Les TIC/TAC a l’educació infantil i primària

 ……………………………………………………………………………………………………………………………………..

Les TIC/TAC a l’educació infantil i primària

 

Francesc Balagué en el seu bloc de blocs ens parla d’aquesta temàtica. Esperem que us pugui ser d’utilitat.

En motiu de la Taula Rodona organitzada a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, he preparat aquesta presentació, responent a la pregunta de Com i Per què utilitzar les TIC/TAC a l’educació infantil i primària.

En primer lloc, la societat ha canviat. L’escola ha canviat, vulguem o no. Ens hem d’adaptar a aquest canvi, en som partícips. I si en som part activa i protagonistes, ens serà més fàcil.

– Però aquests canvis sempre són una millora?

Com il·lustra la vinyeta del “Profesor Innoveision“,podem utilitzar tecnologies i seguir fent el què fèiem fins ara o pitjor.


– Però ho fem i ja està?

Ser-ne part activa implica un nou rol del professorat, implica utilitzar noves metodologies, nous entorns, una nova concepció del temps i de l’espai.

– Com?

Tenim una gran diversitat d’eines… però quin lio!!!

  • IMAGINAR
  • CREAR
  • COMPARTIR
  • REUTILITZAR
  • I sobretot, PENSAR !!!

– Fàcil?

Cap canvi és fàcil, són diverses les dificultats que ens trobarem. Una d’elles ja comença en la formació del professorat:

  • Fins ara a l’ensenyament de formació del professorat es fa UNA assignatura de TIC (encara anomenada Noves Tecnologies aplicades a l’educació), però en canvi a la pràctica, es demanarà als mestres que les utilitzin de forma transversal i integrada en totes les assignatures… comencem bé!

  • Recursos i suport: cal dotar de recursos els centres  però sobretot del suport tècnic, formatiu i didàctic necessari per a utilitzar-los.

  • Velocitat evolució tecnològica: és molt important pensar en la situació concreta per tal de triar l’eina o eines més adequades, per tal de no desbordar-se.

  • Resistències al canvi: convivència amb persones menys actives a favor del canvi i ús de les TIC. Un repte més!

Tot i això, PODEM!!

Una bona manera de conèixer altres experiències, recursos i usos aplicats, és a través de què fan altres persones. Els blogs són un aparador immillorable en aquest sentit, i permeten compartir totes aquestes experiències.

Llegint altres blogs pot ser una manera molt efectiva de conèixer que estan fent altres escoles i aprendre’n (Premi Espiral de blogs educatius i el portal Planeta Educativo).

… I aprendre què no s’ha de fer (exemple de males pràctiques detectat al Premi de Blogs educatius d’Espiral, per exemple).

 

Quant a b7005248

Bloc de la nostra escola on es pot veure una mostra de les diferents activitats que es porten a terme en l'escola.
Aquest article ha estat publicat en Cicle Inicial, Cicle Mitjà, Cicle Superior, Claustre, Educació Infantil. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Les TIC/TAC a l’educació infantil i primària

  1. Yolanda diu:

    Per poder veure aquest video, o power de l’article TIC/TAC, fa uns 6 ó 7 minuts que està carregant-se; és bastant lent i ja he de marxar. Ho intentaré més tard. En definitiva, em sembla que de vegades, els blocs són avui en dia, encara, bastant lents si els comparem amb les vides estressades que solem portar tothom. Ja sé que el bloc no és, no es tracta d’això, sinò dels videos, power points,o el que sigui que ens interessa veure al bloc.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *