Durant tres setmanes a les classes d’Educació Física els alumnes han fet sessions de Rugby amb uns especialistes. Han gaudit d’allò més tot coneixent un altre esport.
Clique a sobre de la imatge si voleu veure més fotos.
Durant tres setmanes a les classes d’Educació Física els alumnes han fet sessions de Rugby amb uns especialistes. Han gaudit d’allò més tot coneixent un altre esport.
Clique a sobre de la imatge si voleu veure més fotos.
Avui, per acabar aquest trimestre, els nens i nenes de petits C hem anat d’excursió al museu blau. Allí hem fet una activitat d‘exploració amb elements de la natura. Hem investigat si “Tot canvia?”
Després hem visitat el museu de cinències naturals. Hem vist esquelets molt grans, animals dissecats, pedres, roques i minerals, reproduccions d’animals…i un munt de coses!!
Si cliqueu la imatge podreu veure’n les fotos.
Els i les alumnes de 4t per la setmana Cultural hem volgut fer un regal als nens i nenes de 2n. Els hi hem gravat uns vídeos recitant poemes del llibre “Els viatges d’en Joan Esquenadret” d’en Gianni Rodari i els hi hem enviat.
Aquí els teniu i esperem que us agradin!!
Grup 1
https://drive.google.com/file/d/1AYcfuPvQTypR4tMWspU8LqsOqbvUy8RY/view?usp=sharing
Grup 2
https://drive.google.com/file/d/1AbuVsPbJCl2FIVT-7aI-c43MlnKYKdj0/view?usp=sharing
Grup 3
https://drive.google.com/file/d/1A_J_GHl8XDQVo3YtKfpBUuOalxIbIHFF/view?usp=sharing
Grup 4
https://drive.google.com/file/d/1AYcfuPvQTypR4tMWspU8LqsOqbvUy8RY/view?usp=sharing
Benvolgudes famílies, us presentem el següent vídeo on trobareu un petit recull de les activitats que hem fet durant la setmana cultural. No hi són totes, però de ben segur que els vostres fills i filles us n’han explicat algunes més. Som conscients que les exposicions a l’escola són més riques i boniques, però en aquest vídeo hi hem participat tots els alumnes i totes les alumnes de l’escola, des dels més petits als més grans. Mireu-lo i escolteu-lo amb la mateix il·lusió amb la que l’han creat els nens i nenes. Disfruteu-lo!!!
(cliqueu damunt la imatge)
Cada dia al matí dediquem un estona perquè els nens i les nenes gaudisquen de la lectura amb la finalitat de fomentar el gust per la lectura del nostres infants.
Alguns dies els dediquem a la lectura autònoma perquè cadascú/na llegeixi un llibre que li agradi sol, amb parella o amb un grup d’amics o amigues. Els dimarts la Trini explica un conte en català o castellà i els dimecres la Marta ho fa en anglès.
Des d’aquest trimestre els dijous els dediquem al préstec de llibres i a introduir novetats a la nostra Biblioteca.
Són un nens i nenes amb molts gustos lectors i sempre estan donant-nos idees de llibres o lectures que els hi agradaria tenir a la Biblioteca de l’aula.
Us deixem unes fotografies per compartir amb vosaltres aquestes estones on ens divertim, aprenem i gaudim amb contes, revistes i tot tipus de lectures.
Els nens i nenes de segon són uns súpers lectors i lectures!
Els nens i nenes de Petits A, aprenem i compartim estones d’aprenenetatge tot gaudint… voleu fer un cop d’ull… ENDAVANT!!!
Us presentem una mostra de les propostes que fan els infants de la comunitats de petits. Cada matí, els proposem diverses activitats, algunes per fer sols i d’altres més dirigides per la mestra, però sempre amb el nostre acompanyament, supervisió i ajudant-los a avançar en el seu camí de l’aprenentatge.
Us convidem a mirar-ho amb ells per tal de poder compartir la seva vida escolar amb vosaltres.
(Per veure més clica la imatge)
Sabem que aquest curs no disposem de l’espai del cos, per això anem fent diverses propostes per estimular la part més corporal. Mireu quins petits intrèpids!!!
(Per veure més clica la imatge)
Hem preparat un recull de fotos de les diferents propostes que fem dins l’aula de manera lliure.
Són activitats presentades per potenciar les diferents capacitats d’aprenentatge dels nostres infants. I com veure, mentre aprenen, gaudeixen molt!!!
Sense adonar-nos, vostres fills i filles i els adults, estam envoltats/des de situacions matemàtiques, com per exemple, els números i formes que observem a l’entorn proper, l’orientació dels objectes, quan fem la llista de la compra, o quan ordenem la compra classificant i organitzant els aliments o productes… per tant, les matemàtiques conviuen amb nosaltres!
Com podeu observar al vídeo (feu click a la imatge), a través de diferents propostes manipulatives, els infants van adquirint i aprenent els diferents conceptes matemàtics de manera lúdica i manipulativa i, sobretot, de forma socialitzada.
Els nens i nenes de Primer vam anar al teatre Círcol Catòlic a veure l’obra: “Wanda the wicht”, després vam anar a jugar al parc de Pompeu Fabra i després a classe d’anglès vam treballar el que havíem vist a l’obra. Va estar genial.
COM ERA BADALONA FA 2000 ANYS? FEM UN PROJECTE I VISITEM EL MUSEU DE BADALONA
El passat dimecres 24 de febrer la classe de 5è vam anar a visitar el museu de Badalona, on vam poder veure restes de l’antiga ciutat romana de Baetulo. Va ser la darrera activitat que vam realitzar després d’haver fet un projecte a l’aula, on ens preguntàvem com devia ser la ciutat fa 2000 anys. Abans d’això, cada grup va preparar una exposició i va elaborar un lapbook per explicar a la resta de companys i companyes el que havia après sobre els edificis, els oficis, la vida quotidiana, les cases, la mitologia i la història romana. Ha estat un projecte molt enriquidor, i la sortida ha estat un punt i final molt interessant!
Les nenes i els nens de segon hem investigat sobre dones inventores a partir del llibre “inventores i els seus invents”.
La Trini va arribar a classe amb un problema, estava escrivint una postal a la seva família i es va equivocar escrivint una paraula, què podia fer?. Entre tots vam pensar que podia utilitzar tipex. Quin bon invent vam pensar tots i totes! I qui el va inventar?.
A partir de tres pistes cada infant havia de dibuixar com s’imaginava la persona que ho va inventar. Les pistes eren:
– Escrivia a màquina.
– Treballava en un banc.
– Li agradava pintar.
Sols 5 nens i nenes de la classe van intuir que l’invent l’havia fet una noia, la resta van pensar amb un noi.
A partir d’aquestes hipòtesis vam començar a investigar invents fets per dones. Hem fet un treball i exposicions de 5 invents fets per dones creatives i emprenedores: la calefacció de cotxe, el monopoli, la xeringa mèdica, la wifi i el bot salvavides.
Us deixem una petita mostra de les seves exposicions i perquè aprengueu una mica més sobre aquests invents.
No hi ha paraules per descriure l’entusiasme que vam mostrar els alumnes de primer després d’aquesta emocionant sortida. Vam gaudir d’una passejada amb les cabretes, sense adonar-nos vam ser part del ramat, cadascú al seu ritme, uns al principi sense cap problema i d’altres quan van estar preparats, i nosaltres com sempre respectant la individualitat dels nostres alumnes. Quan ja vam arribar al final, vam tenir la sort que una cabreta es va posar de part i vam poder veure la inolvidable experiència de com va nèixer el cabrit, amb tota l’emoció que això comporta. Després, ben relaxats van dinar i gaudir d’un espai natural.
Si voleu veure el naixement de la cabreta cliqueu a sobre de la foto (Aquesta imatge és molt real, qui sigui molt sensible o li faci fàstic millor que no la miri).
Una de les metodologies que utilitzem a l’escola per tal que l’aprenentatge dels nostres alumnes sigui més competencial és a través de les propostes que com podeu veure són més manipulatives per així integrar d’una forma més motivant els aprenentatges.