Presentació de l’activitat: Hem introduït els contes clàssics en anglès i n’hem recordat l’estructura bàsica (beginning – problem – solution – ending), mostrant exemples d’històries digitals ja creades.
Ideació de la història: En petits grups, els alumnes han escollit un conte i han planificat les escenes i els diàlegs. L’alumnat amb més dificultats lingüístiques ha pogut participar amb frases curtes, vocabulari clau i suport visual.
Creació: Cada grup ha creat els seu conte i ha enregistrat la veu utilitzant una aplicació d’avatars. Han treballat la pronunciació i la fluïdesa mentre donaven vida als personatges.
Compartir i comentar: Finalment, hem visualitzat totes les històries digitals a classe i hem comentat els punts forts de cada producció, destacant la creativitat i l’esforç de millora en l’expressió oral.
Observacions i evidències:
- L’alumnat ha mostrat més seguretat a l’hora de parlar en anglès gràcies a la narració del conte.
- Els alumnes han après a estructurar una història en anglès i a millorar la seva pronunciació de manera lúdica.
- El producte final és una col·lecció de contes clàssics explicats digitalment, que reflecteixen el treball cooperatiu i la motivació del grup.
Aquí podeu trobar un exemple:

Aquesta activitat ha estat molt positiva, ja que ha combinat creativitat, cultura literària i inclusió, i ha permès als alumnes expressar-se en anglès d’una manera digital, divertida i col·laborativa. A més, ha afavorit un clima de confiança a l’aula i ha ajudat l’alumnat a perdre la por de parlar en públic, demostrant que la narrativa digital és una eina molt potent per millorar la llengua oral i la motivació.
Comentaris recents