EXPERIMENTACIÓ INFANTIL 2n Trimestre

EXPERIMENTEM I MANIPULEM!! (2n trimestre)

Experimentar i manipular és necessari per poder descobrir, investigar, aprendre, sentir…són tantes les situacions que es poden crear en una situació on hi hagin diferents materials per experimentar…que els hi hem de proporcionar un espai als nostres infants perquè en gaudeixin…

Els nens i les nenes estan motivats i encuriosits per qualsevol cosa que passa en el seu entorn; per descobrir-ho tant de manera individual, en parella o col·lectivament;  i també per descobrir que poden aconseguir amb els diferents materials que nosaltres els hi proporcionem…i es posen en acció!!

CADA NEN/A HA D’EXPERIMENTAR PER SI SOL, NINGÚ POT EXPERIMENTAR PER UN ALTRE, D’AQUESTA MANERA ADQUIRIRAN NOUS CONEIXEMENTS, CONSTRUIRAN EL SEU MÓN I FORJARAN LA SEVA VIDA!!

1a i 2a sessió: FORMES GEOMÈTRIQUES AMB VOLUM

Es va realitzar una primera sessió de joc amb quatre figures amb volum: esfera, cub, cilindre i prisma. Es va parlar sobre les diferents característiques (roda, no roda, s’apilona, no s’apilona, té costats, no en té…) i després van jugar construint coses amb els cossos geomètrics.

Es va fer una segona sessió, on els nens i nenes havien de reconèixer i verbalitzar el nom de les quatre formes geomètriques amb volum.

3a i 4a sessió: VOLCÀ

Es va realitzar una primera sessió, on van observar tots els materials que necessitàvem per fer un volcà (ampolla d’aigua petita, bicarbonat, vinagre, colorant alimentari, safata, sorra), van veure com es feia i com el volcà entrava en erupció.

A la segona sessió, cada nen/a portava la seva ampolla d’aigua petita i hi tirava el bicarbonat i el vinagre. Esperàvem que fes la reacció química i……bbbbrrrrrrbbbrrrr……..cadascú tenia un volcà que entrava en erupció.

5a i 6a sessió: RECICLATGE

Es va realitzar una sessió on se’ls ensenyava on s’havia de col·locar cada cosa: al rebuig, a l’orgànic, al plàstic o al paper. També es mirava un vídeo on ho explicava.

La següent sessió eren els propis nens i nenes, que arribaven a la classe i es trobaven tota la catifa plena d’escombraries de diferents tipus i ells, fent treball cooperatiu, ho havien de classificar.

Aquest segon trimestre hem gaudit un munt fent aquests TALLERS D’EXPERIMENTACIÓ!! I a més, ens hem barrejat P3, P4 i P5 i hem fet amics i amigues!! ENS ENCANTA APRENDRE ELS UNS DELS ALTRES!!!

Aquest article ha estat publicat en 1. ACTIVITATS, 1.1. Educació Infantil. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *