Guia didàctica

Projecte: Festivals!

 Nivell: Primària

 Objectius didàctics:

  • Entendre i usar apropiadament en llengua anglesa  les interaccions orals més habituals de l’aula.
  • Llegir i entendre textos breus relacionats amb les festes tradicionals angleses.
  • Aprendre i cantar cançons relacionades amb Halloween, Christmas, Carnival, Easter…
  • Utilitzar adequadament els mitjans de comunicació audiovisuals i les TIC (tecnologies de la informació i la comunicació) per a obtenir, interpretar i valorar informacions i opinions.
  • Valorar la realitat multilingüe i multicultural de la nostra societat, prendre consciència de la importància del domini de les llengües en un món cada cop més global i utilitzar amb progressiva autonomia tots els mitjans al seu abast, incloent-hi les TIC per a obtenir informació i per a comunicar-se.

 Competències:

  • Competència comunicativa audiovisual, cal entendre-la en totes les seves dimensions receptives, productives i crítiques; de comunicació i de creació.
  • Competència plurilingüe i intercultural, estar obert a l’altre.
  • Competència digital:

o   Cercar, contrastar i seleccionar informació digital tot considerant diverses fonts i entorns digitals considerant aspectes d’identitat digital. (Cercadors, Blocs, Webs…)

o   Utilitzar, de manera pautada, programes de dibuix (Photoscape) i editors d’imatges, per realitzar produccions senzilles (Christmas card).

o   Utilitzar els dispositius digitals i les seves funcionalitats bàsiques. (PDI)

 Criteris i sistema d’avaluació:

  • Valora la llengua estrangera com a instrument de comunicació amb altres llengües i cultures, interessant-se per les produccions tradicionals i actuals en llengua estrangera.
  • Valora la cerca d’informació, imatges, vídeos, … relacionats amb les festes tradicionals angleses tenint molt en compte la identitat digital utilitzant els filtres de cerca i els seus nivells d’autorització en el seu ús.
  • Utilitza les eines bàsiques de l’editor d’imatges de llicència lliure Photoscape: Afegir text, aplicar filtres, redimensionar, retallar, …
  • Identifica la necessitat d’informació, de manera autònoma, que pot resoldre consultant entorns digitals: Bloc Festivals!

Activitats:

Les activitats que proposo fan referència a les festes tradicionals angleses algunes de les quals també celebrem a Catalunya. Les activitats estan seqüenciades cronològicament seguint el calendari escolar de les festes treballades a l’aula.

En aquestes activitats indico el nivell de Primària en que poden ser més adients. No obstant, el nivell és flexible i s’adequa a les preferències i capacitats de cada alumne.

Educació inclusiva digital:

La inclusió digital té com a objectiu garantir la igualtat de tot l’alumnat posant especialment l’èmfasi en els avantatges o inconvenients que poden venir de la mà de la tecnologia. Els reptes que ens planteja la inclusió digital suposa treballar al voltant d’aquests àmbits:

  • Accessibilitat dels recursos educatius digitals
  • Eines digitals al servei de l’escola inclusiva

La tecnologia pot ajudar a eliminar barreres que fan possible avançar envers l’educació inclusiva:

  • Afavorint la personalització dels continguts digitals i que es  mostrin codificats de la millor forma per a l’usuari.
  • Afavorint l’autonomia de l’alumne/a i millorant l’accés i la producció de les seves tasques escolars, tant en quantitat com en qualitat.
  • Afavorint noves metodologies que donin resposta a tot l’alumnat

Afavorint la competència digital que ha de permetre a l’alumnat exercir com a ciutadans responsables en la societat digital

Activitat: Fer una Crhistma Card

1. Fent servir el cercador Google tria una o vàries imatges que et serviran per a fer una felicitació de Nadal. Recorda que les imatges les has de desar a la teva carpeta. Hauràs d’aplicar els filtres de cerca per tal que la imatge la puguis utilitzar i editar.

2. Ara amb el Photoscape editaràs la imatge afegint text o altres elements que t’agradin. Recorda que ho has de fer en anglès i posar el teu nom.

3. Exemples de Christmas Card fetes

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *