04.- Un nou estil de formació pel professorat: Amb el mateix esforç el triple de resultats.-

1.- En els aprenentatges a l’aula: sol/a, amb ajuda i en cooperació. En les competències bàsiques, en l’aprendre a aprendre les tècniques d’estudi i la mnemotècnia com un joc lliure i responsable.

2.- En la implicació de les mares i dels pares i de tota la família en l’educació i en l’ensenyament.

3.- En el suport de l’entorn educador familiar i social del poble, barri i/o ciutat: Federació Cooppel, Museus, Esplais, altres entitats i suports a l’aprenentatge.

02.- Cooppel ABP. És l’aplicació del Cooppel en Aprenentatge Basat en Projectes

– Trajectòria de l’entitat organitzadora de l’activitat.  Ceradai Institut

  1. Trets i els estatuts de l’entitat legalitzats. Associació psicopedagògica fundada en 1986

Ceradai Institut de Recerca Cooppel

Adherida als MRP en el seu orígen, l’any 1986. Participa en la innovació educativa i en fòrums de tota classe des de 1989

L’any 1989 es posa en marxa l’agenda pública Ceradai amb actes culturals a favor de l’educació i programes de ràdio local

Des de l’any 2000  associada a la UNESCO en el món educatiu

Des de l’any 2001 és present en la Federació Catalana de Voluntariat Social en recerca d’estratègies per a la implicació familiar i social en educació

El dia 31 de juliol 2014 està previst modificar els Estatuts i convertir-se en un Club UNESCO

2.- El disseny previ de l’activitat formativa que suposa aquest suport Cooppel+ABP.

-Tenim ja duts a terme des de l’any 1995, un total de 55 cursos de formació permanent del professorat.

– A partir d’ara la nostra formació estarà centrada en la pràctica del Cooppel (anagrama de Dinàmiques i Jocs de Cooperació pel Diàleg i per la Pau)

En general i en síntesis. Cal mirar la pàgina corresponent a cada curs:

05.- Curs Cooppel+ ABP de 30 hores: 20 presencials i 10 a distància.-

06.- Curs Cooppel + ABP a distància de 100 hores.-

– Els objectius i els continguts de l’activitat es centra en aprendre i fomentar  la Dinàmica Cooppel. El Cooppel com a metodologia ABP  (Aprenentatge Basat en Projectes)
– Les hores de durada. Tenim cursos de 30 hores i de 100 hores
– Les dates i l’horari de l’activitat. Entre les 17 i les 20 hores. De dilluns a dijous. Generalment en dilluns o dimecres.
– El municipi on es porta a terme l’activitat. Tarragona. Es poden dur sessions en altres municipis (Falset, Cabacés, Aleixar, Reus, Valls) que es sol.liciti un grup de docents com a mínim de 5 professionals
– Modalitat. Tenim modalitat presencial, a distància i mixta
– Nivell del professorat al qual s’adreça l’activitat. Està obert a tot el professorat de les etapes d’infantil, primària, ESO, post-obligatòria.  El Cooppel. ABP es pot aplicar en els estudis universitaris i en l’aprenentatge informal
– Nombre de places. El presencials com a distància generalment són de  30 per grup.
– Relació nominal de les persones formadores o tutores. Es concreta en cada convocatòria
– Cost de la matrícula. En general un euro per hora. Es concreta en cada convocatòria. L’aportació és per a finançar la infraestructura com copisteria de la Federació Cooppel.
– Pla d’avaluació de l’activitat. L’assistència, la participació, l’aplicació a l’aula o al centre i el compartir les experiències
– Tipus de difusió de l’activitat. Dins dels nostres associats i d’entitats cooperants, subscrits digitalment i per via digital de centres educatius i pels nostres mitjans digitals de propaganda