GUIA DIDÀCTICA

                                     M’AGRADA LLEGIR

Adreçada a nens de 7-8 anys. (2n i 3er d’educació Primària)

Objectius didàctics / Competències i relació amb el currículum

  • Descobrir el gust per la lectura.
  • Potenciar la creativitat a través de la lectura.
  • Aprendre a utilitzar eines més atractives pel seu aprenentatge.
  • Aconseguir un bon nivell de lectura per tal de comprendre el que es llegeix.
  • Descobrir la importància de millorar en la lectura per aprendre.
  • Millorar l’expressió oral.
  • Adquirir noves paraules i incorporar-les al seu nivell de vocabulari.

Criteris i sistema d’avaluació

  • Interès per les activitats proposades
  • Seguiment de les activitats proposades per tal de descobrir què han après els alumnes.
  • Valoració de com desenvolupen les activitats i com fan front a les dificultats amb les que es troben

Seqüència d’activitats proposades.

  • Lectura en grup, en diferents sessions, d’un dels llibres proposats al bloc:

Cada nen llegirà per torn un paràgraf del llibre donant l’entonació adequada. Farem parades en les noves paraules i les inclourem en el nostre quadern de vocabulari.

També farem diferents preguntes per tal de comprovar si s’entén el que es llegeix.

  • Realitzar aquest exercici  amb PDI per tal de treballar la lectura i la comprensió lectora

LA MÀGIA DE L’ORIOL

  • Aquesta activitat interactiva amb PDI també et pot agradar i et pot ajudar a millorar el teu nivell de lectura.

ENTRENA’T PER LLEGIR 

  • Una altre activitat interactiva per tal que coneguis un personatge literari molt important.

EL PETIT PRÍNCEP

– Educació inclusiva. Heu d’escriure un breu text explicant com tindríeu en compte la inclusió a l’aula amb suport digital.

  • Crec que la majoria de les activitats poden ser realitzades per tots els nens, també pels que presenten dificultats d’aprenentatge, respectant el seu nivell i el seu ritme d’aprenentatge, ja que les poden realitzar a través de PDI, que és un mitjà força atractiu pels nens. Les poden realitzar tant individualment, com en petit grup o en gran grup, i cada alumne és un element actiu de l’aprenentatge.
  • En cas que algun alumne no pugui seguir la lectura del llibre se li donarà una lectura més curta i adequada al seu nivell.
  • Amb les imatges, vídeos i jocs també els nens amb dificultats d’aprenentatges poden descobrir la importància de la lectura per aprendre i desvetllar el seu gust per llegir, ja que cada nen pot realitzar les activitats al seu ritme.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *