Hola, món!

Benvingut/da a XTECBlocs. Aquest és el teu primer article. Edita’l o esborra’l i comença a fer ús del bloc!

Publicat dins de General | 1 comentari

LES ORDRES DEL CARNESTOLTES

Aquest any tenim l’honor d’explicar les ordres de carnaval a tots els nens i nenes de l’escola, tot fent ballaruques i rimes cantades. Ens ho hem passat molt bé!

20170221 100429 from mdremei on Vimeo.

Carnaval,carnaval!!!

Vigilem, que és temps de polls!

30 minuts de lectura

Aquest curs hem iniciat l’activitat dels 30 minuts de lectura a la primera sessió del matí.
Us convidem a veure aquest conte animat que ens fa reflexionar sobre el poder de la imaginació; LLEGIR CANVIA EL NOSTRE MÓN!

Santa Cecília

El dimarts, 22 de novembre, vam anar al Convent de les Arts a representar algunes cançons de tardor. Els nens i nenes de cicle inicial, cicle mitjà i cicle superior. A part de tocar la flauta i cantar, també van tocar: saxos, guitarres i flautes travesseres. Ens ho vam passar molt bé, perquè estàvem molt contents de poder tocar la flauta i cantar. A la hora de pujar a l’escenari, estàvem molt emocionats i nerviosos.
Va ser una experiència única, i impressionant.

5e

ENS ENCANTA SER PADRINS DE LECTURA!

TALLER DE RECICLATGE CAP-GIRA

El dimecres 26 d’octubre va venir un senyor que es diu Anton a explicar-nos coses molt interessants sobre tot aquest tema del reciclatge. Per a començar es va presentar, és clar, i va preguntar què és el reciclatge i les recollides selectives. Molta gent va contestar. El reciclatge és reutilitzar alguna cosa que normalment no té aquella funció i fer-ho servir per a una altra cosa; i la recollida selectiva és quan llancem una deixalla al seu lloc.

També ens va explicar els diferents tipus de contenidors: primer hi ha el marró, que és el de rebuig. És on llancem les pells de fruita, plantes mortes… tot allò que ha estat viu. Després hi ha el verd, que és el de vidre, on llancem tot allò que estigui fet d’aquest material. El blau és el de paper i cartró; i per últim el marró clar, el de resta, on llancem tot el que no sigui de cap dels altres quatre.

Després, vam sortir a fora per a fer una activitat d’un cicle que fa el reciclatge natural. Vam aguantar unes cordes i representàvem que érem l’aigua, els animals i les plantes i fèiem el cicle que fan ells per reciclar.

Per últim vam tornar dins i ens va ensenyar uns exemples de reciclatge impressionants. El que ens va agrada més és el d’uns nois que van fer servir xarxes de pescar tirades pel mar per a fer un skate!!!

També ens van donar unes targetes amb les seves xarxes socials.

Ens va agradar molt perquè va ser molt interessant i vam aprofitar molt el temps. Creiem que és un molt bon exemple per als nens. A més, vam aprendre a divertir-nos!!!

Donem moltes gràcies a l’Anton per aquesta divertida tarda.

5è. B

L’OLI AL MAS DE FORÈS

Aquest primer trimestre hem anat al Mas de Forès, a conèixer una mica més com era la vida dels nostres avantpassats. Els propietaris del Mas de Forès, també tenien un molí d’oli a dins del mas, on feien oli pel propi consum.

JA TENIM EL PROGRAMA DE SANTA CECÍLIA!

Aquest any per Santa Cecília interpretarem amb flauta i amb la veu una cançó tradicional catalana: Joan del riu. sta-cecilia

castanyera-vs-halloween-e1382779901779

TRADICIÓ O NOVETAT??
Quina festa t’agrada més la Castanyada o el Halloween? Argumenta-ho, escriu els pros i contres!

Publicat el per 5è AiB | Deixa un comentari

Per Sant Jordi farem…

És el moment de fer representacions. Sant Jordi és a tocar. La llegenda i altres contes seran representats per tots els nens.

Publicat dins de Festes, General, Sant Jordi | Deixa un comentari

Anem a la llar d’Infants

El proper dia 26 d’abril els alumnes de cinquè anirem a la llar d’Infants a representar la llegenda de Sant Jordi que hem preparat a la  classe.

Hem fet decorats, disfresses i en hem après molt bé la llegenda.

Esperem amb il·lusió aquest dia.