Bon estiu!

Ja ha arribat el final d’aquest curs i des de l’escola us desitgem que tingueu un bon estiu i que encareu amb ganes el curs de 6è, un curs important ja que serà l’últim en aquesta escola. Aquest estiu és important que pugueu anar fent algunes tasques i és per això que us deixem aquesta pàgina web on trobareu moltes propostes perquè pugueu triar. Totes les feines que aneu fent les podeu enviar per correu o portar al setembre per veure tot el que heu treballat. Si teniu algun dubte, escriviu al tutor. 

– – – – – – – – – – – – – –

Les famílies visiten l’aula de 5è

Després de molt temps sense poder-ho fer, per fi les famílies heu pogut entrar a l’aula per compartir les feines que han fet els alumnes de 5è. Hem volgut compartir amb tots vosaltres les pel·lícules del medi ambient que hem fet amb la tècnica Stop Motion. Per si no heu pogut venir a veure les exposicions o les voleu tornar a veure us deixem la presentació amb tots els vídeos de les pel·lícules i les exposicions. Recordeu que per veure els vídeos heu de tenir oberta la sessió del compte corporatiu Miralletes. Esperem que us agradin. 

– – – – – – – – – – – – – –

Per què tenim la pell de diferent color?

La darrera xarxa d’aula del curs hem volgut que fos una barreja de moltes preguntes que ens fèiem i que vam veure que tenien un tema en comú: la diversitat cultural al món. És per això que aquests dies estem aprenent com són els continents del món, quins oceans hi ha, els diferents països que hi ha al món i la seva riquesa cultural. Com hi ha molts països, hem volgut centrar-nos en aquells que ens són propers, ja sigui perquè alguns de la classe hi hem nascut, o perquè les nostres famílies provenen d’ells. Ja heu vist que us hem fet una enquesta per conèixer coses sobre el país d’origen de les famílies de la classe, però a més va sortir la pregunta de la diferència del color de la nostra pell. Hem estat investigant i hem vist que hi ha un component a la nostra pell, la melanina, que és la responsable que tinguem la pell més clara o més fosca. A més, sabem que fa molts i molts anys la gent que habitava les zones properes a l’equador, van adaptar la tonalitat de la seva pell per protegir-se del sol, ja que els rajos sempre incideixen més directament en aquesta zona. Hem volgut descobrir quin és el color de la pell de cada alumne de 5è. Ho voleu veure?

– – – – – – – – – – – – – –

Programem amb Scratch

Scratch és un llenguatge de programació per iniciar els nens i nenes de primària al món de la programació. Amb Scratch podem dissenyar des de senzilles animacions a videojocs. A l’escola estem començant a poc a poc i de moment hem après a fer ballar les lletres del nostre nom i aquesta setmana hem començat a animar personatges fent-los moure. En el llenguatge de programació és important tenir clares les instruccions que volem donar i no deixar-nos cap, ja que el programa farà aquelles ordres que nosaltres li donem. Cal ser molt precís i no deixar-nos cap instrucció. Ja tenim ganes de programar els nostres jocs, però cal anar pas a pas.

https://scratch.mit.edu/

– – – – – – – – – – – – – –

Fenòmens elèctrics al CosmoCaixa

Com ens agrada anar al CosmoCaixa! Es nota que és el nostre partner del Projecte Magnet i sempre que tenim l’oportunitat hi anem per aprofundir el que aprenem a l’escola. Fa temps que vam fer la xarxa de les màquines i els circuits elèctrics, i ara hem tingut l’oportunitat de fer un taller al CosmoCaixa i posar a prova els nostres aprenentatges. Vam poder participar en una sèrie d’experiments, molt vistosos i divertits i vam descobrir que l’electricitat és un fet natural i que està present en tots els materials que ens envolten. També vam poder observar com es comporten els objectes carregats elèctricament; en quins materials es pot moure la càrrega elèctrica amb facilitat, i quins són els efectes d’aquest moviment.

A més també vam veure l’exposició temporal del Sol i com no, vam passejar pel bosc inundat i vam veure el nostre amic capibara. Ens ho vam passar genial! Si voleu veure les fotografies de la sortida cliqueu aquí

– – – – – – – – – – – – – –

Poesia visual

Aquesta setmana cultural amb motiu de la celebració de Sant Jordi vam gaudir d’una activitat de poesia. La Mònica, mare de l’Ona, ens va explicar què era una poesia visual i vam tenir l’oportunitat de fer-ne una. A partir de fulls de llibres antics vam anar triant paraules a l’atzar, sense llegir-les. Algunes paraules eren conegudes, però n’hi havia que no i les havíem de buscar al diccionari. A partir de les paraules triades vam fer una il·lustració amb aquelles que ens van atreure més, de vegades amb totes, o només amb algunes. El dibuix el vam fer sobre el text, deixant sense pintar les paraules marcades. Vam poder expressar les nostres idees i cadascú de nosaltres ho va dibuixar al seu estil. 

A més, al final la Mònica ens va explicar un conte inventat per ella que ens va encantar. Ens va sorprendre que no va portar llibre, se’l sabia perfectament i no va dubtar en cap moment del que havia de dir. A més, com no hi havia dibuixos, vam haver de fer servir la nostra imaginació per poder veure tot el que ens anava dient que apareixia a la història.

Podeu veure les fotos clicant aquí!

– – – – – – – – – – – – – –

Llibret de les fitxes dels animals

Una de les feines de la xarxa que vam fer sobre la dada més curiosa del món animal, va ser elaborar una fitxa d’un animal. Per fer aquesta fitxa vam cercar la informació sobre les seves característiques, sobre la classificació segons l’esquelet, sobre la seva alimentació, sobre el naixement i sobre el seu hàbitat. També vam descriure com era físicament i per últim vam posar alguna curiositat que ens havia sorprès. Com que cada alumne de la classe va fer una fitxa, ens han sortit 19 fitxes d’animals i hem fet aquest llibret en format revista digital perquè el pugueu veure a casa amb les famílies.

Aquí teniu el resultat:

– – – – – – – – – – – – – –

Cursa d’orientació St. Pere Màrtir

El passat divendres els alumnes de cinquè van participar en les curses d’orientació a Sant Pere Màrtir (Collserola) organitzades per l’Institut Barcelona Esports.

Durant diverses setmanes, a l’escola vam estar treballant i aprenent els elements més bàsics per poder desenvolupar l’activitat el dia de la sortida. Per ternes de 3 (grups) els hi van proporcionar un mapa de la zona on estava marcat el recorregut a seguir i les fites que havien de localitzar i trobar. A més, disposaven d’un xip que havien de marcar cada vegada, que els hi permetia assegurar que havien passat per les fites corresponents a la seva targeta de control i en l’ordre adequat. Malgrat alguns dubtes i equivocacions en els primers moments, tots els grups van acabar el seu circuit satisfactòriament!!!

Va ser una experiència nova i enriquidora, ja que no tan sols van poder practicar esport a la natura, sinó que el treball en equip va ser fonamental! A més, com diuen les lleis del bon orientador, cal moure’s a poc a poc i pensar molt!

Un cop acabada la cursa, vam realitzar una activitat per conscienciar-nos de la importància de tenir cura i respectar el medi ambient. A través d’un joc de rol, vam aprendre quines actuacions podem dur a terme per reduir els impactes que destrueixen el nostre entorn natural.

Un dia intens, diferent, on vam aprendre una nova pràctica esportiva i ens vam divertir gaudint de la natura! Podeu veure les fotos clicant aquí!

Felicitats nois i noies per l’esforç i la vostra constància!!

– – – – – – – – – – – – – –

Hem creat el nostre propi trivial

Aquests dies estem treballant molt en la xarxa d’aula per trobar quina és la dada més curiosa sobre el món animal. Amb totes les preguntes que ens vam fer a l’inici de la xarxa, hem creat un trivial o joc de preguntes.  N’hi ha de tot tipus: animals estranys, en perill d’extinció, dades físiques, habilitats de diferents animals… Us atreviu a contestar-les? Sabreu repondre-les totes? Famílies, sabieu totes aquestes curiositats?


– – – – – – – – – – – – – –

Corrandescola

El dimecres passat, els i les alumnes de 5è van participar al projecte Corrandescola a l’Auditori de Sant Martí. És un projecte que engloba la llengua catalana i la música. Els nens i nenes van demostrar les seves grans habilitats com a glosadors i glosadores. Va ser tot un èxit

Aquí en podeu veure un tastet!!

– – – – – – – – – – – – – –

Quina és la dada més curiosa del món animal?

Fa uns dies que hem començat la xarxa d’aula sobre els animals i estem intentant descobrir quina és la dada més curiosa del món animal. Ens hem fet moltes preguntes curioses i volem crear un joc de preguntes com el trivial perquè tots i totes puguem aprendre moltes curiositats sobre els animals. A més estem aprenent a clasificar els animals, investigarem els diferents ecosistemes que existeixen, buscarem animals que estan en perill d’extinció i farem gràfiques sobre els exemplars que queden al món.

A casa podem seguir investigant i si entrem a l’apartat de la xarxa d’aula del Classroom trobarem enllaços amb informacions d’interés i altres activitats que podem fer. Recordeu que heu d’entrar amb l’usuari dels alumnes.

CLASSROOM

———————————————————–

Quina quantitat de deixalles!

Dilluns vam anar a la Planta de Triatge de Gavà i vam poder veure la quantitat de deixalles que generem a l’àrea metropolitana de Barcelona. Ens van explicar que en aquesta planta reben tot el que posem als contenidors d’envasos, els de color groc, i de quina manera ho fam per separar-los per mida, material i fins i tot per color. Una vegada separat fan paquets per portar-ho a reciclar. Tot aquest procés és molt important, però vam veure que més important és primer REDUIR les deixalles, així no les haurem de llençar; REUTILITZAR els residus i donar un segon ús i finalment RECICLAR, separant bé les deixalles als contenidors. I a casa, ja recicleu? Voleu recordar on va cada residu? Consulteu aquesta pàgina: https://www.residuonvas.cat/ca

Clicant aquest enllaç podreu veure les imatges de la sortida.

———————————————————–

L’escalada fa per tu!

Aquesta setmana els nens i nenes de cinquè hem realitzat la sortida d’educació física sobre l’escalada organitzada per l’Institut Barcelona Esports. Hem tingut l’oportunitat d’anar al Climbat La Foixarda i gaudir d’una sèrie d’activitats que ens han permès conèixer aquest esport i viure’l de ben a prop. Tot i que en alguns moments ens ha resultat tot un repte, hem gaudit molt tot experimentant les habilitats motrius d’una forma ben diferent. A més, hem pogut conèixer alguns aspectes bàsics d’aquest esport i aquest tipus d’instal·lacions. Ens hem quedat amb ganes de tornar-hi un altre dia!

Clicant aquest enllaç podreu veure les imatges de la sortida.

Si voleu més informació per tal de poder continuar gaudint d’aquest esport pel vostre compte, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres.

———————————————————–

Fem circuits elèctrics

Aquests dies estem treballant la xarxa de les màquines i hem investigat sobre les màquines simples i les compostes. Aquesta setmana hem volgut aprofundir sobre els circuits elèctrics que tenen moltes màquines compostes. Hem vist els components que cal per crear un circuit i els hem pogut muntar. Seguirem treballant per aprendre’n més.

Clicant aquest enllaç podreu veure les imatges de l’activitat.

———————————————————–

Musical workshop

This week we enjoyed a musical workshop with the Jumping Ducks company. The kids learned to perform a song working on their voices, music and a choreography and encouraging language learning, self-esteem and teamwork. Here you can see the video of the performance. Thank you Alex for this day.

———————————————————–Benvinguda Damaris

Aquest dimecres ha tornat la nostra companya Damaris després de molt temps sense poder venir a l’escola. Teníem moltes ganes de veure-la, però qui en tenia més era la Damaris que estava molt contenta de poder retrobar-se amb els seus companys. Li hem explicat el que hem fet aquests primers mesos de classe i ella ens ha explicat el que ha fet a casa. Ara ja ens veurem unes hores cada setmana, però esperem amb moltes ganes que ja es pugui reincorporar al 100%.

———————————————————–

Construïm un paracaigudes

El repte d’aquesta setmana a l’espai Tinkering és investigar els factors que influeixen en què un paracaigudes baixi tan lentament com sigui possible.

Hem començat amb un treball individual on cadascú ha escrit o dibuixat les primeres idees sobre “Què he de tenir en compte si vull construir un paracaigudes”. A continuació, ens hem repartit en grups de 2, hem compartit les idees inicials així com un llistat d’aquells materials que considerem més adients amb l’objectiu de posar-nos d’acord per dissenyar-ne un en comú.

La  propera setmana començarem a construir-lo!

———————————————————–

No és màgia, és ciència!

Aquesta setmana als blocs de ciències hem fet descobert com ho fan els submarins per submergir-se a l’aigua i tornar després a la superfície. Ho hem descobert amb l’experiment del DIABLET DE DESCARTES, on hem vist que l’aire és transparent, no el veiem però ocupa volum, i també pesa, però és més lleuger que l’aigua. Quan premem l’ampolla, l’aigua es desplaça, entra per la canyeta i es comprimeix l’aire qui hi ha a l’interior. La canyeta guanya pes,  es torna més dens que l’aigua, i s’enfonsa. Quan deixem d’apretar, l’aigua es comprimeix i l’aire de dins dels tubets s’expandeix. La canyeta perd massa i es torna més lleuger que l’aigua. Per tant, puja cap a la superfície.

———————————————————————————————————

Com vivien a l’època de l’Antiga Grècia?

Fa uns dies que vam triar la nostra Xarxa d’aula, volem aprendre com vivien a l’època de l’antiga Grècia. De moment estem descobrint els costums, la colonització, com anaven a escola, com feien esport i les seves creences. Una vegada fem aquesta primera aproximació al tema voldrem aprendre més sobre la mitologia grega i els inicis dels Jocs Olímpics.

——————————————————————————————————–

Fem tallers artístics

Els divendres a la tarda fem tallers artístics. Ens agrada molt perquè acabem la setmana amb una activitat que ens relaxa i ens permet explorar la nostra creativitat. Per a aquests primers tallers artístics hem fet 3 espais i cada setmana passem per un. Tenim l’espai d’aquarel·les, un espai lliure on podem crear el que nosaltres vulguem amb aquesta tècnica. També tenim l’espai de les creacions efímeres, en la que representem cares, figures humanes i altres creacions a partir de material divers. Són efímeres perquè una vegada que les tenim fetes les desmuntem i guardem el material, però abans fem una fotografia per deixar plasmada la nostra obra. I per últim tenim l’espai de la robòtica amb Lego WeDo on creem diferents robots i els programem perquè facin el que nosaltres li demanem.

——————————————————————————————————–

Benvinguts i benvingudes a un nou curs!

Hola noies i nois de cinquè:

Comencem un nou curs amb moltes ganes després d’unes merescudes vacances. Tenim nous reptes per endavant, segur que aprendrem moltes coses noves i ens ho passarem molt bé.

Per celebrar aquest inici de curs, com ja és costum celebrem la festa major de Barcelona, la Mercè. El grup de 5è s’encarrega del bestiari i hem fet una investigació per conèixer totes aquestes figures populars.

A més també hem celebrat la cursa de la Mercè Miralletes, aquí podeu veure la fotografia de la sortida.

————————————————————————–

Curs 20-21

Us deixem els enllaços de les pàgines amb tota la feina feta a 4t el curs passat: