una història digital

Crearem una història digital a partir de collage digitals de fotografies pròpies i baixades de la xarxa.
1- Escriurem una història en 3 línies i li presentarem al professor.Aquesta història tindrà aquesta estructura:
presentació
conflicte
desenllaç
2- Cerquem les fotografies adients al web (flikr) i també utilitzem la nostre pròpia càmera. Farem 5 imatges collage amb el programa Gimp.
Aquestes imatges hauran de ser collages (copiar i pegar amb el gimp).
3- Un cop elaborats els 5 collages (imatges), realitzareu un power point de 5 diapositives i música en mp3 que elegireu al vostre gust.
4- els powers points seran presentats a classe.

Treball 2n ESO “El Bosque”

VIP 2n ESO. PROFESSOR: JORDI BIENDICHO VIDAL. CURS 2010/11

Pel•lícula “El Bosque”

1-Fitxa tècnica

Director:

Actors i actrius principals (nom real i quin paper fan):

Música:

Guionista:

Productor:

2-Sinopsi (màx.10 línies)

3-Quin és el color prohibit i perquè creus que és aquest color i no una altra.

4-Anomena una altra color protagonista i quin és el seu significat.

5-Entra a la pàgina:

http://www.mariaclaudiacortes.com/ i experimenta amb totes les seves possibilitats i fes un resum de la teva experiència. (màx. 10 línies)

6-Escolta alguna d’aquestes musiques tranquil•lament

• Preludio de la siesta de un fauno de Claude Debussy (Impressionisme s.XIX).

Un faune que dorm a l’ombra fent la migdiada una tarda d’estiu- Evoca Imatges del Faune i les Ninfes.

• Deep into the forest (BSO El Piano de Michael Nyman (Minimalisme s.XX)).

Bosc fosc-Nostalgia-Enigma (1era Part) i Acció- Tensió (2na part)

• Rain (BSO El último emperador) de Ryuichi Sakamoto (Minimalisme s.XX)

• Nattura 2008 de BJÖRK (cantat pop contemporània)

• Sinfonia Pastoral (núm. 6) de Beethoven (Classicisme- Romanticisme; s. XVIII-XIX)

Ambientada en els boscos de Viena i de la Selva Negra on va crèixer.

2N moviment= records bosc infància

4t moviemnt=tempesta al bosc

No (pots fer una altra activitat mentre escoltes la música)

7-Apunta les sensacions que et produeix:

Adjectius com: calma, brillant,.. o substantius com: mar, arbre, pedra…

8-Fes un dibuix inspirant-te en la música elegida.

Pot ser dibuix, amb retoladors/ llapisos de fusta o collage.

Pots fer una fotografia però llavors has d’imprimir-la en un full (10x15cm com a molt; un quart de foli)

Data d’entrega:la citada a classe

Ens inventem una mentida al youtube

Treball realitzat pels alumnes de l’assignatura Cultura Audiovisual de segon de batxillerat a l’IES Gabriel Ferrater de Reus. Batxillerat de les Arts, curs 2009/10

A partir de la noticia emesa a principi de curs pel portal Terra, on es recreava l’albirament d’un ovni a Galícia per tal de rendir un homenatge a “la guerra dels móns” i la seva posterior emissió radiofònica per part de Orson Wells. Es va plantejar de fer un exercici audiovisual que es fonamentés en la mentida. Vàrem visionar a classe un documental alemany sobre la publicitat viral i vàrem buscar noticies a Internet de dubtosa veracitat. El plantejament del treball era alhora molt fàcil d’explicar i molt difícil de fer: els alumnes en petits grups havien de crear un vídeo de curta durada per penjar-lo al youtube. Aquest vídeo havia de seguir una premissa fonamental: El vídeo havia de mostrar una mentida. A partir d’aquí els alumnes realitzarien el vídeo fora de l’institut. El professor solament va fer un seguiment de les idees que es volien gravar. Des d’un principi es va vetar la recreació de la violència i el menyspreu cap els altres en la seva història. Aquest era l´única condició del treball.

Vídeos presentats

Autors: Jose Carayol, Marta Pallares, Mireia Vilanova