Ja hem començat

Alumnat de 3r de primària i alumnat de P5

Cada alumne/a de 3r té assignat aleatòriament un/a alumne/a de P5. Iniciem l’activitat presentant els padrins i aquests busquen el nen/nena assignat. Per això preparem un punt on hi ha la foto del padrí i del fillol.

L’alumnat de 3r, amb l’ajuda de la bibliotecària i de la mestra tutora de P5 busquen el llibre més adequat per fer llegir al nen/a de P5.

Per l’alumnat que encara no llegeix, el padrí li mostra les imatges del conte, li fa explicar que veu, que passa…després és el padrí qui llegeix el conte.

A la biblioteca, cada parella busca un espai, i comparteixen el conte.

A la darrera sessió es regala un punt de llibre a l’alumnat de P5 (elaborat per l’alumnat de 3r).

Aquí teniu el reportatge:

 

Alumnat de 2n d’ESO i 2n de primària

Cada alumne/a de 2n d’ESO (el grup participant són els de l’aula “oberta”) té assignat un alumne de 2n.
Els alumnes d’ESO es prepararen els llibres proposats pels de 2n, per tant tenen un període de preparació i pràctica de la lectura. La tasca consisteix en llegir la lectura al seu fillol/a.
Abans de començar l’activitat l’alumnat de 2n de primària fa un vídeo de presentació. Aquest es passa als de 2n d’ESO i ells preparen la seva presentació.
A la darrera sessió cada grup prepara una activitat sorpresa relacionada amb un conte.

Aquí teniu el reportatge:

Alumnat de 4r de primària i P2 de l’escola bressol.

Abans de començar anem a l’escola bressol a visitar-los i a presentar-nos. Aquest primer dia és la bibliotecària qui explica un conte a tots.
Per facilitar el reconeixement dels fillols/es als seus padrins lectors, es preparen uns punts de llibre amb les fotos del padrí i el fillol. Aquests es deixen a l’escola bressol i les mestres els utilitzen a la sessió prèvia a la visita. D’aquesta manera es facilita el reconeixement de la parella.
L’alumnat de 4t, amb l’ajuda de la bibliotecària i les orientacions que ens hagin pogut donar a l’escola bressol, escullen el llibre que volen explicar. S
e’l preparen a casa i en una sessió de la biblioteca l’expliquen a la resta dels seus companys (ens serveix de modelatge).

Aquí teniu el reportatge:

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *