SORTIDA FAUNA VEÏNA (3r)

Els nens i nenes de 3r hem fet un taller de rastres d’animals i l’Ivan ens ha ensenyat a fer de detectius per trobar-los. Primer, l’Ivan ens ha ensenyat a la classe restes d’alguns d’aquests animals: pell d’esquirol, nius de diferents ocells, pèls i ullals  de porc senglar, banyes de cérvol i de cabra, serps blanques conservades en alcohol, escorpins blancs…i moltes coses més.

Després, amb l’ajut de l’Ivan, hem anat al bosc de davant de l’escola per descobrir quins animals viuen en el nostre entorn. Hem après que els animals quan senten sorolls s’espanten i s’amaguen però deixen rastres.

Per exemple: quan veiem el tronc d’un arbre ple de fang és perquè un porc senglar s’ha estat netejant els paràsits, que segons la mida i les formes dels excrements podem saber de quin animal són, hem après com diferenciar si una pinya ha estat rossegada per un esquirol o una rata i que els caus dels animals són diferents com ara el del toixó  que fa varis forats per poder escapar en cas que entri un intrús a casa seva…Us deixem unes quantes fotos de la nostra investigació pel bosc!

Cliqueu damunt de la imatge per veure totes les fotos de l’activitat.

VISITA DE LES FAMÍLIES A L’EXPOSICIÓ “IdentitArt”

El passat dimecres 25 d’abril les famílies de l’escola van tenir l’oportunitat de venir a visitar l’exposició d’IdentitArt. Un grup d’alumnes els van acompanyar i els van explicar tot el projecte. Finalment van veure la video-acció com a treball final que s’exposarà a l’AcVic.

“L’extinció” (3r)

Un grupet d’alumnes de 3r han decidit fer una petita obra de teatre amb miniatures de paper, per representar el nostre planeta, la nostra galàxia i els problemes de comunicació que hi ha entre els humans. En la van presentar el passat divendres a l’hora d’Educació en Valors. Ho voleu veure?

[youtube]https://youtu.be/bUe4vQrR7_c[/youtube]

PROJECTE “IdentitArt”

Com ja sabeu, al llarg d’aquest curs els alumnes d’Educació Infantil i Primària hem estat treballant en el projecte “Tabú” amb l’objectiu de relacionar la pedagogia amb les arts contemporànies a l’escola.

L’art ens ajuda a expressar artísticament tot allò que no som capaços de verbalitzar i despulla la nostra intimitat mostrant els tabús que ens cohibeixen quan els hem d’expressar amb paraules.

A partir d’obres de diferents artistes contemporanis, els/les alumnes han tractat tabús com: la pobresa, la identitat i el gènere, la malaltia, la mort, el racisme i el sexe.

Conscients de la quantitat de tabús que hi ha a la nostra societat, hem construït al vestíbul de l’escola el Mur dels nostres tabús. Per fer-ho hem demanat a cada família que representés en una senzilla peça de fusta un tabú.

CONSTRUCCIÓ DEL MUR DELS NOSTRES TABÚS

[youtube]https://youtu.be/2–2O5z8U3g[/youtube]

D’entre tots, el tabú d’identitat i gènere ha estat el punt de partida per dur a terme el nostre projecte artístic IdentitArt.

Els/les alumnes s’han qüestionat què són els rols estereotipats i si els associem a un gènere determinat. A partir de l’observació, l’anàlisi i la reflexió han estat conscients que ja des de ben petits/es tenim una idea feta sobre el que s’espera que fem, pensem o com actuem segons si som una nena o un nen. Per trencar tots aquests tabús i transgredir tot el que la societat inconscientment ens imposa hem decidit reivindicar-nos artísticament. Per fer-ho, hem creat un collage amb fotos de rols estereotipats que posteriorment hem transgredit, hem transformat anuncis de publicitat sexistes modificant els rols estereotipats i com a obra final hem realitzat una vídeo acció artística amb l’objectiu de comunicar que independentment del nostre gènere “Tots som diferents, però no desiguals”.

Vídeo acció: IdentitArt

[youtube]https://youtu.be/ZEn3hECWId4[/youtube]

El procés que hem seguit per fer tot el treball del TABÚ ha estat el següent:

[youtube]https://youtu.be/LAnI4VbN6KQ[/youtube]

PRESENTACIÓ DEL PROJECTE “IdentitArt”A LA UNIVERSITAT DE VIC

[youtube]https://youtu.be/2kwy2Wr-GlI[/youtube]

Cliqueu damunt de la imatge per veure totes les fotos de l’activitat.

Aquest curs un grup d’alumnes ha anat a la Universitat de Vic a presentar el projecte IdentitArt a la resta d’escoles participants. De tots els alumnes que es van presentar voluntaris  es va fer un sorteig per anar a fer la presentació.

Agraïm a la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Lliçà d’Amunt la seva col·laboració i el seu suport per poder dur a terme tot el projecte IdentitArt.

Finalment visitarem l‘exposició a les AcVic, els dies: 18 de maig (P4, P5 i 1r), 31 de maig (3r i 5è) i 1 de juny (4t), per conèixer tots els treballs realitzats per totes les escoles participants en el projecte de “TABÚ”.

Esperem que l’any vinent us puguem presentar un nou projecte!

Activitat Cultural: “PLOU FOC” (Música)

El proper dilluns 16 d’abril, al matí, els alumnes de Cicle Mitjà anirem a l’Auditori de Granollers a veure el concert:

 “PLOU FOC”

Director: Lluís Pérez       Intèrprets:  Veus-Cor Infantil Amics de la Unió, juntament amb l’Orquestra de Cambra de Granollers i escoles de la ciutat     Gènere: Òpera infaltil

Cada dos anys, Veus – Cor Infantil Amics de la Unió participa en la creació d’una òpera infantil, juntament amb l’Orquestra de Cambra de Granollers i escoles de la ciutat a les quals s’ofereix la possibilitat de participar en una producció musical gràcies a la col·laboració amb l’Associació Cultural de Granollers. En aquesta ocasió s’estrenarà l’obra Plou foc: una composició musical de Lluís Pérez Cansell amb llibret d’Albert Pijuan, que reflexiona sobre les guerres, coincidint amb el 80 aniversari del bombardeig de Granollers.

SORTIDA AL MUSEU PICASSO (CM)

El passat divendres 23 de març vam anar d’excursió a Barcelona, a visitar el museu Picasso. Vam aprofitar el viatge a la ciutat per conèixer i dinar al parc de la Ciutadella. A la visita del museu no es podien fer fotos, però després al taller que ens van preparar, vam poder fer totes les que veureu.

Cliqueu damunt les fotos per veure totes les fotos de l’activitat.

3r

4t

COFRE MATEMÀTIC (3r)

A les classes de 3r ha arribat un cofre pirata matemàtic. El cofre està basat en el llibre “L’illa del tresor”. A través de diferents enigmes coneixem les aventures que viu en Jim amb els pirates i hem de resoldre en petit grup activitats matemàtiques de tot tipus. Voleu veure com resolem els enigmes convertits en autèntics pirates?

Cliqueu damunt la imatge per veure totes les fotos de l’activitat.