Quina setmana més intensa!

Ha arribat la final de Científics en Joc! Aprenentatge, esforç, treball en equip. Som guanyadors en coneixements nous!!

Hem viscut l’aventura de dissenyar un videojoc i el nostre regal ha estat conèixer a la Vanessa Balagué i descobrir amb ella els secrets dels oceans. Ens ha fet viatjar a l’Antàrtida, al volcà Tagoro i a l’Àrtic per poder sentir la mateixa passió que ella demostra per la seva feina. Ha estat enriquidor i ens sentim molt orgullosos!

Som equip 5è! CLICA⇓

Representants d’ONLY V a la final, recorden que ells, només representen als seus companys.

GRÀCIES PER LA GENEROSITAT. SOU SENSACIONALS!

Imatge de previsualització de YouTube

També hem tingut la sort de realitzar un taller amb el Josep Maria Gili, professor d’investigació del CSIC

Longevitat i gegantisme, característica essencial dels animalots de l’Antàrtida. CLICA⇓

____________________________________24/05/18

Only V ha tornat!!!!!!

Imatge de previsualització de YouTube

Demà farem la dissecció d’un cervell de xai. Així ho farem!

Imatge de previsualització de YouTube

PLA DE TREBALL DE LA XARXA DEL CERVELL

  1. Seguir investigant el cervell col·lectivament i realitzant els esquemes a la llibreta de la xarxa d’aula.
  2. Treball de recerca,que haureu d’entregar el 21 de maig: Les malalties i els trastorns del cervell. L’heu de presentar en format ” dossier d’investigació” i serà individual.
  3. Taller de BIOGRAFIES a l’aula i en parelles: “Els cervells més prodigiosos del món”.Haureu de fer recerca d’una personalitat important i farem un cicle de conferències.

_____________________________________

I completant la nostra recerca i aprofundiment dels coneixements necessaris per la creació i disseny del nostre videojoc, vam visitar la Base Antàrtica al Cosmocaixa, la mateixa que vam veure al documental de la Josefina Castellví.

I aquestes fotos xules (i un video molt “molón”) a l’expo de l’Univers i Rex,clica⇓

_____________________________________________08/05/18

CURSES D’ORIENTACIÓ Sant Pere Màrtir

Nois i noies!! Ahir vau realitzar una gran cursa! Vau participar a les Curses d’Orientació dutes a terme a Collserola juntament amb altres escoles. Vau poder posar en pràctica tot allò que havíem estat treballant a l’escola: observar detingudament el mapa per saber cap a quina direcció anar, reconèixer el terreny i els símbols per orientar-vos al bosc, treballar en equip per poder trobar les fites i marcar els xips, ajudar-vos entre vosaltres per entendre la targeta de control, pensar molt i moure’s a poc a poc…

Tot un recull d’habilitats que us van permetre trobar totes les fites i acabar tot el recorregut marcat amb èxit! Aquí teniu les imatges, FELICITATS!!!

_____________________________________________________3/05/18

Debat Socràtic…                                                                                                                                     Què és la BELLESA?                                                                                                                            

Comencen fent reflexió per tenir arguments diferents:

La creació i la recerca de la bellesa és un instint de la condició humana. Des del moment que triam la roba que ens posarem per sortir de casa ja estam creant bellesa. Però, què és la bellesa? Els grecs arribaren a la conclusió que el secret de l’harmonia estètica és el número auri, amb un valor aproximat de 1’618. El número auri és la proporció que guarden entre dos segments de rectes. No només es pot trobar en figures geomètriques, sinó també en la naturalesa, des de l’organització de les escames de les pinyes fins als pètals d’una rosa. 

En l’art, l’edifici del Partenó d’Atenes és una de les primeres manifestacions de l’aplicació del número auri a l’arquitectura. Per exemple, la distància existent entre les columnes de la seva façana és armònica. Donat que el seu escultor fou Fídias aquest número també es coneix com a fi i es representa amb la lletra grega φ. En època moderna, Leonardo Da Vinci (segle XVI) fou un dels seus màxims exponents. L’emprà en les seves obres Mona Lisa i l’Home de Vitruvi. En l’actualitat, molts productes de consum massiu es dissenyen seguint el número auri, ja que resultes més agrades i còmodes. És el cas de les targetes de crèdit o les capses de galetes.
 
Per entendre millor el sentit de la bellesa i del número auri us recoman encaridament aquest fantàstic vídeo del programa “Òpera en texans”. 
Imatge de previsualització de YouTube

______________________________________________25/04/18

Nois i Noies:

Em sento molt, però que molt i molt orgullosa de vosaltres.

Heu format 5 equips, us heu organitzat i heu mostrat a tots els nens i nenes de l’escola el vostre experiment, explicant el procés i fent veritable reflexió.

Observo cada dia el vostre procés d’aprenentatge i el poder organitzatiu que heu aconseguit, amb autonomia i autocontrol.                                                                                            Us dono les gràcies per formar part del meu dia a dia. Som Only V, som equip!

 

______________________________________________24/04/18

FILOSOFIA I CIÈNCIA – – – – – – – – – – SETMANA CULTURAL 2018

Imatge de previsualització de YouTube

Imatge de previsualització de YouTube

MACBA_POSTDATA_MAIL ART

Seguim rebent art postal i aquest divendres vam tenir una gran estona de reflexió, gràcies a la Luz Broto i la seva proposta, que encara no coneixeu, però que ja heu experimentat sense saber-ho…quin misteri!

També vam rebre un sobre des de Iran, de la Tere Recarens

____________________________________________22/04/18

Ja hem superat la primera setmana del tercer trimestre i seguim solcant el mar de 5è, que el trobem glaçat…                                                                             … ja que ens acompanya la Vanessa Balagué i el repte de crear-li un videojoc i presentar-lo al concurs de “Científics en Joc”

També la nova xarxa d’aula, la dels “Cervells més prodigiosos del món”

I l’aventura de l’art de la mà del projecte MAILART:POSTDATA amb el MACBA i col.laborant juntament amb 3r

Doncs som-hi! Cap a noves aventures!

 

________________________________________________5/04/18

PERCENTATGES

Imatge de previsualització de YouTube

Pràctica de percentatges

_________________________________________________5/04/18

“La vida sempre va endavant; mai enrere. No sé què em portarà ara la vellesa però en qualsevol cas és una aventura més”.

Amb aquesta mirada optimista afronta el futur, als 81 anys, l’oceanògrafa Josefina Castellví qui va ser la primera dona a dirigir una base científica a l’Antàrtida, fa quasi tres dècades. L’entrevista concedida a Noms Propis serà, diu, “l’última que farà”. Mira-la ⇓

I el documental: RECORDS GLAÇATS

____________________________________

MACBA: POSTDATA amb els de 3r

Hem rebut la primera correspondència del projecte!

Ens ha arribat dins d’un sobre i hem especulat sobre el que hi  havia a dins.

David Bestué és el primer artista que ens envia la seva obra titulada POEMA.

Són 8 targetes amb dibuixos per les dues bandes. Ens ha creat una gran conversa…això és art…? que fem amb les targetes…? Finalment hem pensat que pot ser era una seqüenciació i ens hem fixat en la dualitat de les targetes. Ens vam animar a jugar amb elles…

Hem gaudit molt amb l’art, perquè és manipulatiu, i com que és art, totes les propostes de seqüenciacions eres correctes perquè tenien un sentit pel que la estava formant.

Quin serà el proper autor o autora i quina obra ens enviarà?

______________________________________________19/03/18

Ens organitzem?

Tenim moltes feines pendents i hem d’ordenar-les totes per tal d’anar acabant abans de vacances i no deixar-nos res…

1.CONCURS CIENTÍFICS EN JOC                                                                                               Estem elaborant les fitxes dels personatges. De moment tenim la de la Vanessa i la del pingüí Emperador. Ens falta redactar la del inuit i de la Josefina Castellví

També tenim pendent les fitxes d’escenari. Ens falten totes, és a dir: Laboratori de la Vanessa a Barcelona, Tenerife (Teide),Pol Sud, Pol Nord

I el mapa d’espais.L’hem de dissenyar i connectar els quatre escenaris amb fletxes.

2. PRESENTACIONS DE LES ROQUES I ELS MINERALS

Cada grup ha d’exposar la seva feina. El divendres farem una autoavaluació de les dues xarxes que hem fet aquest trimestre.

3. EXPERIMENT : FEM UNA GEODA

Us animeu a fer diferents geodes i portar-les a l’escola el dimecres vinent, dia 21 de Març i explicar-nos com ho heu fet?   Us deixo enllaços per tal de inspira-vos…

Geoda 1                                       Geoda 2

4. VÍDEOS PER ONLY V

Hem aprés moltes coses sobre minerals, sobre roques, sobre el Pol Sud i el Pol Nord, sobre ossos polars, sobre pingüins, sobre el canal de Drake…                                                                       Uff, tantes coses que les hem de contar als nostres seguidors, oí?

______________________________________________14/03/18

8 DE MARÇ: SORPRESA PER ONLY V

…cap color ens identifica…

…per la igualtat de gènere…

…tots i totes,és molt millor…

…a 5è,som feministes…

…és a dir…lluitem per la igualtat!

Imatge de previsualització de YouTube

 ____________________________________________________8/03/18

Música!

“Noia si et vols divertir”

Imatge de previsualització de YouTube

Miralls

Imatge de previsualització de YouTube

________________________________________________________7/03/18

Quina il·lusió conéixer a la protagonista del nostre videojoc: la Vanessa Balagué

De totes les aventures que en ha contat sobre la seva experiència dins d’un vaixell a l’Antàrtida, serem capaços de descobrir amb ella molts dels secrets del plàncton i estic segura que tots plegats farem un videojoc molt divertit i amb molts aprenentatges científics, que fins ara no ens havíem qüestionat.

Us deixo un enllaç de vídeos de plàncton que es van gravar i dels quals la Vanessa ha participat en l’anàlisi de les mostres. Són super xulos!!La naturalesa és FASCINANT!

___________________________________________________27/02/18

Tenim un nou repte: CREACIÓ D’UN VIDEOJOC

Us deixo l’enllaç dels videojocs de l’edició passada i així dilluns podem fer la valoració i enviar-la al concurs. TOTHOM A JUGAR!

CLIQUEU A L’IMATGE!

I com que som molt actius i ens agrada saber de tot, el nostre projecte de col·laboració amb el MACBA tot just acaba de començar amb la visita del Dani!

3r i 5è fem un bon equip!                                                               MAIL ART: POSTDATA _____________________________________________________23/02/18

L’ESCALADA FA PER TU!

Nois i noies!! Aquí teniu l’àlbum de fotos i vídeos de l’experiència viscuda el passat dimarts al Centre Esportiu Municipal Climbat La Foixarda. 

Malgrat els nervis dels primers moments, vau poder practicar activitats molts diverses relacionades amb l’escalada, en les quals havíeu de desenvolupar noves habilitats motrius.

Tot un matí ple d’emocions i reptes, que vau superar amb èxit! Felicitats!

I com no podia ser d’una altra manera: ONLY V ha fet un vídeo pel canal de YouTube!

Imatge de previsualització de YouTube

______________________________________________________20/02/18

 Excavació geològica:

 Hem trobat els minerals i els hem classificat. Ara toca aprendre’ls pel concurs de dimecres! Som-hi!  

Imatge de previsualització de YouTube

________________________________________________19/02/18

REPASSEM POTÈNCIES

____________________________________________________14/02/18

PLAQUES TECTÒNIQUES EXPLICAT PER: ONLY V

Imatge de previsualització de YouTube

__________________________________________________15/02/18

YOUTUBE: Analitzem i Interpretem les nostres dades d’ONLY V

Aquest gràfic mostra els comentaris rebuts dels nostres vídeos. Escriurem un text on hi hagi tota la informació escrita i ben redactada?Endavant!

Podrem portar-lo dimarts 13 de Febrer. I en parlem de les conclusions a l’assemblea!

*El “vídeo no identificado” és el que vam substituir per un altre amb millora d’àudio

______________________________________________________8/02/18

Xarxa d’aula 4: Roques i Minerals

Only V ha començat a publicar al canal de Youtube la recerca i investigació de les roques i minerals:

Imatge de previsualització de YouTube

Estem aplicant la teoria a la pràctica!

CLIQUEU a la foto i veureu com calculem el volum de les roques i el pes, com observem les seves característiques i les analitzem per anar classificant-les  

 

Clica⇒ROQUES I MINERALS

________________________________________________5/02/18

Arran de l’entrevista realitzada per la Nermin, la Keyli i l’Esteban al Víctor, ha sorgit la pregunta: Qui era Super López?

Doncs fem una petita recerca d’aquest personatge?

Imatge de previsualització de YouTube

_________________________________________________1/02/18

Only Five: el canal de youtube més “molón” de la xarxa. Atenció al Making Off

Imatge de previsualització de YouTube

_____________________________________________________________

POSTDATA

Bloggers i Youtubers de 5è

Durant els mesos de febrer, març i abril amb els nenes i nenes de 3r, gaudirem junts del projecte que ens ofereix el MACBA (Museu d’Art Contemporani de Barcelona) anomenat POSTDATA.

Al llarg d’aquest temps anirem rebent 5 propostes de 5 artistes diferents. I tot això com? A través del MAIL ART.

Ahir ens vam trobar a la biblioteca per veure quines expectatives tenim sobre aquest projecte, les hem guardat en una càpsula del temps, i un cop l’acabem, la tornarem a obrir per veure si les hem complert o inclús, si les hem superat.

Voleu saber més sobre tot això de POSTDATA i el MAIL ART? Llegiu-nos al bloc i us mantindrem informats!

Cliqueu en aquesta imatge per veure les fotografies d’ahir.

__________________________________________________24/01/18

CLICA i DESCARREGA’T el pdf de les potències per anar treballant a blocs

tema-potències

______________________________________________________22/01/18

Música

La setmana passada vam començar el cànon Banaha! Aquí la teniu per escoltar-la, cantar-la i gaudir-la!

https://www.youtube.com/watch?v=gKfcanBk9rE

I si teniu ganes de ballar, aquí us deixo la dansa que estem fent a classe!

La Polca d’ours!

https://www.youtube.com/watch?v=CGsxgJkDjsE

___________________________________________________19/01/18

Practiquem les potències⇓

___________________________________________________12/01/18

XARXA D’AULA 3: 

Ja comencem a investigar sobre la plataforma web de vídeos més popular del món.

Tenim un guió de treball per anar completant individualment les preguntes bàsiques que volem saber sobre la seva creació, els autors, l’objectiu amb el que van crear aquest web i un llarg etc de preguntes.

Us deixo un grapat de propostes per a la creació del nostre canal ,a veure quina ens interessa més per a realitzar els vídeos.

No us oblideu que hem de pensar un nom pel canal i muntar l’espai de gravació.

1.Opinió sobre notícies recents: comentant la nostra opinió al respecte (i amb respecte)

2.Tutorials: tenim moltes habilitats, oí?…podem fer vídeos del pas a pas i publicar-los

3.Draw my life:contem el que fem i aprenem amb dibuixos i objectes fent una història divertida

4.Vídeo entrevistes: entrevistem a les famílies, als amics,als companys i companyes,a les mestres…

5.El problema a…i la seva solució: intentar donar consells per a resoldre problemes que ja hem resolt nosaltres

6.La manera correcta i la incorrecta: proposar una situació fictícia i explicar com actuar educadament

NOTÍCIES per reflexionar referents al youtube:

____________________________________I mentrestant…GEOGRAFIA!

 

GEOGRAFIA DE LA PENÍNSULA IBÈRICA

Imatge de previsualització de YouTube

Imatge de previsualització de YouTube

Imatge de previsualització de YouTube

RELLEU

CLIMA

GENTILICIS

__________________________________________________8/1/18

Noies i nois de 5è: Ens acomiadem d’aquest any amb tota la bona onda del món i ens veiem a la tornada i començament del 2018 amb més ganes que mai de seguir aprenent tots junts, amb il·lusió i molta energia!

__________________________________________________22/12/17

Ha estat tot un èxit la nostra inauguració del museu d’art MC5

A TOTES LES FAMÍLIES DE LA CLASSE DE 5È:

Ens han visitat els nens i nenes de 3r, 4t , i P5. Tenim el llibre de visites ple de notes i comentaris que ens fan molta il.lusió i ganes de continuar treballant.

Agraïm la visita de les nostres famílies, que han pogut veure com hem treballat i el resultat de dos mesos de feina.

I sobretot al germà de la Luiza,el LEVON per amenitzar la tarda amb el so del piano!

⇓CLICA PER VEURE ELS VIDEOS

                            Imatge de previsualització de YouTube

Imatge de previsualització de YouTube

 

Subhasta d’art a la galeria de 5è (Tallers matemàtics creatius)

Imatge de previsualització de YouTube

Imatge de previsualització de YouTube

Organitzem les pròximes setmanes:

  1. Exposició oral dels dos grups que encara queden, així com avaluació grupal de les rúbriques fetes per cada grup.√√ fet
  2. Continuar amb la línia creativa de les avantguardes artístiques amb l’ajuda de les fitxes d’art creades per investigar-les, de manera individual √√ fet
  3. Control de conceptes matemàtiques treballats a blocs i tallers √√ fet
  4. Treball comprensiu dels moviments artístics que no hem investigat, per acabar la línia de la història de l’art que tenim penjada a la paret. en procés
  5. Planificació de la creació de la galeria d’art (dates, disseny de l’espai,selecció d’obres, invitacions…) en procés
  6. I no ens oblidem de la 5è Big Band, el swing i de l’Ella Fitzgerald pel festival de Nadal.

Concurs de l’UNESCO: Aclarim conceptes per crear la nostra narració

♦Comunicació: Acció de comunicar-se dues o més persones o coses entre elles, l’una amb l’altra

♦Intergeneracional: Interacció entre dues o més generacions

♦IMPORTANT!! Ha de ser un text que ocupi com a màxim una cara d’un full i ha de ser un text narratiu, és a dir: un conte,un assaig o una memòria

 

Característiques del text narratiu

-Solen estar escrits en prosa.
-Hi ha la presència d’un narrador que explica la història.
-Lingüísticament, es fonamenten en el sintagma verbal, perquè l’acció s’expressa mitjançant el verb.
-S’hi inclouen descripcions, diàlegs…

Clica per saber una mica més

_________________________________20/11/17

Aviat, l’aula de 5è es convertirà en una sala d’un museu d’art contemporani…

    

Tornem a l’ART fent-nos un munt de preguntes…

Què és la creativitat?                                                  L’art explica històries?

En què s’inspiren els artistes?                                  Quin sentit té l’art?

Què és una subhasta d’art?                                        Els artistes es copien entre ells?

Per què l’art és car?                                                     S’ha de ser intel·ligent per entendre l’art?

Per què s’ha de fer silenci en un museu?                En quina obra d’art t’agradaria viure?

L’art expressa emocions?                                           Quina feina fa un “curador d’art”?

_________________________________________________13/11/17

DIA DE LA CIÈNCIA

Avui, 10 de novembre hem rebut la visita de la mare del Saïd, la Isolda.

Com que és el dia de la ciència, ha vingut a explicar-nos la seva feina. La Isolda és biòloga i investigadora a l’Hospital Sant Pau. Es dedica a investigar la cura del càncer.

Ens ha contat què és la ciència i com es treballa al laboratori. Ens ha portat materials del laboratori i hem pogut experimentar amb aquestes eines.

Ens ho hem passat molt bé! Per veure totes les imatges, clica↓

GRÀCIES ISOLDA! 🙂 

I avui també hem estat convidats a la cloenda de la xarxa d’aula de 3r: ESTEM DE MODA! i hem anat a la MIRALLETES FASHION WEEK. Ho ha fet tant bé, que hem flipat!                  Gràcies a la Llúcia i als nens i nenes per convidar-nos!♥                                                              Si voleu saber més dels oficis relacionats amb el món de la moda, cliqueu a la foto↓

_______________________________________________________

I paral·lelament…escolteu la cançó, fixeu-vos com es pronuncia,gaudiu-la! ↓

i→ AQUI ← la lletra

unnamed

I a ballar swing!↓

rock

__________________________________________________9/11/17

Recordeu que el 22 d’aquest mes tenim una prova de matemàtiques de tots els continguts fets a Tallers i a Blocs. Cliqueu a sobre dels continguts!

-Operacions combinades

-Descomposició factorial

-Fraccions

-Nombres primers

-Nombres Romans

-m.c.m

_________________________________________________3/11/17

Xarxa d’aula 2: Història de l’art

Curtmetratges relacionats amb l’art:

Captura de pantalla 2017-11-01 a las 17.55.27  Captura de pantalla 2017-11-01 a las 17.57.31 Captura de pantalla 2017-11-01 a las 17.59.10

Captura de pantalla 2017-11-01 a las 18.01.15 Captura de pantalla 2017-11-01 a las 18.02.49Captura de pantalla 2017-11-01 a las 18.00.07      Captura de pantalla 2017-11-01 a las 18.05.31

No oblidem situar-nos en el temps…

1a9ba38e70d48e75709912d148607b9b

Com s’analitza una pintura?

7d06d64490825c79473ceb2b39093823

Després de l’assemblea on hem marcat els continguts que volem per aquesta segona xarxa d’aula de l’art,comencem per construir la LÍNIA DEL TEMPS DE L’ART.

Porteu info!

_______________________________________________ Setembre 2017