EVIDÈNCIES
1- Qüestionari sobre eines digitals
Hem realitzat un qüestionari sobre l’ús d’eines digitals als professors del centre que ens ajudarà a comprendre millor com s’utilitzen les eines digitals en la pràctica docent, a quins reptes ens enfrontem i quines oportunitats veiem en aquest àmbit.
Les respostes seran fonamentals per a dissenyar formacions específiques i per a millorar els recursos disponibles per a tot el professorat. I en definitiva per crear un repositori sobre eines digitals disponible per tot els professorat del centre.
Les preguntes que vam formular són les següents:
Quines eines i recursos utilitzes per fer edició d’imatge?
Quines eines i recursos utilitzes per fer edició de vídeo?
Quines eines i recursos utilitzes per fer edició de text?
Quines altres eines i recursos utilitzes per fer tasques col·laboratives?
Quines altres eines i recursos utilitzes i et semblen útils per compartir?
2. Resultats de les entrevistes:
Dels resultats de l’enquesta al professorat, se’n poden extreure les següents eines i recursos:
- Eines i recursos d’edició d’imatge: Photoshop, Paint, Adobe Photoshop, Pixlr Editor, Canva, Ishot, Illustrator, Gimp, Snapseed.
- Eines i recursos utilitzes per fer edició de vídeo: Movie Maker, Wondershare Filmora, editor de Windows, Cap Cut o Viva Video, Microsoft Clipchamp, iMovie, Eines d’IA, Canva,
- Eines i recursos utilitzes per fer edició de text: Office, Eines Google (Docs), PDF editor, Canva, Pages, LibreOffice
- Eines i recursos utilitzes per fer tasques col·laboratives: Google Forms, Google Classroom, Moodle, Kahoot, Mentimeter, Genially, Padlet, Dropbox, Equips de treball de Canva, Teams, WhatsApp, Telegram
- Altres eines i recursos: quizizz, wixit, IA (Chatgpt, MagicSchool, Scribble, Perplexity) Powtoon, Padlet, Quizziz Lucidchart, Arloon, Wordwall, kahoot, flippity.
Un cop extrets els resultats, vam elaborar un núvol de paraules per fer visible quines eren les aplicacions més utilitzades i per tant ser valorades en el repositori d’eines digitals.
