El meu treball

¿Què m’inspira? 

La meva passió per l’aprenentatge i la curiositat són dos dels factors més importants que són font de la meva inspiració. A més, com a professora de ciències en adolescents (ESO i BAT), tinc l’oportunitat d’influir en les vides dels meus estudiants. Puc compartir el meu coneixement i inspirar-los a explorar el món de la ciència. La ciència és un camp en constant evolució, és per això que puc seguir aprenent i descobrint noves coses cada dia. Això pot ser molt emocionant i gratificant.

La ciència és fonamental per resoldre problemes globals com el canvi climàtic, les malalties i la tecnologia. Com a professora, puc contribuir a formar una societat més informada i conscient.

On i amb qui he treballat? 

Tal i com he comentat en la pàgina “Qui sóc” he tingut diverses experiències educatives. Però al col·legi Sant Pau Apòstol estic exercint la meva professió des de fa dos cursos acadèmics. Jo formo part de l’equip de Neuroambients de ciències i em van proposar fer aquest curs per obtenir el nivell B2 de Competència Digital Docent. No formo part de l’equip TIC, però gràcies aquest curs hem pogut treballar juntament amb l’equip TIC que són representants de les diferents etapes eductives del Col·legi Sant Pau Apòstol: Andrea Rodriguez (primària), Antonio Martinez (BAT) i  Cristina Vives (infantil).

Què he après desenvolupant la meva tasca?

Adaptabilitat: He après a adaptar-me a diferents estils d’aprenentatge i nivells de comprensió dels estudiants. Cada classe és única, i he après a ajustar la meva metodologia per satisfer les necessitats individuals dels alumnes.

Comunicació clara: La comunicació és clau en l’ensenyament. He après a explicar conceptes científics de manera clara i concisa, utilitzant exemples rellevants i llenguatge accessible.

Gestió de l’aula: He après a mantenir l’ordre i la disciplina a l’aula. Això implica establir expectatives clares, gestionar conflictes i crear un entorn d’aprenentatge positiu.

Creativitat: He après a dissenyar activitats i recursos creatius per mantenir als estudiants compromesos i motivats. A vegades, una demostració pràctica o un experiment inesperat pot fer que la ciència sigui més emocionant.

Empatia: He après a posar-me en el lloc dels estudiants i comprendre les seves inquietuds i dificultats. L’empatia m’ajuda a ser una millor docent i a oferir suport als meus alumnes.

Avaluació i retroalimentació: He après a avaluar els estudiants de manera justa i proporcionar retroalimentació constructiva. Això ajuda els alumnes a millorar i a seguir creixent.

Passió per l’aprenentatge continu: He après que l’aprenentatge mai no s’atura. Com a docent, he de seguir actualitzant-me en els últims desenvolupaments científics i pedagògics.

En resum, la meva tasca com a docent de ciències m’ha proporcionat una gran oportunitat per créixer, aprendre i inspirar els meus estudiants en el meravellós món de la ciència.