Enjoy your meal
Tercer curs
Objectius i competències
- Apendre el vocabulari sobre aliments (C1, C3, C7).
- Dir frases senzilles afirmatives i negatives relacionades amb l’alimentació fent servir el verb TO LIKE (C1, C3, C6).
- Distingir els grups d’aliments segons la piràmide de l’alimentació: grain, vegetables and fruit, milk. meat and fats (C1, C3, C6, C7).
- Aprendre i distingir entre aliments saludables i no saludables. Aprendre les paraules clau: healthy and unhealthy (C1,C3, C5, C6). .
- Apendre vocabulari sobre les parts d’un menú (C1, C3, C8).
- Escriure i exposar un menú (C1,C3, C6,C8).
- Aprendre vocabulari sobre les parts d’una recpeta i els verbs més comuns (C1, C3, C6, C8).
- Escriure i exposar una recepta senzilla (C1,C3, C6, C8).
- Fer la llista de la compra (C1, C3,C6).
Avaluació
- Participació activa i interès per aprendre (C1, C5, C6).
- Conèixer el vocabulari sobre aliments de forma oral i escrita (C1).
- Fer servir les expressions I like/I don’t like de forma oral i escrita (C1).
- Saber els diferents grups d’aliments i saber posar exemples de cada grup oralment (C1, C7).
- Saber dir aliments saludables i no saludables fent servir les expressions healthy and unhealthy oralment (C1, C7).
- Utlitzar el vocabulari treballat per elaborar un menú de forma escrita (C1, C5, C6, C8).
- Utilitzar el vocabulari treballat per elaborar una recepta de forma escrita (C1, C5, C6, C8).
- Utilitzar el vocabulari treballat per fer la llista de la compra (C1,C5, C6).
Seqüència d’activitats
1.FOOD.
Objectiu: Aprendre vocabulari sobre els aliments.
1 sessió
Metodologia: visualitzar al bloc les diapositives amb els dibuixos i les paraules dels principals aliments; practicar amb un joc del JCLIL.
Avaluació: es consideren les errades que cadascun fa a l’activitat JCLIL.
Atenció a la diversitat: Els alumnes de necessitats especials només fan les activitats més fàcils com és el puzzle.
2. I LIKE or I DON’T LIKE.
Objectiu: Apendre l’expressió I like/I don’t like; practicar amb un joc del JCLIL.
1 sessió
Metodologia: visualitzar, escoltar i aprendre una cançó.
Avaluació: en parelles o petit grup canten la cançó. S’observa si es sap correctament, les errades i la pronunciació.
Atenció a la diversitat: Els alumnes de necessitats especials s’aprenen només les frases que més es repeteixen que són la pregunta Do you like…? , la resposta Yes, I do i alguns aliments fàcils com per exemple bananas. No s’han d’aprendre tots els aliments.
3. THE FOOD PYRAMID
Competència digital 2: Utilització les funcions bàsiques de les aplicacions d’edició de textos, tractament de dades numèriques i presentacions multimèdia
Objectiu: Repassar vocabulari sobre els aliments, apendre els grups alimentaris i la classificació en la piràmide alimentària.
2 sessions
Metdologia: treball col.laboratiu en grups de 4. Cada grup té una sèrie d’etiquetes amb paraules amb els noms de diferents aliments . Cada grup té paraules diferents. A la pantalla digital es projecta la piràmide dels aliments amb el nom de grup alimentari. Els grups ha de discutir a quin grup alimentari pertany cada aliment i posar-se d’acord. Per torns, cada membre d’un grup ha d’escriure a la pdi l’aliment en el lloc de la piràmide corresponent. Els altres grups han de dir si estan d’acord o no.
Avaluació: es consideraran els encerts i errades de cada grup.
Atenció a la diversitat: Els alumnes de necessitats especials treballaran separats en altres grups i tindran imatges que acompanyen les etiquetes amb les paraules. Quan surtin a la pissarra dibuixaran en comptes d’escriure.
4. THE MENU
Objectiu: Apendre les parts del menu.
1 sessió
Metodologia: en grups de quatre, visualitzar un menu i decidir entre tots quins plats volen posar com a aperitiu, plat principal i postre.
Avaluació: la resta de grups decideix quin menu està millor elaborat seguint una senzilla rúbrica.ç
Atenció a la diversitat: Els alumnes de necessitats especials treballan amb alumnes més avançats. No han d’aprendre les parts del menu simplement dir aliments. Se’ls hi dónen etiquetes amb imatges i han de decidir quin aliment volen que contingui el menú. Ho han oralment i no pas de forma escrita.
5. A RECIPE: FRUIT SALAD
Objectiu: Apendre les passes a seguir en una recpete senzilla.
1 sessió
Metodologia: visualtizació d’un video explicatiu de com elaborar una amanida de fruita. En parelles llegeixen un exemple de recepete. Decideixen quina fuita volen i elaboren la seva pròpia recepta.
Avaluació: la resta de grups decideix quina recepta està millor elaborat seguint una senzilla rúbrica.
Atenció a la diversitat: Els alumnes de necessitats especials treballan amb alumnes més avançats. No han d’aprendre les parts de la recepte . Se’ls hi dónen etiquetes amb imatges i han de decidir quin aliment volen que contingui la seva recepte. Ho han oralment i no pas de forma escrita.
6. SHOPPING LIST
Objectiu: Repassar el vocabulari sobre aliments.
1 sessió
Metodologia: en parelles, visualitzen un exemple de llista de la compra. Segons la fuita escollida en l’activitat 6, en parelles elaboren la llista de la compra amb els ingredients necessaris.
Avaluació: es considera si els ingredients de la recepta corresponen amb la recepta elaborada en l’activitat 5. També les faltes d’ortografia.
Atenció a la diversitat: Els alumnes de necessitats especials treballan amb alumnes més avançats. Amb les mateixes etiquetes amb les imatges decideixen quin aliment han d’afegir a la llista de la compra. Ho han oralment i no pas de forma escrita.
Educació inclusiva
Els alumnes de necessitats especials treballaran:
1. amb material adaptat: a més del vocabulari amb paraules tenen imatges.
2. alguns només fan les activitats orals (no fan escriptura).
3. treballaran en grups flexibles: a vegades amb altres nens amb dificultats o bé amb un company que els ajudi.