1r

Els alumnes de 1r visiten el Cosmocaixa…

BOLES, BALES I ESFERES, aquesta és l’obra de teatre que han anat a veure Els Espies. 

L’Enki, el protagonista de l’obra, aprèn, amb l’ajuda de la “senyora veu”, a observar animals, plantes, objectes, i a descobrir propietats que ajuden a definir-los: la mida, el color, la forma…

L’Enki es va adonant que hi ha formes molt freqüents  a la natura. S’adona també que cada forma té una funció concreta i comparteix l’emoció de la descoberta amb “l’arbre” cantant una cançó que ajuda a fixar i recordar tot el que va aprenent.

 Aquesta sortida també ha permès als Espies anar a fer una visita guiada a l’exposició de les FORMES.

Sabeu quines són les formes més probables de trobar a la natura? Sabríeu adivinar la seva funció?

Els Espies n’hem conegut algunes…

L’hexàgon pavimenta…

   L’esfera protegeix…

L’hèlix agafa…

L’espiral empaqueta… 

Els fractals colonitzen…

COM ES FORMA LA BOIRA?

Els Espies us expliquen com es forma la boira através d’un experiment. 

Quin material farem servir?

  • 1 vas de vidre
  • 1 col·lador
  • uns quants glaçons de gel

Quin procediment seguirem?

  • Agafeu una gerra d’aigua calenta i ompliu un got fins ben a dalt.

  • Deixeu que el got s’escalfi durant 30 segons i, després, buideu-lo per la meitat.

  • Poseu un col·lador damunt el got i col·loqueu tres glaçons de gel. Veureu com el vapor que queda per sota comença a condensar-se.

Això es degut a que una part de l’aigua calenta es converteix en vapor. El vapor que està per sota dels glaçons es refreda i acaba convertint-se en aigua. Això se’n diu condensació. Les petites gotes d’aigua que queden suspeses en l’aire formen la boira.

 

APRENEM A FER RECERCA D’IMATGES

PER INTERNET

Aprofitant que estem treballant la Xarxa de la BOIRA fem una recerca per Internet de la nostra imatge preferida sobre aquest tema.

Ens hem adonat que hi ha moltes fotografies molt boniques i que és difícil triar però al final ho hem fet!

Aquí teniu les fotografies que més ens han agradat! Què en penseu?

                        

______________________________________________________________

FEM RECOMPTE DE LES VOTACIONS I…

HI HAGUT UN EMPAT!!!!!

Després de fer el recompte dels vots hem tingut una sorpresa: hi hagut un empat entre dos noms!!!! El resultat ha estat el següent:

1. Clima lima Miralletes: 11 vots.

2. Escola Miralletes: 6 vots.

3. Poopsi Miralletes: 15 vots.

4. Corti: 4 vots.

5. Super Miralletes: 11 vots.

6. Super Mitjans: 15 vots

Davant d’això hem pensat diferents solucions com:

  • tornar a repetir les votacions.
  • votar entre els dos noms empatats.
  • fer votar als mestres de la Comunitat de Mitjans.
  • fer votar a tots els mestres de l’escola.

Després de pensar-ho i valorar cada proposta hem decidit:

fer votar a tots i totes els/les mestres de l’escola

i també als monitors de menjador 

Així que aquesta setmana anirem per les diferents classes per fer votar als mestres i quan tinguem el recompte us farem saber el resultat!!!!!! Quina intriga, oi? 😉

POSEM NOM AL SUPERMERCAT DEL PASSADÍS

Al passadís de la Comunitat de Mitjans estem creant un supermercat i cada classe s’encarrega d’una part. Els espies som els encarregats de posar-li nom entre tots i totes!

A una assemblea vàrem decidir que cada classe triaria dos noms i després farien una votació. Els noms triats han estat:

1. Clima lima Miralletes.

2. Escola Miralletes.

3. Poopsi Miralletes.

4. Corti

5. Super Miralletes.

6. Super Mitjans.

Un cop teníem els noms vàrem preparar tot el que necessitàvem per fer les votacions: els papers, la capsa, el cartell…

I entre avui i demà farem les votacions per dijous fer el recompte.

DIVENDRES PUBLICAREM EL NOM DEL NOU SUPERMERCAT!!!!!!

__________________________________

Els espies inicien una nova xarxa d’aula!

Sabeu què volen investigar…?

“Què és la boira?” 

Comencem a parlar del tema amb aquest vídeo tan interessant…

 Avui els espies han pogut observar diversos aparells meteorològics…

El TERMÒMETRE és un aparell que serveix per mesurar la temperatura de l’aire.

L’ANEMÒMETRE ens indica la velocitat o la intensitat del vent.

El PLUVIÒMETRE serveix per mesurar la quantitat de precipitació recollida de pluja, de pedra o calamarsa i també de neu.

Els ANEMÒMETRES acostumen a anar amb un penell. Aquest senzill aparell assenyala la direcció d’on prové el vent.

_____________________________________________

ELS ESPIES ESTAN MOLT CONTENTS PERQUÈ HAN APRÈS TANTES COSES DELS PINGÜINS…

SÓN UNS CRACKS!!

MIREU QUINS MARCS TAN DIVERTITS!!!!

AVUI FEM LA DARRERA ACTIVITAT DE LA XARXA D’AULA DELS PINGÜINS…

LA XARXA D’AULA ESTÀ ARRIBANT A LA SEVA FI…

I SI ENS REPARTIM EN GRUPS I ESCRIVIM TOT EL QUE HEM APRÈS…? HEM ESTAT CAPAÇOS DE TROBAR RESPOSTES A LES PREGUNTES QUE ENS HAVÍEM FET EN UN INICI? 

S’APROPA L’HIVERN…DECOREM L’ESCOLA?

COM QUE ESTEM TREBALLANT LA XARXA D’AULA DELS PINGÜINS, QUÈ PENSEU QUE PODRÍEM FER?

Avui us presentem la següent endevinalla. Aviam si sabeu de qui o què estem parlant!

JO SÓC, DELS OCELLS,

EL MÉS ELEGANT:

DUC UN FRAC BEN NEGRE

I UN GUARDAPITS BLANC.

EN AIGÜES BEN FREDES

M’AGRADA NEDAR,

I CAÇO UNS QUANTS PEIXOS

SI ÉS QUE VULL MENJAR.

SAPS QUI SÓC?

Fins i tot hem fet un mural al costat del pingüí Emperador i cadascú ha apuntat la seva mesura 

Volcans i dinosaures s’ordenen per ordre d’alçada…

Avui cada espia ha volgut saber si és més alt que el pingüí Emperador, més baix… o són de la mateixa alçada!

Sabíeu que el pingüí Emperador és una de les espècies més grans de pingüí?

Pot arribar a mesurar 1’20 cm d’alçada…

 

Els espies continuen investigant sobre els pingüins…

Cada dia aprenen més coses…

__________________________________

ENGLISH

Aquests són els enllaços a les cançons per si us animeu a fer l’activitat del vídeo durant aquestes vacances!!

– “How is the weather”

– “Numbers song counting 1 to 20″

– “Spooky spooky”

– “The days of the week”

– “Tge month of the year”

– ““We wish you a merry christmas”

– “Under the christmas tree”

______________________________________________20/12/2018

ENGLISH

Today we have done our Christmas cards!! We enjoy it a lot!!

Avui hem fet les nostres postals de nadal!! Ens ha agradat molt!!

_______________________________________________ 17/12/2018

SORTIDA COSMOCAIXA

El dimecres 28 de novembre els Espies, conjuntament amb els companys i companyes de la Comunitat de Mitjans, vàrem passar un dia magnífic al CosmoCaixa on gaudirem dallò més del món de la ciència. Primer de tot, vàrem realitzar l’activitat del PLANETARI BOMBOLLA per aprendre sobre l’univers, els planetes, el sol, la lluna i les constel·lacions.

Després ens vàrem endinsar en el BOSC INUNDAT per observar i conèixer coses sobre animals i plantes. I posteriorment experimentar en el MUSEU tocant, observant, llegint,… sobre molts conceptes científics. I abans d’anar a dinar no podíem deixar d’anar a visitar als nostres amics els PINGÜINS.

Després de dinar vàrem visitar l’EXPOSSICIÓ DE ROBOTS per conèixer molts tipus de robots.

En definitiva, va ser un dia molt interessant ple de ciència on vàrem aprendre moltes, moltes coses!!!!

Si cliqueu a sobre la fotografia podreu veure diferents imatges.

_______________________________________________ 28/11/2018

 Música!

Avui a classe de música hem estat en un bosc imaginari on hi havia tot tipus d’animals i hem sabut que s’hi amagava una bruixa que havia perdut la memòria. Hem cantat i dansat una cançó per veure si sortia a saludar-nos… 

Imatge de previsualització de YouTube

La bruixa ha sortit!! Hem sabut que es diu bruixa maduixa!

Hem après un conjur per fer-li tornar la memòria que deia així:

Guirigall, guirigall

perquè torni la memòria

cal un gran terrabastall

Després hem jugat a ser bruixes i bruixots.

Imatge de previsualització de YouTube

 _____________________________________________ 21/11/2018

INVESTIGUEM SOBRE L’ALIMENTACIÓ DELS PINGÜINS

Els espies tenien molt clar que els pingüins mengen peixos petits però tenien dos grans dubtes: com mengen? I beuen aigua?

Per aprendre-ho vàrem veure un vídeo on hi havien pingüins menjant i vàrem poder observar que utilitzen el seu bec per caçar-los i els aconsegueixen capturar perquè neden molt ràpid!!!!

I sobre l’aigua… ho vàrem buscar per internet i vàrem llegir que poden beure aigua dolça i salada i són capaços d’eliminar la sal a través d’una glàndula!!!!!

A part de resoldre aquests dos dubtes vàrem fer un mural per grups sobre: què mengen i que no mengen els pingüins? I vàrem conèixer que a part de menjar peixos petits també mengen altres tipus d’aliments com: krill, plàncton i crancs.

Si voleu veure com van quedar els murals i del procés podeu clicar a sobre de la fotografia.

 

______________________________________________

 

 Avui hem conegut tres espècies diferents de pingüins: Els pingüins de Papua o de corona blanca, els pingüins Salta-roques i el pingüins Reials. Voleu saber en què es diferencien?

Doncs atents… perquè en aquest vídeo que, tot seguit, us presentem ho sabreu ràpidament…

 

______________________________________________

Què volen saber Els espies dels pingüins?

Tenen pulmons?

Com respiren?

Quanta estona poden estar a l’aigua? Han de sortir fora per respirar?

Beuen aigua?

Com poden aguantar tant el fred?

Fins a quina edat viuen?

Com es diferencien els pares pingüins de les mares pingüins?

Quant mesura un pingüí?

De què està cobert el seu cos?

 

I és que Els espies ja en saben moltes coses, dels pingüins…

Aquí us n’expliquem unes quantes:

Mengen peix, llisquen amb la seva panxa pel gel, Són molt ràpids nedant, La seva panxa és blanca, Tenen aletes, Neden, Són aus, Viuen a llocs on fa molt fred, Tenen cua, La seva és un bec, Neixen d’ous, Els ataquen les foques i els guepards, Són blancs i negres, Viuen al pol nord…

______________________________________________________________

Sabeu sobre quin animal han decidit investigar 

Els espies?

EL PINGÜÍ !!!!!!!

_____________________________________________________________

Els espies van presentant en diverses estones de xarxa d’aula tot allò que han investigat del seu animal preferit…

               

________________________________________________________

VISITEM EL “RACÓ DE LA TARDOR” DE LA CLASSE DELS GEGANTS (P-5)

El dimecres els nens i nenes de P-5, els Gegants, ens van convidar a anar a veure el seu “Racó de la Tardor”, vàrem acceptar encantats la seva invitació i vàrem anar el dijous per la tarda.

Vàrem poder llegir i parlar dels “fruits (o fruites) de la tardor”, vàrem descobrir que el moniato per dintre és taronja, vàrem fer un joc d’endevinalles i vàrem finalitzar la visita fent-nos una a fotografia de tots i totes junts!

Ens va agradar molt poder compartir aquesta estoneta amb els Gegants!!!!

MOLTES GRÀCIES PER LA INVITACIÓ!!!!

______________________________8/11/2018

Els companys/es de tercer ens expliquen la classificació dels animals d’una manera molt divertida

Els companys i companyes de tercer també van fer una mini xarxa dels animals i van preparar tres raps i dues petites obres de teatre per explicar les característiques dels animals segons la seva classificació.

Com sabien que nosaltres també estàvem aprenent com classificar els animals no s’ho van pensar dues vegades per venir a representar els raps i les obres de teatre.

Moltes gràcies companys i companyes perquè ens van agradar molt i, sobretot, vàrem seguir aprenent moltes coses sobre els animals!!!!

Si cliqueu a sobre de la fotografia podreu veure les fotos de les actuacions. I si voleu veure els raps i les obres de teatre estan penjades a la pàgina de 3r.

______________________________nov. 2018

ENGLISH

This week we are ccelebrating Halloween in the English Lab. Last Friday we did a Halloween poster. We enjoyed it a lot!!

Aquesta setmana celebrem Halloween al Laboratori d’angles. El passat divendres vam fer un poster del Halloween. Hem gaudit molt!!

_______________________________________________27/10/2018

La classe dels Espies organitza l’aula en diferents ambients per continuar treballant la xarxa dels animals…

    Un grup d’espies llegeix llibres molt interessants sobre diversos animals…

 

                Un altre fa animals amb plastilina…

I és que Els Espies són uns veritables artistes…

A l’últim ambient escriuen la pregunta que volen investigar sobre el seu animal preferit…i que s’emportaran a casa ben aviat per explicar-ho a la família…

La classe dels Espies es converteix per una estona en un cinema…

Mireu quin vídeo tan interessant que han vist…

Imatge de previsualització de YouTube

Quin animal és el preferit de cada espia? Què els agradaria conèixer de cadascun d’ells?

Alina: Com fan les teranyines les aranyes?

Amin: La tortuga menja bolets?

Antonio: Què mengen les tortugues?

Ariadna: Com fan les teranyines les aranyes?

Biel: Per què els bous van a les coses que es mouen?

Bruno G: A quins animals pot atacar una pantera?

Bruno I: Per què hi ha aranyes que són dolentes?

Chenyu: Com menja les fulles el cargol?

Cristopher: Com neixen els cavalls?

Har-El: El camell té fred?

Isaac: Els ànecs posen ous?

Iu: Per què les tortugues van lentes?

Kafeel: Com menja l’elefant?

Layla: Per què s’entretenen els gats amb el fil que tenen les àvies per fer els jerseis?

Losinda i Mario: Per què les tortugues tenen closca?

Marius: Per què els altres animals no molesten els crancs?

Nabil: Què menja l’hipopòtam?

Nathalia: Per què mengen plàtans els micos?

Salvador: Per què els escarabats no juguen?

Santiago: Com pot tenir centpeus el centpeus?

Xu Ke: Les aranyes mosseguen?

Yuliana: Per què als gats els agrada perseguir els coloms?

Zein: Les serps tenen verí? On el tenen?

La classificació dels animals que estan fent Els Espies va prenent forma…

En parlen, es fan preguntes, discuteixen, arriben a acords…

______________________________________________octubre 2018

JA TENIM CÀRRECS

Aquesta setmana a l’estona de Tutoria Els Espies han començat a establir qui realitzaria cada càrrec. Els càrrecs els van decidir ells mateixos per tal de millorar l’organització del dia a dia. Tots i totes ens fem responsables de las tasques de la classe però el fet d’assignar càrrecs ajuda a assumir responsabilitats i a treballar pel bé comú de torta la classe. Aquests responsables s’aniran canviat cada 15 dies (aproximadament) per tal que tothom puguin realitzar-los. Els càrrecs triats són:

_________________________________________________ octubre 2018

ENS ENDINSEM EN EL MÓN DELS ANIMALS…

Després de la sortida a Vallvidrera…els Espies han començat a encuriorir-se pel món dels animals. Tot just comencen a parlar-ne i ja són capaços de fer algunes classificacions: els que van per l’aigua, els que s’arrosseguen, els que es desplacen per les branques dels arbres,  els que tenen quatre potes…

_________________________________________________ octubre 2018

ON ANEM D’EXCURSIÓ?

El dimecres va arribar a l’escola una carta d’una persona molt misteriosa (????) pels ESPIES DE PRIMER. Al sobre hi havia una nota on ens convidava a anar a una excursió però no ens deia a on… a la nota també ens donava una pista i ens adjuntava un tríptic per esbrinar on anàvem…

I com som uns grans espies ja sabem on anem:

AL PANTÀ DE VALLVIDRERA

I com ens agrada molt investigar hem estat treballant per saber quines coses podem trobar al pantà: animals, plantes, aigua, sons de la natura,… I també ens preguntem:

“TROBAREM TOTES AQUESTES COSES EL DILLUNS A L’EXCURSIÓ?”

https://photos.app.goo.gl/i9hRcmCejVG9b98E7

_________________________________________________28 setembre 2018

BENVINGUTS I BENVINGUDES

AL CURS 18-19

Aquest any els Espies pugen un pis més de les escales de l’escola i estan molt contents i emocionats perquè…