5è: què hem fet a classe

La setmana pasada vam fer moltes coses com per exemple:  ens em preparar una exposició del mètode científic per exposar-lo a les famílies el divendres a la tarda.

Ttambé estem acabant el Nou i mig que és un llibre de mates. El dimecres ens vam aprendre un poema de castellà.

Al tercer trimestre vam començar un llibre que es titula “Quan el meu pare era un arbust” i l’estem acabant. També hem dibuixat un retrat de la nostra cara i un dibuix per als nens i nenes de 6è de comiat de curs.

I per últim vam fer moltes proves com quinzet, comprensió lectora, càlcul, dictat… I veurem què vam treure a principi de curs i ara.



5è: CONGRÉS DE LA CIÈNCIA

El passat divendres 17 de maig pel matí, vam anar a el Congrés de ciència de Badalona.

Van anar també altres escoles com: Els Maristes i Rafael Casanova.

Vam fer una exposició cada escola i nosaltres vam ser els primers en exposar el nostre experiment.

Va ser molt divertit!!



SETMANA DEL 13-17

Aquesta setmana hem estat fent un llibre per als fillols, hi havia gent que no li funcionava l’ aplicació, i ho van fer a classe. També havíem d’ acabar els cartells del projecte “canvi climàtic”, els havíem de millorar perquè el missatge no era correcte ni impactant per millorar el planeta. També hem assajat  l’obra de teatre que estem preparar per acomiadar-nos de l’escola. A més a més  i estem elaborant  el discurs de fi de curs.

Aquesta setmana , com totes, ha sigut molt moguda.

  1. L


6è: energies alternatives

Com cada curs, un grup de nenes del B7, antigues alumnes de l’escola, han vingut a fer el taller d’energies alternatives a 6è.

energies renovables 6è by Slidely Slideshow



6è: què hem fet aquesta setmana?

 

Aquesta setmana hem fet moltes coses, però les més importants han sigut…

Dilluns: El dilluns vam fer competències bàsiques i un dictat (les dues coses en Anglès) i també vam començar el nou projecte que es tracta de fer cartells per combatre el canvi climàtic.

Dimarts: El dimarts vam fer el grups per al projecte  i havíem de planificar el cartell (buscar o dibuixar imatges,com volíem posar les fotos que volíem escriure…).

Dimecres: El dimecres va ser el dia del treballador i vam tenir festa.

Dijous: El dijous va ser una mica més embolicat per què a primera hora vam fer projecte, desprès padrins de lectura… I a la tercera hora tocava dictat,  però vam haver de fer competències bàsiques de matemàtiques i teníem la idea de fer també el dictat però no va donar temps per què abans de començar les competències bàsiques, van venir el nens i nenes de p5 a dir-nos que estaven fent un projecte sobre els pollets i que havien tingut ous en una incubadora i ja havien nascut els pollets… I es va fer una mica tard i  al final el dictat ho vam haver de fer desprès del pati.

Divendres: El divendres a primera hora ens tocava Anglès i vam corregir les competències bàsiques. Desprès teníem educació física però,  com plovia molt,  vam fer ioga i ens ho vam passar súper bé. A la tarda  tocava música i vam repassar i practicar les cançons que ens hem d’aprendre per a la cantània i havíem de portar unes lletres: l’A, la B (que servirà com antifaç)i una lletra qualsevol de l’abecedari, i vam començar a practicar fins que ja vam marxar cap a casa.

 

A. i M.



6è: SETMANA DEL 8 AL 12 D’ABRIL

El dilluns 8 d’abril, quan vam entrar fent xivarri a la classe, ens vam adonar que no funcionava el llum. Llavors, l’Elena ens va comunicar que havien entrat a robar.

Els lladres van tallar la llum i per això no va funcionar l’ alarma.

Un cop ens va explicar aquest tema, a primera hora vam fer mates.

L’Elena va ensenyar-nos les escales, per exemple:

1:100=1 centímetres són 100 centímetres en la vida real. I moltes coses més.

A la  tarda vam veure vídeos de la reproducció humana.

VA SER UNA PASSADA.

El dimecres, 10 d’abril a les 9:30 van venir a fer-nos una xerradeta sobre  sexualitat. Ens van explicar les diferències entre sexes, mètodes anticonceptius… També van respondre a les nostres preguntes. També vam preparar els poemes de Sant Jordi i el recull dels nostres escrits.

El dijous vam fer a primera hora el projecte de les plantes i l´Elena ens va portar plantes seves i vam experimentar amb les flors. Vam agafar de l’aula de ciències lupes i una lupa binocular per observar coses petites de la planta i les lupes per observar la planta.

A la tarda vam continuar amb el projecte de la reproducció.

El divendres, 12 d’abril  l’ Elena, només entrar,  va demanar ràpidament que féssim l’àlbum de Sant Jordi, ja que només tornar de vacances de Setmana Santa, faríem la festa.

Ja eren les 9:30 i significava que tocava veure les caramelles al pati del mig.

Després de les caramelles els nens i nenes de 5è i 6è van assajar amb els capgrossos i el drac que havíem de fer ballar el dia de Sant Jordi.

A més a més d’enllestir les feines de Sant Jordi vam continuar amb el projecte de la reproducció.

I.J.  G.C.

 



5è: què hem fet aquesta setmana?

Aquesta setmana hem fet moltes coses a 5è. Hem seguit fent càlcul mental i unitats de mesura a matemàtiques, poemes a català i també hem arxivat moltes coses de la carpeta per a poder fert l’àlbum del segon trimestre i el de Sant Jordi.

També hem fet un assaig amb els poemes de Sant Jordi que recitarem al Centre de Dia el dia 30 d’abril.

A més, a classe ja fa temps vam fer 4 grups i vam escriure obres de teatre pensades per nosaltres. I aquesta setmana la representarem els uns als altres i a cicle mitjà.

La primera obra es diu el RIC I EL POBRE, la segona obra ELS AMICS,  la tercera obra es diu SUPER CUINERS i la quarta obra es diu l´AVENTURA AL BOSC.

Per últim, estem treballant el mètode científic i fent experiments, que explicaran les nostres companyes més endavant…

 

Aquesta setmana ha estat molt entretinguda!

 

M.G. i A. P.



6è: Visita a l’institut

La classe de 6è vam anar als instituts més propers de la nostra escola.

El primer institut que vam visitar va ser el Pau Casals, que el vam visitar el dia 27 de febrer.

En arribar a l’institut ens van rebre un home i alguns alumnes de la nostra escola que l’any passat anaven a sisè. Ells ens vas guiar per tot l’institut. Ens vam fixar en que les classes eren molt més grans que les de l’escola, que a cada classe hi havien menys nens i nenes que a les nostres…

El dia 6 de març vam anar a La Pineda.

En arribar ens va rebre una dona que ens va guiar per l’institut. Primer vam anar a l’aula d’actes on ens van fer un resum de com era l’institut i les seves experiències el primer dia. Després vam anar al pis de dalt i vam veure algunes classes. Més tard vam anar a la cantina de l’institut i ens van convidar a esmorzar, ens van oferir suc i alguns entrepans.

E1 dia 16 de març van venir 3 ex-alumnes de la nostra escola Mercè Rodoreda que ara van al B7 (Badalona VII). El primer que ens van explicar era a quin curs anaven, dos d’elles van a 1r de l’ESO i ell va a 2n de l’ESO.

Ens van explicar les seves experiències a l’institut i ens van dir que els hi féssim peguntes que volíem saber del B7 (Badalona VII). Aquestes van ser algunes de les preguntes que li vam fer a ells:

– Es pot portar mòbil a l’institut?

Ens van dir que sí, però no el podies fer servir a la classe.

-El material te’l compres pel teu compte?

Van respondre que si.

– Què passa si arribes tard els primers dies?

Ells ens van respondre: Els primers dies no passa res però quan ja portes un temps a l’institut et posen un retard.

-Els primers dies et perds?

Van respondre que sí però que t’acostumes ràpid.

-És veritat que els més grans et fan bullying?

Ens van dir que això era completament mentida.

-Et pots fer amic dels més grans?

Ens van dir que sí i que els podries veure tots els dies al pati.

Quan ens van contestar tots els neguit que teníem se’n van anar.

 

 

N.V.  C.C. i  N.B.



5è: Què hem fet a classe

Aquests dies la classe de 5è s’està preparant per fer el congrés de la ciència.

Primer vam fer uns grups per pensar què hem observat al voltant i de què volíem fer experiments.

Tots el grups vam fer les nostres propostes i les que més van sortir va ser de combinar líquids.

 

Dins del projecte d’història vam fer l’edat antiga, i treballant els romans vam anar al museu de Badalona.

Vam anar a veure les restes de la ciutat romana: termes, cases, carrers, etc.

 

A castellà hem acabat el llibre “La telaraña de Carlota” i ens ha agradat.

 

I ara estem llegint un llibre nou de català que es diu “Quan el meu pare era un arbust”.

 

També hem fet 2 proves de mates i ara estem aprenent els decimals i les unitats de mesura.

 

Ivan i Sergio



5È: SORTIDA AL MUSEU DE BADALONA

El passat dijous 14 de març els nens i nenes de 5è, vam anar al museu de Badalona a veure les restes romanes i com eren les ciutats romanes a l’edat antiga.

La guia, la Meritxell, ens va portar per tot el museu i ens va ensenyar les termes, els carrers, les domus i insules… També vam anar a la Casa dels Dofins, una domus d’una família patricia, és a dir, adinerada.

Vam aprendre un munt de coses com: com i on vivien, què menjaven, on es banyaven i una cosa molt curiosa dels romans és que sempre pensem que eren molt nets, pero en veritat els romans només es banyaven una vegada cada 9 dies, perquè per a ells una setmana eren 9 dies. Per a ells era molt important estar sempre nets, com la guia ens deia “antes muertos que sencillos”, i per això anaven a les termes, que es dividien en tres cambres de diferents temperatures.

Va ser una sortida molt interessant!!!

 

Neus i Oliver