Dictat nº 4 realitzat per el Joan.

Hola sóc el Joan aquí us deixo el dictat nº 4 amb vuit faltes d’ortografia.

La tieta Lluisa fa una colla d’anys que colecciona culleretes de cafe. En té més

de mil:  d’argen, d’or, d’alumini, hacer inoxidable… És la ceva fal·lera.

Les col·loca totes ben lluents, en una vitrina que té un mirall al darrere i uns

llums especials per iluminar cada prestatge. La seva preferida és una estrella

d’esmalt de color maragda al capdemunt del mànec. La va comprar quan va

anar de viatge al País de Gal·les amb el club de jubilats.

Aquest dictat es farà el dimecres 2 de novembre com veieu teniu dies per

preparar-lo molt bé.

L’últim dia per escriure  les faltes en el bloc el dimarts 1 de novembre.


Taller dels escacs.

No puc penjar el POWER POINT d’escacs ( veurem a classe ) però el més pàctic  és jugar amb aquest magnífic joc.

A continuació teniu la següent adreça on podeu fer moltíssima pràctica amb  els escacs. Cal instalar-lo ja que és un  JCLIC de diferents nivells. D’ acord?

http://clic.xtec.cat/db/act_es.jsp?id=2940

I gràcies a la gent ja que m’ha anat preguntat que quan ho penjava.

Moltíssimes gràcies i ens veiem el dijous a l’hora del taller. Tot retallat,

enganxat i a jugar!!! Dolors.

Cal felicitar-vos ja que aquest dijous s’ha près molt i la gent sortia molt

contenta. DOLORS.


La classe de 5è A ja té delegat i subdelegada.

Aquí teniu el delegat i la subdelegada.

Ha sortit molt maco i maca. Teniu molta feina per fer però segur que la cosa

funciona molt bé.

Recordeu que la bústia de la classe s’ obrirà ( dimarts, dimecres i divendres )

a les 4:15.

 

 

 

 

 

Aquí us deixo la vostra feina però tothom ha de fer lectura per tenir molt clar

quines són les seves funcions.

FUNCIONS:

Recordar a la tutora quins/es alumnes no han vingut a classe.

Mantenir l’ordre de la classe quan  la tutora, el/la mestre/a no està.

Tenir cura i respectar el material de la classe comunicant a la tutora, el/la

mestre/a de qualsevol anomalia.

Representant i portaveu del grup classe.

Ser molt responsable i dialogar entre les persones del seu grup-classe.

Plantejar qualsevol problemàtica del grup-classe a la tutora.

Col.laborar activament.

Aportar iniciatives.

Informar a la resta dels/de les delegats/des les preocupacions/interessos del

seu grup-classe en les reunions.

Assistir a les reunions dels /de les delegats/des i subdelegats/des.

Afavorir la integració i un bon nivell de convivència entre el grup-classe.

Procurar que cap persona i en cap moment quedi marginada del seu grup.

Organització per la propera setmana…

Ja tenim de nou el cap de setmana, cal estudiar, portar-ho tot al dia

i descansar també.

Primerament dir que les proves de recuperació de CMNSC no han

anat bé. La gent es confia i després es veuen en el resultats. El dictat

tampoc es prepara bé.

Veniu a parlar  ( de dilluns a divendres de 8:15 a 9 i dilluns de 10 a 11 )

amb mi i pregunteu.

El dilluns cal portar la prova de CMNSC en vermell i el dictat les faltes.

També signat.

El dilluns tenen de presentar els problemes i tenen proves de quart de

 català, castellà i matemàtiques.

Cal fer molta pràctica de multiplicacions i problemes ja que el divendres

 21 d’octubre teniu la prova de 9 a 10 del matí.

Dilluns 24 d’octubre prova del tema 2 de català: abreviatures, números

ordinals, sentit figurat i frases fetes ( avui la gent que no acabat els exer-

cicis ho portara el dimarts )

Dimecres 26 dictat nº 4 i entregar el llibre de lectura de la biblioteca.

Molta gent no fa cas a l’agenda i mares/pares que no fan lectura ni

escriuen comentaris al bloc. Cal començar a fer aquest pas.

Gràcies!!! DOLORS.

 

Experimentem… aigua/sal/oli i sucre… HOMOGÈNIES I HETEROGÈNIES.

Aquí us deixo el que avui hem copiat  ( aquella gent que encara no l’ha

copiat doncs ara ho farà ) i veiem des d’ahir en el racó de

fora de la classe.

La gent mira, va raonant i això m’agrada.

Fareu alguna pràctica a casa.

Per exemple: aigua+sucre.

 aigua+vinagre.

Apunteu en un paper el que veieu i per què ceus que això…. 

El dilluns a l’hora de Projecte diem la nostra.

MESCLA:

En química, una mescla o barreja és un sistema material format per dues o més

 substàncies no combinades químicament de tal forma que no ocorre una

reacció química i cadascun dels seus components manté la seva identitat i

propietats químiques. Una barreja pot ser usualment separada en els seus

components originals per medis físics: destil·lació, dissolució, separació

magnètica, flotació, filtració, decantació o centrifugació.

HOMOGÈNIA.- No fàcil de separar. No a ull.

Pastís, cafè, xocolata, mantega…

HETEROGÈNIA.- Fàcil de separar. Ull.

Sorra, oli…

 TÈCNIQUES DE SEPARACIÓ DE SUBSTÀNCIES:

Procediments que permeten separar d’una mescla un o més dels seus components.

Tècniques:

1.- DECANTACIÓ.-      

Aigua i sorra.

Aigua i oli. 

2.- FILTRACIÓ.- Passar una mescla sòlid-líquid a través d’un filtre. El sòlid queda

retingut i el líquid passa.

Aigua i sal.

DISSOLUCIÓ/SOLUCIÓ- En química una solució és una mescla homogènia

de dues o més substàncies. el terme dissolució sovint s’ usa erròniament com a

sinònim, ja que la dissolució és el procés de mesclar els components per

a obtenir una solució.

En química, una solució o dissolució és una barreja homogènia, a nivell molecular

d’ una o més espècies químiques que no reaccionen entre si.

Aigua amb sal.

Aigua amb sucre.

Aigua de mar. 

3.- SEPARACIÓ MAGNÈTICA.- Mescla heterogènia formada per sòlids i un

d’ells atret per un imant.

4.- EVAPORACIÓ.- Per separar els sòlids dissolts en un líquid. Llavors escalfem

la dissolució pq es vaporitzi el líquid i queda el sòlid.

5.- DESTIL.LACIÓ.- Separar mitjançant la vaporització els components d’una

mescla homogènia de líquids.

Aigua i alcohol.

 

 

 

 

 

La propera setmana es comença a treballar per grups cooperatius.

És necessari primer de tot fer lectura detallada del següent. Gràcies.

Ens agrada moltíssim treballar en Grups Cooperatius. Aprenem molt

i treballem de valent.

Abans de començar la nostra tasca repartim els càrrecs en el nostre grup

 i tenim en compte el següent:

FUNCIONS DELS SEGÜENTS CÀRRECS:

* El/la coordinador/a. Coordina a la gent del seu grup. Que treballi

tothom! Què cal fer? Es farà el següent.. ara això…

* El/la secretari/a: Apunta el més important de l’activitat. Els dubtes,

les dificultats, que cal canviar per la propera vegada. Millorarem… aquest

o el següent aspecte…

* El/la portaveu: Presenta a l’hora de l’exposició oral el seu equip,

valoració del treball grupal… Cal consultar les anotacions del secretari/a.

* Material: S’encarrega en tot moment del material (diccionaris, tisores,

coles… ) abans i després. Cal portar sempre les coses al seu lloc!!!

Per treballar en grup nosaltres ho fem així:

1.- Les decisions les prenem de forma democràtica.

2.- Per fer-ho, primer  debati’m les opcions que la gent del grup proposa.

3.- En cas de no arribar a un acord ens decidim per mitjà d’una votació.

 

 

PROJECTE EGIPTE.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=r-Uud2BqFTk&feature=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SRVOkpyAuy4[/youtube][

El dilluns finalment va sortir el tema que volem treballar en el nostre

projecte ” EGIPTE”.

Ja sabeu cal recopilar molta informació, quadres, figures… i portar-les

a classe.

Us deixo aquests magnífics vídeos.  Els números egipcis que a molta

gent li va interessar. També un de meravelles d’Egipte i un avanç 

d’un trailer del príncipe d’Egipte que veurem a classe. MWA DOLORS.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lRxgTlVrpkY[/youtube]

 

 

 

 

El nostre personatge en PAU GASOL I SÁEZ.

Durant aquests dies hem escrit cosetes del Pau Gasol.

Cal escriure en comentaris alguna data important d’aquest personatge.

Aquí teniu ( racó de fora de 5è A ) les meravelles dels vostres escrits i

dibuixos d’en PAU.

Pau Gasol i Sáez és un jugador català de bàsquet.

Va néixer a Barcelona el 6 de juliol de 1980…


Comença la lectura compartida el dimarts 18 de 4 a 4:30 amb 1r A.

Hola a tots i totes el dimarts vinent comença la lectura compartida!!!

1rA tenen 23 alumnes i per això s’ha repartit així ( dos alumnes aniràn

amb tres persones )

Aquí us deixo el/la vostre /a fillol/la.

DINAURABEL R.
MERITXELLPAULA B.
EDUARDONOUFEL A.
JORDIKEISY P.
OSCARVÍCTOR S.
MELISSASARA M.
JEAN MANUELMOHAMED BENMBARKA.
ORIOLBRIAN- POL C.
INÉSAINOA P.
JOANALEX J.
AINHOAANDREA O.
ADRIÀNAVARA.
NEREAAROA J.
KARENNÚRIA A.
NICOLEERIKA O.
BRIANDARNA L.
JOSÉ ANTONIOCARLOSNDEYE.
ANDREABRAYANILIOS E.
SARAIZÁN M.
DAVIDTANIA C.
JOAQUINALEX M.
ALEJANDRACÉSAR S.LUCIA- FATIMA I

A la classe de la Dolors es quedarà els/les següents: el David, el Dinaur, l’ Adrià J, la Sara,

la Lucia, el Jean Mamuel, l’Eduardo, el Joaquin, el José Antonio, el Carlos, el Brayan,

l’Òscar i el Jordi.

Encara que esteu a la classe de la Dolors caldrà anar a buscar el/la vostre fillol/a i portar-lo a 5è A.

A les 4:20 vosaltres també el/la portareu a la seva classe a 1rA.

A la classe de la Irene es quedarà els següents: la Melissa, la Karen, la Nicole, l’ Ainhoa, la Inés,

la Meritxell, la Nerea, l’ Oriol, el Bryan, l’ Alejandra, el Joan, l’ Andrea.

El grup de la Irene anirà i es quedarà allí. A les 4: 20 pujarà a la classe de 5è A per recollir

i marxar.