De festa amb el CARNESTOLTES

  • Activitat 3: El conte i les cançons

Abans de començar les activitats posarem el conte… i les següents cançons. Les podem ballar, cantar, i gravar-nos amb vídeo o la veu amb l’Audacity. En aquest cas he triat aquest conte i cançons, però n’hi ha per triar i remenar.

Conte “El rei Carnestoltes i la Vella Quaresma”

Cançons:

Material: ordinador amb internet i millor si hi ha PDI o projector.

  • Activitat 4: A fer encàrrecs amb els bee-bots

Quan vam parlar amb el rei Carnestoltes, ens va dir totes les coses que necessitava per fer les consignes de la setmana i per la festa (si es vol també es pot posar al pregó), així que fem una llista i parlem a quin lloc ho podem trobar. En aquest cas, muntem una catifa pel bee-bot que hem creat nosaltres mateixos amb barreres (parets), botigues, etc. Hi haurà una catifa per tota la classe i amb petits grups, hauran d’aconseguir arribar a un lloc diferent. Per exemple amb la mateixa catifa uns hauran de buscar la carnisseria, els altres la botiga de disfresses, etc.

Amb un full que es donarà a cada grup, han d’anar apuntant la direcció i els quadres que han d’avançar per arribar al lloc triat. Un cop tots tinguin el recorregut fet, amb tot el grup classe ho provarem a veure si ho hem aconseguit o no. En cas de que hi hagi algun error, entre ells es poden ajudar.

imatge extreta del blog "Programació i robòtica a l'aula"

imatge extreta del blog “Programació i robòtica a l’aula”

exemple de full que donariem els infants per marcar el recorregut

exemple de full que donariem els infants per marcar el recorregut

Una altra variant que es pot fer, és mirar pel Google Maps les botigues que hi ha pel barri  a les quals hem d’anar: botiga de disfresses, sabateria… i reflectir-ho a la catifa del bee-bot.

Material: la llista de coses que necessita el rei Carnestoltes, paper d’embalar per fer la catifa, peces de construccions per fer barreres, bee-bots, llapis i goma i el full on apunten el recorregut.

  • Activitat 5: Què sóc?

Ombres i càmera. Podem portar diferents complements i fer diferents posicions per tal que un nen/a de la classe vagi fent fotos de les nostres ombres. Després amb la imatge a la PDI dibuixar-li cara, roba, els complements, etc o amb algun programa online. Podeu utilitzar el mateix programa de la PDI o també us recomano ABCya! (enllaç a la imatge) o l’aplicació “Kids paint free” (https://play.google.com/store/apps/details?id=virtualgs.kidspaint&hl=es ). El què s’ha fet es guardarà en una carpeta de classe.

Aneu a qualsevol grau (grade) i cliqueu a Skills i després a "Color, draw & paint"

Si hi  aneu des de la pàgina inicial, cliqueu a qualsevol grau (grade), després a Skills i finalment a “Color, draw & paint”

A partir d’aquí es poden fer diversos treballs de més a més com també fer fotos al nen o nena i a la seva ombra per després relacionar cada persona amb la seva ombra. Això es pot fer a paper o crear algun JClic.

Material: càmera de fer fotos, complements o teles per disfressar-se i PDI.