-
Activitat 3: El conte i les cançons
Abans de començar les activitats posarem el conte… i les següents cançons. Les podem ballar, cantar, i gravar-nos amb vídeo o la veu amb l’Audacity. En aquest cas he triat aquest conte i cançons, però n’hi ha per triar i remenar.
Conte “El rei Carnestoltes i la Vella Quaresma”
Cançons:
- Febrer a l’inrevés: https://www.youtube.com/watch?v=oMDOOe9H5E8
- Ara arriba el Carnestoltes: https://www.youtube.com/watch?v=MylIDINXLf8
Material: ordinador amb internet i millor si hi ha PDI o projector.
-
Activitat 4: A fer encàrrecs amb els bee-bots
Quan vam parlar amb el rei Carnestoltes, ens va dir totes les coses que necessitava per fer les consignes de la setmana i per la festa (si es vol també es pot posar al pregó), així que fem una llista i parlem a quin lloc ho podem trobar. En aquest cas, muntem una catifa pel bee-bot que hem creat nosaltres mateixos amb barreres (parets), botigues, etc. Hi haurà una catifa per tota la classe i amb petits grups, hauran d’aconseguir arribar a un lloc diferent. Per exemple amb la mateixa catifa uns hauran de buscar la carnisseria, els altres la botiga de disfresses, etc.
Amb un full que es donarà a cada grup, han d’anar apuntant la direcció i els quadres que han d’avançar per arribar al lloc triat. Un cop tots tinguin el recorregut fet, amb tot el grup classe ho provarem a veure si ho hem aconseguit o no. En cas de que hi hagi algun error, entre ells es poden ajudar.

imatge extreta del blog “Programació i robòtica a l’aula”

exemple de full que donariem els infants per marcar el recorregut
Una altra variant que es pot fer, és mirar pel Google Maps les botigues que hi ha pel barri a les quals hem d’anar: botiga de disfresses, sabateria… i reflectir-ho a la catifa del bee-bot.
Material: la llista de coses que necessita el rei Carnestoltes, paper d’embalar per fer la catifa, peces de construccions per fer barreres, bee-bots, llapis i goma i el full on apunten el recorregut.
-
Activitat 5: Què sóc?
Ombres i càmera. Podem portar diferents complements i fer diferents posicions per tal que un nen/a de la classe vagi fent fotos de les nostres ombres. Després amb la imatge a la PDI dibuixar-li cara, roba, els complements, etc o amb algun programa online. Podeu utilitzar el mateix programa de la PDI o també us recomano ABCya! (enllaç a la imatge) o l’aplicació “Kids paint free” (https://play.google.com/store/apps/details?id=virtualgs.kidspaint&hl=es ). El què s’ha fet es guardarà en una carpeta de classe.

Si hi aneu des de la pàgina inicial, cliqueu a qualsevol grau (grade), després a Skills i finalment a “Color, draw & paint”
A partir d’aquí es poden fer diversos treballs de més a més com també fer fotos al nen o nena i a la seva ombra per després relacionar cada persona amb la seva ombra. Això es pot fer a paper o crear algun JClic.
Material: càmera de fer fotos, complements o teles per disfressar-se i PDI.