EXPERIMENTS A P3

EXPERIMENTEM AMB TOT EL QUE ENS ENVOLTA!!

El propòsit d’ensenyar ciències és desenvolupar la capacitat del nen/a per entendre el nostre entorn i per reflexionar sobre els fenòmens naturals que succeeixen al nostre voltant; d’aquesta manera farem que els nostres nens/es siguin crítics.

Cada nen/a ha d’experimentar per si sol, ningú pot experimentar per un altre, d’aquesta manera adquirirán nous coneixements.

Els passos que seguim quan fem experimentació a l’aula són:

–       Observació

–       Formulació d’hipòtesis

–       Experimentació

–       Recollida de dades

–       Constrastar hipótesis.

–       Representació gràfica, si s’escau.

Abans d’iniciar l’experiment s’han de realitzar unes activitats prèvies per motivar als alumnes: cançons, contes, endevinalles, imatges, material concret…

Presentem el material propi de l’experiment (millor portat pels alumnes), el classifiquem, en parlem, per a què serveix, d’on l’han tret…

Després, expliquem què farem i que ells i elles plantegin les hipótesis: Què creieu què passarà?

Van aportant les seves respostes i solucions.

Realitzem l’experiment i ens adonem del que realment ha passat i perquè no ha passat una altra cosa…

Podem fer una gràfica de qui ha dit una solució o una altra…

El més important de l’experimentació és veure una relació entre l’experiment i la vida quotidiana, d’aquesta manera podrán realitzar un aprenentatge significatiu. I veure que hi ha una màgia…quan arriba aquest momento màgic, a tots els nens i nenes se’ls il·lumina la cara, adonant-se que están ….

Aquest article ha estat publicat en 1. ACTIVITATS, 1.1. Educació Infantil. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *