Museu de les aigües

Ahir els infants de cinquè vam visitar el Museu de les Aigües – Agbar a Cornellà. Tot i que les instal·lacions continuen funcionant com a central d’aigües de Barcelona i proporcionen el subministrament a la ciutat, també hi ha una part de museu on es poden observar antigues màquines i descobrir les tècniques que permeten abastar la població.

En primer lloc, vam fer una visita, on a través de diferents pistes i reptes, vam poder anar descobrint les instal·lacions i gaudir de les propostes manipulatives per aprendre diversos continguts sobre l’aigua.

Seguidament, vam dur a terme una activitat tinkering en l’espai Factoria de l’aigua on vam haver de construir circuits d’aigua. A partir de la nostra creativitat, vam haver d’anar resolent les dificultats amb els quals ens anàvem trobant per tal de superar el repte.

Per acabar, vam gaudir d’una estona al parc on vam poder compartir moments de joc i riures. Tot un dia ple de coneixement, diversió i aigua!

Clicant la imatge podreu veure les fotografies i vídeos de totes les propostes en les quals vam participar.

 

Xarxa d’aula: “Com és que hi ha tanta sequera en el món?

Durant aquestes darreres setmanes, els infants de 5è han investigat molt sobre la sequera. Han vist l’emergència que hi ha, els tipus d’ús d’aigua que fem els humans, com és el procés de depuració de l’aigua, el cicle de l’aigua, quines restriccions hi ha i què podem fer per prevenir una mica la sequera. A més, han tingut l’oportunitat de compartir i exposar la xarxa als infants de primer i segon, així com, a les seves famílies!

A continuació, si cliqueu damunt, podreu observar alguns dels instants captats a la xarxa d’aula.

Setmana de Sant Jordi

Durant aquesta setmana els infants de 5è han pogut gaudir de diferents moments dedicats a la Diada de Sant Jordi, una festa literària i plena de colors, roses i llibres. Al llarg de la setmana han fet diferents activitats com: fer una visita als infants de primer (els hi han llegit un conte i s’han intercanviat un detallet fet a mà), la visita de la mare del Gerard (que ha explicat un conte “No crezcas nunca” de Roald Dahl), camins de lectura.

Clicant la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotos per veure alguns moments.

 

Cursa d’orientació

Aquesta setmana, els infants de 5è han tingut l’oportunitat de participar en una cursa d’orientació juntament amb altres escoles en l’entorn natural, a Sant Pere Màrtir (Collserola). Aquesta activitat, organitzada per l’Institut Barcelona Esports i la Nova Fita, ens ha permès posar en pràctica tot el que hem après sobre aquest esport a l’escola. Durant diverses sessions, hem treballat els punts cardinals i altres elements que ens han servit per aprendre a utilitzar un mapa, i així, poder localitzar les fites el més ràpid possible.

Ha estat una activitat molt emocionant, en la qual hem practicat activitat física i a més, hem pogut conèixer un esport nou. Ens ho hem passat d’allò més bé! Clicant la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotos per veure els millors moments.

Corrandescola

Ahir el grup de 5è va anar al CAT (Centre Artesà Tradicionàrius) per participar de la trobada del Corrandescola. Després d’un trimestre aprenent a glosar, van poder demostrar el seu talent i valentia a l’hora de sortir a l’escenari. Aquí us deixem una mostra del dia d’ahir. Ho van fer molt bé! 

Discovering The Beatles

Divendres vam assistir a un concert tribut dels “Beatles” al teatre Poliorama. 

L’espectacle va constar de dues parts: per una banda es va fer un apropament a la història del grup i els seus components, i per l’altra, vam poder gaudir intensament d’algunes de les seves cançons més conegudes. El grup “The Details”, va ser l’encarregat de fer-nos reviure els millors hits del grup de pop-rock britànic. 

Des de l’àrea d’anglès i música vam preparar la sortida analitzant algunes de les cançons més representatives de la banda així com aprenent i entenent les seves lletres.

Mostra de glosa -Corrandescola-

Avui, dilluns 19 de febrer, el grup de 5è ha assistit a una mostra de glosa dins el projecte “Corrandescola”. A través de jocs, on els infants han estat partícips, han pogut veure de primera mà com dos professionals de la glosa improvisaven amb les idees aportades per part dels espectadors. Ara ens toca a nosaltres continuar treballant a l’aula pel gran dia de la trobada on seran els mateixos alumnes qui improvisaran superant alguns reptes que els hi proposaran.
Aquí podeu veure’n algunes imatges.

Taller “Improvisa”

Dimarts 23 de gener els alumnes de cinquè de primària van gaudir d’un taller musical al Caixafòrum, anomenat “Improvisa”. Des de l’àrea de música els infants van tenir l’oportunitat de treballar aspectes relacionats en la creació de peces musicals modernes, fent ús de diferents instruments que no els havien vist mai. 

L’activitat va constar en dues parts: en la primera, el guia de l’activitat ens va apropar al concepte de llenguatge musical sense cap mena de soroll, però amb el suport de diferents eines de fusta on es representava el que havien de fer. En la segona part, l’alumnat va aprendre a fer servir diferents recursos del llenguatge musical i articulant-los i, en conseqüència, van posar a prova la seva creativitat amb l’objectiu d’elaborar una actuació musical.

Si cliqueu damunt, podreu observar diferents moments del taller.

Taller amb l’Associació Candela

Divendres 15 de desembre vam tenir el plaer de fer un taller amb l’Associació Candela, una associació sense ànim de lucre que treballa des de l’any 2004 amb la finalitat de promoure una transformació social feminista i comunitària. Primer, ens van fer una xerrada sobre el bullying i, després, els infants van dur a terme diferents dinàmiques que ens van proposar. D’aquesta manera, tots i totes ens vam poder posar en la pell de la persona que pot patir o pateix. Van ser unes activitats sensibilitzadores on l’empatia és un factor clau.

Si cliqueu en la imatge, podreu veure diferents fotografies del taller.

Presentació dels nous llibres

Fa uns dies els infants de cinquè van tenir l’oportunitat de veure els nous llibres que han arribat a la comunitat de Grans. Vam poder gaudir-ne mitjançant diferents activitats per promoure el gust i el plaer de la lectura: endevinar els títols dels llibres, completar vinyetes, descobrir l’essència dels llibres, entre d’altres.

És important que els infants puguin descobrir quina tipologia els hi atreu més i, en conseqüència, gaudiran i s’endinsaran més en la història en qüestió.

Si cliqueu aquí, podreu observar diferents imatges del moment.

 

 

Com és la sang?

Avui, divendres 24 de novembre, hem rebut la visita de l’Elena. Gràcies a ella els i les alumnes de 5è han tingut l’oportunitat de veure la seva sang a través del microscopi. Han observat la forma que tenen els glòbuls vermells de la sang. Ens hem fet diverses preguntes com: Per què es veuen els glòbuls vermells i els glòbuls blancs no?, Per què tenen forma de dònut els glòbuls vermells?, entre altres preguntes.

Tanmateix, els infants han investigat sobre les compatibilitats dels grups sanguinis. Hem descobert que a l’aula hi ha més infants 0+ i A+. Si ho comparem amb la societat també són els grups que més hi predominen.

Ha estat una experiència molt enriquidora de la qual hem gaudit moltíssim. Clicant sobre la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotos amb alguns moments de la jornada.

Moltes gràcies, Elena!

Com batega el cor?

Aquestes setmanes hem investigat sobre com funciona el nostre sistema circulatori. A l’estona de bloc de ciències hem fet un experiment per comprendre com funciona el nostre cor i els moviments que fa: la sístole i la diàstole. S’ho han passat molt bé fent de científics!

Si cliqueu aquí, podreu veure alguns dels moments captats durant l’experimentació.

 

L’amor i l’amistat! 

Els i les alumnes de 5è hem tingut l’oportunitat de compartir el llibre de “L’amor i l’amistat” on es remarca que no hi ha una única manera de pensar, no hi ha una resposta única per a les diferents qüestions que ens passen al dia a dia…

Cadascú ha de descobrir, comparar, reflexionar… i arribar a les seves pròpies conclusions. Han estat molt interessants les reflexions dels infants!

Ja tenim nom a la nostra primera xarxa d’aula! 

Els i les alumnes de 5è comencen a investigar sobre el camí que segueix la sang dins del nostre cos. És un camí molt llarg! De fet, el cor impulsa la sang per a tot el nostre sistema, que forma una xarxa de gairebé 100.000 km, és a dir, dues vegades i mitja la circumferència terrestre.

De moment hem dibuixat com creiem que som per dins i ha resultat molt interessant! Hi ha moltes coses dins del nostre cos…

Inici de curs: La Festa Major!

Ja fa uns dies que ens hem retrobat i ja hem començat amb la primera Xarxa d’Aula que està relacionada amb la Festa Major de l’escola: “La Mercè Miralletes”.

A 5è estem coneixent què és el Bestiari festiu de Barcelona i quines figures el formen. Hem cercat informació sobre cada bèstia i estem elaborant unes màscares d’elles.

Què va passar a l’Edat Antiga?

Des de l’àrea de Xarxa d’Aula estem treballant l’Edat Antiga. Per grups, estem buscant informació, fent maquetes, fent presentacions, fent Stop Motion… sobre l’Antic Egipte, l’Antiga Grècia i Roma i poder exposar-ho a la resta de companys i companyes tot completant el que sabem d’aquesta etapa de la història.

De moment, si cliqueu aquí, podreu veure un dels moments en què hem estat treballant-ho a l’aula.

 

Visita al MNAC

El dimarts, dia 18 d’abril, dins del marc de la setmana cultural, el grup de 5è vam anar de visitar al MNAC per gaudir d’un taller de dibuix.

Allà, la Carlota ens va ensenyar diferents materials per a poder dibuixar, en van parlar de les proporcions i vam poder veure diferents obres on sortien diferents cossos.

Finalment, vam poder fer d’artistes tot dibuixant els cossos d’unes estàtues de marbre.

Si cliqueu a la imatge, podreu veure diferents fotos d’aquell dia.

 

Sessió d’Educació Física

Des d’educació física, el dilluns 17 d’abril, vam fer una sessió amb la Sonia que ens va agradar molt, ens va motivar i vam voler repetir un parell de vegades.

Es tractava d’anar fent un camí a través dels cèrcols que hi havia a terra (5×5) i que només la Sònia sabia. Però la dificultat raïa en què s’havia d’anar cap un costat o cap a l’altre, endavant o endarrera, preguntant en anglès i, si algú s’equivocava, el/la següent havia de començar de nou recordant tot el camí fet fins aleshores. 

Si cliqueu a la imatge, podreu veure més fotos i vídeos d’aquesta activitat.

 

Celebrem la Mona

Divendres, 30 de març, va ser l’últim dia d’escola del 2n trimestre i, com cada any, vam dedicar la tarda a fer una mona.

Ens vam repartir en 4 grups, vam agafar un pa de pessic i els vam anar decorant amb xocolata, bastonets, ous de xocolata, lacasitos…

Cliqueu aquí i podreu veure el procés i el resultat de les mones.

Per llepar-se’n els dits!

Corrandescola!

La setmana passada els i les alumnes de 5è van participar al projecte Corrandescola. Després d’un trimestre aprenent a glosar vam poder gaudir de la trobada i tots i totes ho van fer molt bé!

Aquí en teniu una mostra.

 

Amb energia!

Dilluns vinent, 6 de març, visitarem la Planta de triatge de residus de Mataró.

 

Avui ens ha visitat el Marc que, des d’allà, ens ha fet el taller “Amb energia!” per anar entrant en matèria. A l’inici, hem parlat sobre què entenem per energia i els diferents tipus. Més endavant, hem pogut experimentar amb diferent tipus d’energies.

Si cliqueu la imatge, veureu algunes fotos més.

Visitem la biblioteca del barri

Hem visitat la Biblioteca Caterina Albert, la de Camp de l’Arpa. Allà hem dut a terme l’activitat “Gimcana de dones pioneres”. Hem practicat totes les destreses que es duen a terme a la biblioteca: llegir un llibre, cercar al catàleg, fer el préstec i parlar amb les bibliotecàries de diverses seccions.

Estimem i mesurem

Pels volts de Sant Valentí hem parlat d’estimar, bé, del concepte matemàtic.

ESTIMAR: verb Determinar el preu, el valor o una magnitud d’acord amb determinades dades de referència.

 

Rei Carnestoltes

S’apropa el Carnaval i ens preparem per l’arribada del Rei Carnestoltes, el rei dels pocasoltes.

A l’aula, hem col·laborat amb 6è en aquesta tasca i hem pintat un maniquí per tal que sigui la base del personatge més esperat aquesta festa.

Així estava… I si voleu veure com ha canviat, només heu de clicar la foto

El Joc del cub

Aprofundint en els diferents cossos geomètrics, hem elaborat un cub i, com que és la forma d’un dau, hem inventat un joc per a poder jugar-hi. Cliqueu la foto i ens veureu en acció.

Contaminació

Un dels objectius de la Comissió Sostenible és sensibilitzar-nos sobre diferents aspectes. Aquest mes, el calendari que podeu trobar al vestíbul de l’escola, ens parla sobre diferents nivells de contaminació.

Hem elaborat un dispositiu per a poder valorar-la i l’instal·larem en diferents espais.

Cossos geomètrics

Observem, toquem, comptem, posem en comú, comparem, dibuixem, escrivim, deduïm… amb els diferents cossos geomètrics. Els recordeu???

Iniciem trimestre

Ja som al primer dia de trimestre i l’hem iniciat amb una dinàmica per a explicar-nos les nostres vacances… Hem deixat temps per parlat entre totes i hem omplert un “Tutti Frutti” amb els noms dels infants de la classe… ja n’heu parlat a casa?

Bé, també hem compartit una estona de joc a l’aula…

 

Sortida Floorball

Durant diverses setmanes, a les sessions d’educació física hem estat descobrint aquest esport: el floorball, un esport d’iniciació a l’hoquei. Han estat molt dies en els que hem practicat de valent, realitzant diverses activitats i jocs que ens han permès conèixer les normes d’aquest esport i millorar les nostres habilitats a l’hora d’utilitzar l’stick i conduir la pilota. Finalment, aquest matí hem pogut posar en pràctica tot el que hem après a la trobada amb diferents escoles a la pista poliesportiva de la Pau. Un matí molt entretingut, divertit i el més important, ple d’activitat física! Clicant sobre la imatge podreu veure algunes fotografies de la sortida.

El príncep feliç

Un cop acabat el cicle de lectures de terror, hem decidit (per majoria) que seguiríem llegint un conte classic. En aquest cas, tres contes de l’Oscar Wilde.

Si cliqueu la imatge, podreu llegir una entrevista que van fer a l’il·lustrador d’aquesta reeedició, l’Albert Asensio.

 

El curs del riu

Gairebé al final de la nostra Xarxa d’Aula, hem pogut dur a terme una experiència recreant el curs d’un riu al Parc Miralletes.

Hem pogut observar que:

  • Quan posaven aigua es creava una escuma estranya.
  • La sorra absorbia l’aigua quan la tiràvem.
  • Quan tiràvem l’aigua a la sorra es desfeia la muntanya.
  • També es deformava.
  • L’aigua arrossegava molta sorra al llarg del recorregut.
  • L’aigua s’assecava de seguida.

Club de lectura

Aquesta setmana, al Club de Lectura, acabem el nostre cicle de lectures de terror iniciat amb el nou curs.

Hem llegit 3 títols que ens han fet esfereir, espantar, corglaçar,  esgarrifar, esglaiar, corgelar i ens han posat els pèls de punta.

Aquí us els deixem:

Extra extra!!!

Hem començat la setmana llegint aquesta notícia tan lligada a la nostra Xarxa d’Aula.

No és actual però ens ha fet pensar. Ens podeu enviar un correu al mail mariagil@escolamiralletes.cat explicant-nos el vostre punt de vista.

Ens visita la Laura

Per tal d’ajudar-nos en el camí de respondre la nostra pregunta de Xarxa d’Aula, ens ha visitat la Laura, com ja sabeu, mare de la classe, i biòloga.

Ens ha parlat de moltes coses: sobre els ecosistemes, les cadenes d’alimentació i tot plegat, en relació amb el riu Besòs. Ja n’heu parlat a casa?

Moltíssimes gràcies, Laura, per la teva dedicació

Les hores

Aquesta setmana, a les sessions de blocs matemàtics,  hem parlat de les hores: hem repassat com es diuen en castellà i hem començat a dir-les en català.

Us deixem un vídeo que ho explica (clicant la imatge):

Iniciem Xarxa d’Aula

Un cop visitat el Castell de Burriac, els infants de 5è volien investigar sobre els animals. La pregunta que ens fem és: 

Per començar, hem clarificat conceptes sobre com classificar els animals i ja hem començat a investigar diversos aspectes sobre el riu Besòs. I fins aquí podem explicar-vos…

Espai Tinkering

A l’espai Tinkering treballem aspectes d’STEAM (ciències, tecnologia, enginyeria, art i matemàtiques); és molt ben valorat per mestres i ben acceptat per l’alumnat.

Us mostres algunes imatges de la primera visita d’aquest curs:

Visitem el bestiari

Com a activitat de la micro xarxa de “La Mercè Miralletes” hem anat a visitar el Bestiari i l’exposició de gegants de la ciutat al Palau de la Virreina i al Pati Manning, respectivament.

Han volgut fer-se una foto amb la figura del Bestiari sobre la que han estat investigant.

Si cliqueu la foto les podreu veure:

Inici de curs: La Festa Major!

La Festa Major de la nostra ciutat, les Festes de la Mercè, és pocs dies després de començar el curs i quina millor manera que començar-lo tot celebrant!

Els nens i nenes de 5è han investigat sobre el Bestiari festiu de Barcelona i han elaborat una versió dels Cavallets Cotoners (la nostra) i unes màscares de la Tarasca.

Aquí teniu unes imatges

Bon estiu!

Ja ha arribat el final d’aquest curs i des de l’escola us desitgem que tingueu un bon estiu i que encareu amb ganes el curs de 6è, un curs important ja que serà l’últim en aquesta escola. Aquest estiu és important que pugueu anar fent algunes tasques i és per això que us deixem aquesta pàgina web on trobareu moltes propostes perquè pugueu triar. Totes les feines que aneu fent les podeu enviar per correu o portar al setembre per veure tot el que heu treballat. Si teniu algun dubte, escriviu al tutor. 

– – – – – – – – – – – – – –

Les famílies visiten l’aula de 5è

Després de molt temps sense poder-ho fer, per fi les famílies heu pogut entrar a l’aula per compartir les feines que han fet els alumnes de 5è. Hem volgut compartir amb tots vosaltres les pel·lícules del medi ambient que hem fet amb la tècnica Stop Motion. Per si no heu pogut venir a veure les exposicions o les voleu tornar a veure us deixem la presentació amb tots els vídeos de les pel·lícules i les exposicions. Recordeu que per veure els vídeos heu de tenir oberta la sessió del compte corporatiu Miralletes. Esperem que us agradin. 

– – – – – – – – – – – – – –

Per què tenim la pell de diferent color?

La darrera xarxa d’aula del curs hem volgut que fos una barreja de moltes preguntes que ens fèiem i que vam veure que tenien un tema en comú: la diversitat cultural al món. És per això que aquests dies estem aprenent com són els continents del món, quins oceans hi ha, els diferents països que hi ha al món i la seva riquesa cultural. Com hi ha molts països, hem volgut centrar-nos en aquells que ens són propers, ja sigui perquè alguns de la classe hi hem nascut, o perquè les nostres famílies provenen d’ells. Ja heu vist que us hem fet una enquesta per conèixer coses sobre el país d’origen de les famílies de la classe, però a més va sortir la pregunta de la diferència del color de la nostra pell. Hem estat investigant i hem vist que hi ha un component a la nostra pell, la melanina, que és la responsable que tinguem la pell més clara o més fosca. A més, sabem que fa molts i molts anys la gent que habitava les zones properes a l’equador, van adaptar la tonalitat de la seva pell per protegir-se del sol, ja que els rajos sempre incideixen més directament en aquesta zona. Hem volgut descobrir quin és el color de la pell de cada alumne de 5è. Ho voleu veure?

