Curs de coordinadors d’informàtica

Com que cal estar al dia, i el món de la informàtica no s’atura aquest any  estic realitzant el curs de coordinadors.

Al l’institut passo més hores entre la xarxa i els servidors que davant dels alumnes.

Probablement sigui uns dels edificis de la ciutat de Tarragona amb més ordinadors, sobre els 600, gestionats per dos professors que dediquem -teòricament- 10 hores setmanals, a la pràctica són força més, i un tècnic assignat pel Departament d’Ensenyament 5 hores setmanals (fem la mitjana: 300 minuts/600 ordinadors, pot dedicar una mitjana de 30 segons a cada màquina :-).

Monegros’09

El passat 2 de maig diversos components de l’AC77 vam formar part dels 1500 participants de la IX Marató dels Monegros, gairebé 114 km. de terrenys desèrtics en bici, tota una aventura, que sumant recorregut i distancia semblava que no s’acabava mai.

Seguint amb les aplicacions vistes al curs de microfàcil, he pogut inserir el voki però no hi ha forma de guardar el vídeo amb les fotos realitzat amb animoto. Suposo que deuen estar bloquejats els javascripts, per tant ha calgut un pas adicional: pujar-lo a youtube.

Podcast

Seguint el curs de microfàcil avui he estat fent experiments amb el podcast, del que havia vist (o escoltat) abans no se li podria dir ni tast.

El primer ha estat Goear, interessant de cara a pujar podcast o trobar música, he intentat gravar un acudit des de l’enregistrador de so d’Ubuntu però no m’he sortit, deia així: Què li diu una impressora a una altra? … – Aquests fulls són teus o són impressions meves? (extret de www.acudits.net)

D’aquesta web també he trobat bona música, com a casa, aquí una versió de Blind Guardian, cap al minut 1:24 comencen a tocar a la seva línia 😉

L’altre servei, Muziboo, de la mateixa forma permet podcasting, i també m’he perdut remenant cançons, aquí he trobat moltes versions que toquen grups novells o de segona fila, però de qualitat de tant en tant. He triat 2, Altar of Dreams fent de Guns’n Roses, tranquileta…

… i George Kuruvilla recordant els 90 amb Megadeth, de quan tenia 15 anys:

Visita al FP FIT’09

El passat dimarts 31 de març vam assistir amb els alumnes de ESI al Fòrum de la Innovació Tecnològica per a informàtics de la formació professional.

Vam sortir de l’institut justs de temps, i ens va tocar caminar ràpid fins a la estació de trens, un cop dins, hora i mitja de descans. Vam dinar a l’estació de Sants, en un dels molts “restaurants” de menjar ràpid, agafar el metro i cap al pavelló dels Salessians, amb la pluja com factor climàtic.

dinar alumnes_esi

A l’arribada vam ser obsequiats amb llibre sobre Silverlight 2.0 i un CD amb tutorials tècnics de Microsoft, interessant però nosaltres estem apostant fortament pel programari obert.

El fòrum el van iniciar diversos membres de la mesa presidencial i partir d’allà ens vam dividir en grups en funció de la temàtica triada, nosaltres a veure Windows 7, del que hem sentit bons comentaris, però a banda de la presentació no vam poder gaudir del funcionament ja que el ponent va oblidar-se de l’adaptador de la sortida de vídeo del seu Mac (Windows 7 en un Apple!!!) cap al projector de la sala. Va acabar en un ronda de preguntes on va destacar sobretot el contrast entre aplicacions propietaries i lliures.

Vam berenar i després cap a la Virtualització de Servidors amb Windows 2008 amb Hypervisor, tema interessant però probablement fora de context per estudiants d’ESI, tal com van transmetre al acabar.

La tornada va ser un altre cop sota la pluja, a corre-cuita cap al tren perquè sortíem tard i cap a casa, tothom content a la que va ser per a molts la primera jornada tècnica sobre informàtica a la que assistien.