Qui sóc

Hola em dic Marta García i sóc mestre de primaria. Actualment treballo a l’escola Brasil de Barcelona, districte Sant Martí. Sóc interina i he anat voltant per moltes escoles de Barcelona. Ara ja és el tercer any que treballo a aquesta escola i sóc tutora d’un quart de primària.

Vaig néixer a aquesta marevallosa ciutat i tinc dos fills de 15 i 18 anys.Les meves aficions són el senderisme, la natació, el yoga, l’educació postural… penso que treballar el teu cos és sumament important i va molt lligat amb l’equilibri personal. També m’agrada viatjar, anar al teatre, al cinema i com no, sortir a sopar i ballar. Em considero una persona oberta i amb bones habilitats socials.

Un tema que m’agrada moltíssim és l’educació emocional. Intento forma-me en el tema, tant per ajudar-me a mí mateixa, com per ajudar als meus alumnes.

CDDB – Competència digital docent: Curs bàsic

VALORACIÓ

Demà finalitzo el Curs bàsic de competencia digital docent  (CDDB-45 hores)  que vaig començar a l’octubre. La valoració és molt positiva, el fet de crear el teu “portafolis digital docent” i haver d’anar introduint paralelament, les pràctiques proposades, m’ha motivat molt per seguir el camí iniciat.

Hi hagut una vessant teórica de les dinàmiques d’aprenentatge que vas desenvolupant , alhora que les vas posant en pràctica. El curs m’ha ajudat a entendre millor el document de les competències bàsiques de l’àmbit digital, per Educació primària. He de reconéixer, que el primer cop que m’ho vaig llegir em va semblar impossible  d’aplicar amb nens tant petits, però  he pogut comprovar, que tot això, els motiva molt i que realment aprenen amb molta facilitat. També m’ajudat a fer-me conscient de la importància de la quarta dimensió, aquella que ens parla de la identitat digital, de la importancia d’ inculcar els hàbits d’ús saludable de la tecnología i d’ ensenyar a ser crítics amb tota la informació que els arriba. En definitiva, estic contenta d’haver-ho fet i com no, d’haver-ho acabat.

Fins aviat!!!

 

Sentiments per millorar la inteligència emocional?

Us convido a llegir aquest article de Rubén Folgado  (periodista especialitzat en informació econòmica e innovació)

https://retina.elpais.com/retina/2017/06/21/tendencias/1498026729_910475.html

Estic iniciant-me en la robótica per poder-la començar a treballar amb els meus alumnes i alhora, com ja he comentat en altres ocasions,  estic molt interesada en el tema de l’educació emocional. És curiós com en un principi semblen temes que no tenen cap relació i la meva sorpresa ha estat, quan he llegit  aquest article, on  se’ns planteja la importància de les dues.

“Para terminar con este gap entre los profesionales que necesitan las empresas y los que genera el sistema educativo, es vital conseguir que la innovación sea inculcada desde las edades más tempranas pero sin dejar de lado otras disciplinas más ligadas a las humanidades clásicas. Es decir, programar y picar código, pero con sentimientos.”

 

 

Pràctica amb Thinglink

Estem treballant les comarques amb els alumnes de quart. Cada alumne ha escollit una comarca, amb la qual ha fet un póster interactiu, que després havia de mostrar als companys. Les consignes eren senyalar la comarca, posar la seva capital, inserir una imatge i buscar un video de la comarca per col.locar al póster. Al principi pensava que els costaria una mica, però com era d’esperar a tots els ha sortit de meravella. Aqui teniu un exemple!!
<https://www.thinglink.com/scene/1012377839212691457

Video d’una pràctica de Medi

Pràctica de l’aparell digestiu

He fet servir filmora. El problema va ser que un cop el tenia editat em vaig adonar que era de pagament, és per això que surt la franja publicitària.

És la meva primera edició d’un video i he de dir que tot és posar-s’hi… Vaig fer la gravació d’una classe de medi en la que explicavem entre tots , alhora que feiem una pràctica, que passava amb l’aliment des que arriba a la boca fins quel’expulsem fora del nostre cos.

Un cop edites el video, títols, text , transicions, guanya molt i li dones un valor educatiu que no tenia. Realment els alumnes arriben a valorar el fet de que gravis diferents activitats per després poder editar-les i visionar-les a l’aula.

A més a més el fet de poder-lo compartir i visionar-lo tantes vegades com vulguis és una altra avantatge.

 

L’aparell digestiu

La meva proposta didàctica és per l’alumnat d’un curs de quart per l’àrea de coneixement del medi.

L’any passat, es a dir, a tercer de primària se’ls va proporcionar un compte d’e-mail amb domini de l’escola i van començar a utilitzar el correo com a mitja de comunicació amb els companys i la mestra. Aquest any han començat a conèixer les diferents utilitats del Drive i entre elles el google classroom.

De moment, l’hem posat en marxa per l’assignatura de medi. Per fer que es familiaritzin amb aquesta eina hem penjat informació de l’aparell digestiu (un dossier que també se’ls ha donat i hem llegit i treballat al’aula). També hem visualitzat dos vídeos que poden tornar a veure a casa on s’explica tot el procés. https://youtu.be/5oih6vq59EU   https://youtu.be/CIhwGRIBEQ8.

Dedicarem una sessió per veure l’episodi de la digestió de “Erase una vez el cuerpo humano”[youtube][youtube]https://youtu.be/L9ZpQMPtLNI[/youtube][/youtube]

A l’apartat de tauler d’activitats hem penjat un joc interactiu on han de posar les parts de l’aparell digestiu, l’activitat té un crono i la poden repetir tantes vegades com vulguin amb l’objectiu de jugar i fer-la en el menys temps posible. http://www.educaplay.com/es/recursoseducativos/1155554/aparell_digestiu.htm

Dins d’aquest tauler també hem penjat un parell d’activitats més  https://cienciasnaturales.didactalia.net/ca/recurs/aparell-digestiu-primaria-/f2403449-b81f-4958-8143-6212ec9c24da y http://www.edu365.cat/primaria/muds/natural/digestiu1/index.htm

Ha sorgit la idea de fer una maqueta amb diferents materials i decidirem entre tots quins són els més adients. Un cop fet li farem una foto i la penjarem al drive.

Per finalitzar farem una pràctica per simular el recorregut que fa l’aliment pel nostre aparell digestiu i d’aquesta manera valorarem si han aprés  les parts de l’aparell digestiu, el camí i els canvis que aquest fa.

https://www.youtube.com/watch?v=M5UJEsFVfkc

 

L’assertivitat

He trobat molt interessant aquest article escrit per la psicòloga Caterina Bennàsar. (ara.cat)

EDUCAR L’ASSERTIVITAT

 

Fa molt poc que he finalitzat un curs d’educació emocional i és per això l’elecció d’aquest article.  L’assertivitat és una subcompetència dintre de la competencia emocional de les habilitats socials, consisteix en aprendre a mantenir un comportament equilibrat entre l’agressivitat i la passivitat. Això implica la capacitat de defensar i expressar els teus propis drets, opinions i sentiments. Ser capaç de dir NO clarament i mantenir-ho, fent front a la pressió  del grup i evitant, això sí, situacions en les quals et puguis veure coaccionat.

Aquest article dona pistes de com treballar-ho amb els nostres alumnes, perquè com molt bé ens diu:

No tothom neix assertiu i, mentre per a alguns pot resultar una cosa innata, per a d’altres és una habilitat que s’ha d’aprendre.

https://criatures.ara.cat/familia/Educar-assertivitat-criatures_0_1827417461.html