Àrea 1

EVIDÈNCIES

Les evidències són les següents:

E1: l’elaborció d’un PORTFOLI digital (amb XTEC BLOCS) on recolliré les diferents pràctiques digitals en les diferents activitats que portaré a terme aquest curs 2023-2024.

E2: Reflexió personal sobre l’ús de la tecnologia digital emprada, un cop recollida tota la informació anterior.

La tecnologia digital ha revolucionat el món de l’educació, oferint eines i recursos que enriqueixen l’experiència d’ensenyament i aprenentatge. En el context de l’educació secundària obligatòria (ESO), l’ús de la tecnologia digital pot ser particularment beneficiós, ja que coincideix amb una etapa en què els estudiants comencen a desenvolupar habilitats crítiques de pensament i anàlisi. És per això que alguns dels Avantatges de la Tecnologia Digital en l’ESO que jo considero poden ser:

  • La Interactivitat: Les eines digitals fomenten una major interacció entre estudiants i professors. Plataformes com els fòrums de discussió (moodle) i les aules virtuals (moodle en el meu cas) permeten un aprenentatge col·laboratiu i el desenvolupament de la comunicació.
  • L’Accessibilitat: Els recursos educatius en línia són accessibles des de qualsevol lloc i en qualsevol moment, el que facilita l’aprenentatge autònom i a ritme propi.
  • La diversitat de Recursos: L’ús de multimèdia i altres recursos digitals pot ajudar a explicar conceptes complexos de manera més entenedora, així com mantenir l’interès dels alumnes.

Per contra considero que encara tenim alguns reptes als que donar resposta com són: 

  • Distractions: L’accés a internet pot comportar distraccions si no es gestiona adequadament, com ara l’ús de xarxes socials durant les hores d’estudi.
  • Formació del Professorat: Els docents necessiten formació contínua per estar al dia amb les noves tecnologies i poder integrar-les eficaçment en el currículum.

En resum, mentre que la tecnologia digital ofereix oportunitats immenses per millorar l’educació, també presenta reptes que cal abordar.

D’aquesta manera estaria fent compliment dels diferents punts del Model R4 de Domingo i Gómez (2014), sobre pràctiques reflexives:

  • Elecció d’una experiència que es vol analitzar sense importar si el resulltat d’aquesta és exitós o no.
  • Descripció de l’activitat de manera escrita.
  • Reflexió individual per tal d’una possible millora
  • Reflexió col·lecitva (amb l’ajut dels alumnes, amb les rúbriques d’autoavaluació)

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *