Quan els infants descobreixen una ombra tot un seguit d’aprenentatges invaeixen la seva ment. Només cal motivar-los i acompanyar-los en el procés d’aquisició d’aquests nous aprenentatges.
Clica sobre de la imatge si vols veure més.
Quan els infants descobreixen una ombra tot un seguit d’aprenentatges invaeixen la seva ment. Només cal motivar-los i acompanyar-los en el procés d’aquisició d’aquests nous aprenentatges.
Clica sobre de la imatge si vols veure més.
Les nenes i els nens de la classe Petits B, com cada dilluns, anem a la pista l’estona del pati, juguem amb la pilota, dibuixem amb els guixos, ens perseguim, saltem…, però aquest dilluns ha estat diferent… podeu veure-ho a continuació.
L’excursió al Santuari del Corredor va ser genial!
Un dia esplèndid, un entorn preciós i com podreu veure a les fotos ens ho vam passar molt bé. Teníem tots ganes de natura i aire lliure!
El 30 d’abril, les nenes i nens de tercer hem tingut una entrevista virtual amb l’escriptor Enric Larreula. És l’autor de contes com “Brillant”, “El nen nou i diferent” i “Marduix”, el llibre que hem estat llegint aquestes setmanes.
Per preparat aquesta xerrada virtual, hem treballat l’entrevista i hem preparat un munt de qüestions interessants per conèixer millor l’autor i la seva professió.
Hem après que ser autor és una professió molt gratificant perquè escriure històries és molt divertit. Ens ha explicat que per tenir bones idees s’ha de pensar i llegir molt.
En acabar l’entrevista hem entrat a la seva pàgina web i hem seleccionat un llibre més per a la classe de 3r! Us recomanem que entreu a la seva pàgina web i mireu totes les històries que ha escrit!
El nens i nenes de segon han fet la seva primera lectura dramatitzada. Estem molt contents i contentes del resultat de l’esforç i treball que han fet els infants envers a la lectura. La lectura ens ha ajudat a reflexionar sobre la importància del respecte a les diferències i d’ajudar-nos per aconseguir nous reptes. Us volem agrair a les famílies la vostra col·laboració i ajuda a l’hora de practicar la lectura a casa. Esperem que gaudiu de la lectura de “la girafa de coll curt”.
Després de la vacances de primavera hem tornat a posar en marxa els nostres horts. Primer de tot hem treballar la terra amb les mans i hi hem afegit terra i abonament natural (substrat i fibra de coco).
Un cop preparada la terra hem plantat enciams, tomaqueres, maduixeres, mongetes, carbassons, pebrots, albergínies i un girasol.
Cada dia podem observar els canvis i ja comencen a sortir flors. Mireu, mireu!!! (Cliqueu la imatge)
Experimentant la conductivitat elèctrica
Durant el segon trimestre, a la classe de 5è vam realitzar un projecte sobre la transmissió de l’electricitat. Aquesta va ser, a més, la nostra aportació al Congrés de Ciència de Badalona, que aquest any ha hagut de ser virtual. Després d’una pluja d’idees molt interessant, vam començar a experimentar fent servir el mètode científic: fent hipòtesis, provant-les i comprovant què passava per poder-ne treure conclusions. Volíem saber quins elements condueixen l’electricitat, i com succeeix això, i gràcies als circuits elèctrics amb els que vam experimentar ho vam saber. Us deixem el nostre vídeo de presentació pel Congrés!
Durant l’última setmana del segon trimestre, els grups de 4t, 5è i 6è vam participar en una gimcana per Badalona!
Sortint de l’escola, vam orientar-nos amb pistes, mapes, brúixola i tablets per a saber quin recorregut havíem de fer. Així, durant el dia vam recórrer el barri del Progrés, el port, la platja, la rambla, el centre de Badalona, el Parc de Can Solei i Ca l’Arnús i Dalt de la Vila.
Durant la gimcana, anàvem aprenent coses de la nostra ciutat de la mà d’en senyor Bosch, i havíem de resoldre endevinalles i enigmes i fer-nos fotos per avançar. A cada punt, vam haver d’esbrinar un número.
Al final de la gimcana, la suma de tots els números ens donava un codi secret. Aquest codi obria una capsa misteriosa que ens esperava a classe. I en obrir-la…vam trobar la xocolata d’en senyor Bosch! Vam menjar-nos la xocolata contents i cansats de tot el dia per Badalona.
Clica sobre de la foto si vols veure més.
Aquest Sant Jordi ha estat una mica estrany ja que no ens heu pogut acompanyar les famílies. No obstant, hem de pensar que els nostres infants l’han pogut celebrar a l’escola. Tot seguit podreu veure un recull de vídeos per fer-vos més propera aquesta festivitat.
A la primera fotografía és un muntatge del Sant Jordi de tota l’escola. Més tard cada curs té el seu vídeo corresponent (4t també tot i que no va poder estar), podeu veure tots o només el del vostre fill/a tot clicant a sobre de les imatges del grup classe.
Esperem que us agradi i que el proper curs poguem celebrar un Sant Jordi plegats.
Aquesta setmana hem començat el projecte de l’Univers amb un taller d’astronomia.
En Marçal i l’Anna han vingut a l’escola a explicar-nos moltes coses curioses de l’univers.
Ens han portat el Sol, la nostra Terra, la Lluna i els altres planetes del Sistema Solar. Ens han explicat com estan col·locats i la distància que els separa els uns dels altres.
Per acabar, cadascú ha fet un planisferi personalitzat que ens servirà per poder identificar les constel·lacions que es veuen en cada moment de l’any, des del nostre hemisferi. A més, ens han explicat una història mitològica que dóna nom a les diferents constel·lacions!!
Nenes i nens de 4t
Clica a sobre de la imatge per veure més.
ELS PETITS A, HEM POGUT GAUDIR A L’ASSOCIACIÓ “JOC VIU” D’UNA SORTIDA RELACIONADA AMB L’ACTIVITAT MULTISENTIM. UN VIATGE A TRAVÉS DELS SENTITS AMB ESTÍMULS; VISUALS, SONORS, OLFACTIUS, TÀCTILS, PROPIOCEPTIUS I VESTIBULARS.
A PARTIR D’AQUESTA ACTIVITAT HEM GAUDIT D’UNA PROPOSTA RELACIONADA AMB LA HISTÒRIA D’UN “VIATGE A LA LLUNA”, AMB LA QUE ENS HO HEM PASSAT D’ALLÒ MÉS BÉ TOT CAMINANT COM AUTÈNTICS ASTRONAUTES, AGAFANT I FREGANT ESTRELLES, FLOTANT ALS MATALASSOS D’AIGUA, GAUDINT DE LA PROJECCIÓ DE LLUMS I EXPERIMENTANT AMB TEXTURES, AIXÍ COM VIATJAR AMB LES DIFERENTS NAUS.
Els alumnes i les alumnes de 4t hem treballat diferents aparells del cos humà: l’aparell digestiu, el circulatori i el respiratori.
Aquí teniu una petita mostra d’algunes de les activitats que hem fet. Cliqueu a sobre de la imatge.
Els nens i nenes de Primer ens expliquen les estacions després d’haver-les treballat en forma de projecte.
Clica a sobre de la imatge si vols veure el vídeo.
Els alumnes de 4t hem fet el projecte sobre els diferents aparells dels cos humà: l’aparell digestiu, el respiratori i el circulatori.
Us volem explicar una activitat molt divertida i sorprenent que hem fet. Amb una samarreta especial i una aplicació de la tauleta aconseguíem que els òrgans dels diferents aparells quedessin reflectits a la pantalla. “ERA COM FER MÀGIA” .
Us deixem una mostra de les fotos que vam fer.
Alumnes de 4t
AVUI SÍ QUE HEM POGUT GAUDIR DEL PARC!
ELS NENS I NENES DE PETITS A, HEM POGUT DISFRUTAR D’UN BON DIA I HEM JUGAT MOLT I MOLT AL PARC DEL VAIXELL,… SI VOLEU VEURE COM HA ESTAT AQUESTA SORTIDA… AQUÍ COMPARTIM UN PETIT TASTET!!!
Per acabar el segon trimestre les nenes i els nens del grup Petits B, vam anar al Cosmocaixa! Quina emoció i quins nervis fins que va arribar a buscar-nos l’autocar! Allà vam dur a terme el taller CLIK, ens vam convertir en científics i científiques i amb els nostres sentits vam començar a experimentar amb tot allò que teníem a l’abast!
Un cop acabada la proposta, hem anat lliurement tot el grup a veure el bosc inundat, ens ha deixat bocabadats/des amb les diferents espècies de peixos, els fromiguers, les plantes…
Si feu clic a la imatge podreu veure totes les nostres experiències!
Dins del marc de les activitats del BADASPORT, organitzades pel grup de treball d’educació Física de Badalona conjuntament amb l’Ajuntament de la ciutat, els nens i nenes de primer participen de l’activitat de BADAMOTRI.
Aquest any, no podrem relacionar-nos físicament amb altres escoles però si ho podrem fer via virtual a través de reptes cooperatius.
Si cliqueu a sobre de la imatge podreu veure més.
Spiribol és un esport que es basa en fer girar la pilota al voltant d’un màstil on s’enrotlla la corda. Guanya aquell que aconsegueix enrotllar totalment la corda al màstil.
Si vols veure més clica a sobre de la imatge.