Una setmana d’allò més diferent

Aquesta setmana ha estat molt diferent i hem fet activitats molt engrescadores.

El dimarts i el dimecres han vingut els educadors de BICICLOT per a ensenyar-nos com es circula en bicicleta per la ciutat. ens han explicat diferents tènciques per a indicar els moviments que volem fer als altres vehicles, els senyals de trànsit i la seva interpretació i com moure’ns de manera segura pels carrers. En primer lloc varem practicar a l’Escola i el dimecres vam fer una ruta pels carrers del barri per a practicar-ho in situ.

Si cliqueu la imatge veureu unes quantes fotos.

Avui hem descobert més detalls del piano que el Certàmen Maria Canals ens ha deixat en préstec aquesta setmana. El Biel, un pedagog especialista en el tema, ens ha explicat detalls del piano i ens ha ajudat a deixar anar la nostra creativitat tot tocant-lo.

Us deixem unes imatges.

 

Quina era la pel·lícula amb més èxit el dia que vas néixer?

Els usuaris d’internet podrem esbrinar quina era la pel·lícula amb més èxit el dia que vam néixer gràcies al portal web Playback.fm, una eina que desvetlla quines eren les pel·lícules que van rebentar la taquilla des del 1911 i fins al 2014.

La web Playback.fm, posa a la nostra disposició dels usuaris un buscador al qual simplement hi hem d’introduir la nostra data de naixement i la web directament ens mostrarà donarà la resposta sobre quina pel·lícula tenia més èxit. A part, a diferència d’altres webs que fan el mateix, aquesta ens en mostrarà un tràiler. Una altra dada interessant que ens dóna és que podem saber quant costava anar al cine l’any que vam néixer.

Els alumnes de 6è averigüen quina és la seva pel·lícula i escriuen un petit text explicant la seva trama.

Ja saps quant costava anar al cinema aquell any? Ha variat molt el preu?  🙄 

PLANIFIQUEM LA VISITA AL PARC D’ATRACCIONS DEL TIBIDABO

Els alumnes de 6è comencem a organitzar la sortida al parc d’atraccions del Tibidabo!!

Com arribar-hi…

Preu de les entrades…

Horaris…

Atracions…

Divisió del parc (ens situem amb el mapa actual)

Investigarem  també la seva història (quan va ser construït, per qui, any de la seva inauguració, superfície que ocupa…), la seva localització, qui és el seu propietari…

Excursió de final de curs
Obertura exclusiva per a escoles

13, 14 i 15 de juny (de 10 h a 17 h)


Passeu un fi de curs inoblidable, alumnat i professorat, i gaudiu en exclusiva del Parc. Durant la vostra visita, podreu conèixer l’oferta d’atraccions que posem a la vostra disposició com el Virtual Express, la primera atracció de realitat virtual de Catalunya, les Fonts Interactives, la projecció de pel·lícules en 4D al didiado, el terrorífic espectacle Hotel Krüeger i una infinitat d’aventures més!

Tant si ens voleu visitar aquest fi de curs amb l’escola o venir a passar un dia d’estiu amb el casal acolliu-vos a unes tarifes més avantatjoses, amb reserva prèvia:

A partir de 120 cm: 12,70€/persona
Menor de 120 cm: 8€/persona
Menor de 90 cm: gratuït
Professorat o monitoratge: una gratuïtat cada 10 infants

Així mateix, si teniu qualsevol consulta, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres a reserves@tibidabo.cat o al 93 211 79 42.
A què espereu per concertar la vostra visita i gaudir d’una fantàstica jornada al Parc?

Busquem un final pel conte…

Aquesta setmana hem reflexionat sobre el conte de la Caputxeta Vermella. Per alguns de nosaltres era la primera vegada que l’escoltàvem i per d’altres ha suposat una nova visió del mateix. N’hem parlat, hem escoltat diverses opinions, hem reflexionat… Dins la campanya NOésNO interioritzem el seu missatge i ens posem a la pell de les dones que volem vestir com ens agradi i anar sense por pel carrer.

Us convidem a que mireu el vídeo. De ben segur us sorprendrà.

Roses per Sant Jordi

Quina bogeria de Diada hem tingut avui a l’Escola!!!!!! Els nens i nenes de sisè hem venut roses al llarg de tot el dia. Ha estat una gran experiència i volem agraïr-vos moltíssim la vostra col·laboració.

Us deixem unes imatges del dia i volem desitjar-vos una Bona Diada a tots: Visca Sant Jordi 😀 !!!!!!!

Va passar el 2006: aviat farà 12 anys!

Els i les alumnes de 2006 s’endinsen en les efemèrides del 2006.

Però què és una efemèride?

  • Esdeveniment notable.
  • Nota, article, etc., on es recorda un fet notable esdevingut en una data.
  • Conjunt de taules que indiquen les diferents posicions que ocupen cada dia en el firmament determinats astres durant un interval de temps que sol ésser d’un any.
  • Entre els antics, llibre en què eren registrats dia per dia els esdeveniments de la vida d’un personatge.
  • Referit a un dia de l’any, relació d’esdeveniments ocorreguts en diferents èpoques a la data d’aquell dia.

 

Els i les alumnes de 6è us proposen…

Voleu saber què va passar el dia que vau néixer? 

Us agradaria conèixer la cançó que sonava a la ràdio el dia que vau néixer?  

Compartiu el vostre aniversari amb algun personatge famós?

 

Fes un click a la imatge, podràs veure com els i les alumnes de 6è s’ordenen en una fila del més “jove” al més “vell”.

UN PAS CAP ENDARRERE, EL 2006!

Aquesta és la nova xarxa d’aula iniciada pels alumnes de 6è.

Investigaran sobre l’any que van néixer i segur que trobaran molts esdeveniments curiosos, fets i notícies que van succeir aquell any…

 

Quina cançó sonava a la ràdio o a youtube el dia que vas néixer?  

Amb quina gent famosa comparteixes el teu aniversari?

Quins esdeveniments importants vant enir lloc a la ciutat de Barcelona l’any que vas néixer?

Quina série estava de moda?

I la pel·lícula més vista?

Aquestes i moltes d’altres preguntes formaran part del seu relat que recolliran en un llibre i formarà part de la seva col·lecció privada.

-VEUS EL VAIXELL COM S’ALLUNYA…? 

-AVIAT ARRIBARÀ A PORT…

 

Ameena, Alejandro, Soraya, Jaily, Angel, Mohamed, Myrian, Erick, Ana Marcela, David, Guillem, Lilit, Génesis, Natalie M, Marc, Dara, Chorouk, Sara, Malak, Jhan Jarol, Natalie Q, Samantha, Eloi, Chentun

Porteu gairebé 7 mesos de viatge…i és que aquell trajecte que vau començar el 12 de setembre s’està acabant…

Inicieu avui, dimarts 3 d’abril, la darrera etapa…

Arribarem a port cap a finals del mes de juny…segurament un pèl cansats pels esforços, activitats, xarxes, sortides, reunions, moments de diversió, estones de no tantes diversions, moments de concentració, de desesperació…  i moltes altres situacions viscudes durant tots aquests mesos…

Potser en aquesta tercera i última part del viatge és un bon moment perquè cadascú de vosaltres penseu com us està anant aquesta travessia…

Estic content/a del que he viscut fins ara? He viscut amb intensitat alguns moments? Com he passat els moments de tempesta? Hi ha hagut algun moment que he passat por? Em queden forces per arribar a port? Els companys de viatge s’han portat bé? Hi ha hagut una bona entesa? M’he sentit sol/a en algun moment? M’he sentit ben tractat/ada pels meus companys de viatge? I els/les capitans/anes del trajecte? Estan dirigint-lo bé? He tingut la seva ajuda quan l’he necessitada? M’he sentit incompresa en algun moment?

Penseu que us cal una darrera empenta, us animo a fer un darrer esforç perquè arribeu a port amb una bona sensació i amb la idea que ha estat un viatge que mai oblidareu…

Les previsions del temps són bones; malgrat hi pugui haver algun dia amb poques clarianes o fins i tot alguna tempesta, cal que l’actitud de tots vosaltres sigui el màxim de positiva per poder encarar aquest tram final del viatge.

Com sempre us he dit, estic a la vostra disposició pel que necessiteu…

És hora d’embarcar…

A tota vela!

La vostra tutora, Eva.

 

 

 

CONCURS DE XARXA D’AULA DEL COS HUMÀ 

Aquí us presentem els tres guanyadors del concurs en el qual van participar tots els alumnes de 6è sobre la xarxa d’aula del cos humà.

 1a classificada: Chorouk Islam Mohamed

2n classificat: Alejandro Balo Lopes

3r classificat: Guillem Jiménez Pons

 

 

Fes un click a la imatge!

ELS I LES ALUMNES DE 6è

ES CONVERTEIXEN EN ESTUDIANTS DE MEDICINA  PER UNES HORES …

ANÀLISI DE CASOS

GRUP 1: Home de 45 anys, fumador d’un paquet diari de cigarretes. Arriba a Urgències perquè diu que ha passat molt mala nit. Comenta que fa dies que està refredat, li fa molt mal el cap i té molta tos; quan tus, li fa molt mal el pit. Quan tenia 14 anys va patir la Tuberculosi. Aquesta nit quan s’ha posat  el termòmetre, aquest marcava 38,5ºC.

 GRUP 2: És estiu. Arriba una nena de 7 anys acompanyada pels seus pares a Urgències amb un fort dolor a la panxa. Diu que s’estava banyant a la piscina quan de sobte  li han vingut ganes de vomitar, nàusees i esgarrifances intenses. L’han ajudat a sortir de l’aigua, en cap moment ha estat inconscient tot i que hi ha hagut un moment que semblava que anava a desmaiar-se. De seguida han trucat als serveis d’urgències i l’han portat a l’hospital.

  

GRUP 3: Noia de 25 anys. Practica el tennis des que tenia 6 anys. Arriba a urgències amb un fort dolor a la cama. Estava jugant un partit amistós quan de sobte ha fet un mal gest i ha sentit un dolor molt fort a la cama. No pot arrepenjar-la a terra i diu que se la nota inflada. Comenta que fa un parell d’anys van haver d’operar-la perquè va patir una fractura.

GRUP 4: Dona embarassada de 16 setmanes que arriba a Urgències perquè diu que no se sent bé. Comenta que aviat es canviarà de pis i que ahir va estar fent caixes de roba, recollint estris de cuina, agafant caixes i portant-les amunt i avall…Com que darrerament està una mica estressada amb aquest tema diu que dorm poc, menja bastant malament…Se sent molt culpable perquè ahir es va fumar una cigarreta, estava molt nerviosa. Té les cames molt inflades, li costa caminar i se sent fatigada tota l’estona…

GRUP 5: Noia de 37 anys que arriba a Urgències molt marejada. Diu que fa dies que se sent molt cansada, amb falta d’energia i que té sovint molt mal de cap. Presenta una pal·lidesa anormal o color esgrogueït a la pell, els ulls i la boca. Comenta que darrerament se sent molt irritable i que té molts marejos i vertígens. 

GRUP 6: Pacient de 66 anys que demana visita al metge perquè darrerament té pèrdues de memòria, té molts canvis d’humor i li costa força reaccionar a situacions quotidianes. S’oblida d’esdeveniments recents i se sent molt desorientat. Té por a arribar a desconnectar-se de la realitat. Sempre ha estat una persona molt espontània i enèrgica però últimament sembla una altra persona.

POSANT EN PRÀCTICA ELS SEUS ESTUDIS…

SI FEU UN CLICK A LA FOTO PODREU VEURE UNES QUANTES IMATGES QUE IL·LUSTREN LES EXPLICACIONS QUE VAN FER ELS ALUMNES DE 6è DELS REPTES MÈDICS QUE VAN TREBALLAR

EL VÒLEI FA PER TU!

El passat dimarts 20 de març, els alumnes de 6è vam participar a la trobada esportiva “El Vòlei fa per tu!” al centre esportiu municipal La Mar Bella. Aquesta activitat, organitzada per l’Institut Barcelona Esports i la Federació Catalana de Voleibol, consistia en una trobada de diverses escoles de la ciutat que durant moltes setmanes hem estat treballant aquest esport des de l’àrea d’educació física. Ens vam dividir en 5 equips i cadascun va tenir l’oportunitat de jugar 4 partits amb diferents equips d’altres escoles.

Tot i els nervis del principi, de seguida ens vam adonar que ens ho podíem passar molt bé posant en pràctica tot allò que havíem après sobre el vòlei (toc de dits, toc d’avantbraç, rotacions, servei, …). A continuació, us deixem algunes fotografies dels millors moments de la trobada. Felicitats nois i noies!! Molt ben jugat!

 

Ens visita un cirurgià: el Dr. Andreu Edo

Avui hem rebut la visita del Dr. Andreu Edo, cirurgià especialitzat en l’aparell digestiu.

Ens ha explicat de primera mà aspectes molt interessants sobre Medicina i, concretament, sobre els quiròfans i les intervencions. Hem pogut veure amb imatges reals on es preparen els pacients, la distribució de l’instrumental mèdic, tota la tecnologia que s’aplica a les intervencions quirúrgiques i, en especial, a la laparoscòpia.

Hem aprofundit en la Xarxa d’Aula del  Cos Humà des d’un punt de vista privilegiat.

Estem molt agraïts per la seva visita i per la paciència amb què ha aclarit els nostres dubtes.

Nois i noies de 6è!

Us recordem que el proper dilluns dia 19 de Març la piscina fa una jornada de portes obertes. Serà una sessió especial en la qual pares, familiars i amics podran assistir per gaudir i veure tot allò que heu après al llarg d’aquest segon trimestre. 

Tots els que vulgueu anar a veure com neden els vostres fills i filles, aquell dia podreu fer-ho.

Hora: 10:15h a 11h

Lloc: Centre Esportiu Municipal Guinardó. Carrer Telègraf 31-45

Us hi esperem!!!

EXPERIMENTEM AMB EL COS HUMÀ: Dissecció d’un cor i pulmons de xai.

L’estructura de l’aparell respiratori i el cor d’un xai és molt semblant a la dels humans. Per aquest motiu hem pensat en disseccionar-los per poder apreciar de manera més clara la seva estructura i saber com funcionen.

En primer lloc hem observat com es troben disposats pulmons, cor, tràquea i bronquis i la seva relació entre ells.

A continuació hem separat el cor i l’hem pesat i mesurat. El treball que hem fet amb les canyetes és per diferenciar els vasos per on passa la sang que entra i surt del cor. En color vermell les artèries aorta i pulmonar. En color blau les venes caves.

                         

Li hem fet un tall per tal de veure les aurícules i ventricles i la seva forma a dins del cor.

El següent pas ha estat observar els pulmons i hem parlat de la seva funció. En primer lloc hem fet un tall a la tràquea per veure el seu interior. Els seus anells són cartilaginosos i viscosos.

Més endavant hem bufat a dintre a través d’un tub imitant el seu funcionament i hem pogut comprovar que s’inflen una mica.

Per tal de diferenciar bronquíols i alvèols els hem fet un tall que ens permetés veure el seu interior.

Si voleu veure totes les altres imatges fetes de l’experiment cliqueu la foto de sota…

 

Vaga feminista del 8 de març

Els nois i noies de 6è coneixem, valorem i debatem sobre aquesta convocatòria de vaga de reivindicació feminista convocada aquest dijous 8 de març, Dia Internacional de la Dona.

QUI CONVOCA LA VAGA?

QUINS SÓN ELS OBJECTIUS D’AQUESTA CONVOCATÒRIA?

EN QUINS SECTORS ES PODEN NOTAR MÉS ELS EFECTES D’AQUESTA VAGA?

Imagina que les dones de la teva família fan vaga aquell dia…

  • Quines coses deixarien de fer, dins o fora de casa?

  • Com creus que t’afectaria aquesta vaga si seguissin la iniciativa plenament?

 

ESTEREOTIPS DE GÈNERE A LA INFANTESA

Reflexionem sobre els estereotips de gènere  i la influència que tenen a la nostra societat tot fent una lectura de les cartes de la Blancaneus i en Sant Jordi, i visionant un vídeo d’animació.

Carta de la Blancaneus: “Avui m’ha tocat rentar 7 pantalons, 14 parells de mitjons, parar taula i preparar 7 esmorzars, fer 7 llitets, planxar 14 camises i 14 armilles, cosir 5 sivelles i 10 botons i vaja, no segueixo amb la llista perquè seria interminable. I sabeu què? Que ja estic farta! Aquests nans no col•laboren en les tasques de la casa, tot el contrari, hi arriben esperant que estigui tot fet i a més a més, amb exigències! No hi ha dret! Per quina raó haig de fer de minyona de tothom? És una actitud molt sexista. Signat, La Blancaneus”.

Carta d’en Sant Jordi: “ Un any més em tocarà salvar la princesa del terrible Drac. Tothom espera això de mi i jo us haig de confessar que estic cansat de fer-me el valent, de contenir la por. És una càrrega que ja no puc suportar més. A més a més, us vull confessar un secret, la meva veritable passió és la pintura i el disseny de vestits. M’encanta dibuixar paisatges, fer barreges de colors i cosir vestits per a les persones que viuen en el meu regne. Però estic molt trist perquè tot això ho haig de fer d’amagatotis, doncs els meus amics cavallers se’n riuen de mi, diuen que això és cosa de dones. Són molt sexistes. Signat, Sant Jordi.”

 Érase una vez

 Vídeo d’animació el personatge de la qual Stan es transforma segons els desitjos diferenciats d’un nen i una nena.

La xarxa d’aula sobre el cos humà continua…

Xerrada sobre sexualitat 

Avui les noies i els nois de 6è han rebut la visita de la sexòloga Elena Crespi. S’han resolt dubtes, s’han trencat mites i ha estat una experiència on totes i tots hem participat, creant un espai d’aprenentatge i de reflexió.

Què són els maltractaments entre companys a l’escola?

Els alumnes de 6è hem dedicat unes sessions a classe que ens han permès  aclarir i consensuar allò que es considera o no tolerable: què és un bon ambient d’aula, com definim un context de treball, un entorn acollidor i un espai agradable, unes formes de tracte respectuós i cordial, etc.

Tot seguit us mostrem uns vídeos que vam veure i comentar de la ONG sueca Friends,  un dels principals referents en el tema.

 

 

Aquesta setmana, i dins de la xarxa d’aula del cos humà, els alumnes de 6è hem començat a parlar de la sexualitat humana…

Per què la sexualitat i la reproducció no són conceptes sinònims?

Quines característiques té la sexualitat humana que la fa diferent del sexe entre la resta d’animals?

Quin canvis es produeixen en l’adolescència?

En quina etapa de la vida ens trobem?

 

Si cliqueu els següents links podreu trobar força informació de diversos aspectes relacionats amb aquest tema…

LA REPRODUCCIÓ DELS ÉSSERS HUMANS

L’aparell reproductor masculí

L’aparell reproductor femení

Òvuls i espermatozoides

Fecundació, gestació i part

Mapa de conceptes

REGLA ? MENSTRUACIÓ?

Quan s’inicia?

Freqüència i durada?

Mites i tabús

Què s’ha d’utilitzar?

L’APARELL REPRODUCTOR I EL SEU FUNCIONAMENT

EL PROCÉS DE LA FECUNDACIÓ

L’EMBARÀS I EL NAIXEMENT

El divendres 2 de març ens visitarà l’Elena Crespi, psicòloga especialitzada en sexologia, teràpia de parella, teràpia familiar…

Ben segur que ens acabarà de resoldre molts dubtes i interrogants…

Ben aviat us ho explicarem!

 

EDUCACIÓN EN VALORS: SALUT, TOXICITAT I MALALTIA 

Avui hem iniciat un nou tema a Educació en valors. Hem parlat sobre la Salut i tot el què l’envolta.

Hem elaborat aquest esquema relacionant els conceptes que ens han vingut al cap associats al tema:

Música!

Seguim la pilota…!!

Imatge de previsualització de YouTube

EXPERIMENT: Funcionament dels ronyons, filtrem l’aigua

Avui els alumnes de 6è hem fet un experiment per entendre com funciona l’aparell excretor.

Ara us l’expliquem:

MATERIALS QUE HEM FET SERVIR:

Un colador, cotó fluix, dos gots transparents, un embut i una barreja d’aigua tèrbola (cafè).

PROCEDIMENT:

En un dels recipients posem el colador i aboquem l’aigua tèrbola. Observem que el colador deixa passar impureses i l’aigua filtrada queda bastant bruta.

A l’altre recipient hi posem un embut amb cotó fluix a dintre.

Aboquem l’aigua tèrbola damunt el cotó fluix.

Observem que el cotó fluix filtra l’aigua més bé d’impureses.

A la dreta veiem l’aigua filtrada pel colador i a l’esquerra la filtrada pel cotó i l’embut. No acaba d’apreciar-se bé a la imatge però sí que hem vist que la de la dreta (filtrada pel colador) és més densa i té un color més fort.

CONCLUSIÓ:  ELS RONYONS TREBALLEN COM EL COTÓ FLUIX, FILTREN LES IMPURESES DE LA SANG I RETORNEN LA SANG (POBRE EN OXÍGEN) CAP A LA RESTA DEL COS.

L’Ameema i el Guillem us expliquen el recorregut que fa una poma des que entra per la boca fins que l’expulsem per l’anus…

 

 

L’Alejandro, el recorregut que fa l’aire des que entra per les fosses nasals fins que torna a sortir

 

ENS ENDINSEM EN L’APARELL LOCOMOTOR

Avui els nois i noies de sisè hem rebut un nou visitant a l’aula. Ens ha servit per veure d’una manera molt fidel a la realitat l’esquelet com a part de l’aparell locomotor. Hem recordat termes que ja coneixíem i hem investigat sobre altres de nous.

També hem visionat un vídeo força interessant de l’aparell locomotor.

EXPERIMENT: Les pulsacions i l’exercici físic

Avui els alumnes de 6è hem comptat les pulsacions del nostre cor en aquestes situacions:

  • Quan estem asseguts

  • Quan estem drets

  • Després de córrer un parell de cops el pati  de l’escola

El David ens explica el motiu d’aquestes diferències.

LA INVESTIGACIÓ CONTINUA…

Aquesta setmana els alumnes de 6è investigarem quin és el recorregut d’una poma des que entra per la boca fins que l’expulsem per l’anus…

Ben aviat ens ho explicaran…

 

TREBALLEM EL COS HUMÀ DES DE L’ÀREA DE LLENGUA

LOCUCIONS I FRASES FETES       

              Fer el cor fort           

Ficar el nas

Fer els ulls grossos

Bullir la sang 

No moure un peu

 Ballar pel cap

Aquestes frases fetes i moltes més les podreu trobar en aquest personatge…T’animes a buscar-ne més?

 

 VERBS EN MOVIMENT

Acariciar, badallar, aplaudir, caminar, córrer, tossir, pentinar-se, mocar-se…

Quants verbs més en moviment ets capaç de trobar?

VOCABULARI

El joc del cos humà amb premis. T’hi atreveixes?

Fes click en aquest link, sort!

http://www.aldeaglobal.net/cat5estrelles/partsdelcos.htm

66 Palabras en castellano para conocer el cuerpo humano

http://www.practicaespanol.com/wp-content/uploads/Vocabulario-partes-del-cuerpo.pdf

LES MAGNITUDS: Canvi d’unitats         

Els nens i nenes de sisè estem treballant el canvi d’unitats en les magnituds. Hem descobert una pàgina de Youtube que ho explica de manera molt clara i ens ha ajudat a entendre-ho millor. Us deixem l’enllaç i  “Si la ignorancia combates, sigue al Sensei de las Mates”

Imatge de previsualització de YouTube

EL COS HUMÀ 

http://www.xtec.cat/~rvillanu/

http://www.xtec.cat/~fmarquin/continguts/aparells.htm

Feu click en aquestes adreces, us ajudarà a inciar la recerca sobre el cos humà…

 

Iniciem una nova xarxa d’aula…

Els alumnes de 6è volen investigar…

Què és la pneumònia?

Com funcionen les cordes vocals?

En què consisteix l’operació dels carnots?

Què vol dir està baix de plaquetes?

D’on provenen els aliments?

Què és un còlic nefrític?

 

El viatge continua… Ja hem fet 1/3 part de camí… 

Cansament, esforç, dedicació…

Agafem forces…

 

Els alumnes de 6è treballem l’autoestima a través d’una dinàmica que ens proposa la Núria…

 

 

 

Hem après a comprendre què és l’autoestima…

A identificar i comprendre quines són les coses que més afecten a la nostra autoestima…

A comprendre la relació entre nosaltres i l’autoestima de les altres persones…

NATACIÓ AL 2n TRIMESTRE

Benvolgudes famílies,

Us recordem que els alumnes de sisè de l’escola participen en el programa

JA NEDO gestionat per l’Ajuntament de Barcelona. Aquesta activitat consisteix en un curset de natació gratuït subvencionat per l’Ajuntament i que permet als alumnes assistir a classes de piscina impartides per monitors especialitzats durant el segon trimestre.

Com que és una activitat curricular, la seva assistència és obligatòria. Els alumnes realitzaran aquesta activitat tots els dilluns de 10:00h a 11:30h al Centre Esportiu Municipal Guinardó (c/ Telègraf, 31-45) on es desplaçaran a peu amb dues mestres.

El dia que començarà l’activitat serà el proper DILLUNS 8 DE GENER DE 2018.

Us recordem que per assistir a l’activitat de piscina cal que els vostres fills i filles portin:

  • El banyador (posat des de casa)
  • Un casquet de bany
  • Una tovallola
  • Roba interior de recanvi
  • Unes xancletes
  • Una pinta
  • Una bossa de plàstic per posar el banyador mullat

Tot dins d’una motxilla o bossa.

Atentament,

La tutora i la mestra d’Educació Física.

DICTAT DE LA SETMANA

Com ja sabeu, cada setmana preparem un dictat.

Aquest és el d’aquesta setmana:

XICLET DE MADUIXA

1. El xarop que m’ha receptat el metge té gust de xiclet de maduixa. 
2. Després de l’accident de cotxe va anar coixa una temporada. 
3. Vaig tan xop perquè l’aixeta del safareig quan raja esquitxa. 
4. El ginecòleg va dir l’Àngels que el nen naixeria al maig. 
5. Un cambrer xinès ens serveix el dinar en un restaurant de Girona. 

Aquest dictat té un recurs on line on es pot sentir l’àudio. Us anirà molt bé per a practicar-lo a casa. Si cliqueu aquí podreu accedir a la pàgina on sentir-lo.

 

L’Urgell ens visita!

L’Urgell, el nostre artista resident a l’escola,

ens fa una explicació sobre “Què és el disseny” i ens explica el que veurem el proper dijous a la visita que farem els alumnes de 6è a l’Ateneu de fabricació de Ciutat Meridiana.

Impressora 3D, làser PC, escàner 3D…

Promet ser interessant…

Ateneu de Fabricació Ciutat Meridiana

Continua la investigació sobre els Insectes…

Aquí teniu unes pàgines web que us permetran conèixer i anar concretant tot el que estem aprenent dels insectes…

http://extension.illinois.edu/insects_sp/09.html

http://www.xtec.cat/~ccosta25/insectes.htm

http://www.xtec.cat/~fturmo/d108/insectes/insectes.htm

http://www.xtec.cat/~aporta1/naturaweb/insectes.htm

http://www.xtec.cat/~aporta1/naturaweb/invertebrats.htm

http://www.enciclopedia.cat/EC-GEC-0116977.xml

Sobre la reproducció…

http://apliense.xtec.cat/arc/sites/default/files/Redaccio_sobre_la_reproduccio_sexual_i_asexual.pdf

Atenció: fixeu-vos en aquesta infografia on s’explica la presència d’una dieta a base d’insectes, així com les espècies més consumides al voltant del món.

Curiós…

 

Exercicis per practicar el que

estem treballant  a BLOCS

Múltiples, divisors i nombres primers:

http://www.edu365.cat/eso/muds/matematiques/divisibilitat/ap1/apart1.htm

http://www.edu365.com/primaria/muds/matematiques/multiples/index.htm#

Nombres decimals:

 http://ntic.educacion.es/w3/eos/MaterialesEducativos/mem2008/visualizador_decimales/menu.html

 Iniciem amb il·lusió i ganes la

images-2

nostra segona xarxa d’aula…

 

El Jhan Harol ens va portar fa uns dies una col·lecció d’insectes molt interessants…engrescar-se no ha estat gens difícil perquè tothom tenia ganes de veure-la…

Hem observat una gran varietat d’insectes… comencem a apuntar tots aquells el nom dels quals coneixem…

Hem quedat sorpresos…ens ha sortit una llista força llarga…la posem en comú, primer en petit grup i després tots junts…

IMG_5923

Si clickeu aquí podreu  veure una mostra d’aquesta exposició

 

Interessats per tot el que hem vist i parlat fem un llistat de tot el que sabem d’aquest tema…

Se’ns presenten, però, interrogants i dubtes…

Ho recollim tot en una infografia…

Insectes_infografia

Comencem a investigar…

 

La setmana de les Arts ja s’ha acabat…

El viatge continua…

images-1

Organitzem la setmana a l’ assemblea…

Dictat preparat, avaluació de la xarxa d’aula de Canet de mar, problema de la setmana, inici d’una nova xarxa d’aula…

Divendres 20 d’octubre

Fi de la setmana de les Arts i ….

IMG_5806

Aniversari de la Samantha i el Chentun

PER MOOOOOLTS ANYS!!!!!!

 

JA TENIM LES PORTAVEUS D’AULA!!!!

Dimecres 11 d’octubre els alumnes de 6è van dur terme la votació per escollir els/les portaveus de l’aula.

Va ser un resultat ajustat doncs les representants del partit MSD, Myriam Dessire Contreras i Samatha Rueda, van aconseguir la victòria amb 3 vots més que la resta de partits que van empatar amb 7 vots.

emoticono

Des d’aquí, la nostra enhorabona a les guanyadores i a la resta de partits per la seva dedicació i perseverança per a fer-se un lloc com a portaveus de l’aula!!

COMENÇA LA CAMPANYA ELECTORAL A L’ESCOLA MIRALLETES!!! images

Divendres 29 de setembre és la data fixada per la classe de 6è per iniciar la campanya electoral per escollir Portaveu d’Aula. La campanya durarà fins al divendres 29 de setembre. Durant aquests dies els representants de cada partit exposaran les seves idees i resoldrant els dubtes que puguin anar sorgint per la resta de l’alumnat de l’aula.

El cap de setmana serà el moment de reflexió i el dilluns 2 d’ocutbre es procedirà a la votació.

 Els candidats a ocupar aquest càrrec són…

MYRIAM CONTRERAS I SAMANTHA RUEDA pel partit MSD,

amb la col·laboració d’Alejandro Balo i Génesis Knight.

IMG_5259 2

AMEEMA ALI I MALAK OULED pel partit VAM,

amb la col·laboració de Génesis Knight.

IMG_5267

GUILLEM JIMÉNEZ pel partit ESTUDIANTS,

amb la col·laboració de Génesis Knight.

IMG_5266

Si cliqueu aquí podreu veure les imatges de la presentació del programa electoral de cadascun dels partits així com un recull de vídeos de la seva posada en acció.

Us comuniquem que degut a l’aturada general del dimarts 3 d’octubre el dia de la votació s’ha posposat al dimecres 11 d’octubre.

Els desitgem a tots molta sort!

 

REBUIG A LA VIOLÈNCIA

Estem tots commoguts pels esdeveniments d’ahir diumenge 1 d’octubre al nostre país. Tots en volem parlar… Cadascú dóna la seva opinió…i expressa el que sent…

Analitzem la portada de diferents diaris, d’àmbit nacional i internacional.

IMG_5779

Reflexionem, tots coincidim en el mateix: REBUIG TOTAL A LA VIOLÈNCIA…D’aquesta manera no es resolen els conflictes…

 

COMENCEM LA NOSTRA PRIMERA XARXA D’AULA D’AQUEST CURS 2017-18:

“LA POBLACIÓ DE CANET DE MAR”

El proper dimarts 10 d’octubre la Comunitat de grans farem la nostra primera sortida d’enguany a Canet de Mar. Serà una sortida de tot el dia i l’objectiu que ens marcarem serà arribar caminant  fins a la creu de Canet o Pedracastell.

pedracastell

Pedracastell és una muntanya de 309 m. Des de dalt del cim podrem apreciar tot Canet de Mar, Sant Pol de Mar  i una part d’Arenys de Mar amb una perspectiva molt bona i agradable. Més amunt del pla, a la Creu de Pedracastell, hi ha unes roques que pugen cap a la Creu, des d’on podrem gaudir de més perspectives amb el mar de fons.

QUÈ APRENDREM EN AQUESTA XARXA? QUÈ INVESTIGAREM? QUÈ TREBALLAREM?

  • Els principals llocs d’interès de Canet de Mar: el castell de Santa Florentina, la Casa Museu Lluís Domènech i Montaner…
  • Per què se celebra una ruta modernista a Canet de mar?
  • Qui eren els “indianos” i per què al centre històric de Canet hi ha moltes cases construïdes per aquests personatges?
  • Aprendrem a calcular el preu d’aquesta sortida per alumne..
  • Quin és l’origen de la creu de Canet? Per què es va construir?
  • Amb quins mitjans puc desplaçar-me a Canet de Mar?
  • Quant costa un bitllet de tren per arribar a Canet? (http://www.renfe.com/)
  • És una població molt gran?
  • A quina comarca pertany Canet de Mar?
  • Aprendrem a elaborar diagrames de barres i gràfics linials amb les temperatures i precipitacions anuals d’aquesta població…
  • Treballarem les Corbes de Nivell, aquelles línies imaginaries que uneixen els punts del terreny que es troben a la mateixa altitud sobre el nivell del mar i durem a terme una pràctica…
  • Aprendrem què són els gentilicis i així sabrem com es diuen els habitants de la població de Canet… (Els gentilicis)

Aquestes i d’altres preguntes intentarem resoldre abans de la sortida.

Som-hi!

 

HEM DE TENIR POR?

Comencem el curs molt animats doncs ja som a 6è… ens falta poc per acabar l’etapa d’educació primària i som els més grans de l’escola…

Parlem de l’estiu, de tot el què hem fet, què hem visitat… i, malauradament, recordem els atemptats a Barcelona i Cambrils el dia de 17 d’agost.

En parlem, escoltem el relat a classe d’alumnes que ho vam viure d’aprop,  i comentem a classe el programa de l’InfoK Especial “Junts contra la por”. Us l’animem a veure, és interessant.20140203-Logo-Infok

benvinguts_al_nou_curs_escolar Ameena, Alejandro, Soraya, Jaily, Angel, Mohamed, Myriam, Erick, Ana Marcela, David, Guillem, Lilit, Génesis, Natalie M, Marc, Dara, Chorouk, Sara, Malak, Jhan Jarol, Natalie Q, Samantha, Eloi, Chentun

Avui comenceu un viatge…

Un viatge que durarà uns quants dies, unes quantes setmanes, uns quants mesos…

Arribarem a port cap a finals del mes de juny… segurament un pèl cansats pels esforços, activitats, sortides, reunions, moments de diversió, moments de concentració…  i moltes altres coses que haurem fet durant tot el trajecte…

Caldrà que agafeu moltes forces durant la travessia doncs hi haurà estones de tot, ben segur que moltes d’emocionants i divertides però d’altres carregades de moments de tensió i difícils…

El més important de tot, però, és que no estareu sols… sou una tripulació nombrosa… us coneixeu, sabeu força coses els uns dels altres… el que us agrada, el que us disgusta, allò que us emociona, allò que us fa por, el que us encanta…

En dies de tempesta caldrà que tothom tregui el millor d’un mateix perquè ràpidament pugueu tornar a la calma i seguir avançant…ja ho diu la dita “La serena de la mar cura de tot mal”…

M’agradaria que per fer aquest viatge pugéssiu al meu vaixell… no hi vaig sola… m’acompanyen més capitans, disposats i contents de fer aquesta travessia tots plegats, de poder disfrutar de bons moments i compartir coneixements, confidències i sentiments…

Intentaré capitanejar-lo el millor que sàpiga i fer d’aquesta travessia un viatge per a recordar…

Sóc a la vostra disposició… podeu comptar amb mi pel que necessiteu…

Barco_de_Papel

Hi pugeu?

                                                    La vostra tutora, Eva.

 A tota vela!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!