– – – – – – – – – – – – – –

Programem amb Scratch

Scratch és un llenguatge de programació per iniciar els nens i nenes de primària al món de la programació. Amb Scratch podem dissenyar des de senzilles animacions a videojocs. A l’escola estem començant a poc a poc i de moment hem après a fer ballar les lletres del nostre nom i aquesta setmana hem començat a animar personatges fent-los moure. En el llenguatge de programació és important tenir clares les instruccions que volem donar i no deixar-nos cap, ja que el programa farà aquelles ordres que nosaltres li donem. Cal ser molt precís i no deixar-nos cap instrucció. Ja tenim ganes de programar els nostres jocs, però cal anar pas a pas.

https://scratch.mit.edu/

– – – – – – – – – – – – – –

Fenòmens elèctrics al CosmoCaixa

Com ens agrada anar al CosmoCaixa! Es nota que és el nostre partner del Projecte Magnet i sempre que tenim l’oportunitat hi anem per aprofundir el que aprenem a l’escola. Fa temps que vam fer la xarxa de les màquines i els circuits elèctrics, i ara hem tingut l’oportunitat de fer un taller al CosmoCaixa i posar a prova els nostres aprenentatges. Vam poder participar en una sèrie d’experiments, molt vistosos i divertits i vam descobrir que l’electricitat és un fet natural i que està present en tots els materials que ens envolten. També vam poder observar com es comporten els objectes carregats elèctricament; en quins materials es pot moure la càrrega elèctrica amb facilitat, i quins són els efectes d’aquest moviment.

A més també vam veure l’exposició temporal del Sol i com no, vam passejar pel bosc inundat i vam veure el nostre amic capibara. Ens ho vam passar genial! Si voleu veure les fotografies de la sortida cliqueu aquí

– – – – – – – – – – – – – –

Poesia visual

Aquesta setmana cultural amb motiu de la celebració de Sant Jordi vam gaudir d’una activitat de poesia. La Mònica, mare de l’Ona, ens va explicar què era una poesia visual i vam tenir l’oportunitat de fer-ne una. A partir de fulls de llibres antics vam anar triant paraules a l’atzar, sense llegir-les. Algunes paraules eren conegudes, però n’hi havia que no i les havíem de buscar al diccionari. A partir de les paraules triades vam fer una il·lustració amb aquelles que ens van atreure més, de vegades amb totes, o només amb algunes. El dibuix el vam fer sobre el text, deixant sense pintar les paraules marcades. Vam poder expressar les nostres idees i cadascú de nosaltres ho va dibuixar al seu estil. 

A més, al final la Mònica ens va explicar un conte inventat per ella que ens va encantar. Ens va sorprendre que no va portar llibre, se’l sabia perfectament i no va dubtar en cap moment del que havia de dir. A més, com no hi havia dibuixos, vam haver de fer servir la nostra imaginació per poder veure tot el que ens anava dient que apareixia a la història.

Podeu veure les fotos clicant aquí!

– – – – – – – – – – – – – –

Llibret de les fitxes dels animals

Una de les feines de la xarxa que vam fer sobre la dada més curiosa del món animal, va ser elaborar una fitxa d’un animal. Per fer aquesta fitxa vam cercar la informació sobre les seves característiques, sobre la classificació segons l’esquelet, sobre la seva alimentació, sobre el naixement i sobre el seu hàbitat. També vam descriure com era físicament i per últim vam posar alguna curiositat que ens havia sorprès. Com que cada alumne de la classe va fer una fitxa, ens han sortit 19 fitxes d’animals i hem fet aquest llibret en format revista digital perquè el pugueu veure a casa amb les famílies.

Aquí teniu el resultat:

– – – – – – – – – – – – – –

Cursa d’orientació St. Pere Màrtir

El passat divendres els alumnes de cinquè van participar en les curses d’orientació a Sant Pere Màrtir (Collserola) organitzades per l’Institut Barcelona Esports.

Durant diverses setmanes, a l’escola vam estar treballant i aprenent els elements més bàsics per poder desenvolupar l’activitat el dia de la sortida. Per ternes de 3 (grups) els hi van proporcionar un mapa de la zona on estava marcat el recorregut a seguir i les fites que havien de localitzar i trobar. A més, disposaven d’un xip que havien de marcar cada vegada, que els hi permetia assegurar que havien passat per les fites corresponents a la seva targeta de control i en l’ordre adequat. Malgrat alguns dubtes i equivocacions en els primers moments, tots els grups van acabar el seu circuit satisfactòriament!!!

Va ser una experiència nova i enriquidora, ja que no tan sols van poder practicar esport a la natura, sinó que el treball en equip va ser fonamental! A més, com diuen les lleis del bon orientador, cal moure’s a poc a poc i pensar molt!

Un cop acabada la cursa, vam realitzar una activitat per conscienciar-nos de la importància de tenir cura i respectar el medi ambient. A través d’un joc de rol, vam aprendre quines actuacions podem dur a terme per reduir els impactes que destrueixen el nostre entorn natural.

Un dia intens, diferent, on vam aprendre una nova pràctica esportiva i ens vam divertir gaudint de la natura! Podeu veure les fotos clicant aquí!

Felicitats nois i noies per l’esforç i la vostra constància!!

– – – – – – – – – – – – – –

Hem creat el nostre propi trivial

Aquests dies estem treballant molt en la xarxa d’aula per trobar quina és la dada més curiosa sobre el món animal. Amb totes les preguntes que ens vam fer a l’inici de la xarxa, hem creat un trivial o joc de preguntes.  N’hi ha de tot tipus: animals estranys, en perill d’extinció, dades físiques, habilitats de diferents animals… Us atreviu a contestar-les? Sabreu repondre-les totes? Famílies, sabieu totes aquestes curiositats?


– – – – – – – – – – – – – –

Corrandescola

El dimecres passat, els i les alumnes de 5è van participar al projecte Corrandescola a l’Auditori de Sant Martí. És un projecte que engloba la llengua catalana i la música. Els nens i nenes van demostrar les seves grans habilitats com a glosadors i glosadores. Va ser tot un èxit

Aquí en podeu veure un tastet!!

– – – – – – – – – – – – – –

Quina és la dada més curiosa del món animal?

Fa uns dies que hem començat la xarxa d’aula sobre els animals i estem intentant descobrir quina és la dada més curiosa del món animal. Ens hem fet moltes preguntes curioses i volem crear un joc de preguntes com el trivial perquè tots i totes puguem aprendre moltes curiositats sobre els animals. A més estem aprenent a clasificar els animals, investigarem els diferents ecosistemes que existeixen, buscarem animals que estan en perill d’extinció i farem gràfiques sobre els exemplars que queden al món.

A casa podem seguir investigant i si entrem a l’apartat de la xarxa d’aula del Classroom trobarem enllaços amb informacions d’interés i altres activitats que podem fer. Recordeu que heu d’entrar amb l’usuari dels alumnes.

CLASSROOM

———————————————————–

Quina quantitat de deixalles!

Dilluns vam anar a la Planta de Triatge de Gavà i vam poder veure la quantitat de deixalles que generem a l’àrea metropolitana de Barcelona. Ens van explicar que en aquesta planta reben tot el que posem als contenidors d’envasos, els de color groc, i de quina manera ho fam per separar-los per mida, material i fins i tot per color. Una vegada separat fan paquets per portar-ho a reciclar. Tot aquest procés és molt important, però vam veure que més important és primer REDUIR les deixalles, així no les haurem de llençar; REUTILITZAR els residus i donar un segon ús i finalment RECICLAR, separant bé les deixalles als contenidors. I a casa, ja recicleu? Voleu recordar on va cada residu? Consulteu aquesta pàgina: https://www.residuonvas.cat/ca

Clicant aquest enllaç podreu veure les imatges de la sortida.

———————————————————–

L’escalada fa per tu!

Aquesta setmana els nens i nenes de cinquè hem realitzat la sortida d’educació física sobre l’escalada organitzada per l’Institut Barcelona Esports. Hem tingut l’oportunitat d’anar al Climbat La Foixarda i gaudir d’una sèrie d’activitats que ens han permès conèixer aquest esport i viure’l de ben a prop. Tot i que en alguns moments ens ha resultat tot un repte, hem gaudit molt tot experimentant les habilitats motrius d’una forma ben diferent. A més, hem pogut conèixer alguns aspectes bàsics d’aquest esport i aquest tipus d’instal·lacions. Ens hem quedat amb ganes de tornar-hi un altre dia!

Clicant aquest enllaç podreu veure les imatges de la sortida.

Si voleu més informació per tal de poder continuar gaudint d’aquest esport pel vostre compte, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres.

———————————————————–

Fem circuits elèctrics

Aquests dies estem treballant la xarxa de les màquines i hem investigat sobre les màquines simples i les compostes. Aquesta setmana hem volgut aprofundir sobre els circuits elèctrics que tenen moltes màquines compostes. Hem vist els components que cal per crear un circuit i els hem pogut muntar. Seguirem treballant per aprendre’n més.

Clicant aquest enllaç podreu veure les imatges de l’activitat.

———————————————————–

Musical workshop

This week we enjoyed a musical workshop with the Jumping Ducks company. The kids learned to perform a song working on their voices, music and a choreography and encouraging language learning, self-esteem and teamwork. Here you can see the video of the performance. Thank you Alex for this day.

———————————————————–Benvinguda Damaris

Aquest dimecres ha tornat la nostra companya Damaris després de molt temps sense poder venir a l’escola. Teníem moltes ganes de veure-la, però qui en tenia més era la Damaris que estava molt contenta de poder retrobar-se amb els seus companys. Li hem explicat el que hem fet aquests primers mesos de classe i ella ens ha explicat el que ha fet a casa. Ara ja ens veurem unes hores cada setmana, però esperem amb moltes ganes que ja es pugui reincorporar al 100%.

———————————————————–

Construïm un paracaigudes

El repte d’aquesta setmana a l’espai Tinkering és investigar els factors que influeixen en què un paracaigudes baixi tan lentament com sigui possible.

Hem començat amb un treball individual on cadascú ha escrit o dibuixat les primeres idees sobre “Què he de tenir en compte si vull construir un paracaigudes”. A continuació, ens hem repartit en grups de 2, hem compartit les idees inicials així com un llistat d’aquells materials que considerem més adients amb l’objectiu de posar-nos d’acord per dissenyar-ne un en comú.

La  propera setmana començarem a construir-lo!

———————————————————–

No és màgia, és ciència!

Aquesta setmana als blocs de ciències hem fet descobert com ho fan els submarins per submergir-se a l’aigua i tornar després a la superfície. Ho hem descobert amb l’experiment del DIABLET DE DESCARTES, on hem vist que l’aire és transparent, no el veiem però ocupa volum, i també pesa, però és més lleuger que l’aigua. Quan premem l’ampolla, l’aigua es desplaça, entra per la canyeta i es comprimeix l’aire qui hi ha a l’interior. La canyeta guanya pes,  es torna més dens que l’aigua, i s’enfonsa. Quan deixem d’apretar, l’aigua es comprimeix i l’aire de dins dels tubets s’expandeix. La canyeta perd massa i es torna més lleuger que l’aigua. Per tant, puja cap a la superfície.

———————————————————————————————————

Com vivien a l’època de l’Antiga Grècia?

Fa uns dies que vam triar la nostra Xarxa d’aula, volem aprendre com vivien a l’època de l’antiga Grècia. De moment estem descobrint els costums, la colonització, com anaven a escola, com feien esport i les seves creences. Una vegada fem aquesta primera aproximació al tema voldrem aprendre més sobre la mitologia grega i els inicis dels Jocs Olímpics.

——————————————————————————————————–

Fem tallers artístics

Els divendres a la tarda fem tallers artístics. Ens agrada molt perquè acabem la setmana amb una activitat que ens relaxa i ens permet explorar la nostra creativitat. Per a aquests primers tallers artístics hem fet 3 espais i cada setmana passem per un. Tenim l’espai d’aquarel·les, un espai lliure on podem crear el que nosaltres vulguem amb aquesta tècnica. També tenim l’espai de les creacions efímeres, en la que representem cares, figures humanes i altres creacions a partir de material divers. Són efímeres perquè una vegada que les tenim fetes les desmuntem i guardem el material, però abans fem una fotografia per deixar plasmada la nostra obra. I per últim tenim l’espai de la robòtica amb Lego WeDo on creem diferents robots i els programem perquè facin el que nosaltres li demanem.

——————————————————————————————————–

Benvinguts i benvingudes a un nou curs!

Hola noies i nois de cinquè:

Comencem un nou curs amb moltes ganes després d’unes merescudes vacances. Tenim nous reptes per endavant, segur que aprendrem moltes coses noves i ens ho passarem molt bé.

Per celebrar aquest inici de curs, com ja és costum celebrem la festa major de Barcelona, la Mercè. El grup de 5è s’encarrega del bestiari i hem fet una investigació per conèixer totes aquestes figures populars.

A més també hem celebrat la cursa de la Mercè Miralletes, aquí podeu veure la fotografia de la sortida.

————————————————————————–

Curs 20-21

Us deixem els enllaços de les pàgines amb tota la feina feta a 4t el curs passat: