

Aquesta setmana hem jugat a un joc musical! Al “Quién es quién?” musical!

Podeu veure les fotos aquí

__________________________________________________2/06/19

Visita al barri de Vallcarca

Aquest divendres 31 de maig hem anat a fer una activitat dins de la Setmana de l’arquitectura celebrada a Barcelona. Cada escola, segons el que demanava  o el que necessitava, s’aparellava amb algun equip d’arquitectes per realitzar un taller.

Nosaltres, els de tercer, com que aquest curs hem estat reflexionant molt sobre els ciutats i els seus elements, hem trobat molt interessant participar-hi!

Les arquitectes que ens han fet el taller, la Marta i la Irene, formen part d’una cooperativa d’arquitectes que es diuen “Les voltes” . Ens han ensenyat el barri de Vallcarca, els seus carrerons i com està canviant molt ràpidament. Les petites cases que hi havia les estan tirant al terra, pràcticament no hi ha botigues per comprar i al estar tant a prop del Parc Güell, tot el que fan està pensat més pels turistes que pels veïns i veïnes que hi viuen.

Per això, moltes veïnes s’han organitzat per utilitzar els solars buits que hi ha al barri. Han fet horts, zones de trobada, places per celebrar aniversaris… En un d’aquests solars hi hem construït entre tots una Cúpula Geodèstica.   (Està formada per pentàgons i hexàgons).

Cliqueu a la imatge per veure més fotos!

  

___________________

Festeta de primavera i comiat de l’Ayesha!

Ja fa dies que a la bústia de propostes de la classe hi va aparèixer la idea de fer un pica- pica. A tots ens va semblar bona idea i vam acordar fer-lo el passat divendres, dia que acomiadàvem a l’Ayesha (ha anat de vacances a Pakistan i tornarà el setembre).

A més a més, molts nois i noies de 3r es van animar a fer algun espectacle aquell dia (màgia, ball, cançons,…). Com que fent el Mirachef ens estem tornant uns experts en l’alimentació, vam pensar fer un pica pica una mica més saludable (fruita, hummus, guacamole, algunes patates,…) Finalment va ser una súper festa!

_____________

La contaminació de l’aigua

La mare del Martin, l’Ana, ens ha explicat el cicle de l’aigua i quins factors poden contaminar l’aigua. Hem estat molt atents a totes les explicacions i ens ha posat a prova a algunes preguntes!

 ____________________________________________

Dilluns, el pare de l’Aroa, el Julian ens va ensenyar a fer un pa boníssim. També vam poder tastar un que ens va portar ell. Per llepar-s’hi els dits.

__________________________

A on va a parar tot el que tirem a les escombraries?

Avui hem vist aquest petit vídeo per respondre a la nostra pregunta. Cada cosa que tirem a les escombraries li espera un camí ben llarg perquè pugui ser reutilitzat!

També hem descobert que d’aquí a poc temps els plàstics d’un sol ús (els plats de plàstic, els palets de les orelles, els coberts, les canyetes,…) ja no estaran a la venda. Els polític Europeus han decidit prohibir-los.

Continuem practicant per ser uns bons cuiners!

Divendres vam posar en pràctica la nostra capacitat de càlcul i de precisió per aconseguir una pasta de sal amb les proporcions adequades de farina sal i aigua. Si els càlculs i les mesures eren els correctes la pasta era moldejable i no s’enganxava gens!

Un cop aconseguit vam fer figures i formes de tot tipus. La classe es va transformar en un forn de pa! cliqueu les fotos per veure’n més!

 

_________

Fa dies que parlem de la contaminació de l’aire, però quins altres tipus de contaminació hi ha?

Per grups hem estat pensant altres tipus de contaminació existent i han sortit algunes idees com la contaminació del mar, la contaminació del terra (el sòl) la contaminació dels rius,… Mireu quants tipus de contaminació hi ha! Aquí en teniu un bon llistat!

  • Contaminació acústica
  • Contaminació química: La contaminació química: Es refereix a qualsevol en les quals uns determinats compostos químics arriben a l’entorn.
  • Contaminació radioactiva
  • Contaminació atmosfèrica: A causa de les emissions en l’atmosfera terrestre, especialment, de diòxid de carboni. 
  • Contaminació hídrica: Es refereix a la presència de contaminants en l’aigua (rius, mars i aigües subterrànies). Els contaminants principals són els abocaments de deixalles industrials (presència de metalls i evacuació d’aigües a elevada temperatura) i d’aigües servides (sanejament de poblacions).
  • Contaminació del sòl (del terra)
  • La contaminació visual: Es produeix generalment per instal·lacions industrials, edificis i infraestructures que deterioren l’estètica del mitjà. També es denomina contaminació visual a l’excés d’avisos publicitaris que trobem en l’entorn; moltes vegades aquests avisos poden confondre al lector.

 

 

___________

La piràmide dels aliments

321302

Entreu al Quizizz i entreu el codi per poder jugar i superar totes les preguntes.

_________________________

Si deixem una taronja oberta a la classe què passarà?

Després de la visita a l’escola de cuina a l’assemblea va sortir el tema de la fermentació i de l’exemple que ens havia posat el professor de cuina per explicar-nos l’existència de partícules a l’aire que s’alimenten d’allò que troben dolç…ens vam quedar una mica encuriosits i per això hem decidit provar de deixar una taronja tallada a la classe i esperar a veure què li passa. També hem deixat una taronja a la nevera tallada i una a la nevera tallada però tapada amb film transparent.

Cada dia anotem a una graella allò que observem per poder tenir les dades i veure què ha anat passant.

Aquestes són les hipòtesis de primer dia…què passaria l’endemà quan entréssim a l’aula?

____________________

Multipliquem xifres grans!

Estem practicant les multiplicacions de més d’una xifra i per això ens cal tenir molta agilitat amb les d’una xifra! Aquí us deixem alguns jocs per practicar des de casa!

   

___________________

 

Aquest matí ens ha visitat el Niko, l’avi de la Dora. Ell és cuiner i ens ha ensenyat a fer unes mandonguilles boníssimes i súper fàcils de fer. Ja tenim la recepta, així que, qui vulgui, ja les pot fer a casa.

___________________________________

El CosmoCaixa ens ha convidat a  veure la seva nova exposició, Miralls. Ha sigut súper! Només cal mirar les nostres cares. Ens ha agradat tant com per repetir! Una gran experiència.

___________________________________

MÚSICA!

El passat 10 d’abril vam presentar a l’Auditori de Barcelona les composicions musicals que vam fer a través del projecte “Els compositors entren a l’aula”.

Aquí podeu veure el concert! Va ser tot un èxit!

 

___________________________________

LA CREATIVITAT

Què és la creativitat?    De què ens serveix?     Som creatius?

Per ser bons cuiners ens és necessari ser creatius, però també és necessari per moltíssimes altres coses, entre elles per viure millor!

A Valors hem vist aquest curt i ens hem fixat amb moltíssims detalls; com canvien els colors? Què passa quan el pare es posa a fer de músic? com és la ciutat?

Després de veure el curt hem mirat un llibre molt creatiu!

Un bon dia un nen troba  una poma sobre la taula…se la mira i es pregunta….I si no és una poma? A partir d’aquí comença a imaginar tot el que podria ser….

Resultat d'imatges de ser o no ser una poma

Resultat d'imatges de ser o no ser una poma

________________________

Visitem una escola de cuina

Seguint la Xarxa de Mirachef que estem fent els divendres, aquesta setmana hem tingut la oportunitat de visitar una escola de cuina de Barcelona: “Terra d’escudella”. Ens han ensenyat la cuina professional on aprenen els alumnes i hem pogut conèixer tots els aparells que utilitzen així com tota la logística que hi ha darrere un restaurant. Des que demanem un plat a un restaurant a al cambrer fins que ens arriba al plat a taula cal molta organització! (Cliqueu la imatge per veure més fotos)

________________________

Qui és qui?

Fa uns dies vam estar treballant i jugant amb les descripcions. Aquí us deixem un parell de pàgines per jugar al joc del “Qui és qui”. Esperem que us agradin.

 

__________________________________

Ballem i cantem

Avui a l’hora de tutoria hem tingut un espectacle! L’Aroa i l’Abril ens han fet un ball! Amb el seu permís us l’ensenyem. Felicitats noies, ens ha encantat a tots i a totes, tant, que hem acabat ballant tots una mica!

___________________

Com cada divendres… continua Mirachef!

El concurs Mirachef Júnior 2019 ha començat. S’han inscrit 23 participants, nois i noies entre 8 i 10 anys de l’escola Miralletes. Tots els participants, per poder arribar al gran dia de la prova final caldrà que mostrin tenir les 5 característiques bàsiques per ser bons cuiners:

  • Tenir creativitat
  • Saber treballar en equip
  • Saber fer càlculs amb precisió
  • Conèixer com es cuinen els aliments
  • Saber què ens aporten els aliments pel nostre cos

Avui hem començat amb la creativitat i el coneixement dels aliments i què ens aporten al nostre cos.

CREATIVITAT

A partir de 2 taronges i 4 maduixes mireu quins plats han creat els futurs cuiners i cuineres! En acabar han pensat un nom ben original i n’han escrit la recepta!

(Cliqueu la imatge per veure’n més!)

       

 

CONEIXEM ELS ALIMENTS, LA PIRÀMIDE 

A través de jocs hem conegut els diferents grups d’aliments i cada quan n’hem de menjar.

_______________

Continuem aprenent coses sobre l’aire!

Aquesta setmana hem continuat la nostra xarxa sobre la contaminació i hem fet un nou experiment per conèixer més coses sobre l’aire. 

Hem pogut comprovar que l’aire té massa i volum, pesa i ocupa un espai.

______________________________

Inscripció Mirachef Júnior

 

____________________________________________

Per què plorem?

Hem preguntat els nens i nenes de tercer per què plorem? Ho hem fet sense parlar-ne, sense que tinguessin temps de pensar massa…

Aquí en teniu les seves respostes, espontànies, sinceres i úniques…

Després de veure les seves pròpies preguntes hem llegit el següent conte:

PER QUÈ PLOREM?-PINTADERA, FRAN-9788417440145   Es tracta d’una petita història d’un nen que pregunta a la seva mare per què plorem. La mare li respon les múltiples coses que ens poden fer plorar.

Amb aquest llibre hem descobert que no només plorem perquè ens peguen o ens fan mal o estem tristos/es, si no que d’alegria, de por, d’enyorança i de moltes altres coses també plorem!

I el més important….plorem perquè ens ve de gust plorar!

___________________________________________

Mirachef Júnior 

FEM (fundació Escola Miralletes)

Els nens i nenes de sisè han creat una fundació i ens han convidat a veure tot el que fan. Hem aprés un munt de coses sobre el cos humà amb jocs i “concursos”.

__________________________________________

_____________

Noves propostes de bon matí

Què passa dins la classe de 3r de l’Escola Miralletes a les 9:00h?

Doncs…a les 9  tots i totes anem arribant, ens saludem, ens expliquem allò més important que ens ha passat (l’entrenament de futbol, la samarreta que porto, allò que he dut per ensenyar a l’assemblea, la nota a l’agenda que m’ha posat el pare/mare,…) i tothom tria allò que vol fer. Les noves propostes per escollir son: lectura (tenim la zona de la catifa amb coixins per posar-se ben còmode), la capça de les lletres (és una capça per provar lletres, agafar agilitat i poder anar practicant i escollint quines m’agraden més) i la capça de papiroflèxia (amb models per seguir i papers de colors per provar i inventar).

Tenim una tercera capça buida. Aquesta està preparada per rebre qualsevol proposta d’algun noi o noia de tercer. Per ara ningú n’ha fet cap perquè estem massa capficats amb les que ja hi ha. Mireu, mireu…

 

 

______________

Aquesta última setmana ens hem interessat per la contaminació i ens hem fet moltes preguntes…

  • La contaminació és un virus?
  • La contaminació està a l’aire?
  • Què és l’aire?
  • La contaminació pot arribar al mar?
  • Per què hi ha tanta contaminació?
  • Per què hi ha cotxes que contaminen?
  • Per què molts productes estan envasats en plàstic?
  • Per què els cotxes funcionen en benzina si la benzina contamina?
  • Per què hi ha tants cotxes si contaminen?
  • Per què hi ha transports públics si contaminen?
  • Quanta contaminació hi ha?
  • Podem portar un traje per protegir-nos de les partícules?
  • On va a parar després tot lo que hi ha a les papereres?
  • Què podem fer per no contaminar-nos?
  • Què és el que contamina el mar?
  • Quines malalties causa la contaminació?
  • Per què hi ha fàbriques?

De totes aquestes preguntes ens ha semblat que primer ens calia saber QUÈ ÉS L’AIRE?

Hem anat al laboratori de l’escola i hem fet un petit experiment!

  Hem posat paper dins d’un got i hem submergit el got  cap per avall en una peixera. Hem tret el got sense tombar-lo i hem pogut comprovar si el paper s’ha mullat o no. Què creieu que passarà?

Ho podeu provar a casa i així la resta de la família ho pot veure!

_______________

Cursa de cotxes per practicar les multiplicacions

Sou ràpids en dir el resultat? us heu d’afanyar si no voleu que els altres cotxes us guanyin!

______________________

Racons matemàtics

Com cada dimarts, fem racons matemàtics. Els nous racons que estem fent ara són:

  • Anem a comprar– Uns fan de compradors i els altres de venedors. Els compradors escullen un repte (estan escrits a la classe) i els venedors els fan el tiquet de compra, els cobren i comproven que hagin assolit el repte escollit.
  • Ens mesurem – En aquest racó ens pesem, ens mesurem l’alçada i busquem objectes de la classe que mesurin diferents mides. En acabar els racons compararem les alçades i el pes de tots i totes.
  • Pintem multiplicacions – pintem dibuixos on el color està indicat pel resultat d’una multiplicació. Cal repassar les taules!
  • “La escalera” de les multiplicacions – Joc de taula arriscat (hi ha serps i escales)  cal ser àgil amb les taules per poder avançar.
  • ZAS – Joc de rapidesa visual i de memòria per aprendre les taules de multiplicar.

____________________

MOLTES NOVETATS!

Després de dues setmanes intenses i amb forces canvis (setmana cultural, dues setmanes amb una mestra diferent,..) ja hem tornat a la normalitat de tercer, aquí ens teniu!

Aquesta última setmana de març hem rebut un correu d’una escola que diuen que es volen escriure correus electrònics amb nosaltres. Ens han donat tot de pistes perquè endevinéssim des de quina escola ens escriuen. (La marta i el Pau ho sabien i no ens han dit res…). Les pistes eren…

  • És un poble petit.

  • Està envoltat de boscos i natura.

  • Hi ha un castell amb el mateix nom que la nostra escola.

  • Estem en un altiplà.

  • Estem en una comarca d’interior.

  • Província de Barcelona.

  • Fa bastant fred a l’hivern i calor a l’estiu.

  • Celebrem la festa de sant Andreu.

  • La nostra escola  és rural i forma part d’una ZER (Zona Rural Educativa)

  • estem barrejats per cicles
  • El nostre color és el vermell.
  • Els petits estan als mòduls i nosaltres a l’edifici.
  • Estem a la comarca del Moianès

Hem hagut de demanar ajuda als de 4t, que sabem que han fet moltes coses sobre comarques, i ens han vingut a explicar què eren a ajudar-nos a situar la comarca del Moianès. Ens han explicat que és una comarca molt nova. També hem investigat què era una ZER i què era un altiplà.

Ens escriurem correus amb l’Escola la Popa de Castellcir!

________________________________

Durant la setmana cultural vam fer moltes activitats. Una d’elles va ser Stop Motion. Mireu quines produccions més xules han sortit en un sol matí. Genials!

 

 

Pirates a la vista!

Després d’una setmana ben boja (pentinats, pijames, elegants,..) divendres va arribar la traca final i tots/es els nois i noies de 3r van convertir-se en Pirates! Fins hi tot feien el crit pirata! Mireu quina pinta!

Entre els pirates teniem un súper fantasma…el veieu?

 _________________

Firts Lego League Jr al CosmoCaixa Repte “Mission Moon”

El passat dissabte 23 de febrer sis alumnes de la classe, seleccionats i triats entre tots, van anar a representar-nos en el First Lego league Junior que es celebrava al Cosmocaixa. Van explicar davant de dues científiiques el que haviem estat fent tots aquests mesos a l’escola i també van exposar la maqueta i el póster que haviem fet entre tots. Hi van fer molt i molt bé! felicitats!

Aprofitem per demanar que aquells pares i mares que veu venir i teniu fotografies ens agradaria moltíssim que ens les féssiu arribar! Moltes gràcies!

________________

L’exposició ha estat tot un èxit!

Dijous 14, el dia de l’exposició, va ser un dia molt intens! Vam explicar la nostra exposició a tots els cursos de 1r a 6è i també a les famílies! Vam formar un bon equip i vam acabar el dia molt orgullosos del que havíem aconseguit!

Felicitats nois i noies de 3r!

Si cliqueu a la foto podreu veure imatges d’aquest dia.

________________

______________

Saps els noms dels coninents? i dels oceans del nostre planeta? posa’t a prova jugant!

I els països del nostre continent, Europa? saps on són? Juga i descobreix-los!

 

 

______________

Uns vídeos per fer-nos una mica a la idea de com serà la First Lego League Jr.

 

______________

Informacions diverses:

  • El dia de la trobada d’escoles serà el pròxim 23 de febrer, dissabte al CosmoCaixa. Som l’equip número 30, així que entre les 9.15 i les 10 hem de fer el registre.
  • De 10 a 11 exposarem la nostra maqueta i el pòster a la zona d’exposició (planta -5)
  • A les 11.15 farem la presentació a la sala Gamma (planta -2).
  • Cap a les 12 hi haurà el lliurament de medalles a l’auditori (planta -2)
  • El programa acabarà al voltant de les 14 del migdia.

______________

Cossos geomètrics

Juguem una mica amb els cossos geomètrics.

______________

Magdalenes sense ou!

El Marco Andrés avui ens ha portat unes magdalenes fetes per ell i la seva mare que no portaven ou. El Marco Andrés és al·lèrgic a l’ou i ens ha explicat que feia temps que volia menjar magdalenes i que no podia. Eren boníssimes! Moltes gràcies súper cuiner!

Com que n’hi havia 6 i érem 18 alumnes…..Com ho hem fet? què hem hagut de calcular?

______________

Població? superfície? densitat de població?

Avui hem passat el matí comparant els habitants i la superfície de les ciutats que, en petits grups, hem estat investigant aquests dies. Per entendre millor què era la densitat de població ho hem representat sobre una alfombra. L’alfombra és la superfície de la ciutat i nosaltres som els habitants.

      

 

 

Alta densitat de població          Densitat mitjana         Ciutat amb baixa densitat de població

________________

Mission Moon s’apropa cada coda cop més. Per aquesta raó, vam fer una visita i un taller al CosmoCaixa. Al matí vam fer la visita a l’exposició “Tintin i la lluna, 50 anys de la primera missió tripulada“. Vam poder veurre objectes reals i informar-nos sobre temes més teòrics. A la tarda, vam fer el taller “Astronaut academy“. Vam poder experimentar diverses situacions en què es poden trobar els astronautes. Va ser una experiència fantàstica. 

____________________

Hi ha ciutats separades per Murs

El dia de la Pau i la No violència vam estar parlant de la història d’una nena que es diu Lina, una nena que descobreix que a l’altre banda del MUR  de la seva ciutat hi ha un altre gran ciutat! Alguns nois i noies van preguntar a  casa per més murs que existeixen actualment al món, i per desgràcia encara n’hi ha molts!

_____________________________

Música!

Continuem amb el nostre projecte:

Els compositors entren a l’aula!

Recordem coses que vam dir el dia anterior: En què consisteix el projecte?

  • A partir d’una obra d’un compositor contemporani viu (Fabià Santcovsky), n’extraurem els elements musicals de l’obra i, tenint en compte aquests elements, crearem la nostra composició amb els instruments de l’aula i/o altres objectes que se’ns puguin acudir. D’aquí un mes tindrem la visita del compositor a la classe i li ensenyarem la nostra creació. Ell ens donarà pautes per millorar-la o noves idees. Cap al mes d’abril, anirem a l’Auditori a tocar les nostres creacions.

Aquí la peça que estem treballant (desde minut 8:13 fins al final)

Recordem alguns elements musicals que vam identificar el dia passat:

  • glissandos (agut/greu) (els vam dibuixar en un full mentre fèiem l’audició). Nosaltres els anomenem “Trompes d’elefant”.
  • crescendos i decrescendos (intensitat: fort fluix)
  • instruments de vent
  • instruments de percussió.

Sabem que el fragment de l’obra que ens ha tocat treballar consta de 3 parts: ABA’. De moment, només hem escoltat detingudament la part A. La tornem a escoltar.

Què ens suggereix?

  • Joan: m’imagino vampirs i fantasmes. El vampir està tocant el piano i l’elefant (glissandos) és una fantasma.
  • Saó: una selva asiàtica. Com si hi hagués una mare i un fill elefant a la selva. Perquè hi ha 2 tipus de trompes d’elefant. Com si a la selva s’hi hagués perdut un fill d’una mare d’elefant i es van cridant.
  • Muhammad: em fa venir son.
  • Lina: m’inspira per dibuixar.
  • Iria: em relaxa.
  • Carla: m’inspira per animar-me perquè sona molt fort.

Fem una segona audició dibuixant els glissandos a l’aire. Després fem dos grups: uns es fixen en els glissandos i els altres amb tots els altres sons.

Imatge de previsualització de YouTube

Arribem a la conclusió que és un fons continu de sons metàl·lics on mai hi ha un moment de silenci.  És un fons canviant, no sempre és igual. Es juga amb la manera de tocar els instruments.

A continuació busquem instruments de l’aula amb els que puguem fer glissandos:

Imatge de previsualització de YouTube

Comencem a fer exploració per buscar sonoritats. L’hora se’ns ha quedat curta…!

Imatge de previsualització de YouTube

Avui hem presentat dos instruments nous que tenim a la classe: la cabassa i el tro.

En el moment de presentar la cabassa hem fet ritmes amb una estructura determinada. He preguntat si creien que aquest ritme s’assemblava a la nostra peça que estem treballant.

Saó: No!! Perquè a la nostra peça és sense sentit, descontrolat!

Gran resposta!

_______________________________________________________1/02/19

Ha començat la Marató Energètica a l’escola

Avui al matí hem donat el tret de sortida a la Marató Energètica que fem a l’escola al llarg del més de febrer. Hem fet papallones de papiroflèxia durant l’estona d’entrada a l’escola i després ens hem reunit tots al menjador on cada curs ha fet alguna proposta per dur a terme aquest més.

A l’assemblea de 3r han sortit moltes idees, entre elles estar tot un dia a l’escola sense encendre els llums o tenir molt en compte no obrir les finestres quan tenim calor per tal que l’escalfor no marxi de l’escola. Si tenim calor hem d’obrir la porta, si encara en tenim més, treure’ns roba i si en tenim encara més podem tancar la porta i obrir alguna finestra.

Tal i com hem quedat us deixo el vídeo per poder seguir fent papallones a casa!

_________________

El supermercat del passadís va agafant forma!

Després d’anar al supermercat del costat de l’escola per mirar el preu dels productes que teniem aquesta setmana hem etiquetat ja els productes del nostre supermercat. Tenim una màquina especial per fer-ho!

Molts dels preus tenen nombres decimals i caldrà poder-los llegir bé quan fem de botiguers!

Xifra

Opció 1

Opció 2

8,45

Vuit unitats i quaranta–cinc centèsimes

Vuit coma quaranta cinc

89’8

Vuitanta–nou unitats i vuit dècimes

Vuitanta nou coma vuit

3,345

Tres unitats i tres-centes quaranta cinc mil·lèsimes

Tres coma tres-cents quaranta-cinc

6’009

Sis unitats i nou mil·lèsimes

Sis coma zero, zero, nou

____________________

30 de gener,

dia escolar de la Pau i la No- violència

Avui a l’assemblea hem estat parlat sobre què volia dir el dia de la Pau i la No- violència. Hem parlat sobre Mahatma Gandhi, un dels pares de la independència de la nació índia i la desaparició dels  britànics mitjançant l’ús de la no-violència. Avui fa 71 anys que el van assassinar i la seva figura ha quedat com a símbol de la pau i la lluita pacífica.

Hem passat el matí fent jocs conjunts on havíem d’aconseguir diferents reptes com a grup. Algun ens ha costat una mica aconseguir-lo però ens ha servit per parlar sobre com resolem els conflictes que tenim, quin paper hi juga cadascú,  sobre les emocions que sentim quan ens sentim fora d’un grup, …

A continuació hi ha el vídeo d’un dels reptes; ordenar-se per alçades en silenci.  S’han ordenat del més baix al més alt. Hi havia més maneres possibles de fer-ho? 

La Dora ens ha comparat el que passava en aquest repte amb el que passa en alguns paisos, a vegades només veuen una única solució, la guerra, quan segurament hi ha moltes altres maneres de solucionar el conflicte. Súper interessant!

Un altre repte ha estat ordenar-se segons els gomets que tenien enganxats al front. Tampoc es podia parlar! Han decidit ordenar-se amb grups segons els colors i les formes i això ha fet que diferent gent es quedes sense grup. Com ens hem organitzat? com ens sentim quan quedem fora del grup? i quan fem fora algú? …Aquestes són algunes de les preguntes que ens han fet estar una bona estona discutint el que havia passat.

______________________

VISITEM EL BARRI GÒTIC

Divendres vam anar a passejar pel barri gòtic, per la “Barcelona antiga”. Volíem veure tot el que havíem anat descobrint sobre la ciutat de Barcelona. Vam poder veure els carrers estrets, les cases més antigues, restes de la muralla que hi havia a la ciutat, la plaça del Rei, la plaça Sant Jaume (amb la generalitat i l’ajuntament) i la plaça del pi. Finalment vam acabar a plaça Urquinaona on vam poder veure l’inici del Plà Cerdà.

Vam portar els ipads de l’escola i vam fer moltes fotos per poder-ne parlar a la classe. Ja les penjarem! us deixem un petit tastet!

    

 

________________________

L’HANDBOL FA PER TU!

El passat dijous dia 24 de Gener els alumnes de tercer van assistir a la trobada esportiva L’HANDBOL FA PER TU!

Ens vam reunir juntament amb altres escoles al Complex Esportiu de la Mar Bella per gaudir d’un matí molt emocionant. S’ho van passar d’allò més bé alhora que practicaven esport. Van poder posar en pràctica els elements tècnics apresos de l’handbol i que durant diversos dies hem estat treballant a l’escola.

L’activitat va consistir en dues parts. Per una banda, van poder realitzar diferents jocs esportius per tal de treballar el bot i els llançaments. D’altra banda, van tenir l’oportunitat de jugar diversos partits d’handbol contra altres escoles. Durant uns minuts es van convertir en uns autèntics jugadors d’handbol ja que es van esforçar molt, i per tant, ho van fer molt bé! Us felicito nois i noies!! Un matí fantàstic, gaudint de l’handbol i de la pràctica esportiva!

Aquí us deixem un recull de fotografies dels millors moments de la trobada, cliqueu sobre la imatge. Esperem que us agradin!

PD: Atenció! Si algú de vosaltres té interès en conèixer més a fons l’handbol, la Federació Catalana d’Handbol i el Consell de l’Esport Escolar de Barcelona us conviden a fer unes sessions gratuïtes en qualsevol dels clubs de la ciutat de Barcelona per què pugueu viure i veure l’handbol de primera mà. No dubteu en contactar amb la Sònia per a més informació!

_____________________

ATENCIÓ, ELS DE TERCER ENS AGRADA SORTIR!

  • DIJOUS 24 DE GENER: Activitat de handbol al matí a la Mar Bella.

 

  • DIVENDRES 25 DE GENER: Sortida de matí al centre de Barcelona.

 

  • DIMARTS 29 DE GENER: Sortida al Cosmocaixa. Visitarem l’exposició de Tintin a la Lluna i participarem a un taller sobre el tema. (Dinarem al Cosmocaixa)

____________________

Fem un supermercat pel passadís de mitjans

Resultat d'imatges de supermercat

Una de les idees que ha anat sorgint a les assemblees d’aula ha sigut la de fer  supermercat a la seva mida al passadís. “Un supermercat de veritat”.

Així doncs, hem començat a planejar què necessitem per fer un supermercat. Primerament hem anat portant productes i hem comprat uns mobles més grans que els que teniem fins ara. Els de primer s’han encarregat d’organitzar la la tria  del nom del supermercat i els de segon estan pensant les seccions que ha de tenir.

Els de tercer hem triat dos noms per portar a la gran tria final. Així ha anat la nostra tria…

Nosaltres, els de tercer, ens encarreguem de posar el preu als productes. Per fer-ho avui hem anat al supermercat a buscar el preu dels productes que tenim.

Us animem a seguir portant més productes!

_____________________

Els padrins i padrines de 6è ens ajuden a aprendre les taules de multiplicar

Avui els padrins/es de 6è han baixat carregats de jocs i propostes perquè practiquem i entenguem millor les taules de multiplicar. Moltes gràcies!          

 

 

 

 

 

 

_______________________

Comencem nou trimestre amb molta energia!

Hem arribat de les vacances amb moltes ganes de compartir el que ens han dut els reis, el pare Noel, compartir on hem anat, explicar el que hem llegit i amb moltes ganes de jugar amb els companys. Entre tots acordem que el dijous podem portar allò que vulguem de casa per jugar amb els companys a la classe. Ens ho hem passat molt bé!

 

________________________________

MÚSICA!

Comencem nou trimestre amb moltes ganes!

A l’arribar a l’escola ens hem explicat quins regals sorpresa (que no havíem demanat i no ens esperàvem) ens han portat els reis i els que ens han agradat més. Després d’una llarga conversa hem començat un nou projecte que ens durarà tot el trimestre!

ELS COMPOSITORS ENTREN A L’AULA!

De què creiem que pot anar aquest projecte?

Dora: que som compositors i entrem a l’aula!

Saó: Vénen uns compositors a l’aula.

Joan: Què vol dir compositor?

Dora: Persona que fa música. Composar vol dir fer, no?

Saó: la partitura, no?

Dora: els que fan la partitura entren a l’aula per fer que l’altra gent (nosaltres) fagin música.

Saó: ens ajudarà a composar amb els instruments que tenim a l’aula i farem algún tipus de música.

Coneixem algún compositor?

Saó: Mozart, John Williams, Freddie Mercury, J.Sebastian Bach, Queen.

Martín: Beethoven

Dora: The Beatles

Arrel de l’últim  comentari de la Dora parlem una mica de John Lennon i de Paul McCartney i diferenciem entre escriure la lletra i la música de les cançons.

Creieu que Mozart, F.Mercury, Bach i Beethoven podrien venir a l’aula?

Tots: Noo

Perquè?

Molts: perquè estan morts!

Per tant, quin requisit ha de tenir el compositor que vindrà?

Tots: que estigui viu!

Per tant, serà un compositor actual, contemporani!

Fem una primera escolta sense cap mena de consigna. Escoltar i deixar-se portar per la música. Durant l’escolta molts riuen, els hi sobta molt el que senten.

Comentaris:

Dora: de què va la música?

Saó: quins instruments hi ha?

Isaac: hi havia alguna cosa que sonava mig piano i no sé quin altre instrument.

Lina: Hi havia una part que sonava com una trompa d’elefant.

Com era el so?

Lina: el so puja

Isaac: també anava cap avall.

Lina: també baixava el so.

Tornem a escoltar l’audició i li demanem a la Lina que aixequi la mà quan senti el que ella creu que sona com una trompa d’elefant.

Isaac: També sona com una balena!

Hi ha més d’un so que fa de trompa d’elefant?

Lina: sí!

Tornem a escoltar un trosset de la peça fixant-nos amb el so que ja tots hem identificat.

Com és el so?

Iria: no sona com un elefant!!

Saó: Sona crescendo i decrescendo. Puja i baixa el so.

Què vol dir que puja i baixa el so?

Dora: que es fa agut i greu.

Saó: fa crescendos i decrescendos: el so va de fort a fluix i de fluix a fort.

Dora: el mateix instrument fa un crescendo i decrescendo.

Hem representat els crescendos i decrescendos a la pissarra mitjançant els reguladors d’intenistat.

S’acaba la classe…

La setmana que ve continuarem!

_________________________________________________8/01/19

Com ha evolucionat Barcelona?

Aquesta pàgina té un mapa interactiu que ens permet veure com ha canviat Barcelona al llarg dels anys.

__________________________

La Laura, mare de la Íria ens ve a donar un cop de mà per seguir la nostra xarxa d’aula

Divendres la mare de la Íria ens va venir explicar com ha anat evolucionant la nostra ciutat, Barcelona. Ens va parlar sobre com es vivia a la Barcelona antiga, quins problemes hi havia i com el Plà Cerdà va voler resoldre tots aquests problemes. Barcelona era només la part més fosca del mapa, i el Plà Cerdà va planificar tota la immensa quadrícula que es veu! Moltíssimes gràcies Laura!

  

_______________________________________

FEM LA CARTA ALS REIS MAGS. QUÈ VOLEM PER LA NOSTRA CLASSE? I PER L’ESCOLA?

A qui no li agrada fullejar catàlegs de joguines? i mirar quin surt més bé de preu? quin bleit blei és millor? quin joc de cartes seria millor per la classe?

Doncs això és el que hem fet una estona avui a la classe de tercer. Si voleu veure les cartes que hem fet, cliqueu a la foto. Si ens ho han de portar tot, els reis tindran moltíssima feina!

______________________________________

PRESENTATIONS OF OURSELVES

During this month we have been working on how to describe ourselves using some simple sentences. They have been working on the grammar structures, the pronuntiation and how to speak in front of an audience.

Here you have some fabulous presentations that they finally did.

Durant aquest mes hem après a preparar un text on ens descrivim com som fent servir frases simples. Els infants han après algunes estructures gramaticals, pronunciació i com parlar davant d’un públic.

Aquí teniu un recull de les fabuloses presentacions que han fet.

Padrins i fillols

Quinzenalment ens seguim trobant amb els nostres padrins de 6è. Ens porten llibres que creuen que ens poden agradar, llegim i també ens preparen jocs sobre el llibre que ens han portat!

____________________________

Cossos geomètrics

Els dimecres a la tarda fa uns dies que estem treballant els cossos geomètrics. Hem fet fotos, hem fet dibuixos… Aquí us deixem una pàgina amb uns vídeos molt curtets que ens poden anar molt bé per començar a entendre aquest món.

__________________________________

Concurs avions

Aquí tenim els guanyadors i guanyadores del concurs d’avions de la classe de tercer. Felicitats a tots els participants, eren uns avions xulíssims!!!

 

La caputxeta vermella

Els dijous a la tarda tenim un espai per experimentar i crear lliurement. Podem construir, pintar, disfressar-nos o jugar al restaurant entre altres coses. Aquest dijous, de manera improvisada, vam crear aquesta petita joia:

 

Totes les ciutats han anat evolucionant?

___________________

Pobles i ciutats, aprenem i juguem a l’ordinador: CLICA

__________________

Comencem a multiplicar!

Aquesta setmana començarem a aprendre les taules de multiplicar, jugarem, veurem per què ens serveixen i ens les aprendrem amb un plis plas! Perquè pugueu practicar des de casa tot jugant us deixo una pàgina plena de jocs per aprendre a multiplicar. Endavant!

 

___________

Què entenem per ciutat?

Amb aquests dibuixos hem expressat el que és per nosaltres una ciutat. Després, observant-los bé hem intentat descriure què ha de tenir una ciutat.

 

Saó: una ciutat té cases, hotels, escoles, farmàcies, biblioteques, hospitals, carreteres i mar. A! I dentistes

Iria: jo crec que ha de tenir persones.

Lorananimals. Piscines i coses electròiques

Martín: cotxes

Dora: un parc, pàrquings,… Hi ha d’haver un supermercat

Ayesha: el Mc Donals

Lina: Hotels. Llum

YounesAeroports i persones

Carla: xiquiparcs. Sol i lluna

Aroarestaurants i cafeteries

Jorge: Boscos naturals i un camp nou

Marco Andrés: sota algunes cases hi ha muntanyes

Iria: Arbres. També ambulàncies i hospitals. Veterinaris, Escoles i coses divertides. Una cosa que ens representi, com una bandera

Alba: Llocs per menjar

Isaac: Diners, un banc. Plantes. Llibres. Esglésies.

Laila: jo vaig a la mesquita

Muhamad: Mòbils. Policia

Joan: Gimnàs. Alcalde o alcaldessa

Muhamad: Edificis on treballar

Andrés: Bombers

Elsa: foc, energia.

______________ 

Jugant a fer d’urbanistes

Seguim amb la xarxa “Com es creen les ciutats”, i ara us proposem un parell d’aplicacions per telèfons i tauletes per jugar una mica a ser urbanistes. Per un costat tot un clàssics dels videojocs, Simcity. En una versió molt més moderna que aquella del 1989 amb que es va iniciar la saga.

 

Per un altre costat, City Mania, molt semblant al Simcity, però amb una estètica una mica més infantil.

 

Esperem que us divertiu moltíssim fent d’urbanistes!

 

FEM D’URBANISTES

Avui els nois i noies de tercer ens hem convertit per uns instants en urbanistes. Un grup d’arquitectes que es diuen Urbanins Ens han vingut a fer un taller sobre ciutats. Com són, com eren i amb quins criteris es construeixen les ciutats són algunes de les coses que hem estat parlant en el taller.

Finalment hem jugat a construir la nostra ciutat tenint en compte els equipaments, quin tipus d’habitatge posàvem, a on el posàvem, els espais verds, els carrers,…Calia pensar on situàvem la ciutat dins del taulell, a prop del mar? a prop del riu? amb molts parcs? carreteres?… Si voleu veure més fotos cliqueu a les imatges.

_________________ 

Resultat d'imatges de EL MEU PRIMER FESTIVAL

Del 10 al 25 de novembre es celebra a Barcelona  El meu primer festival.

Avui hem estat mirant el programa de mà i hem jugat a ser ràpids en comprendre on, quan, per quina edat i de què va cada una de les pel·lícules.

Si cliqueu a la imatge podreu veure el programa sencer. Si us agrada el cinema és un bon plan pel cap de setmana!

_____________________

Ja tenim nova Xarxa d’aula:

COM ES CREEN LES CIUTATS?

Resultat d'imatges de la ciutat

Com en cada xarxa si teniu coses que ens puguin ajudar en la nostra recerca no dubteu en portar-les!

_______________________

Els de primer ens necessiten

Els espies, així es diuen els nois i noies de primer, estan investigant els animals i van saber que nosaltres havíem fet una mini xarxa d’aula sobre el tema i van voler que els hi anéssim a explicar el que en sabíem. Els hi hem explicat els mamífers i els rèptils en forma de rap i d’esquetx. Dimarts seguirem explicant els altres grups de vertebrats. 

________________

El club de lectura de 3r

Cada setmana, els dimarts després del pati ens trobem per fer el nostre club de lectura. és un espai reservat per gaudir del què llegim, imaginar i compartir aventures.

Aquesta setmana hem llegit “L’arbre de l’escola”. L’hem llegit al voltant de l’arbre de la nostra escola, el llimoner. Hem compartit les diferents interpretacions del llibre i hem vist que ens els llibres no tot s’explica i que això ens obre les portes a imaginar cadascú de nosaltres el que vulguem.

________________________________

Com s’escriuen els nombres en català?

Aquests dies estem aprenent com s’escriuen els nombres. Recordes la norma?

En aquests enllaços podràs practicar:

Pàgina per comprovar si has escrit bé un nombre o per buscar com s’escriu.

Per practicar, CLICA

 

_______________________________

  

EXPOSEM LA LÍNIA DE LA NOSTRA VIDA

Seguim fent exposicions sobre la nostra línia de la vida, quantes coses ens han passat en aquests 8 o 9 anys! Gràcies per compartir-ho!

________________________________________

Quants anys hem viscut dels 122 que va viure la Jeanne Louise Calment ?

Aquesta pregunta ens havia quedat pendent de resoldre, i aquesta setmana, alguns nois i noies de tercer, han tingut diferents idees per trobar una resposta. (Cliqueu a la foto per veure el vídeo).

 

 

 

 

 

 

 

___________________________________________

EL DIARI DE TERCER

A tercer tenim un diari on anem anotant aquelles notícies que passen a la classe, l’escola o a l’entorn que creiem que són interessants. Tenim dos encarregats, els periodistes, que escriuen tot el que volen sempre que volen…

El diari comença a agafar forma i cada vegada hi ha més notícies. Al final del curs podrem recordar tot el que ens ha passat….

______________________

Comencem una nova aventura amb els nostres padrins de 6è!

Avui, a l’hora del club de lectura ens hem trobat amb els nostres “padrins” de 6è. Cadascú de nosaltres té un noi o una noia de 6è que li farà de padrí lector. Quins nervis, qui serà la meva parella?

Avui hem conegut el nostre padrí o padrina i els de 6è ens han preparat un qüestionari per conèixer millor el que ens agrada i poder buscar llibres per llegir amb nosaltres i passar molt bones estones.

Fins la pròxima padrins!

(Cliqueu les imatges si en voleu veure més)

________________

TALLER SOBRE MENJAR SA EN FAMÍLIA

Aquest dilluns 15 van venir dues noies a fer-nos un taller sobre alimentació al llarg de tot el matí. Primer ens van estar explicant moltes coses sobre el què mengem i com ho hem de fer i després vam planificar un menú equilibrat en parelles.

 

Si voleu practicar a casa o compartir tot el que vam aprendre aquí teniu la pàgina que ens van ensenyar per fer els menús. A veure qui fa un menú amb tots els requisits! ànims!

         ________________________

Dilluns 15; taller sobre menjar sa

Dilluns vindran a fer-nos un taller sobre com menjar sa. Què en sabem sobre “menjar sa”? Què en penseu, mengeu sa? Què hauriem d’esmorzar? i dinar? i berenar?

Ho descobrirem dilluns! Bon cap de setmana!

__________

La línia de la vida

Aquest primer mes hem estat fent una petita xarxa d’aula sobre els anys que es pot viure i l’hem finalitzat fent la nostra línia de la vida. Portem forces dies pensant què és allò que per a mi és important d’explicar d’aquest anys de vida, pensant com repartir aquests anys en una línia, com exposar-ho…

Tenim pràcticament totes les línies de la vida a punt i ara comencem a presentar-les als companys. Les primeres en fer-ho han estat l’Iria i la Dora. Una explicació fantàstica, moltes gràcies!

La línia de la vida de la Iria

la Dora exposant la seva línia de la vida

_______________________________________

Nou càrrec: els periodistes de tercer

Què fan els periodistes? Cada quinze dies, les dues persones que trien ser els periodistesde la classe, durant uns dies escriuen, investiguen, pregunten, fan fotos… per poder escriure alguna noticia del que passa a l’escola o a la classe en el nostre “Diari de tercer”.

Per fer-ho, necessitem saber com s’escriuen les notícies, quines parts tenen, quina informació hi ha d’haver,… I per això hem examinat els diaris de dalt a baix!

____________________

 

SEGUIM AMB LA NOSTRA MISSIÓ  

Cada divendres al matí, a l’hora de Xarxa d’aula, seguim el nostre repte:Mission Moon. Mig grup va començant a aprendre com fer moure les peces de Lego a través de l’IPAD i l’altre mig grup anem pensant en l’equip que viatjarà a la lluna, que aporta cadascú, pensem en nom d’equip, el logo,… i construïm les primeres figures amb el nou Lego.

La Dora ens ha portat un gosset robot de casa i hem estat mirant quins moviments fa a través del comandament. Gràcies Dora!

_____________

Com es classifiquen els animals?

Després de la sortida al Pantà de Vallvidrera hem estat parlant sobre els animals que ens vam trobar. I ens van sorgir noves preguntes:

La serp és un vertebrat?

I un cuc?

Com sabem si el que vam veure era un porc senglar mascle o un porc senglar famella?

Potser les pàgines que us poso aquí a sota ens poden ajudar a resoldre-ho:

_______________________

Música!

Avui quan hem entrat a l’aula de música ens hem trobat uns papers aparentment blancs tirats per terra.

A continuació els hem recollit i hem vist que hi havia unes frases escrites sobre animals i les hem ordenat. D’aquesta manera s’han creat 5 grups: els elefants, les tortugues, les gaseles, els ratpenats i els cucuts!

Imatge de previsualització de YouTube

Hem descobert les 5 frases amagades i hem assignat un ritme i una melodia a cada una d’elles. Les hem començat a practicar amb alguns instruments de percussió determinada de l’aula!

Bona feina! la setmana que ve.. més!

Imatge de previsualització de YouTube

 

 

__________________________________________________2/10/18

Comencem el repte….Mission Moon!

Aquest any els de tercer tindrem al repte de planificar un viatge a la lluna.

Què necessitarem? Com es viu a la lluna?  Quants dies tardarem en arribar-hi? què manjarem? …

Per ara hem començat pensant que pot aportar cadascú de nosaltres en aquest “viatge” i hem començat a explorar tot el nou material Lego que tenim! Quina emoció!

 

_____________________________________

Quin desordre!

 

 

 

 

 

 

 

Avui teniem un repte.Ordenar molts nombres que hi havia dins d’un sobre.

Però com els ordenem? Amb quin criteri?

Cada grup ho ha fet de la seva manera, però tots han ordenat els nombres de petit a gran o de gran a petit.

Hi havia altres maneres de fer-ho?

Cliqueu la imatge per veure els altres grups.

____________________________________

ENS FEM PREGUNTES?

Per poder començar una nova xarxa d’aula, avui, després de pati els de tercer s’han trobat la classe transformada en un espai d’insipració; hi havia poca llum, música i molts objectes per sobre les taules. Passejant en silenci cadascú ha pogut pensar preguntes que li agradaria investigar i respondre aquest curs.

  • Com es van crear els primers animals? (Hassan)
  • Com es formen les ciutats? (David)
  • D’on es treu el vidre? I el plàstic? (Dora)
  • Com es fa la roba? (Dora)
  • Per què l’arc de Sant Martí té tants colors?(Aroa)
  • Com es va crear el món? (Martin)
  • Com es Àfrica?(Hao)
  • Qui va inventar la cullera?Iria)
  • Com es que venim dels micos i no d’un altre animal?(Iria)
  • Què passaria si el món es parés? (Jorge)
  • Com aconseguien la pintura abans?(Loran)
  • Com es per dins un parc de bombers?(Saó)
  • Qui va crear Barcelona?(Loran)
  • Com es fa el cotó?(Abril)
  • Què passaria si la terra es partís en dos? (Younes)
  • Com s’han creat els països?(Joan)
  • Com es fan les estrelles?(Elsa?
  • Com es crea la lava? (Carla)
  • Per què els homes fan guerra?(Younes)
  • Què pesa més un meteorit o la terra? (Saó)
  • Com es va crear l’espai?(Isaac)
  • Qui va crear l’esport? I el pi? (Loran i Dora)
  • Com s’ha creat tot el que hi ha a la terra? (Joan)
  • Com es van crear les marietes?(Younes)

_________________________________

QUANTS ANYS ES POT VIURE?

La setmana passada, a l’assemblea, el Martín ens va explicar que el seu rebesavi feia 99 anys. Eren molts! A partir d’aquí molts companys van començar a preguntar-se si es podien viure més de 100 anys, i més de 180? Hi havia opinions de tot tipus i vam quedar que ho preguntariem a casa.

El dia següent vam trobar una notícia que ens deia que la senyora que havia viscut més anys havia viscut 121 anys i una mica més.

Jeanne Louise Calment 

(21 de febrer de 1875 – 4 d’agost de 1997Va ser una ciutadana francesa que va viure 122 anys i 164 dies. Es tracta de la persona més longeva comprovada per la ciència fins al dia d’avui.

A partir d’aquí ens hemfet algunes preguntes:

De que deu dependre l’esperança de vida?
En tots els països és la mateixa? 

_____________________________________________

COMENCEM TERCER! 

curs 2018-2019

Ja som els grans de la comunitat de mitjans, som a tercer!

Aquesta primera setmana ens hem estat coneixent, ens hem explicat l’estiu, hem conegut la nova classe i els nous espais i hem estat organitzant-nos per començar aquest nou viatge! Mireu que animats estem!

__________________________