4t

 Benvinguts i benvingudes al no curs de 4t!

Aquestes tres setmanes hem estat fent activitats diverses: conèixer-nos una mica millor, llegint i treballant el conte de “El Grúfal”, duent a terme activitats al voltant de la Mercè Miralletes: carrera al voltant de l’illa de cases de l’escola, sortida a visitar els gegants de Barcelona i el bestiari, preparant el ball de la Mercè…

Us deixem algunes imatges i l’enllaç per a poder accedir a la resta!

Bon curs a tothom!!!

 

Primers dies

Club de lectura

Sortida a veure els gegants i el bestiari de Barcelona

Cursa de la Mercè

Ball de la Mercè Miralletes

___________________________

CANTÀNIA

-Clara, l’art per dins-

Ahir, 31 de maig, els nens i nenes de 4t per fi van fer l’esperadíssim concert de la Cantània a l’Auditori. Va ser un èxit rotund!! Volem felicitar-los per la bona rebuda i màxima implicació en l’estudi de les cançons i coreografies. Ahir es va veure recompensada la feina de tots aquests mesos. Enhorabona nois i noies!

A continuació us deixem un petit recull de fotografies.

MÚSICA – CANTÀNIA-

Hola nois i noies! Ja queden poc per l’esperat concert de la Cantània. Aquí us enllaço uns vídeos on hi ha les cançons amb els moviments (coreografia) que s’han de fer. En algunes de les cançons a més d’una veu, veureu que hi canta només una noia, és la veu que ens hem d’aprendre. Així doncs, us recomano que estudieu amb aquests vídeos.

És molt important que les aneu repassant i aneu interioritzant els diferents moviments que s’han de fer a cada cançó. Recordeu que teniu en paper les lletres de les cançons més llargues. El nostre concert serà un èxit!!

Cliqueu sobre el nom de les cançons per poder veure els vídeos!

1.-Obertura. Asseguts i no cantem.

2.- Un matí lluent de sol (cantem drets sense moviments).

3. En un llibre. (en aquesta cançó NO cantem, només fem moviments). MATERIAL: llibre

4.- Jo vull el be (és a cànon, som la 2a veu). CANTEM I MOVIMENTS

5.- Abans de mirar en cal. CANTEM I MOVIMENTS. Material: marc del quadre.

6.- Senyora Clara. CANTEM I MOVIMENTS. És a cànon, som la 1a veu)

7.- Una estrella, dues, tres. CANTEM I MOVIMENTS. (Vigileu perquè l’última vegada que la solista canta “una estrella, dues, tres… nosaltres ja NO cantem). Material: Estrelles, ulls, llunes, planetes.

8. Pollock. (La treballarem a classe).

9.- Cavalls. CANTEM I MOVIMENTS. (Us enllaço la cançó només amb la nostra veu).

10.- Pobre vailet.  CANTEM I MOVIMENTS. (Atenció perquè després de cantar per primera vegada la nostra part, canten les solistes i a continuació hi ha una part instrumental (només instruments) amb la melodia del que cantem nosaltres però en aquest moment NO hem de cantar). Més endavant ho tornem a cantar. En total ho cantem 2 vegades.

11.- No veus quin cap més antic? CANTEM I MOVIMENTS. (Cànon a 3 veus, som la 1a veu). MATERIALS: Màscara. RECORDARTORI: La primera vegada que cantem la 1a estrofa és per veus. Nosaltres som la 3a veu per tant només cantem: “¿No faries un pessic?”. L’estrofa següent la cantem tots (sense boca, cap orella…). Quan cantem la següent estrofa passa el mateix que a la primera, només cantem: “sembla un fill de Henry Moore”. La següent estrofa cantem tots (Que el que té 50 segles…) . Recordeu que ho tornem a cantar tot, llavors sí, amb totes les lletres. És a cànon a 3 veus, som la 1a veu.

12.- El nen de l’espina. CANTEM ASSEGUTS SENSE MOVIMENTS.

13.- És una cova de pedra blavosa. CANTEM I MOVIMENTS. Us enllaço la cançó només amb la nostra veu. (Estudieu la lletra, si us plau!!) 🙂 MATERIALS: estrelles, ulls, planetes, llunes./ Marc del quadre.

Mistery Box

Hem rebut un misteriós encàrrec del Dr. Question Mark…

Ja sabeu com es diu la màquina simple que serveix per aixecar pes minimitzant l’esforç (força) fet?

PISTA: es troba al mecanisme dels ascensors, de les màquines per fer peses i a les façanes dels edificis antics…

Animem

Per començar a endinsar-nos en el llenguatge de programació i a la robòtica, estem familiaritzant-nos amb l’aplicació Scratch Junior. Ens permet programar i animar uns personatges en diferents entorns tot fents accions senzilles amb codi informàtic.

Ens trobem amb P5

Aquests dies ens hem endinsat en la Setmana Literària Miralletes. Hem elaborat un poema i hem aprlat de rimes, versos, estrofes… Ens hem trobat amb P5 i hem intercanviat els nostres poemes amb uns que han fet. Ha estat una experiència molt bonica.

MODELEM ROSES

Hola a tots i totes!

Tot just tornem de vacances i som de ple a la primavera! Així que hem modelat roses de plastilina per decorar l’Escola. N’estem ben orgulloses.

Si cliqueu a la imatges en podreu veure més.

PRÉSTEC A LA BIBLIOTECA

Degut a l’èxit de la visita a la Biblioteca Caterina Albert – Camp de l’Arpa, hem repetit i, aquesta vegada, hem fet préstec allà. Ens permet tenir més opcions a l’hora de triar sobre els gustos de cadascun de nosaltres.

Us deixem unes imatges:

Aprofitem per recordar que convindria que tramitéssiu el carnet de les biblioteques de la Diputació de Barcelona per tal d’aprofitar al màxim aquestes sortides.

 

MÚSICA

Nois i noies, us deixo l’enllaç de les coreografies de la cantata de la cantània d’aquest any: “Clara l’art per dins”. Indicacions: quan entreu a l’enllaç us portarà  a la pàgina general de la Cantània. Si baixeu amb el ratolí cap avall veureu que hi ha diferents vídeos on hi posa “formació 1, formació 2….”. Les coreografies les trobareu a la formació 2.

 

Veureu que de cada cançó, al principi hi ha una explicació detallada dels moviments per compassos, però si aneu cap al final del vídeo veureu que hi ha la cançó sencera amb els moviments. Us recomano que els assageu d’aquesta manera.

També recordar-vos que és molt important que aneu escoltant les cançons al youtube per tal d’anar assegurant les lletres. Si poseu Cantània 2022 al cercador del youtube us sortiran totes les cançons.

És molt important i  necessari que les aneu repassant a casa ja que queden molt poques setmanes pel concert i cal anar-ho perfilant tot. Moltes gràcies!!!

CLIQUEU SOBRE LA IMATGE PER ACCEDIR A LES COREOGRAFIES!

XARXA D’AULA

A Xarxa d’Aula estem treballant l’evolució de diferents aparells tecnològics des la seva primera aparició. Ens permet treballar alguns conceptes sobre història i parlar “d’evolució”. Ho hem representat fent diferents infografies per grups.

 

RAID ATLÈTIC

La trobada Raid Atlètic forma part del programa “L’Escola fa Esport a la Ciutat” organitzat per L’Institut Barcelona Esports. Ens posa a l’abast espais esportius de la ciutat adequats a l’atletisme. Una oportunitat d’entrar amb contacte amb aquesta disciplina esportiva.

Durant el Raid, corredores i corredors han tastat un seguit d’activitats de forma rotativa: llançament de pes, cursa de resistència i de velocitat, curses de relleus i, fins i tot, una activitat sensibilitzadora com és la cursa en cadira de rodes. A més a més, han posat en pràctica els conceptes apresos prèviament a les sessions d’Educació Física a l’escola.  Hem tingut la sort de poder gaudir d’un espai emblemàtic dins la història barcelonina i en un ambient lúdic molt especial: l’Estadi Olímpic Lluís Companys.

 

MÚSICA

Aquest trimestre, a les classes de música estem preparant el concert de la Cantània. Nois i noies de 4t, us animo a que repasseu les cançons des de casa. Com sabeu, si entreu al youtube i escriviu al cercador  “Cantània 2022”, us sortirà tot el llistat de cançons.

Us deixo l’enllaç a la vostra cançó preferida: “Un matí lluent de sol”.

 

 

ESGRIMA

El passat divendres els alumnes de 4t van participar en la trobada d’esgrima juntament amb altres escoles. De bon matí vam anar fins a la federació catalana d’esgrima que es troba a Reina Elisenda. Un cop allà, el responsable de l’activitat ens va explicar en quines activitats participaríem. Vam poder gaudir de 5 activitats i jocs diferents, totes ells pensats per continuar entrenant les diferents habilitats i destreses de l’esgrima i per practicar tot allò que ja havíem après a l’escola (marxar, trencar, en guàrdia, fons, veus arbitrals). Finalment, vam poder gaudir d’una exhibició per part de dos esgrimistes professionals de la federació. Amb aquesta demostració vam poder observar l’equipament i el material real de l’esgrima i les habilitats dels esgrimistes.

Va ser un matí molt emocionant, on vam poder practicar aquest esport i vam gaudir moltíssim! Aquí us deixem algunes fotos de la trobada!

Iniciem Xarxa d’Aula

Fa un parell de setmanes que hem iniciat nova Xarxa d’Aula.

Ja sabeu què ens hem preguntat???

Pianistes

En els moments d’entrada relaxada aprofitem per llegir, dibuixar i… tocar el teclat!

Ens familiaritzem amb la creació musical de manera espontània i lliure.

 

 

 

Be an artist – Alexander Calder

Un dels tallers que més ens agrada a l’Escola és la possibilitat d’interpretar i reinterpretar l’obra d’artistes coneguts. En això consisteix Be an artist.

Hem volgut fet escultures de paper a l’estil del Nordamericà Alexander Calder. Si cliqueu a la imatge, podreu veure fotos del taller

Per Carnaval… tot s’hi val!!!!

Quina setmaneta més boja!!!! Aquí teniu una imatge dels nens i nenes de 4t disfressats de Superherois contra Ninges. Ha estat una setmana intensa i aquest el punt més àlgid!

Portes obertes

La classe de 4t hem volgut compartir amb aquelles que ens heu visitat moltes activitats que formen part del nostre dia a dia.

Així vam preparar l’aula per a rebre les noves famílies.

Dividim amb botons

Els conceptes matemàtics s’interioritzen molt més quan observem, manipulem… quan els vivim!

Hem recordat les divisions tot repartint botons

Visitem la biblioteca del barri

Avui hem anat a la Biblioteca Caterina Albert – Camp de l’Arpa per tal de dur a terme una activitat: “Els tresors de la biblioteca”. Ens han ensenyat molts tipus de llibres i hem pogut conèixer l’obra d’algunes escriptores.

En acabar, vam poder fer préstec de llibres de la biblioteca. Ens ha agradat tant l’experiència que volem repetir-la. Així que prepareu els vostres carnets de Biblioteca que, ben aviat, tindreu notícies.

Tinkering: Cursa de boles

Un dels aspectes que envolta els Blocs de Ciències és la comprensió i aplicació del Mètode Científic. Aquesta setmana, al l’espai Tinkering, hem fet hipòtesis i les hem confirmat o refutat tot treballant molts altres aspectes que envolten el món STEM.

Si cliqueu la imatge podreu veure com ha anat la nostra pràctica.

Fem remeis naturals

Com a final de la nostra Xarxa d’Aula “Tenim plantes medicinals a l’escola? I quines són?” hem fet remeis naturals. Cada grup ha presentat un remei amb una planta medicinal diferent i els hem elaborat conjuntament i, el millor, els hem pogut tastar!

Aquí teniu algunes imatges:

English and Music

This week we enjoyed a musical workshop with the Jumping Ducks company. The kids learned to perform a song working on their voices, music and a choreography and encouraging language learning, self-esteem and teamwork.

Here you can see the video of the performance.

Thank you Alex for this day.

S’apropen les vacances!!!

Els nens i nenes de 4t estan fent un calendari dels dies de desembre que queden les vacances. Cadascú ha decorat un sobre amb motius nadalencs i cada dia s’hi trobaran una sorpresa: cercar el tresor, fer un ball…

Avui ens ha sortit una endevinalla:

Ens podeu dir la solució???

 

Com funciona el nostre aparell digestiu?

Us ho expliquem per mitjà d’un experiment!

  1.   Primer tallem el pa en trossets petits, el posem en un morter, el barregem amb aigua i el triturem. Així representem la boca on triturem el menjar amb les dents i la saliva. 
  2. Després, fem passar la barreja per un embut i la fem caure al bol. L’embut simbolitza la faringe i l’esòfag, per on passa el bol alimentari cap a l’estómac. 
  3.   A continuació, afegim vinagre a la mescla i barregem amb una cullereta. El vinagre representa els sucs gàstrics que ajuden a desfer més la mescla i amb la cullereta fem els moviments que fa l’estómac.
  4.   Per acabar, posem la mescla en un drap de cotó i el premem amb les mans sobre un plat. Surt un líquid que representa els nutrients que van a la sang i a dins el drap queda la femta.

(si cliqueu a la fotografia podreu veure tots els passos que hem seguit)

Dictat de velocitat

Avui hem fet un dictat de velocitat. Hem exercitat la nostra memòria, cooperat amb la nostra parella i, alhora, repassat una mica d’ortografia.

Dibuix amb un traç: Picasso i Tinkering

Aquesta setmana, hem après mitjançant activitats complementàries de Tinkering i Tallers Artístics. Hem jugat a ser Picasso i fer dibuixos amb una sola línia i ho hem traspassat a l’espai Steam de l’escola unint-hi tot el treball de trajectòries.

Si cliqueu la imatge, podreu veure les imatges

 

Fem de botànics

Actualment, tenim entre mans la Xarxa d’Aula “Tenim plantes medicinals a l’escola?” i hem fet de botànics tot identificant les plantes que tenim. Per a fer-ho, hem descobert l’eina de Google Lens. Seguidament, hem buscat les seves propietats i com n’hem de tenir cura.

Proposta de Novembre

La família d’un company de la classe ens ha fet arribar un calendari amb una proposta mensual sobre sostenibilitat. Al mes de novembre hem parlat d’emissions de CO2 a l’atmosfera i de cases ecosostenibles.

 

Matemàtiques amb àbacs

Una de les utilitats didàctiques de l’àbac és per aprofundir en el valor posicional de les xifres en el nostre sistema numèric. A la classe de 4t hem representat nombres fins a 6 xifres i hem iniciat la suma tot fent-lo servir.

Són fulles?

Moltes vegades, oblidem els efectes positius que aporta el contacte amb la natura, en un entorn urbà. Per aquest motiu, hem dut a terme un taller en què hem relacionat les fulles (i la seva forma) amb altres elements tot buscant un resultat estètic. Tot aquest procés creatiu ens ha suposat una experiència molt enriquidora a tots nivells.

El resultat:

Coraline y la puerta secreta

Ens hem endinsat en Halloween tot mirant “Coraline y la puerta secreta”.

Coraline Jones és una nena d’onze anys. Amb els seus pares, s’ha traslladat a una nova casa. Fa amistat amb els veïns: el jove Wybie Lovat, l’extravagant senyor Bobinsky, un artista de circ, i les senyoretes April Spink i Miriam Forcible, antigues actrius. Una nit, Coraline troba una porta secreta dins de casa seva. A través d’un llarg passadís arriba fins a una casa igual a la seva, descobrint-hi una realitat paral·lela. Però aquest món amaga la seua part sinistra i maligna.

Pinxos de Tardor

Dins les activitats en la Festa de la Tardor i la Castanyada, hem fer un esmorzar amb fruits de la tardor: mandarines, magrana, pomes, peres, raïm… en brotxeta. I ens hem endolcit tastant una mica de codonyat!

 

Breakout de La Castanyera

Aquest matí hem trobat una bossa misteriosa amb una nota i unes pistes…

Cliqueu la imatge i veureu els nois i noies desxifrant el codi

Tinkering

El reptes d’aquesta setmana:

  • construir un circuit que inclogués una caiguda lliure i un canvi de sentit
  • un artefacte volador que no tingués de base una bola de porexpan

Club de lectura

Enviem mails

A la Comunitat de Grans, l’ús de les TAC és molt present i ja hem començat a enviar correus electrònics i a treballar-los com a tipologia textual.

Per a fer-ne un bon ús, hem parlat d’algunes normes bàsiques:

  • el correu és d’ús personal.
  • convé mantenir la contrasenya secreta.
  • escriure de manera respectuosa saludant i acomiadant-nos
  • sortir sempre de la sessió ja que compartim dispositiu amb companys i companyes

Moments de calma

Moments per a jugar, pintar, intercanviar opinions, construir conjuntament, compartir, en definitiva… Què bé quan s’està bé!

Tinkering

Aprendre fent: manipular, experimentar, crear, equivocar-se… i tornar a començar. L’espai Tinkering permet vincular la ciència i la tecnologia amb una realitat propera i tangible en un ambient lúdic i col·laboratiu.

Arrenquem les sessions de Tinkering d’enguany amb uns petits reptes: un circuit amb un canvi de sentit i un artefacte volador sense pòrexpan.

Si cliqueu la imatge veureu més fotos.

 

Cursa de la Mercè

Aquí teniu els guanyadors de la Cursa de la Mercè Miralletes 2021 del grup de 4t. L’enhorabona a tots i totes per l’esforç realitzat i, en especial, als guanyadors!

La Mercè Miralletes

Com ja sabeu, comencem el curs amb La Mercè Miralletes. Els infants de 4t han treballat les Arts Escèniques. Després de parlar sobre què entenem amb aquest terme, hem fet una cerca més acurada. Com a objectiu final, farem una petita actuació a la trobada de l’Escola que farem dilluns 27 de setembre. Si cliqueu a la imatge veureu més fotos

 

Benvingudes! Passeu, passeu…

Hem començat un nou curs plenes d’il·lusió i de bons propòsits! El 2021-2022 serà fantàstic!

Us agraïm que ens acompanyeu en aquest viatge tot descobrint els nostres Superpoders. Mireu el bloc de Comunitat i en sabreu més!