EXPERIMENTEM AMB TOT EL QUE ENS ENVOLTA!!
El propòsit d’ensenyar ciències és desenvolupar la capacitat del nen/a per entendre el nostre entorn i per reflexionar sobre els fenòmens naturals que succeeixen al nostre voltant; d’aquesta manera farem que els nostres nens/es siguin crítics.
Cada nen/a ha d’experimentar per si sol, ningú pot experimentar per un altre, d’aquesta manera adquirirán nous coneixements.
Els passos que seguim quan fem experimentació a l’aula són:
– Observació
– Formulació d’hipòtesis
– Experimentació
– Recollida de dades
– Constrastar hipótesis.
– Representació gràfica, si s’escau.
Abans d’iniciar l’experiment s’han de realitzar unes activitats prèvies per motivar als alumnes: cançons, contes, endevinalles, imatges, material concret…
Presentem el material propi de l’experiment (millor portat pels alumnes), el classifiquem, en parlem, per a què serveix, d’on l’han tret…
Després, expliquem què farem i que ells i elles plantegin les hipótesis: Què creieu què passarà?
Van aportant les seves respostes i solucions.
Realitzem l’experiment i ens adonem del que realment ha passat i perquè no ha passat una altra cosa…
Podem fer una gràfica de qui ha dit una solució o una altra…
El més important de l’experimentació és veure una relació entre l’experiment i la vida quotidiana, d’aquesta manera podrán realitzar un aprenentatge significatiu. I veure que hi ha una màgia…quan arriba aquest momento màgic, a tots els nens i nenes se’ls il·lumina la cara, adonant-se que están ….