Daily Archives: 1 maig 2015

ACTIVITAT PAE: La vida és Tenes (4t)

pae-web

La setmana vinent els alumnes de 4t anirem pel matí a fer el taller dels habitants del riu i del bosc de ribera en un tram del riu Tenes al seu pas per Lliçà d’Amunt. Els objectius i els continguts que es treballaran en aquesta activitat seran els següents:

OBJECTIUS

  • Conèixer i presentar el riu Tenes com a font de vida natural del municipi.
  • Conèixer i saber relacionar dos ecosistemes íntimament lligats: l´ecosistema aquàtic i l’ecosistema de bosc de ribera.
  • Descobrir què són els macro invertebrats i els altres habitants del riu i del bosc de ribera; i quines d’aquestes espècies són alhora bioindicadors.
  • Conèixer les característiques i funcions d’un bosc de ribera ben conservat i prendre consciència per cuidar-lo, respectar-lo i defensar-lo.
  • Iniciar-se en la metodologia d’anàlisi i el mostreig de l’aigua del riu Tenes per tal d’extreure resultats i valorar l’estat de salut d’aquest curs fluvial.

CONTINGUTS

  • El riu Tenes: naixement, recorregut…
  • Fauna aquàtica invertebrada i vertebrada, ecologia, adaptacions, vida i costums.
  • El bosc de ribera: característiques i funcions.
  • Anàlisi i mostreig físic, químic i biològic del riu.

riu tenes 3Les dates corresponents per cada grup són:

  • 4t A: Dimecres 17 d’abril
  • 4t B: Dijous 18 d’abril