El projecte MHM és un projecte de Georeferenciació col·laborativa del Patrimoni (material i immaterial) recollit per l’alumnat de les escoles de Catalunya, amb la finalitat que pugui ésser consultat per la ciutadania des d’un dispositiu mòbil a travès d’una APP específica.
El projecte tindrà una vigència mínima de 4 anys, durant els quals es pretén abastar tots els elements més significatius del Patrimoni, d’acord amb la metodologia del projecte “Apadrinem el nostre patrimoni”.
Els protagonistes del projecte són els alumnes del centres educatius, amb el suport dels seus professors i dels centres de recursos pedagògics, que n’asseguraran l’acompanyament i la coordinació territorial, conjuntament amb els serveis territorials i els serveis centrals del Departament d’Ensenyament.
MHM posa el punt de mira en l’ús del mòbil com a dispositiu d’entrada de dades però sobretot com a instrument per a l’explotació de la informació georeferenciada. En aquest sentit MHM permet crear escenaris/projectes per georeferenciar qualsevol temàtica, encara que totes tenen en comú l’augment d’informació in situ del patrimoni.
L’APP és multilingue i de molt fàcil ús. Actualment està desenvolupada en 4 idiomes. Els continguts poden ser creats en català, castellà, aranès i anglès. En el futur es podran crear també en gallec, eusquera, francès,…
L’ APP, a diferència d’altres aplicacions que obliga a conèixer la “url” del mapa amb les georeferenciacions, permet a l’usuari seleccionar i accedir, mitjançant filtres, a tots els escenaris/projectes que els seus creadors hagin publicat sense necessitat de conèixer prèviament la seva existència.
D’altra banda, també està prevista la possibilitat d’utilitzar els punts d’interès que altres usuaris hagin creat per construir-se el seu propi itinerari com a preparació d’una visita a un espai desconegut.
A l’àmbit educatiu ofereix, a professors, un bon estímul per motivar als alumnes a fer cerques i generar continguts que puguin ser útils per a la ciutadania en general, seguint el model de projectes d’aprenentatge-servei. També a introduir el mòbil dins de l’aula, més enllà de mitjà de comunicació, com a instrument d’aprenentatge. La simplicitat de l’ús de l’APP, permetrà que pugui ser utilitzada per un ampli espectre d’alumnes, primària, secundària, universitat…