4t

TINKERING

A tinkering hem realitzat diferents experiments que han requerit de plantejament, muntatge i prova. Teniu les imatges linkades a la foto.

 

L’ESPAI

Des de xarxa d’aula els alumnes de 4t han preparat uns jocs per aprendre jugant els diferents conceptes de l’espai que estem treballant. Memory, enfonsar la flota, Quiz són alguns dels jocs que han transformat! Imatges linkades clicant a la foto.

Circuits elèctrics

 

Els alumnes de 4t han fet un taller sobre electricitat en el qual han sigut capaços i capaçes de conectar una bombeta a un petit circuit elèctric! Clicant a la imatge podreu veure’n més.

 

Symphony

I quina simfonia!!! Sons als cafetals, al mar i a una gran ciutat. I hem pogut estar dins una orquestra (gairebé) real!

I l’Aida ens ha explicat curiositats de l’antiga fàbrica Casaramona.

CosmoCaixa

Per rematar el nostre projecte sobre l’electricitat i les energies, els alumnes de 4t van realitzar un parell de tallers al CosmoCaixa. Per aprofitar la visita, l’educador Oriol també ens va fer una visita guiada per l’immensa exposició dels dinosaures.

Quina passada!

Clicant la imatge veureu més fotos

L’àtom

Seguint el projecte de les energies i l’electricitat, els infants de 4t hem fet un estudi sobre què són els àtoms i com estan formats. Per fer-ho més entretingut, cadascú ha fet la seva propia maqueta d’un àtom!

Clicant la imatge veureu més fotos

La patata grillada

Una de les experiències que volíem dur a terme, aconsellats per la Teresa (la nostra mentora en temes d’hort), era plantar una patata grillada i observar què passava.

I avui hem pogut extreure alguna conclusió. Què penseu que ha passat???

Energies i electricitat

Durant la tarda de divendres, els alumnes de 4t van presentar les seves maquetes sobre energies renovables i no renovables  a través d’una exposició. A més, cada grup va coavaluar als altres i així, formar part del procés d’avaluació d’aquest petit projecte.

Us deixo enllaçades (clicant la imatge) algunes fotografies de com va anar.

Préstec

Ja posem en marxa el préstec de llibres a la classe de 4t.

Els dilluns tindreu l’oportunitat d’escollir un llibre de l’escola per a gaudir-ne a casa i a les estones de lectura a l’aula dia a dia. Podeu tenir-lo el temps que necessiteu per acabar de llegir-lo. Només us demanem que en tingueu cura per a que el poguem gaudir tots els infants de la Comunitat.

 

Ambients lingüístics

Aquesta tarda hem estat treballant els sinònims i antònims a través dels jocs.

Us deixem unes quantes fotos de les activitats per a que en parleu a casa.

Club de lectura

Tots tenim algun SUPERPODER increïble!

Un SUPERPODER que ens converteix en persones úniques i irrepetibles. Quin és el teu?

Sortida d’esgrima

El passat divendres els infants de 4t vam participar en la trobada d’esgrima juntament amb altres escoles, organitzada per l’Institut Barcelona Esports juntament amb la Federació Catalana d’Esgrima.

De bon matí vam anar fins a la federació que es troba a Reina Elisenda, un centre municipal equipat únicament per a la pràctica d’aquest esport. Un cop allà, ens vam dividir en diversos grups on hi havia nens i nenes d’altres escoles per tal de poder gaudir d’un circuit amb 5 estacions diferents. Vam practicar activitats i jocs diversos, tots pensats per continuar entrenant les habilitats i destreses de l’esgrima i posar en pràctica tot allò après a l’escola durant les darreres setmanes. Una de les estacions consistia en fer duels amb companys i companyes d’altres escoles.

Finalment, vam poder gaudir d’una exhibició per part de dos esgrimistes professionals de la federació. Amb aquesta demostració vam poder observar l’equipament, el material real i les increïbles habilitats dels esgrimistes. Va ser un matí molt emocionant, on vam poder practicar aquest esport i vam gaudir moltíssim!

Clicant la imatge podreu accedir a l’àlbum de fotos de la trobada!

Cantània

Arribar a 4t és sinònim de Cantània. Que ja n’heu parlat?

Us fem arribar una mica d’informació per a que us engresqueu a mirar-ho i participar.

Club de lectura

En Ferran, el nostre protagonista, té un petit secret amb la seva millor amiga, la Cloe, que voldrà amagar a la seva família i la tafanera de la seva germana. Creieu que ho aconseguirà?

Transplantem a l’hort

Ara fa unes 3 setmanes, vam plantar unes llavors a l’aula i… mireu què grans que s’han fet! Les transplantem a l’hort per a que segueixin creixent.

Cliqueu a la imatge i veureu més fotos.

Mètode científic

En l’observació de com creixen les llavors plantades volem fer servir el mètode científic i donar sentit a termes com hipòtesi, confirmar, refutar… per enregistrar-ho fem servir un diari.

Club de lectura

Ja sabeu què és una treva? Podeu imaginar l’argument del llibre si parlem de soldats i futbol?

Plantem

Enguany, el taller de l’hort és cosa dels infants de 4t de l’escola. I hem començat per preparar un planter amb unes llavors misterioses. Vosaltres sabeu de quina planta són?

Si cliqueu la foto veureu més imatges de l’inici del projecte.

Club de lectura

Un matí, en Nasreddín, dalt del seu ase, se’n va al mercat a vendre albercocs i ous. Tot funciona d’allò més bé, però en acabar descobreix que el seu ase ha desaparegut. I en Nasreddín ha d’esmolar el seu enginy per recuperar l’animal.

AMBIENTS ARTÍSTICS

Aquesta setmana hem dut a terme ambients artístics a l’aula. Hem pogut crear de manera lliure fent servir diferents materials i diferents tècniques: collage, aquarel·les, ceres i plastilina.

 

BENVINGUDES al 23-24

Estem totalment endinsades en el funcionament del nou curs, bé, ja hem començat amb la primera Xarxa d’Aula i estem aprenent, poc a poc, tot allò que passa a la Comunitat de Grans. Acabem d’arribar però els companys de 5è i 6è ens expliquen moooooltes coses.

Sempre que iniciem nou curs, comencem amb la Festa Major de l’escola: La Mercè Miralletes. A 4t estem coneixent què són les arts escèniques. Hem cercat informació i hem visionat aquest vídeo.

LA FÀBRICA DEL SOL

El dia 14 de juny vam visitar la Fàbrica del Sol, on ens vam assabentar de l’evolució històrica de l’edifici i vam conèixer l’actual Fàbrica del Sol com un edifici sostenible de referència.
Actualment, la Fàbrica del Sol és un equipament municipal d’Educació Ambiental que integra una sèrie de serveis dirigits a la ciutadania en matèria d’energies renovables, medi ambient urbà i sostenibilitat.
Tot un descobriment en aquests temps en què hem de posar en pràctica les tres “R” més que mai i anar encara més enllà.

Més fotos d’aquella visita.

_______________________

VISITA A LA CLASSE DE 4t DEL TÈCNIC DE PARCS DEL DISTRICTE

El dia 16 de juny va venir a visitar-nos el tècnic de parcs del nostre districte. Vam poder parlar amb ell de l’estudi que havíem fet del parc Miralletes mitjançant la microxarxa “Descobrim natura” i dels problemes que havíem detectat al parc. Al mateix temps ell ens va explicar les propostes de millora que es duran a terme quan acabin les obres de recondicionament de la masia de Can Miralletes (que es reconvertirà en un nou espai adreçat als nens i a les nenes que visitin els jardins, oferint jocs i tallers relacionats amb la natura, el clima i la sostenibilitat, entre altres usos vinculats als jardins). Ens vam agradar molt les propostes de millora i els infants de 4t en van afegir unes quantes més. També li vam fer moltes preguntes relacionades amb la seva feina i el parc.

La resta de les fotos d’aquell moment compartit!

__________________________________

DESCOBRIM NATURA: EL NOSTRE PARC MIRALLETES

_________________________

L’AIGUA AL NOSTRE PLANETA

Hem començat una nova xarxa d’aula que tracta sobre diferents preguntes que ens hem fet sobre l’aigua:

– Com és que l’aigua del mar és salada i la dels rius i la pluja dolça?                                           – Com és que surt aigua de l’aixeta?                                                                                                    – Com va aparèixer l’aigua a la terra?                                                                                                – Com es mou l’aigua pel nostre planeta i per l’espai?

Anem responent-les a poc a poc investigant amb vídeos de programes educatius, articles de revistes i periòdics i llibres. El tema és força interessant i ara ens està portant a la qüestió de per què és tan important tot allò que es parla actualment de la sequera.

__________________________________________

JORNADA ESPORTIVA AL CEM JÚPITER

Aquí us deixem les fotos de 4t de la jornada esportiva al CEM Júpiter, al barri de Sant Martí, tal com hem explicat ja al bloc de la comunitat.

Més fotos nostres.

_________________________________________________

COSMOCAIXA: PIXAR I LA CIÈNCIA

El dia 30 de maig vam anar al nostre estimat museu CosmoCaixa a visitar l’exposició sobre la Pixar i com es fan les pel·lícules de dibuixos animats avui en dia. Té molt de científic. Com sempre vam passar una jornada divertida revisitant en museu i jugant als seus jardins. Aquí teniu les fotos de 4T.

Més fotos nostres.

_________________________________________________

BENVINGUTS AL MUSEU DE LA PREHISTÒRIA

Hem preparat l’exposició sobre la Prehistòria. Ha estat una experiència molt gratificant i engrescadora. Tot va començar amb el documental de Jacques Malaterre «El començament de la civilització» que ens va transportar al final del Paleolític i fins a les primeres civilitzacions i la invenció de l’escriptura. Ens va agradar tant que vam decidir aprofundir en aquest tema i anar a l’inici de tot: des del Big Bang fins a l’aparició de l’escriptura. Vam investigar en llibres, vídeos, documentació trobada a internet… i vam elaborar els nostres cartells expositors: el Big bang, els primers humanoides, la mega fauna i la seva desaparició, la vestimenta, les eines i les armes, l’art, en especial la pintura, l’arquitectura i construccions i l’aparició de l’escriptura amb diferents alfabets i signes. Vam elaborar una línia del temps que donava volta i mitja a la classe. I ens vam convertir en guies de museu convidant a les famílies i a alguns cursos de l’escola.

Aquí us deixem algunes fotos de la preparació.

Aquí us deixem algunes fotos de l’explicació a altres cursos.

_________________________________________________

APADRINAMENT LECTOR A INFANTIL 5 ANYS

 

Aquesta activitat la vam fer dins de la setmana cultural. Vam preparar prèviament a l’aula uns contes adequats per als infants de 5 anys i, posteriorment ens vam reunir amb ells al porxo d’infantil per a explicar-los-els i llegir-los-els. Va ser una activitat molt bonica estrenar-nos com a padrins lectors.

Apadrinament lector a I5. Fotos.

______________________

VISITA AL MUSEU PICASSO

El dia 19 d’abril vam anar al museu Picasso a dur a terme una activitat relacionada amb quatre pintures del pintor. Ens vam parar davant de cadascuna i vam anar dient per torns què veiem a la pintura i què creiem que estava passant. Van ser diferents interpretacions i maneres de veure les coses força interessants. I tot això, explorant com la composició, el color, la pinzellada, etc., són estratègies utilitzades per a fomentar aquestes mirades.

Per acabar, vam realitzar un taller aprofundint en aquesta capacitat de l’art per a explicar històries des de diferents punts de vista. Amb el fons d’uns dels quadres de Picasso i posant-hi diferents personatges i elements, van crear la seva pròpia història i van escenificar un conte explorant com la diferent distribució dels elements i personatges poden canviar totalment la narració.

Visita al museu Picasso. Fotos.

________________________________________

LA CANTÀNIA

El dia 18 d’abril vam anar a la Cantània acompanyats de moltes més escoles. Va ser una experiència molt emocionant, tant l’assaig que vam fer primer, com l’actuació de després amb les nostres famílies que van venir de públic. Vam gaudir molt i ens va sortir força bé després de tant temps assajant. Un matí inoblidable i molt bonic!!!

La Cantània. Fotos.

____________________________________

CONTINUEM DESCOBRINT LA NATURA 

Hem anat a visitar el parc de Can Miralletes acompanyats per la facilitadora del curs “Descobrim natura” per a fer un estudi de l’espai. Amb ella hem investigat com són els arbres del parc, l’estat de les plantes i dels arbres, com són els diferents espais, si hi ha gespa, si hi ha residus a terra, com està de cuidat el parc, la superfície verda, les papereres que hi ha, les activitats que fa la gent al parc, tipologia de gent que visita el parc i hem enquestat a visitants del parc per preguntar-los com es relacionen amb el parc, com l’utilitzen, què fan allí, com veuen el parc ara i en relació amb el passat…

La nostra conclusió ha estat que algunes coses han millorat des del passat com ara, que hi ha un “pipi can”, que és més segur, tranquil, més adaptat a les persones, per a totes les edats, que es poden fer activitats… Però encara queda molta feina per fer perquè la gent el troba descuidat, encara hi ha animals solts pel parc, hi ha brutícia a terra malgrat les papereres, se sent molt el soroll dels cotxes, hi ha barreres arquitectòniques i grans desnivells, no està gaire usat culturalment…

Per a finalitzar haurem de pensar alguna acció a fer en relació amb la flora i la fauna del parc.

Descobrim el parc Miralletes. Fotos.

_______________________

CASES AMB ÀNIMA

Hem demanat un taller al Col·legi d’Arquitectes de Catalunya i ens han proposat un de molt bonic: Cases amb Ànima.

És un projecte que neix de la necessitat de recuperar el sentit tradicional de l’arquitectura de l’habitatge. L’arquitectura va néixer per crear refugis per a les persones i s’alimentava del lloc on es creava. Avui dia, l’arquitectura es regeix majoritàriament per l’economia i la tecnologia. Les autores d’aquest projecte desenvolupen una proposta per transformar la nostra casa en espais físicament i emocionalment sostenibles.

Amb la Sílvia Ferrer Dalmau i la Marta Estalella hem fet una visualització d’un espai nostre personal que ens agradaria tenir, hem pensat i en quins llocs hem dormit millor i pitjor i perquè, hem escollit entre moltes fotos d’espais diferents, una que ens agradi molt i una altra que no ens agradi gens i hem compartit tot això per tal d’entendre que l’arquitectura s’hauria de basar en el fet que els habitants de l’espai es trobin el més a gust possible dins dels edificis. Hem acabat dibuixant la casa dels nostres somnis.

Cases amb ànima. Fotos.

__________________________

TREBALLEM COM LES I ELS ARQUITECTES

Després d’haver-nos mesurat i utilitzat l’escala per a dibuixar-nos a la llibreta, vam fer uns mobles a escala. Ara fem un pas més i fem un plànol de la classe amb el contorn a escala i un plànol de pati que ens agradaria tenir, basant-nos en el que tenim, el pati dels nostres somnis.

A continuació, anirem a l’escala tridimensional i prepararem diorames de la classe, del pati, de la sala de psicomotricitat i de la sala de música dels nostres somnis per a presentar-los a l’exposició de l’escola Miralletes. Sempre podem agafar idees per a transformar els espais de l’escola.

  

Treballem com les i els arquitectes, fotos.

Construïm diorames de l’escola Miralletes. Fotos.

______________________________________________

LA MONA

I arribem al final del segon trimestres amb l’elaboració de la nostra apreciada mona! Bones vacances!   

_____________________________________

Sortida Bàdminton

Els nens i nenes de la classe de 4t hem passat el dia al CEM La Mar Bella, en la trobada amb altres escoles per realitzar l’activitat de bàdminton. Durant diverses setmanes, hem estat aprenent i practicant les habilitats específiques d’aquest esport, millorant el nostre colpeig del volant i el domini de la raqueta. Durant la jornada, hem pogut posar en pràctica tot allò que havíem après, realitzant jocs i activitats per millorar el control de la raqueta i també hem tingut l’oportunitat de dur a terme diversos partits, alguns d’ells a la platja. Un cop finalitzada la trobada, hem gaudit d’un dia de platja, jugant a la sorra amb els nostres companys i companyes i buscant pedres. Un dia complert ple d’esport i activitat física! Per veure algunes de les imatges de la trobada només heu de clicar sobre la fotografia.

Fotos.

 LES VEUS DEL BOSC

Fa uns dies vam tenir el plaer de rebre la visita de la MªJosé Domènech i la Isabel Fabregat, autora i il·lustradora del llibre LES VEUS DEL BOSC. Durant diverses setmanes, a l’escola hem estat llegint els seus poemes, plens d’històries entre animals i arbres que habiten en els boscos del nostre entorn proper. A més, la visita de la MªJosé i la Isabel ens ha permès conèixer una mica més a fons aquestes dues professions. Ens han explicat com és el procés creatiu, tant d’escriure construint versos com d’elaborar unes il·lustracions precioses. També ens han parlat de la seva vida professional i del seu recorregut en el món de la literatura infantil. Seguidament, han compartit amb nosaltres diversos jocs relacionats amb la temàtica del llibre amb els quals hem gaudit moltíssim. Ha estat una experiència molt enriquidora i els hi volem donar les gràcies per la seva entrega i dedicació. Clicant la foto del llibre podreu veure algunes imatges de l’activitat. Esperem us agradin! (Aquesta activitat s’ha dut a terme gràcies a la Institució de les Lletres Catalanes dins el programa Lletres a les Aules)

Fotos.

 ______________________

I MÉS FEBRER

Aquest mes de febrer, realment ha estat carregat de coses i activitats molt engrescadores!

El dia 9 vam celebrar el «Dia de les dones i les nenes a la ciència» amb un seguit de tallers científics al pati facilitats per mestres i mares de l’escola. És una activitat que ens va agradar molt i vam descobrir com fer ciència amb activitats senzilles i casolanes.  (Més fotos).

________________________

Al mateix temps, a l’aula, estem estudiant la prehistòria mitjançant un vídeo del Jacques Malaterre i contestant a unes preguntes referents al vídeo i al que pensem nosaltres. Com ens ha entusiasmat tant aquesta etapa de la història de la humanitat, estem aprofundint en ella. Primer hem elaborat la línia del temps de la nostra vida i així poder entendre la línia del temps de la prehistòria i la història. A posteriori elaborarem un mural amb les característiques de cada etapa i buscarem fotos que facin referència a elles… I així coneixerem com va començar la vida dels homínids a la terra i com hem arribat fins ara on som. En aquesta activitat ens estem endinsant i aprenent a interactuar amb els ordinadors i el Drive.

(Més fotos).

_________________________

El dia 17 de febrer vam celebrar el carnaval. Vam fer una desfilada al pati per classes al ritme d’una cançó. Els i les alumnes de quart vam escollir «Se bustan valientes» del cantant i actor Langui. La vam treballar el dia de la Pau perquè és una cançó de rap que parla de l’assetjament escolar i com combatre’l i ens va agradar molt. Després vam fer festa i fotos al «fotoreclam» muntat al pati com cada any. A la tarda vam fer tallers a cada comunitat. A grans vam tenir l’oportunitat de fer manuals, ball i karaoke, dibuix i jocs de taula. Va ser un dia molt agraït.

Més fotos

_____________________

També hem començat a treballar tota l’escola una xarxa d’aula sobre l’escola Miralletes des que es va fundar en 1967 en tots els àmbits socials, històrics, veïnals i arquitectònics que això comporta. A la classe de 4t ens ha tocat treballar l’arquitectura: Com treballa un/a arquitecte/a per a dissenyar una escola. Ens estem convertint en arquitectes i estem aprenent a treballar i dissenyar a escala.

Més fotos.

 

El dia 23 de febrer vam fer un «Pícnic de lectura» a la biblioteca del Camp de l’Arpa Caterina Albert. L’activitat consistia a posar-se en petits grups i amb uns llibres que estaven en un cistell, anar fullejant-los, mirant-los, llegint-los, observant-los i descobrir quina temàtica tenien en comú, quin llibre infiltrat hi havia, quin ens havia agradat més i per què i quin ens havia agradat menys i per què. Vam gaudir molt i vam descobrir nous i fantàstics contes i, com ja diem a la classe, que els contes no tenen edat. De fet, a la biblioteca tenen un prestatge sencer de contes fins a catorze anys i més. Ens ha agradat tant estar a l’espai de la biblioteca que hem pensat que anirem algun altre dia a llegir allí i a agafar llibres en préstec. (Més fotos).

____________________________

VISITA AL CAIXAFORUM 3-2-23

El divendres passat vam anar al CaixaForum a realitzar una activitat: SYMPHONY.              Segons explica la seva web: Symphony és una experiència immersiva audiovisual que ofereix un viatge a través de les emocions i la música amb l’objectiu d’acostar la música clàssica a tots els públics. L’espectador podrà viure i entendre la música clàssica sentint-se com un músic més dins d’una orquestra. Vam veure projeccions, imatges, música, paisatges, ens endinsàrem en el món virtual amb equips visors de realitat virtual… Només cal veure les fotos i, si voleu, podeu tornar un cap de setmana tota la família, us encantarà!

La resta de les fotos!

____________________________

DIA DE LA RODA

Per fi podem tornar a fer les activitats que ens agradaven i que havíem ajornat per la pandèmia. Tornem a celebrar el dia de la roda a Educació Física. Vam fer lliscaments amb diferents materials i vam compartir els materials: bicicletes, patins, patinets, monopatins…

Més fotos!

_____________________________

MICRO XARXA: “DESCOBRIM NATURA”

La nostra classe participarà en la micro xarxa “Descobrim Natura” amb l’assessorament d’Escoles + Sostenibles. Ens acompanyaran i donaran suport a l’hora d’aprendre valors ecològics i socioculturals relacionats amb els espais verds i la natura urbana, descobrint i experimentant-los de manera vivencial. En el nostre cas tot això passarà amb relació als Jardins de Can Miralletes que els tenim a tocar de l’escola i tenen molta vinculació amb els infants.

Hem començat descobrint arbres i animals que habiten la nostra ciutat, mitjançant jocs interactius!

Més fotos!

______________________________

COMENCEM EL SEGON TRIMESTRE AMB FORÇA

El dia 9 de gener vam començar el segon trimestre amb ganes i alegria de retrobar-nos. Després d’escoltar un àudio on una persona parlava de com tancar un any i començar-ne u un altre amb consciència, pensants en propòsits realitzables i com es pot visualitzar cadascú realitzant-los, vam dibuixar i escriure el que ens proposàvem i com ens visualitzàvem. Seguidament, ho vam posar en un sobre que obrirem el 31 de desembre de 2023 per veure com ho hem aconseguit. Va ser molt gratificant!

Les nostres fotos!

_________________________

 ÚLTIM DIA ABANS DE VACANCES

L’últim dia abans de vacances va ser força emocionant. Vam començar amb l’amic invisible, després vam fer un esmorzar conjunt de tota la comunitat, cosa que no fèiem des d’abans de la pandèmia, vam continuar repetint les actuacions del concert de Nadal al pati per a tots els infants de l’escola, i per acabar, vam enlairar els globus amb els nostres desitjos com cada any!!! Quin bon final de trimestre!

    

Unes quantes fotos més!

_____________________________________________________________

COM SÓC JO!

En aquesta activitat hem aprofundit en el coneixement de nosaltres mateixos. Pensem sobre les següents preguntes:

Què és allò que ens fa diferents els uns als altres?

Què és allò que ens defineix?

Com descriuríem com som?

Ens dibuixem i posem adjectius de com som. En una segona part, els altres poden afegir adjectius en post-it darrere dels nostres dibuixos. Ha estat força enriquidor i sorprenent veure com ens costa trobar els adjectius de les nostres qualitats i als altres els resulta més fàcil dir les nostres qualitats!

https://drive.google.com/drive/folders/1bn_50gTS4YlZ7Oe47Wq2iDPMyuYD8Kzf?usp=share_link

___________________________

LES UNITATS DE MESURA

Arran de calcular la massa i el volum d’alguns objectes en la xarxa d’aula “De què estan fetes les coses, hem conegut que hi ha tres tipus d’unitats de mesura que funcionen igual: massa, capacitat i longitud que mesuren en grams, litres i metres respectivament. Vàrem practicar un dia la mesura en diferents bàscules que tenim a l’escola. Va ser tot un descobriment!!! Ara cal practicar l’escala de mesures per a aprendre a transformar metres en km, grams en centigrams…

La resta de les fotos

_____________________________

DIBUIX COOPERATIU

A Valors aprenem a fer les coses cooperativament, la qual cosa implica una presa de decisions en petit grup i respecte a les opinions i manera de fer dels altres. En aquesta ocasió hem fet un dibuix cooperatiu sense dir-nos res. Cada participant tenia un temps per a realitzar una part del dibuix sense haver parlat prèviament què es volia fer ni el tema, ni el resultat final. Hem anat fent el dibuix entre tots i els resultats han estat molt satisfactoris a tots els nivells.

La resta de fotos!

MÚSICA

CANTÀNIA: LES PORTES DEL MÓN

Música: Raquel García Tomás    Text: Bernat Castany

Nens i nenes de 4t, com sabeu, aquest any participem a la Cantània!!! Al llarg d’aquest segon trimestre prepararem la cantata i a l’abril farem el concert a l’Auditori.

Aquí us deixo l’enllaç a totes les cançons amb les seves lletres. És importantíssim que les aneu escoltant i estudiant a casa.

Espero que totes la gaudim moltíssim!!!

Un món estrany

La crida de les coses

El món segons Daniel

Diàleg previ índia

L’origen de la humanitat

Diàleg previ Àfrica

El gran viatge de Keita

Un sol món

Les portes del món

Les ocasions perdudes

El viatge de la vida

 

 

PER LA CASTANYADA INVENTEM CONTES

Els dies de la celebració de la castanyada vàrem inventar contes amb una ruleta de personatges i objectes. Anirem perfeccionant-los mica en mica. De moment tenim l’estructura base i vam gaudir inventant-les!

La resta de les fotos!

_________________________

XARXA D’AULA:

“DE QUÈ ESTAN FETES LES COSES”

Hem iniciat la xarxa «De què estan fetes les coses». Estem aprenent que la matèria i els materials són conceptes diferents, que hi ha molts materials i que tenen un diferent origen. Hem calculat la massa i el volum de diferents petits objectes en grams i en mil·lilitres. I ara estem buscant l’origen de materials amb els quals estan fent alguns objectes quotidians.

TOTES LES FOTOS!

________________________

TALLERS DE CONEIXEMENTS

Els tallers de coneixements de llengua castellana, catalana i matemàtiques han tornat. Dues sessions per setmana ens dividim en tres grups els i les alumnes de tercer i quart i compartim activitats i jocs matemàtics i lingüístics. Cada sessió canviem de taller i així fem la roda pels tres espais.

LA RESTA DE FOTOS

_________________________ 

Benvinguts i benvingudes al nou curs de 4t!

Aquestes tres setmanes hem estat fent activitats diverses: conèixer-nos una mica millor, llegint i treballant el conte de “El Grúfal”, duent a terme activitats al voltant de la Mercè Miralletes: carrera al voltant de l’illa de cases de l’escola, sortida a visitar els gegants de Barcelona i el bestiari, preparant el ball de la Mercè…

Us deixem algunes imatges i l’enllaç per a poder accedir a la resta!

Bon curs a tothom!!!

 

Primers dies

Club de lectura

Sortida a veure els gegants i el bestiari de Barcelona

Cursa de la Mercè

Ball de la Mercè Miralletes

___________________________

CANTÀNIA

-Clara, l’art per dins-

Ahir, 31 de maig, els nens i nenes de 4t per fi van fer l’esperadíssim concert de la Cantània a l’Auditori. Va ser un èxit rotund!! Volem felicitar-los per la bona rebuda i màxima implicació en l’estudi de les cançons i coreografies. Ahir es va veure recompensada la feina de tots aquests mesos. Enhorabona nois i noies!

A continuació us deixem un petit recull de fotografies.

MÚSICA – CANTÀNIA-

Hola nois i noies! Ja queden poc per l’esperat concert de la Cantània. Aquí us enllaço uns vídeos on hi ha les cançons amb els moviments (coreografia) que s’han de fer. En algunes de les cançons a més d’una veu, veureu que hi canta només una noia, és la veu que ens hem d’aprendre. Així doncs, us recomano que estudieu amb aquests vídeos.

És molt important que les aneu repassant i aneu interioritzant els diferents moviments que s’han de fer a cada cançó. Recordeu que teniu en paper les lletres de les cançons més llargues. El nostre concert serà un èxit!!

Cliqueu sobre el nom de les cançons per poder veure els vídeos!

1.-Obertura. Asseguts i no cantem.

2.- Un matí lluent de sol (cantem drets sense moviments).

3. En un llibre. (en aquesta cançó NO cantem, només fem moviments). MATERIAL: llibre

4.- Jo vull el be (és a cànon, som la 2a veu). CANTEM I MOVIMENTS

5.- Abans de mirar en cal. CANTEM I MOVIMENTS. Material: marc del quadre.

6.- Senyora Clara. CANTEM I MOVIMENTS. És a cànon, som la 1a veu)

7.- Una estrella, dues, tres. CANTEM I MOVIMENTS. (Vigileu perquè l’última vegada que la solista canta “una estrella, dues, tres… nosaltres ja NO cantem). Material: Estrelles, ulls, llunes, planetes.

8. Pollock. (La treballarem a classe).

9.- Cavalls. CANTEM I MOVIMENTS. (Us enllaço la cançó només amb la nostra veu).

10.- Pobre vailet.  CANTEM I MOVIMENTS. (Atenció perquè després de cantar per primera vegada la nostra part, canten les solistes i a continuació hi ha una part instrumental (només instruments) amb la melodia del que cantem nosaltres però en aquest moment NO hem de cantar). Més endavant ho tornem a cantar. En total ho cantem 2 vegades.

11.- No veus quin cap més antic? CANTEM I MOVIMENTS. (Cànon a 3 veus, som la 1a veu). MATERIALS: Màscara. RECORDARTORI: La primera vegada que cantem la 1a estrofa és per veus. Nosaltres som la 3a veu per tant només cantem: “¿No faries un pessic?”. L’estrofa següent la cantem tots (sense boca, cap orella…). Quan cantem la següent estrofa passa el mateix que a la primera, només cantem: “sembla un fill de Henry Moore”. La següent estrofa cantem tots (Que el que té 50 segles…) . Recordeu que ho tornem a cantar tot, llavors sí, amb totes les lletres. És a cànon a 3 veus, som la 1a veu.

12.- El nen de l’espina. CANTEM ASSEGUTS SENSE MOVIMENTS.

13.- És una cova de pedra blavosa. CANTEM I MOVIMENTS. Us enllaço la cançó només amb la nostra veu. (Estudieu la lletra, si us plau!!) 🙂 MATERIALS: estrelles, ulls, planetes, llunes./ Marc del quadre.

Mistery Box

Hem rebut un misteriós encàrrec del Dr. Question Mark…

Ja sabeu com es diu la màquina simple que serveix per aixecar pes minimitzant l’esforç (força) fet?

PISTA: es troba al mecanisme dels ascensors, de les màquines per fer peses i a les façanes dels edificis antics…

Animem

Per començar a endinsar-nos en el llenguatge de programació i a la robòtica, estem familiaritzant-nos amb l’aplicació Scratch Junior. Ens permet programar i animar uns personatges en diferents entorns tot fents accions senzilles amb codi informàtic.

Ens trobem amb P5

Aquests dies ens hem endinsat en la Setmana Literària Miralletes. Hem elaborat un poema i hem aprlat de rimes, versos, estrofes… Ens hem trobat amb P5 i hem intercanviat els nostres poemes amb uns que han fet. Ha estat una experiència molt bonica.

MODELEM ROSES

Hola a tots i totes!

Tot just tornem de vacances i som de ple a la primavera! Així que hem modelat roses de plastilina per decorar l’Escola. N’estem ben orgulloses.

Si cliqueu a la imatges en podreu veure més.

PRÉSTEC A LA BIBLIOTECA

Degut a l’èxit de la visita a la Biblioteca Caterina Albert – Camp de l’Arpa, hem repetit i, aquesta vegada, hem fet préstec allà. Ens permet tenir més opcions a l’hora de triar sobre els gustos de cadascun de nosaltres.

Us deixem unes imatges:

Aprofitem per recordar que convindria que tramitéssiu el carnet de les biblioteques de la Diputació de Barcelona per tal d’aprofitar al màxim aquestes sortides.

 

MÚSICA

Nois i noies, us deixo l’enllaç de les coreografies de la cantata de la cantània d’aquest any: “Clara l’art per dins”. Indicacions: quan entreu a l’enllaç us portarà  a la pàgina general de la Cantània. Si baixeu amb el ratolí cap avall veureu que hi ha diferents vídeos on hi posa “formació 1, formació 2….”. Les coreografies les trobareu a la formació 2.

 

Veureu que de cada cançó, al principi hi ha una explicació detallada dels moviments per compassos, però si aneu cap al final del vídeo veureu que hi ha la cançó sencera amb els moviments. Us recomano que els assageu d’aquesta manera.

També recordar-vos que és molt important que aneu escoltant les cançons al youtube per tal d’anar assegurant les lletres. Si poseu Cantània 2022 al cercador del youtube us sortiran totes les cançons.

És molt important i  necessari que les aneu repassant a casa ja que queden molt poques setmanes pel concert i cal anar-ho perfilant tot. Moltes gràcies!!!

CLIQUEU SOBRE LA IMATGE PER ACCEDIR A LES COREOGRAFIES!

XARXA D’AULA

A Xarxa d’Aula estem treballant l’evolució de diferents aparells tecnològics des la seva primera aparició. Ens permet treballar alguns conceptes sobre història i parlar “d’evolució”. Ho hem representat fent diferents infografies per grups.

 

RAID ATLÈTIC

La trobada Raid Atlètic forma part del programa “L’Escola fa Esport a la Ciutat” organitzat per L’Institut Barcelona Esports. Ens posa a l’abast espais esportius de la ciutat adequats a l’atletisme. Una oportunitat d’entrar amb contacte amb aquesta disciplina esportiva.

Durant el Raid, corredores i corredors han tastat un seguit d’activitats de forma rotativa: llançament de pes, cursa de resistència i de velocitat, curses de relleus i, fins i tot, una activitat sensibilitzadora com és la cursa en cadira de rodes. A més a més, han posat en pràctica els conceptes apresos prèviament a les sessions d’Educació Física a l’escola.  Hem tingut la sort de poder gaudir d’un espai emblemàtic dins la història barcelonina i en un ambient lúdic molt especial: l’Estadi Olímpic Lluís Companys.

 

MÚSICA

Aquest trimestre, a les classes de música estem preparant el concert de la Cantània. Nois i noies de 4t, us animo a que repasseu les cançons des de casa. Com sabeu, si entreu al youtube i escriviu al cercador  “Cantània 2022”, us sortirà tot el llistat de cançons.

Us deixo l’enllaç a la vostra cançó preferida: “Un matí lluent de sol”.

 

 

ESGRIMA

El passat divendres els alumnes de 4t van participar en la trobada d’esgrima juntament amb altres escoles. De bon matí vam anar fins a la federació catalana d’esgrima que es troba a Reina Elisenda. Un cop allà, el responsable de l’activitat ens va explicar en quines activitats participaríem. Vam poder gaudir de 5 activitats i jocs diferents, totes ells pensats per continuar entrenant les diferents habilitats i destreses de l’esgrima i per practicar tot allò que ja havíem après a l’escola (marxar, trencar, en guàrdia, fons, veus arbitrals). Finalment, vam poder gaudir d’una exhibició per part de dos esgrimistes professionals de la federació. Amb aquesta demostració vam poder observar l’equipament i el material real de l’esgrima i les habilitats dels esgrimistes.

Va ser un matí molt emocionant, on vam poder practicar aquest esport i vam gaudir moltíssim! Aquí us deixem algunes fotos de la trobada!

Iniciem Xarxa d’Aula

Fa un parell de setmanes que hem iniciat nova Xarxa d’Aula.

Ja sabeu què ens hem preguntat???

Pianistes

En els moments d’entrada relaxada aprofitem per llegir, dibuixar i… tocar el teclat!

Ens familiaritzem amb la creació musical de manera espontània i lliure.

 

 

 

Be an artist – Alexander Calder

Un dels tallers que més ens agrada a l’Escola és la possibilitat d’interpretar i reinterpretar l’obra d’artistes coneguts. En això consisteix Be an artist.

Hem volgut fet escultures de paper a l’estil del Nordamericà Alexander Calder. Si cliqueu a la imatge, podreu veure fotos del taller

Per Carnaval… tot s’hi val!!!!

Quina setmaneta més boja!!!! Aquí teniu una imatge dels nens i nenes de 4t disfressats de Superherois contra Ninges. Ha estat una setmana intensa i aquest el punt més àlgid!

Portes obertes

La classe de 4t hem volgut compartir amb aquelles que ens heu visitat moltes activitats que formen part del nostre dia a dia.

Així vam preparar l’aula per a rebre les noves famílies.

Dividim amb botons

Els conceptes matemàtics s’interioritzen molt més quan observem, manipulem… quan els vivim!

Hem recordat les divisions tot repartint botons

Visitem la biblioteca del barri

Avui hem anat a la Biblioteca Caterina Albert – Camp de l’Arpa per tal de dur a terme una activitat: “Els tresors de la biblioteca”. Ens han ensenyat molts tipus de llibres i hem pogut conèixer l’obra d’algunes escriptores.

En acabar, vam poder fer préstec de llibres de la biblioteca. Ens ha agradat tant l’experiència que volem repetir-la. Així que prepareu els vostres carnets de Biblioteca que, ben aviat, tindreu notícies.

Tinkering: Cursa de boles

Un dels aspectes que envolta els Blocs de Ciències és la comprensió i aplicació del Mètode Científic. Aquesta setmana, al l’espai Tinkering, hem fet hipòtesis i les hem confirmat o refutat tot treballant molts altres aspectes que envolten el món STEM.

Si cliqueu la imatge podreu veure com ha anat la nostra pràctica.

Fem remeis naturals

Com a final de la nostra Xarxa d’Aula “Tenim plantes medicinals a l’escola? I quines són?” hem fet remeis naturals. Cada grup ha presentat un remei amb una planta medicinal diferent i els hem elaborat conjuntament i, el millor, els hem pogut tastar!

Aquí teniu algunes imatges:

English and Music

This week we enjoyed a musical workshop with the Jumping Ducks company. The kids learned to perform a song working on their voices, music and a choreography and encouraging language learning, self-esteem and teamwork.

Here you can see the video of the performance.

Thank you Alex for this day.

S’apropen les vacances!!!

Els nens i nenes de 4t estan fent un calendari dels dies de desembre que queden les vacances. Cadascú ha decorat un sobre amb motius nadalencs i cada dia s’hi trobaran una sorpresa: cercar el tresor, fer un ball…

Avui ens ha sortit una endevinalla:

Ens podeu dir la solució???

 

Com funciona el nostre aparell digestiu?

Us ho expliquem per mitjà d’un experiment!

  1.   Primer tallem el pa en trossets petits, el posem en un morter, el barregem amb aigua i el triturem. Així representem la boca on triturem el menjar amb les dents i la saliva. 
  2. Després, fem passar la barreja per un embut i la fem caure al bol. L’embut simbolitza la faringe i l’esòfag, per on passa el bol alimentari cap a l’estómac. 
  3.   A continuació, afegim vinagre a la mescla i barregem amb una cullereta. El vinagre representa els sucs gàstrics que ajuden a desfer més la mescla i amb la cullereta fem els moviments que fa l’estómac.
  4.   Per acabar, posem la mescla en un drap de cotó i el premem amb les mans sobre un plat. Surt un líquid que representa els nutrients que van a la sang i a dins el drap queda la femta.

(si cliqueu a la fotografia podreu veure tots els passos que hem seguit)

Dictat de velocitat

Avui hem fet un dictat de velocitat. Hem exercitat la nostra memòria, cooperat amb la nostra parella i, alhora, repassat una mica d’ortografia.

Dibuix amb un traç: Picasso i Tinkering

Aquesta setmana, hem après mitjançant activitats complementàries de Tinkering i Tallers Artístics. Hem jugat a ser Picasso i fer dibuixos amb una sola línia i ho hem traspassat a l’espai Steam de l’escola unint-hi tot el treball de trajectòries.

Si cliqueu la imatge, podreu veure les imatges

 

Fem de botànics

Actualment, tenim entre mans la Xarxa d’Aula “Tenim plantes medicinals a l’escola?” i hem fet de botànics tot identificant les plantes que tenim. Per a fer-ho, hem descobert l’eina de Google Lens. Seguidament, hem buscat les seves propietats i com n’hem de tenir cura.

Proposta de Novembre

La família d’un company de la classe ens ha fet arribar un calendari amb una proposta mensual sobre sostenibilitat. Al mes de novembre hem parlat d’emissions de CO2 a l’atmosfera i de cases ecosostenibles.

 

Matemàtiques amb àbacs

Una de les utilitats didàctiques de l’àbac és per aprofundir en el valor posicional de les xifres en el nostre sistema numèric. A la classe de 4t hem representat nombres fins a 6 xifres i hem iniciat la suma tot fent-lo servir.

Són fulles?

Moltes vegades, oblidem els efectes positius que aporta el contacte amb la natura, en un entorn urbà. Per aquest motiu, hem dut a terme un taller en què hem relacionat les fulles (i la seva forma) amb altres elements tot buscant un resultat estètic. Tot aquest procés creatiu ens ha suposat una experiència molt enriquidora a tots nivells.

El resultat:

Coraline y la puerta secreta

Ens hem endinsat en Halloween tot mirant “Coraline y la puerta secreta”.

Coraline Jones és una nena d’onze anys. Amb els seus pares, s’ha traslladat a una nova casa. Fa amistat amb els veïns: el jove Wybie Lovat, l’extravagant senyor Bobinsky, un artista de circ, i les senyoretes April Spink i Miriam Forcible, antigues actrius. Una nit, Coraline troba una porta secreta dins de casa seva. A través d’un llarg passadís arriba fins a una casa igual a la seva, descobrint-hi una realitat paral·lela. Però aquest món amaga la seua part sinistra i maligna.

Pinxos de Tardor

Dins les activitats en la Festa de la Tardor i la Castanyada, hem fer un esmorzar amb fruits de la tardor: mandarines, magrana, pomes, peres, raïm… en brotxeta. I ens hem endolcit tastant una mica de codonyat!

 

Breakout de La Castanyera

Aquest matí hem trobat una bossa misteriosa amb una nota i unes pistes…

Cliqueu la imatge i veureu els nois i noies desxifrant el codi

Tinkering

El reptes d’aquesta setmana:

  • construir un circuit que inclogués una caiguda lliure i un canvi de sentit
  • un artefacte volador que no tingués de base una bola de porexpan

Club de lectura

Enviem mails

A la Comunitat de Grans, l’ús de les TAC és molt present i ja hem començat a enviar correus electrònics i a treballar-los com a tipologia textual.

Per a fer-ne un bon ús, hem parlat d’algunes normes bàsiques:

  • el correu és d’ús personal.
  • convé mantenir la contrasenya secreta.
  • escriure de manera respectuosa saludant i acomiadant-nos
  • sortir sempre de la sessió ja que compartim dispositiu amb companys i companyes

Moments de calma

Moments per a jugar, pintar, intercanviar opinions, construir conjuntament, compartir, en definitiva… Què bé quan s’està bé!

Tinkering

Aprendre fent: manipular, experimentar, crear, equivocar-se… i tornar a començar. L’espai Tinkering permet vincular la ciència i la tecnologia amb una realitat propera i tangible en un ambient lúdic i col·laboratiu.

Arrenquem les sessions de Tinkering d’enguany amb uns petits reptes: un circuit amb un canvi de sentit i un artefacte volador sense pòrexpan.

Si cliqueu la imatge veureu més fotos.

 

Cursa de la Mercè

Aquí teniu els guanyadors de la Cursa de la Mercè Miralletes 2021 del grup de 4t. L’enhorabona a tots i totes per l’esforç realitzat i, en especial, als guanyadors!

La Mercè Miralletes

Com ja sabeu, comencem el curs amb La Mercè Miralletes. Els infants de 4t han treballat les Arts Escèniques. Després de parlar sobre què entenem amb aquest terme, hem fet una cerca més acurada. Com a objectiu final, farem una petita actuació a la trobada de l’Escola que farem dilluns 27 de setembre. Si cliqueu a la imatge veureu més fotos

 

Benvingudes! Passeu, passeu…

Hem començat un nou curs plenes d’il·lusió i de bons propòsits! El 2021-2022 serà fantàstic!

Us agraïm que ens acompanyeu en aquest viatge tot descobrint els nostres Superpoders. Mireu el bloc de Comunitat i en sabreu més!